Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MarcosFT »

Já teda nechápu co je na tom vopruz...vždyť je to regionální letiště, co bys chtěl pro těch pár pax???? Dej mi prosím jeden příklad spádového oblasti, ze které není vopruz dostat se na regionální letiště. Díky.


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Airbus380 »

Jak se zvětší catchment area vybudováním zastávky u BRQ? Dopadlo by to obdobně jako v Ostravě, tj. bez jakéhokoliv významného efektu.

Přijde mi celá diskuze o špatné dostupnosti BRQ trochu mimo. 76ka, která staví prakticky přímo v centru v pohodlné docházkové vzdálenosti od vlaku i obou bus nádraží, jede nějakých 20 minut, je špatná dostupnost?

pepa007: Ano, bylo by nejlepší, aby každé krajské město mělo přímé spojení na spádová letiště v okolí, ale to je samozřejmě (nejen) v našich podmínkách nesmysl a vyhazování peněz oknem. Například pro Olomouc by se novou zastávkou u BRQ dostupnost o moc nezlepšila. Pořád vyjde rychleji dojet busem do centra (proč by to proboha měl být na hodinové trase vopruz??) a pak dojet 76kou, než se cápat osobákem. A nepředpokládám, že by nějakého inteligenta napadlo, aby u BRQ pro těch pár jednotek cestujících stavěly i rychlíky, to by bylo tak trochu na facku.

Ano, uznávám, že vybudování zastávky u letiště by nemuselo být tak nákladné, ale rozhodně bych netvrdil, že výrazně (a ani nevýrazně) zvětší catchment area letiště. Jak říká MarcosFT, marně přemýšlím nad příkladem letiště velikosti Brna, kam by se pohodlně dalo bez jediného přestupu dostat i ze vzdálenějších měst.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

MarcosFT píše:Já teda nechápu co je na tom vopruz...vždyť je to regionální letiště, co bys chtěl pro těch pár pax???? Dej mi prosím jeden příklad spádového oblasti, ze které není vopruz dostat se na regionální letiště. Díky.

nerozumím přesně, jaká je souvislost s letištěm. Že je železniční spojení Brno-Olomouc naprosto nevyhovující, je pravda. Spojení z centra Brna na LKTB je velmi pohodlné, lepší, než třeba LKPR nebo LOWW.

Diskuse na železniční téma je ale trochu o/t, ale připomeňme že jízda po šílené jednokolejce z Olmiku přes Nezamyslice a Vyškov je něco nevídaného. Následně u Holubic některé vlaky po spojce přejedou na vlárskou dráhu, která je ta, co vede ve skutečnosti kolem LKTB. Pokud by jely po své trati, přijedou do Brna od Chrlic. Proč se v rámci modernizace koridorů nemodernizoval jeden úsek moravské magistrály Břeclav-Brno-Olomouc-Ostrava to ví jen na MD. Proč se už mnoho let (kdy na to mj. tlačí i EU) jen planě diskutuje o malují varianty, to ví už asi jen pánbu. Je to z chybějících tratí v ČR je to asi ta nejkřiklavější, stejně jako z chybějících dálnic je nejostudnější olomoucká D35. Že by byl Olmik v Praze na blacklistu?

Pro ty kdo to neví, tak v UP se přestavěná trať má výrazně přiblížit LKTB, stavět zastávku na dnešní trati by nemělo smysl. Jestli nová trať bude skutečně někdy postavena a to na deklarovaných 200-250km/h, pak se díky velkým poloměrům může ocitnout před prahem dráhy 27 kousek v tunelu, dál pak v otevřeném zářezu.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MarcosFT »

Karel_x píše:
MarcosFT píše:Já teda nechápu co je na tom vopruz...vždyť je to regionální letiště, co bys chtěl pro těch pár pax???? Dej mi prosím jeden příklad spádového oblasti, ze které není vopruz dostat se na regionální letiště. Díky.

nerozumím přesně, jaká je souvislost s letištěm. Že je železniční spojení Brno-Olomouc naprosto nevyhovující, je pravda. Spojení z centra Brna na LKTB je velmi pohodlné, lepší, než třeba LKPR nebo LOWW.


