Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
David2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 07. 2005, 10:54
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od David2 »

Podle metodiky MMR existuje Brněnská metropolitní oblast.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Brn%C4%9B ... %AD_oblast
A rozhodně by stálo za to některé statistiky dělat vůči metropoliním oblastem. Některá čisla by v nich asi vypadala jinak než když se třeba srovnává Praha a JMK.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1124
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

David2 píše:
24. 05. 2024, 09:47
Podle metodiky MMR existuje Brněnská metropolitní oblast.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Brn%C4%9B ... %AD_oblast
A rozhodně by stálo za to některé statistiky dělat vůči metropoliním oblastem. Některá čisla by v nich asi vypadala jinak než když se třeba srovnává Praha a JMK.
Zajímavé. A přitom vymezení obcí v BMO (=Brněnská metropolitní oblast) je určitě značně diskutabilní. Příklady - proč Pohořelice ano, ale Hustopeče ne ? Proč Ráječko ano, ale Rájec-Jestřebí už ne ? Černá Hora ano, Lysice ne ? Zajímala by mne ta zmiňovaná "metodika Ministerstva pro místní rozvoj ČR" - ale pokud by byla třeba definice - 30% všech telefonů co alespoň 3x za týden vyskytly o půlnoci v malé obci a současně 3x za týden v poledne ve spádovém městě - pak by dotyčná malá obec měla patřit do metropolitní oblasti velké obce. Pak by šlo o jednotně aplikovatelné kritérium metropolitních oblastí na celou ČR. Možná by šlo vymyslet i jiné jednodušší a přitom objektivní kritérium... Jenže pak by měly počty obcí v metropolitních oblastech také dynamicky růst, s tím jak se zvyšuje mobilita obyvatel a města se suburbanizují vzhledem k drahým nemovitostem stále dále za své hranice... Určitě by lepšímu popisu reality v ČR prospělo detailnější provedení některých statistik.

Jarda123
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 10. 2022, 18:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jarda123 »

https://aviationweek.com/air-transport/ ... nnectivity

Ta Varšava mě zaujmula... Dával by případně Lot v Brně vůbec smysl... možná přestupy sever Evropy možná dálkovky.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5976
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Jarda123 píše:
20. 06. 2024, 15:15
https://aviationweek.com/air-transport/ ... nnectivity

Ta Varšava mě zaujmula... Dával by případně Lot v Brně vůbec smysl... možná přestupy sever Evropy možná dálkovky.
Vzhledem k tomu, že v Brně není žádná síťová aerolinka, tak by samozřejmě smysl dával, pro lety kamkoliv, kam nelétá P2P některý low cost nebo charter.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1124
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Jarda123 píše:
20. 06. 2024, 15:15
https://aviationweek.com/air-transport/ ... nnectivity

Ta Varšava mě zaujmula... Dával by případně Lot v Brně vůbec smysl... možná přestupy sever Evropy možná dálkovky.
Určitě ano. Zejména přestup na dálkovky a evropské destinace - nejen na sever Evropy. Ale i jako P2P. Už teď mám ve Varšavě kolegu co na Jižní Moravu rád pravidelně jezdí autem na prodloužený víkend do sklípku. Takže je tu i jistý turistický potenciál ekonomicky silného hlavního města sousedního národa co se tu bez problému domluví. Navíc byla by to první vlaštovka, která by mohla iniciovat LH k rozlétání linky do MUC i přes existenci blízkého hubu AUA.

Jinak všechny destinace co lidé kolem BRQ letiště zadali do "Unserved Opportunities" mi z Brna smysl dávají a věřím, že by byly rychle výdělečné. (FCO, BCN, CDG, BVA, AMS, WAW, FRA i MUC). Mít jednu z nich, tak otevírám bublinky !!! Ale nemusí to být hned. Až aerolinky vyřeší chybějící letadla kvůli GTF motorům a doberou personál. Za pět, deset let bych se ale velmi divil, pokud trval současný stav BRQ s celoroční pravidelkou jen do Londýna...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 21. 06. 2024, 10:56, celkem upraveno 1 x.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1124
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Ještě, aby to nezapadlo - společně s čerstvou zelenou pro diskutabilní přesun hlavního nádraží v Brně - viz. https://zdopravy.cz/zelena-pro-nove-hla ... se-209893/ (prosím o tom tu nediskutujme) se má výhledově v letech 2028 až 2035 modernizovat většina kolejí brněnského uzlu. Mimo jiné se má přeložit i stávající trať přes Šlapanice a hlavně má vzniknout ve směru na Přerov (ten se má taky ve stejné době modernizovat na 1plus1 kolej a na rychlost 200kmh v rámci jiného projektu) i nová vlaková zastávka BRNO-LETIŠTĚ - viz. https://europointbrno.cz/nadrazi-u-reky/ - ještě, že to bude mít pravděpodobně jako každý velký infra projekt zdržení - to tak ještě aby mělo i Brno napojené své letiště na železnici dřív než Praha, že... :)) Ne vážně - ono se to nezdá, ale pokud budou jednou přímé vlaky na Přerov, Ostravu, Olomouc a Zlín zastavovat na zastávce Brno-letiště, tak je jasné, že zájem o lety z Brna hodně vzroste...

