Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

HighFlyer píše:
08. 12. 2022, 23:29
Já na počty obyvatel používám svůj oblíbený zdroj www.citypopulation.de
Díky za link. Pěkné. Ale i citypopulation.de udává u měst Graz 292k, Linz 207k a Brno 398k obyvatel.

Jen off-topic odbočka ke statistikám. Kategorii aglomerace, kterou má třeba Rakousko - Graz 352k, Linz 273k se pro Českou republiku vůbec neudává. Třeba pro takové Brno je podle této logiky nutno sčítat minimálně jako okres Brno-město + okres Brno-venkov - tj. 624k obyvatel. Logika by velila přičíst i Blansko, Vyškov... Takže jestli tento nástroj někdo používá jako výchozí podklady pro businessová rozhodnutí, tak je podle mne v případě aglomerací uváděn v omyl. Důvody jsou třeba hledat v jiných metodikách statistických úřadů jednotlivých zemí. Proč zrovna tohle EU víc nestandardizuje a spokojí se s rozlišením NUTS II - místo aspoň NUTS IV (na úrovni okresu) - to opravdu nechápu. Úsměvné jsou pro mne třeba statistiky Českého statistického úřadu o průměrné mzdě, které jsem dosud viděl jen na úrovni kraje, nenašel jsem nikde na úrovni okresu. (pokud někdo ví, pls. pošlete mi odkaz !) Úsměvné je to proto, že Praha je vedena na úrovni ostatních krajů. Pak se ale člověk nikdy z průměrné mzdy nedozví nic víc než že v Praze je průměrná mzda o tolik vyšší než třeba v Ústeckém kraji. Nikoho by nenapadlo mzdy v Praze a Ústí průměrovat a udávat je jako průměrnou mzdu na severozápadě ČR. Jenže tohle se přesně děje třeba v JmK pokud opravdu nelze dohledat průměrnou mzdu aspoň na úrovni okresu. Pak je Brno-město zprůměrováno s třeba Hodonínskem nebo Znojemskem (nic proti těmto okresům, ale cosi mi říká, že tam moc extrémně dobře placených zaměstnanců není)... Přitom třeba pro plánování kde otevřít novou pobočku nebo leteckou linku je právě spádovost, velikost aglomerace a její průměrná mzda docela podstatná. Jenže v EU se mi zdá se srovnávají jablka s hruškama... Tolik moje dnešní úvaha o statistikách, aglomeracích a průměrných mzdách...


Stepan58
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Stepan58 »

Takže si to shrneme. BRQ má v tuto chvíli potenciál na nějakou linku do hubu + 2-3 linky od Ryanairu či WizzAiru (popř. Eurowings).
Je tomu tak?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Stepan58 píše:
10. 12. 2022, 19:38
Takže si to shrneme. BRQ má v tuto chvíli potenciál na nějakou linku do hubu + 2-3 linky od Ryanairu či WizzAiru (popř. Eurowings).
Je tomu tak?
Je vždycky zvláštní, jak dovedou dva lidé vyvodit opačný závěr z těch stejných dat a argumentů. Já jsem měl za to, že výsledné shrnutí zde je, že potenciál na linku do hubu není a v příštích 5+ letech nebude.

Stepan58
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Stepan58 »

HighFlyer píše:
11. 12. 2022, 16:59
Stepan58 píše:
10. 12. 2022, 19:38
Takže si to shrneme. BRQ má v tuto chvíli potenciál na nějakou linku do hubu + 2-3 linky od Ryanairu či WizzAiru (popř. Eurowings).
Je tomu tak?
Je vždycky zvláštní, jak dovedou dva lidé vyvodit opačný závěr z těch stejných dat a argumentů. Já jsem měl za to, že výsledné shrnutí zde je, že potenciál na linku do hubu není a v příštích 5+ letech nebude.
Tak potom jsem to špatně pochopil.
Shrneš mi prosím nějak ty argumenty?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Stepan58 píše:
11. 12. 2022, 17:29
HighFlyer píše:
11. 12. 2022, 16:59
Stepan58 píše:
10. 12. 2022, 19:38
Takže si to shrneme. BRQ má v tuto chvíli potenciál na nějakou linku do hubu + 2-3 linky od Ryanairu či WizzAiru (popř. Eurowings).
Je tomu tak?
Je vždycky zvláštní, jak dovedou dva lidé vyvodit opačný závěr z těch stejných dat a argumentů. Já jsem měl za to, že výsledné shrnutí zde je, že potenciál na linku do hubu není a v příštích 5+ letech nebude.
Tak potom jsem to špatně pochopil.
Shrneš mi prosím nějak ty argumenty?
viz moje příspěvky v tomto vlákně výše v těchto časech:

06. 12. 2022, 14:03
06. 12. 2022, 14:06
06. 12. 2022, 23:42
07. 12. 2022, 00:20
07. 12. 2022, 00:36
08. 12. 2022, 01:32


