Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Jihomoravský hejtman: Proč se vyplatí dotovat letadla z Brna do Mnichova
http://zdopravy.cz/jihomoravsky-hejtman ... hova-4555/


RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Našel jsem TZ letiště Brno z roku 2008, kde je uvedeno, že ČSA přepravili na dvou letech denně mimo soboty 32.700 PAX. Proti odhahu výsledku letošního roku je tedy pořád prostor pro zlepšení.
za rok 2016 ho využilo 11,63 tisíc cestujících. V roce 2017 bylo tohoto počtu dosaženo již v polovině září a celkový počet za kalendářní rok by měl dosáhnout 19 tisíc.

Pravdou ale je, že letenky byly levnější, letadlo v Brně nocovalo a jeden dopravce na všech letech byl také výhodou, byť LH je pro incoming určitě atraktivnější než ČSA.
Praha, 28. dubna 2008
České aerolinie posílí svůj pravidelný letecký provoz na trase mezi Prahou a Brnem. Od
5. května budou moci cestující kromě poledního a večerního letu z Prahy do Brna využít
nově také pětkrát týdně dopolední let. Provoz autobusů mezi Prahou a Brnem zůstane
zachován v rozsahu dvou jízd denně.
Nová linka bude cestujícím k dispozici ve všední dny. Z Prahy bude letadlo ATR 42 pro 46
cestujících startovat v 9:15 hodin a v Brně přistane v 10:00. Zpět do Prahy se bude vracet
v 10:25 a v Praze přistane v 11:10 hodin. Kromě toho budou cestující i nadále moci využívat
letecké spojení s odletem z Prahy denně ve 14:25 a z Brna v 15:40 a večerní linku, která
z Prahy startuje denně kromě soboty v 21:55 a zpět se vrací následující den s odletem z Brna
v 5:15 hodin. Po zavedení nového spojení se počet leteckých spojení mezi Prahou
a Brnem zvýší ze současných 13 na 18 letů týdně. České aerolinie navíc uvažují o dalším
posílení leteckého provozu do Brna až na čtyři frekvence denně.
„Jižní Morava je velmi významným regionem. České aerolinie posílením leteckého provozu
o třetí frekvenci chtějí cestujícím z této oblasti nabídnout možnost dostat se komfortním
způsobem do Evropy linkami Českých aerolinií přes Prahu,“ řekl k zavedení nové linky ředitel
obchodu ČR Českých aerolinií Michal Kasal. Informovanost cestujících z moravských regionů
o nabídce vnitrostátních letů z Prahy do Brna, ale také Ostravy má zvýšit připravovaná reklamní
kampaň. V místním a regionálním tisku na jihu i severu Moravy a na internetu se s ní cestující
budou setkávat celý květen.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

RAdek píše:Našel jsem TZ letiště Brno z roku 2008, kde je uvedeno, že ČSA přepravili na dvou letech denně mimo soboty 32.700 PAX. Proti odhahu výsledku letošního roku je tedy pořád prostor pro zlepšení.

Kolik tenkrat bylo denne rotaci?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od hafi »

@hf: stoupnout, sednout, precist znovu :-)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Stoupnuto, sednuto, precteno. Kdyz jsem to pred par hodinami jenom rychle probihal, tak jsem cetl "ve dvou letech" misto "na dvou letech". To je asi jako na Maltu a na Baltu:)


jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jdr »

Nový vlastník brněnského letiště bude s krajem jednat o jeho rozvoji.
V plánu je pět nových linek a celoroční provoz
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... ez-emoci-a

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Copak Tuřany nefungují celoročně? :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

JackBrno píše:Copak Tuřany nefungují celoročně? :)

Ne prakticky opravdu nefungují. Jen přežívají zimním polospánkem a těší se na další tučnou letní sezónu. :wink: Krásně je to vidět na rozšířeném parkovišti u letiště. Tam kde v létě často nejde najít ani volné místo k zaparkování a parkuje se různě "divoce" i mimo vyznačená místa - hlavně kvůli spoustě lidí co letí chartery TVS k moři. Nyní na obřím parkovišti stojí jen sem tam několik aut. Viz články:

Letiště Brno zlomilo klesající trend. Očekává desetinový růst, hlavně díky charterům
http://zdopravy.cz/letiste-brno-zlomilo ... erum-4669/

Letiště Brno zacílí více na mladé. V létě nejvíc táhl bulharský Burgas
http://modernibrno.cz/aktualita/Letiste ... gas-19042/

Brněnské letiště nabídne exotická místa, vyšší komfort a parkoviště
https://brno.idnes.cz/letiste-brno-nabi ... -zpravy_vh

Kratina: Chceme vrátit Brno na leteckou mapu Evropy
http://zdopravy.cz/kratina-chceme-vrati ... ropy-4706/

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Tuřany fungují celoročně, není jejich chybou, že sem mimo sezónu nechce nikdo lítat... Kapacitně odbavit 15 letadel denně by nebyl problém. Takže to není úplně korektní vyjádření.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Taky bych rekl. Nevim co by letiste mohlo udelat pro "pravidelnejsi" provoz, kdyz poptavka je z principu veci silne sezonni, to plati pro kazde letiste v sirsim regionu, krome Prahy, kde to az tak videt neni (ale i tam to do jiste miry plati).

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

Fabo píše:Taky bych rekl. Nevim co by letiste mohlo udelat pro "pravidelnejsi" provoz, kdyz poptavka je z principu veci silne sezonni, to plati pro kazde letiste v sirsim regionu, krome Prahy, kde to az tak videt neni (ale i tam to do jiste miry plati).


ano, koupacka poptavka je sezonni, to jiste. ale poptaka business klientely sezonni neni. ale na to je opravdu potreba min 2 lety denne (ale kazdy den a lepsi casy, nez dnes nabizi BMI). Poledni let je prijemny, clovek se po Evrope dostane bez toho, aby priletel pozde vecer, ale jestli dva lety, tak z BRQ jeden brzo rano a druhy nekdy v pulce odpoledne a z MUC potom co nejpozdejc vecer. Ale to je nocovani masiny na BRQ. Business klientela neni na cenu tak citliva, jde spis o usetreny cas, ktery ten poledni odlet moc nepodporuje.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

bubo píše:
Fabo píše:Taky bych rekl. Nevim co by letiste mohlo udelat pro "pravidelnejsi" provoz, kdyz poptavka je z principu veci silne sezonni, to plati pro kazde letiste v sirsim regionu, krome Prahy, kde to az tak videt neni (ale i tam to do jiste miry plati).


ano, koupacka poptavka je sezonni, to jiste. ale poptaka business klientely sezonni neni. ale na to je opravdu potreba min 2 lety denne (ale kazdy den a lepsi casy, nez dnes nabizi BMI). Poledni let je prijemny, clovek se po Evrope dostane bez toho, aby priletel pozde vecer, ale jestli dva lety, tak z BRQ jeden brzo rano a druhy nekdy v pulce odpoledne a z MUC potom co nejpozdejc vecer. Ale to je nocovani masiny na BRQ. Business klientela neni na cenu tak citliva, jde spis o usetreny cas, ktery ten poledni odlet moc nepodporuje.

Jenže bohužel, časy letů stanovuje společnost a ta ač by třeba chtěla, nemůže na všech destinacích, kam léta, nechávat letadlo přes noc, tolik jich nemá :)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:
bubo píše:
Fabo píše:Taky bych rekl. Nevim co by letiste mohlo udelat pro "pravidelnejsi" provoz, kdyz poptavka je z principu veci silne sezonni, to plati pro kazde letiste v sirsim regionu, krome Prahy, kde to az tak videt neni (ale i tam to do jiste miry plati).


ano, koupacka poptavka je sezonni, to jiste. ale poptaka business klientely sezonni neni. ale na to je opravdu potreba min 2 lety denne (ale kazdy den a lepsi casy, nez dnes nabizi BMI). Poledni let je prijemny, clovek se po Evrope dostane bez toho, aby priletel pozde vecer, ale jestli dva lety, tak z BRQ jeden brzo rano a druhy nekdy v pulce odpoledne a z MUC potom co nejpozdejc vecer. Ale to je nocovani masiny na BRQ. Business klientela neni na cenu tak citliva, jde spis o usetreny cas, ktery ten poledni odlet moc nepodporuje.