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 511
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Tak jak tipujte pravidelky na příští léto? Už tohle léto omezil Ryanair Londýn na 6 letů týdně a na zimu v lednu má dokonce jen 4 lety týdně. Přidáním jedné rotace na Bergamo na říjen se to moc nezpravuje. Asi budeme muset začít létat na zájezdy s Čedokem...... Mimo jiné, jejich novinka v nabídce na Island jen na jeden termín na podzimní prázdniny je mně sympatická a je to směr, který může jejich nabídku výrazně zpestřit.

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jirkav »

Co se dívám není to podle mně ,že ta linka upadá co se dívám tak Bratislava má v lednu taky místo 7 letů týdně jenom 5 a Košice z 5 jenom 3 a v únoru zase vše při starém. Prostě leden bývá slabí ve všem a do toho se počítá i cestování. Neberu první týden v lednu ten bývá ještě silný všichni cestují zpět z vánočních svátku. I jde to vidět na ten poupravej letový řád první týden v lednu ještě úplně normálně a pak 3 týdny redukce letu a potom zase jako vždy.

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jirkav »

A ještě jsou tam přes svátky někdy i dva lety děnně do Londýna je to tak myslím 3 týdny pokaždé v úterý.

Jarda123
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 10. 2022, 18:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jarda123 »

Tak zatim to vypada podle appky na 6x tydne Londyn, mohli by vratit na kazdodenne. :( A st+so Bergamo.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1124
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Ryanair nahrál do rezervačního systému lety z Brna na léto 2025 - Stansted 6x týdně (mimo pondělky), Bergamo 2x týdně (středa večer, sobota poledne)...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4097
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:
17. 09. 2024, 14:00
Ryanair nahrál do rezervačního systému lety z Brna na léto 2025 - Stansted 6x týdně (mimo pondělky), Bergamo 2x týdně (středa večer, sobota poledne)...
Ta sobota je celkem na prd.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 511
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

HighFlyer píše:
17. 09. 2024, 15:58
Marty-t píše:
17. 09. 2024, 14:00
Ryanair nahrál do rezervačního systému lety z Brna na léto 2025 - Stansted 6x týdně (mimo pondělky), Bergamo 2x týdně (středa večer, sobota poledne)...
Ta sobota je celkem na prd.
Neviděl bych to tak bledě. Odlet v sobotu v poledne, návrat ve středu večer, to není špatná kombinace.

Jarda123
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 10. 2022, 18:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jarda123 »

Podle rozhovoru s hejtmanem na deniku, by od jara měla letát nová pravidelná linka.

Tipuji Ryanair nějakou dovolenkovou destinaci.

Co jsem koukal, jak na tom jsou lety do Bergama teď v říjnu, tak je to slabší, asi by se přes zimu neuživilo fakt... Škoda, chtělo by to něco celoročního.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1124
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Jarda123 píše:
03. 10. 2024, 10:49
Podle rozhovoru s hejtmanem na deniku, by od jara měla letát nová pravidelná linka.
Asi myslíte tento článek, že ?

Jihomoravský hejtman Grolich: Z brněnského letiště bude létat nová linka
https://www.denik.cz/regiony/hejtman-ja ... tovka.html
denik.cz píše:Z Brna dlouhodobě létají pouze dvě pravidelné linky. Máte zprávy o případném rozšíření tohoto počtu?

Jedna linka by měla být oznámena během podzimu. Doufali jsme, že to bude už dřív, ale ještě jsou tam nějaké detaily. Předpokládám, že do konce roku začnou prodávat letenky na jarní novou linku. Po covidu je to s pravidelnými linkami trošku komplikovanější. Byli jsme ochotni jednat o více linkách, ale letecké společnosti chtějí jeden rok létat jednu linku. Když to dopadne dobře, tak to třeba rozšíří o další. Rozlétávání je pomalejší a není to o nás, ale o leteckých společnostech. Při některých jednáních jsme nabízeli třeba i více peněz za atraktivnější lokality, ale letecké společnosti do toho nejdou.

O jakou novou linku půjde?

Dokud nedostaneme podepsanou smlouvu, nesmíme říkat, o jakou linku se jedná.

A jak jste spokojený s fungováním letiště?

Poslední dva roky je rekordní počet odbavených cestujících, pořád se rozšiřují parkoviště. Já vlastně fakt neberu rozlišování, jestli je to charterový let nebo ne. V době, kdy lidé chtějí a potřebují létat, tak se létá. V době, kdy to nepotřebují a nepoptávají, nelétá se. To je jednoduché. Lidé chtějí létat na dovolenou. A to letiště pokrývá maximálně. My jako kraj nepřispíváme na provoz letiště. Co by za to jiné kraje, kde mají regionální letiště, daly. Když pominu Prahu, naše letiště je nejlépe fungující a já jsem za to moc rád. Teď lidé nově přes Čedok začali pravidelně létat do Thajska.

Máte s letištěm nějaké další plány?

Chceme ideálně zařídit nějakou pravidelnou linku, jako byla do Mnichova. Jenomže jsme v trochu jiné situaci než dříve, před covidem. Řada společností zkrachovala, letadel je méně. Možností, jak docílit té služby, je méně. Už tehdy to stálo desítky milionů korun ročně. Je opravdu na zvážení, jestli to je opravdu tak velký ekonomický přínos pro region, abychom za to dávali například čtyřicet až padesát milionů ročně z krajských a brněnských peněz dohromady. Jestli se to opravdu byznysově využije natolik, aby se nám investice vrátila nebo vyrovnala.


Odpovědět