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

HighFlyer píše:
11. 12. 2022, 16:59
Je vždycky zvláštní, jak dovedou dva lidé vyvodit opačný závěr z těch stejných dat a argumentů.
To je ale naprosto normální a v pořádku. Já nežiji život 1:1 a nemám subjektivní zkušenosti jako HF, stejně jako on nemá moje zkušenosti a náhled na svět.
HighFlyer píše:
11. 12. 2022, 16:59
Já jsem měl za to, že výsledné shrnutí zde je, že potenciál na linku do hubu není a v příštích 5+ letech nebude.
To je ale bias HF. Já jsem třeba souhlasil s tím, že BRQ opravdu není srovnatelné s menším GRZ (kvůli catchement area větších letišť...) - což mi opravdu nelezlo do hlavy (10x denně spoj do hubu a nově báze Eurowings). Díky argumentům HF souhlasím, že BRQ je spíš bližší při srovnání na populaci polovičním LNZ. To má ovšem blízko MUC (místo PRG) a hlavně velmi časté a spolehlivé vlaky na VIE. Takže jsem za argumentaci HF rád a děkuji mu.

To vše, ale ještě 100pct neznamená, že by se BRQ-(velký hub) 2x denně ráno a večer neuživilo. Navíc, když to dobře funguje AirDolomiti 2x denně s E195 na LNZ-FRA. Definitivní jistotu bychom měli, až by to někdo takto zkusil (občasně fungující linky v poledne 1x denně s tím fakt srovnatelné nejsou). Jenže pokud by někdo tento experiment někdy zkusil je vzhledem k soft argumentům v historii BRQ, včetně až příliš mnoha zavedených a zrušených linek a aktuální eko EU ideologii rušení krátkých leteckých spojů - prakticky v příštích 5 letech vyloučené. Snažit se tento stav zlomit za pomocí dotací je podle mne čirá hloupost. Navíc snad jednou zrychlí do VIE i silniční a železniční infrastruktura. Ale třeba někdo překvapí - asi spíš někdo kdo nemusí být s krátkými linkami natolik korektní jako na západě EU. Ale, že se tak stane vidím jen s pravděpodobností jen velmi těsně nad nulou.

To spíš v horizontu 5 let bych čekal pár pokusů low-costů o sezónní linku k moři nebo do Irska/UK. A toť vše, buďme realisté... Tolik můj názor na závěr diskuse.

Stepan58
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Stepan58 »

Marty-t píše:
12. 12. 2022, 10:21
HighFlyer píše:
11. 12. 2022, 16:59
Je vždycky zvláštní, jak dovedou dva lidé vyvodit opačný závěr z těch stejných dat a argumentů.
To je ale naprosto normální a v pořádku. Já nežiji život 1:1 a nemám subjektivní zkušenosti jako HF, stejně jako on nemá moje zkušenosti a náhled na svět.
HighFlyer píše:
11. 12. 2022, 16:59
Já jsem měl za to, že výsledné shrnutí zde je, že potenciál na linku do hubu není a v příštích 5+ letech nebude.
To je ale bias HF. Já jsem třeba souhlasil s tím, že BRQ opravdu není srovnatelné s menším GRZ (kvůli catchement area větších letišť...) - což mi opravdu nelezlo do hlavy (10x denně spoj do hubu a nově báze Eurowings). Díky argumentům HF souhlasím, že BRQ je spíš bližší při srovnání na populaci polovičním LNZ. To má ovšem blízko MUC (místo PRG) a hlavně velmi časté a spolehlivé vlaky na VIE. Takže jsem za argumentaci HF rád a děkuji mu.

To vše, ale ještě 100pct neznamená, že by se BRQ-(velký hub) 2x denně ráno a večer neuživilo. Navíc, když to dobře funguje AirDolomiti 2x denně s E195 na LNZ-FRA. Definitivní jistotu bychom měli, až by to někdo takto zkusil (občasně fungující linky v poledne 1x denně s tím fakt srovnatelné nejsou). Jenže pokud by někdo tento experiment někdy zkusil je vzhledem k soft argumentům v historii BRQ, včetně až příliš mnoha zavedených a zrušených linek a aktuální eko EU ideologii rušení krátkých leteckých spojů - prakticky v příštích 5 letech vyloučené. Snažit se tento stav zlomit za pomocí dotací je podle mne čirá hloupost. Navíc snad jednou zrychlí do VIE i silniční a železniční infrastruktura. Ale třeba někdo překvapí - asi spíš někdo kdo nemusí být s krátkými linkami natolik korektní jako na západě EU. Ale, že se tak stane vidím jen s pravděpodobností jen velmi těsně nad nulou.