SOUVISLOST S LETIŠTĚM je taková, že jsem reagoval na příspěvek Josého zero zero seven, který přidal jeden ze svých typických příspěvků, tentokrát diskutující ohledně dopravy z Olomouce, kde žije, na brněnské letiště, do jehož spádové oblasti patří hanácká metropole Holomóc. Nikdo tu nepopírá nevyhovující železniční spojení Olomouc - Brno, avšak cesta z Olomouce do terminálu BRQ bude těžko někdy lepší, než je tomu dnes, jelikož jak již popsal rozumný Airbus380, udělat zastávku u BRQ pro každý rychlík je na facku. Naopak mi příjde zcela dostačující, vezmeme v potaz velikost brněnského letiště.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

SOUVISLOST S LETIŠTĚM je taková... udělat zastávku u BRQ pro každý rychlík je na facku. Naopak mi příjde zcela dostačující, vezmeme v potaz velikost brněnského letiště.


Souhlasím a nevím, jestli někdo uvažuje, že by letiště byla rychlíková zastávka. Spíš by tam asi zastavovaly regionální IDS vlaky, na které by se přestoupilo ve Vyškově nebo Brně. Navázat rychlík třeba na odlet FR by nemuselo dlouho vydržet, jízdní řády SŽDC se aktualizují, pokud vím, jednou za rok v prosinci zatímco FR nejméně 2x.

Myslím ale že pokud by se po nové trati jezdil Olomouc za půl hodiny (dnes nejmíň 1,5h) tak by to i BRQ prospělo. Že to není jen fantazie:
http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... no-prerov/
Nicméně je to asi jen další z mnoha ministerských slibů. Slibem neurazíš.
Naposledy upravil(a) Karel_x dne 23. 02. 2018, 08:16, celkem upraveno 1 x.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Reagoval jsem na Marty-t, kterej se ptal, jestli by zastávka u letiště “zvětšila” spádovou oblast. Moje odpověď je že nejspíš ano, myšleno “zvětšila” ve smyslu “zlepšila dostupnost”.

Uvedl jsem příklad Olomouce. NIKDE jsem nepsal o přímém spojení z Olomouce na letiště BRQ, NIKDE jsem nepsal o spojení bez přestupu. Říkám jen že pokud by se v budoucnu zlepšilo železniční spojení z Olomouce (=odbočka z hlavní žel. trati z Ostravy) do Brna, a následně by se dalo z Brněnskýho Hauptbahnhof rozumně navázat nějakou S-Bahn na letiště (místo ušmudlanýho busu), tak se BRQ klidně může stát hlavním letištěm pro celou Moravu.

Teď je pořád pro střední a severní Moravu paradoxně jednodušší skočit na vlak do Prahy (z Olomouce cca 2h 10min) a pak skočit na taxík na letiště, pokud se nechcete kodrcat AE, než se dostat na BRQ - tam se dá fakt jenom autem.

Marcose si nevšímejte, to je okopávač kotníků.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MarcosFT »

Josefe opravdu nerozumím tomu, proč mě urážíš. :cry: I přes všechny tvé debilní názory jsem si myslel, že jsi uvnitř dobrý chlap. Hodně si u mě klesl.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Pánové, mohli byste si prosím na osobní urážky apod. založit speciální vlákno, jako kdysi HF s Prodejcem?

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

pepa007 píše: Říkám jen že pokud by se v budoucnu zlepšilo železniční spojení z Olomouce (=odbočka z hlavní žel. trati z Ostravy) do Brna, a následně by se dalo z Brněnskýho Hauptbahnhof rozumně navázat nějakou S-Bahn na letiště (místo ušmudlanýho busu), tak se BRQ klidně může stát hlavním letištěm pro celou Moravu.

Teď je pořád pro střední a severní Moravu paradoxně jednodušší skočit na vlak do Prahy (z Olomouce cca 2h 10min) a pak skočit na taxík na letiště, pokud se nechcete kodrcat AE, než se dostat na BRQ - tam se dá fakt jenom autem.


