zbozivulekral píše:No a neměly by se linky v závazku soutěžit?
Nepochybuji, že vyhlašovatel bude chtít splnit všechny předepsané náležitosti. Ostatně, pokud by tak neučinil, měli by všichni konkurenti právo výsledek napadnout. Na druhou stranu, vyhlásit příslušnou soutěž by asi bylo jednoduché, pokud by v zadání bylo třeba BRQ-MUC nebo BRQ-FRA aspoň 2x denně a c/s DLH, kolik by se asi tak přihlásilo soutěžících kromě bmi?
Nevím, proč v tom vždy někdo hledá tajemné tunely a penězovody. V článku jsem nenašel ani stopu po nějaké indicii, že by se někdo chystal podvádět. Nemohu to vyloučit, jako u žádného obchodu, ale znám mnohem jednodušší způsoby, jak může přijít nečestný politik k penězům. Tady je to moc na očích a z mediálního obviňování všech okolo LKTB se už stal folklór.
Portál JMK:
„Provozování pravidelné letecké linky Brno - Mnichov chceme zajistit u leteckého dopravce vybraného v otevřeném nadlimitním zadávacím řízení. Vzhledem k tomu, že v současné době provoz letecké linky Brno - Mnichov nelze realizovat za běžných tržních podmínek, muselo otevřenému nadlimitnímu řízení na výběr dopravce předcházet uložení závazku veřejné služby ve vztahu k pravidelné letecké dopravě z letiště Brno-Tuřany na letecké lince do Mnichova. Uložit závazek veřejné služby můžeme na základě schválení závazku veřejné služby Evropskou komisí,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.
Jihomoravský kraj podnikl všechny příslušné potřebné kroky a krajská rada na svém jednání 26. března 2018 schválila rozhodnutí o výběru dodavatele k uzavření smlouvy na předmětnou veřejnou zakázku, a to dodavatele BRITISH MIDLAND REGIONAL LIMITED a přijetí návrhu na uzavření smlouvy na plnění předmětné veřejné zakázky mezi Jihomoravským krajem jako objednatelem a vybraným dodavatelem BRITISH MIDLAND REGIONAL LIMITED. Letecká linka bude na základě tohoto uloženého závazku provozována do roku 2022.
Linku z Mnichova využívají převážně zástupci firem a organizací, které v Jihomoravském kraji investují, zaměstnávají a vytvářejí pracovní místa nebo řeší společné projekty v oblasti výzkumu. „Většina investorů umístění své investice podmiňuje právě existencí leteckého spojení do uzlového letiště. Pokud bychom tuto linku neměli, realizovaly by se tyto investice jinde. Proto je naší prioritou najít cestu, jak znásobit počty pravidelných letů z brněnského letiště a o tom stále jednáme. Lety do Mnichova v závazku veřejné služby jsou dalším krokem ke zlepšení leteckého provozu, protože tato smlouva nám umožňuje větší kontrolu nad pravidelností letů a dalšími parametry fungování linky. A velmi pozitivní zpráva pro cestující je, že v rámci závazku dopravce zavádí nové akční ceny letenek, které jsou k dispozici od 3645 korun za cestu tam a zpět včetně letištní taxy,“ řekl hejtman Bohumil Šimek
Co se týče článku Accolade, není úplně jasné co myslí větou:
Letiště Brno plánuje do zázemí pro letecké cargo investovat postupně. První díl komplexu naváže na stávající zemní práce na sever od příletové a odletové haly a v omezeném provozu by měl začít fungovat letos na podzim.
Na S od terminálu je parkoviště. Možná mají na mysli na S od GA stojánky.