To spíš v horizontu 5 let bych čekal pár pokusů low-costů o sezónní linku k moři nebo do Irska/UK. A toť vše, buďme realisté... Tolik můj názor na závěr diskuse.
Já osobně hubu věřím. To jak by to mohlo fungovat teď vidíme v Ostravě.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Stepan58 píše:
12. 12. 2022, 12:43
Já osobně hubu věřím. To jak by to mohlo fungovat teď vidíme v Ostravě.
Já bych měl zase lepší pocit, kdyby se v dnešní náročné době dotovaly spíš samoživitelky s malými dětmi, než letecké linky... Jakkoli dotovat linku OSR-WAW a vydržet to 3-5 let může být pro ostravsko dlouhodobě plusem, ale návratnost investice je velkou otázkou. Ale toto je na politicích MSk... Teď není pravá doba aby JmK dělalo totéž...

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Já mám pocit nebo hlavně to tak vypadá, že kraj, město ani letiště nemá o nějaké nové linky zájem. Byly oznámeny dvě nové (jedna teda z otazníkem) a nikde ani sebemenší informace. Ani se nedivím, že se nikdo do Brna moc nehrne.

Pokud přibudou v nejbližích letech dvě sezonní linky (jak je napsáno výše), tak to bude pro Brno maximum možného. Zbytek obslouží Vídeň.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Brno vyčlenilo pro rok 2023 dotaci 20 miliónů kč na ranní přímé vlaky na letiště Vídeň a večerní zpět, viz: https://www.brnan.cz/udalosti/potvrzeno ... e-do-vidne (RegioJet který tyto vlaky od 12.12.2022 provozuje má jistých necelých 10 miliónů na pilotní provoz do 10.června, takže nově má město v rezervě peníze případně i na stejnou podporu v druhém půlroku 2023)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:
14. 12. 2022, 08:04
Brno vyčlenilo pro rok 2023 dotaci 20 miliónů kč na ranní přímé vlaky na letiště Vídeň a večerní zpět, viz: https://www.brnan.cz/udalosti/potvrzeno ... e-do-vidne (RegioJet který tyto vlaky od 12.12.2022 provozuje má jistých necelých 10 miliónů na pilotní provoz do 10.června, takže nově má město v rezervě peníze případně i na stejnou podporu v druhém půlroku 2023)
K tomu je důležité říct, že RGJ už provozuje další 2 přímé vlaky na vlastní riziko (tj. bez dotací) a pak jsou tam dvě možnosti s přestupem na vídeňském hl.n. Takže 5x denně, to už začíná dávat smysl. To je ten feeding do hubu, který si tady někteří tolik přejí :angel:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Stepan58 píše:
12. 12. 2022, 12:43
Já osobně hubu věřím. To jak by to mohlo fungovat teď vidíme v Ostravě.
Štěpáne, ty to často myslíš úplně jinak, ale co píšeš, je naprostá pravda. Vidíme, že LOT to chtěl zrušit (protože obsazenost je velmi nízká) a už by to i zrušil, kdyby kraj neodsouhlasil další podporu.

Stepan58
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Stepan58 »

HighFlyer píše:
14. 12. 2022, 18:42
Stepan58 píše:
12. 12. 2022, 12:43
Já osobně hubu věřím. To jak by to mohlo fungovat teď vidíme v Ostravě.
Štěpáne, ty to často myslíš úplně jinak, ale co píšeš, je naprostá pravda. Vidíme, že LOT to chtěl zrušit (protože obsazenost je velmi nízká) a už by to i zrušil, kdyby kraj neodsouhlasil další podporu.
Pardon, jsem se do toho už nějak zamotal….
Ty vlaky do Vídně jsou fajn a fungovat budou.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

HighFlyer píše:
14. 12. 2022, 18:39
5x denně, to už začíná dávat smysl. To je ten feeding do hubu, který si tady někteří tolik přejí :angel:
:biggrin: Drobností na kráse je, že to nemá (zatím?) garanci přestupu (tu příplatkovou regiojetí s extrémní dobou přestupu ani neuvažuji). Ale zase na druhou stranu - že tu někdo nabídne z Brna feeding hubu s 2hodinovou cestovní dobou, avšak zase hned od zahájení s kapacitou 254 sedaček 5x denně, tu zatím fakt netipoval nikdo... :wink: A pak, že Brno nemá potenciál... :lol:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:
15. 12. 2022, 08:34
:biggrin: Drobností na kráse je, že to nemá (zatím?) garanci přestupu (tu příplatkovou regiojetí s extrémní dobou přestupu ani neuvažuji). Ale zase na druhou stranu - že tu někdo nabídne z Brna feeding hubu s 2hodinovou cestovní dobou, avšak zase hned od zahájení s kapacitou 254 sedaček 5x denně, tu zatím fakt netipoval nikdo... :wink: A pak, že Brno nemá potenciál... :lol:
Akorát, že 5x 254 není na letiště, ale celkem do Vídně (Hbf + Fghfn). Musím uznat, že to Radim vymyslel docela dobře. Na stávajících/zavedených linkách mu přibydou cestující a na rozjezd té nové v krajních časových polohách dostane dotaci. Cílem by ale mělo být 6 spojů denně přímo na letiště bez přestupu, a pokud možno aby to nebyly vlaky, které jedou do Brna z Prahy. Nic proti Praze, ale proti zpožděním na koridorech.


Odpovědět