Na lince z Brna do Mnichova byla pravidelně také třetina až polovina P2P cestujících, zbytek přestupních. OK, můžeme argumentovat, že Regiojet na linkách na letiště Vídeň vlastně navíc spojuje feedovací poptávku z Brna a Prahy, něco jako feedování dvou měst do jednoho hubu linkou do trojúhelníku. A to zejména díky vysoké poptávce cestujících po cestování přímo mezi oběma městy. Proto jakkoli Brno volá po spolehlivém vlakovém spoji do Vídně, nezatíženém zdrženími aktuálně přes Havl.Brod, od 1.7.2023 pak zpět přes Českou Třebovou - asi je Regiojet sám od sebe nezavede. Podle mne to v zásadě zavedl tak jak to je nejlépe jak mohl. Snad jen vázne návaznost na rozjezdy MHD v Brně - to jediné Regiojet (zatím?) opravdu nedomyslel.
To spíš by se mohly rozhýbat Rakouské dráhy s ČD a prodloužit své regionální expresy linky REX1/S1 z Bernhardstalu/Břeclavi až do Brna. Případně přidat ranní a noční Railjet, co by v Brně po vzoru Regiojetu nocoval. Třeba i pod vidinou dotace. Přeci jen dotace na železniční spojení center dvou měst je normálnější a veřejností lépe přijatelná - viz. dotované české motoráčky ČD. Ani by nevadilo pokud by člověk musel přestupovat na hlavním nádraží ve Vídni. Jenže na to by OBB potřebovaly jezdit REX1 s jinou lokomotivou, co umí i české 25kV střídavé napětí. Nebo vlak v Břeclavi přepřahávat, ale to by zdržovalo. No, koukám, že jsme se přenesli z letecké na železniční dopravu. Jenže právě multimodální doprava a garantovaný přestup vlak-letadlo může právě být budoucností menších měst v blízkosti velkých hubů... Například Brna, Bratislavy, Györu, Trnavy, Zlína v relativní blízkosti VIE.