Myslím, že se určitě shodneme, že:
1. Případní zastávka u LKTB může jen prospět, zejména v souvislosti s přestavbou přerovky na 200km/h
2. Že by u LKTB zastavovaly větší míře rychlíky, to není zatím moc vhodné ani pravděpodobné
3. LKPR může být pro mnohé Hanáky lepší volba, v závislosti na osobních prioritách


A jestli je pro někoho dává přednost busu před vlakem nebo naopak, to je normální. Výhodou IDS vlaku by byl asi častější rytmus během špičky (dnes bývá 15min), nevýhodou docházková vzdálenost nad půl km.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Karel_x píše:...nevýhodou docházková vzdálenost nad půl km...

Právě že tomu tak není u všech nyní diskutovaných variant a podvariant ŽUB... Doporučuji před diskuzí podívat se na 18min. sotoušské video ohledně ŽUB a polohy různých variant obsloužení Brno-letiště přesněji na https://www.koridory.cz/archives/41793/ , polohy Brno-letiště jsou u varianty A - Řeka v 10:00 min., u různých podvariant B - Petrov v 14:00 min.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Karel_x píše:...nevýhodou docházková vzdálenost nad půl km...

To mi přijde v pohodě. Z regionálních letišť to má např. Graz velmi podobný a téměř celou trasu ze zastávky zakrytou, viz https://en.mapy.cz/zakladni?x=15.447107 ... ase=ophoto

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Večerní BMI dnes opět zrušeno. A to se prodávaly letenky na něj za cca 4500 CZK OW ... Takže zatím sliby-chyby o rezervním letadle a posádkách v MUC, aby se toto nedělo. Takto BMI jen zkanibalizuje sama sebe.
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 23. 02. 2018, 19:49, celkem upraveno 1 x.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:Večerní BMI dnes opět zrušeno. A to se prodávaly letenky na něj za cca 4500 CZK OW ... Takže zatím sliby-chyby o rezervním letadle a posádkách v MUC, aby se toto nedělo. Takto BMI zkanibalizuje sama sebe.

S tímhle asi nepočítali ani v BMI, jedno letadlo (to co mělo letět i dnes večer), od včera sedí kvůli technické závadě v BRQ (i když nechápu, jakto že to teda nejsou schopní nahradit tím údajným náhradním...).

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Hansb »

Pánové, vy tady diskutujete o případném napojení vlaku na letiště někdy ve vzdálené budoucnosti a přitom vlak už tam dávno jezdí :-) Vyfoceno dnes, zdroj facebook.com/Provoz BRQ

FB_IMG_1519465584780.jpg
FB_IMG_1519465584780.jpg (16.98 KiB) Zobrazeno 3748 x

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Nízkonákladová společnost Wizz Air oznámila v pátek další rozšíření nové základny ve Vídni, jež má být otevřena letos v červnu. Aerolinie rozšíří počet bázovaných letadel do března 2019 o další dva Airbusy A321. Na vídeňském letišti tak budou mít svou základnu celkem čtyři letouny A321 a jeden A320.

S tímto rozšířením nabídne vídeňská základna Wizz Air více než dva miliony sedadel ročně. Díky navýšení počtu letadel společnost nabídne devět nových cílů z Vídně:

Catania (3x týdně od 23. února 2019)
Charkov (2x týdně od 25. listopadu 2018, 3x týdně od 23. března 2019)
Lisabon (4x týdně od 22. února 2019)
Madrid (3x týdně od 23. února 2019, denně od 22. března 2019)
Malmö (4x týdně od 22. března 2019)
Miláno-Malpensa (denně od 22. února 2019)
Nice (4x týdně od 22. února 2019)
Reykjavík (3x týdně 23. března 2019)
Stockholm-Skavsta (4x týdně od 22. března 2019)
Celkem bude Wizz Air ke konci března 2019 létat z Vídně do 27 destinací ve 21 evropských zemích. Letenky na nové linky jsou již v prodeji za ceny od 19,99 eur za jednosměrný let.

Určitě budou mít všechny lety do posledního místa obsazené, když jim Praha a Brno nebyly po chuti. #:-s


Odpovědět