Jenže bohužel, časy letů stanovuje společnost a ta ač by třeba chtěla, nemůže na všech destinacích, kam léta, nechávat letadlo přes noc, tolik jich nemá :)


...trochu tě poopravím. Letecké společnosti nechávají přes noc letadla tam, kde jsou každé ráno plná slušně platících cestujících.Ačkoliv bych to Brnu přál, nemyslím si, že tato eventualita v dohledné době nastane. Klidně se do mě pusťte,ale Brno je prostě regionální město, kterých jsou v Evropě desetitisíce a 50kilometrů za hranicí města už vůbec nikoho nezajímá. Čím dřív si to obyvatelé a politici uvědomí, tím lehčí bude ranní kocovina. Je prima, že Tuřany kapacitně zvládnou denně odbavit 15 letadel, ale kardinální otázka zůstává stejně jako u Košic. Kdo v těch 15-ti letadlech denně do / z Tuřan bude lítat a proč? ...všem kdo me chtějí ukřižovat dodám, že mám ke Štatlu velmi kladný vztah.Nicméně už hodně dlouho odmítám nosit růžové brýle...je to totiž k ničemu :D

RendaR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 08. 2017, 17:10
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RendaR »

Brno je v sedmdesátce největších měst EU: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Seznam_ ... opské_unii

Takže desetitisíce podobně lidnatých měst tady úplně nevidím :D

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Petr31 píše:...trochu tě poopravím. Letecké společnosti nechávají přes noc letadla tam, kde jsou každé ráno plná slušně platících cestujících.Ačkoliv bych to Brnu přál, nemyslím si, že tato eventualita v dohledné době nastane. Klidně se do mě pusťte,ale Brno je prostě regionální město, kterých jsou v Evropě desetitisíce a 50kilometrů za hranicí města už vůbec nikoho nezajímá. Čím dřív si to obyvatelé a politici uvědomí, tím lehčí bude ranní kocovina. Je prima, že Tuřany kapacitně zvládnou denně odbavit 15 letadel, ale kardinální otázka zůstává stejně jako u Košic. Kdo v těch 15-ti letadlech denně do / z Tuřan bude lítat a proč? ...všem kdo me chtějí ukřižovat dodám, že mám ke Štatlu velmi kladný vztah. Nicméně už hodně dlouho odmítám nosit růžové brýle...je to totiž k ničemu :D


Nebudu určitě nikoho ukřižovávat, ale nesdílím tento názor. Že Brno není Londýn, to je jasné, ale je rovněž jasné, že podobná města mívají letecký provoz násobně vyšší. Můžeme si položit otázku proč, a já pro ni mám 4 důvody:

1. Moraváci jsou více připoutaní k rodné hroudě, moc se jim nikam nechce cestovat ani venku pracovat, na rozdíl třeba od Poláků
3. Velká konkurence VIE, PRG, BTS - to je mimo diskusi
2. Historicky vzato, národní dopravce (a letiště Praha) odnaučil lidi lítat z BRQ - naposled odsud vytlačil c/s DLH a potom své rozvíjející se linky linky (4x denně ACMI Saaby CCA) po sporech s odbory ČSA úplně zrušil. Patří k pražskému folklóru opakovat mantru o BRQ jako naprosto neperspektivní destinaci a kdo by vyslovil opačný názor, je považován, za řekněme méně bystrého.
4. Nová studená válka, která zrušila rozvoj linek směrem východním

Já sám létám běžně na služební cesty do zahraničí, jenže vzhledem k možnostem z toho má profit hlavně VIE. Pokud se situace změní, nepochybně dám přednost BRQ. A takových lidí je hodně.

Abychom se tady infantilně nepošťuchovali na ose PRG-BRQ, můžete se i kouknout, na čerstvou nezávislou analýzu na toto téma:
https://blueswandaily.com/the-czech-rep ... n-the-arm/

Aby nedošlo k mýlce - chci říct, že Brno je a zůstane regionálním letištěm, ale aktuálně má potenciál rozvoje na tři čtvrtě až jeden milion pax. Ne jako PRG 10+.


Odpovědět