Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Marty-t píše:dnešní polední let BMI - zrušeno... A to byly letenky opět relativně za draho. Takto nemá linka BMI i přes možný potenciál který častými rušeními odrazuje budoucnost...


Co přesně znamená "zrušeno"? To v den odletu řeknou těm lidem že let je prostě zrušenej a přebookujou je na zítra?


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Co vím z dřvějška, tak měli věčně problém s nedostatkem posádek, občas letadel.

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od orel »

Achjo, proč to tady třeba nezkusí ten LOT do WAW, toto je fakt k ničemu. WAW je rychle rostoucí letiště s potenciálem síťového dopravce a velmi silný hráč do budoucna. Mnichov to sice není, ale LOT velmi úspěšně operuje z např. Košic.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

No, mě by třeba zajímalo, jak by vypadal load-factor, kdyby létala do MUC LH třeba s CRJ7/9, ale ceny by byly srovnatelné s tím, co mají jinde, třeba v DEB. Podle mě by to i s tím větším letadlem, co do load-factoru, muselo fungovat.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

pepa007 píše:Co přesně znamená "zrušeno"? To v den odletu řeknou těm lidem že let je prostě zrušenej a přebookujou je na zítra?

No teoreticky by měli nabídnout místo zrušeného letu v 12:30 let v 19:00 plus kompenzaci 250 EUR nebo víc pokud měli letět dál. Jenže i ten večerní odlet byl nakonec taky zpožděný - na 20:45... A jak popisuju v TR, někdy vymámit z BMI kompenzaci je na dlouhé lokte a to i s právnickou firmou za zády... Výsledek bude jediný - úbytek PAX na lince, a jestli se budou rušení opakovat, tak úbytek bude pokračovat dokud ji BMI samo úplně nevzdá. Škoda. Linka mohla být už v zisku, jen kdyby se na ni dalo spolehnout. Kdyby totiž dnešní rušení bylo jen ojedinělé... Připomíná mi to situaci ČSA v BRQ před pár lety, jak prostě občas do Brna místo ATRka jen přistavili bus. Opakovaně. A pak se divili, že linky BRQ jsou najednou ve ztrátě. Takto je linka do MUC vážně na odpis... Každý rozumný poletí příště z VIE. Velká škoda, že do BRQ nepřišla LH sama - s cenami co mají v DEB nebo BZG - v ještě menších východoevropských městech, taky jak BRQ vzdálených jen 2-2,5 hod jízdy od velkého letiště navíc s menší kupní silou CRJčko naplní - dokonce přidávají frekvence - protože je na to, že LH poletí mají PAX prostě větší spoleh než u BMI...


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Marty-t píše:No teoreticky by měli nabídnout místo zrušeného letu v 12:30 let v 19:00 plus kompenzaci 250 EUR nebo víc pokud měli letět dál. ..... Výsledek bude jediný - úbytek PAX na lince, a jestli se budou rušení opakovat, tak dlouho dokud ji BMI samo nevzdá. Škoda. Mohla být v zisku, jen kdyby se na ni dalo spolehnout. Kdyby totiž dnešní rušení bylo ojedinělé..... Každý rozumný poletí příště z VIE.......

Je absurdní, jestli bmi chtějí získat nebo udržet profesionální klientelu takto neprofesionálním přístupem. Pokud někam letím, nezajímá mě, jestli dostanu kompenzace nebo ne, já v prvním případě musím dorazit na místo včas. Nemohu si dovolit se vymlouvat na neprofesionalitu jakési bmi. Z BRQ poletím jedině tehdy, pokud se svět nezboří, i když nedoletím načas. Je to podmínka navíc - musí mi vyjít aspoň trochu rozumně časy tam i zpět + cena za letenku nesmí být úplne nestydatá + musím letět někam, kde se případné jednodenní zpoždění dá tolerovat. Kolikrát jsou všechny tři podmínky splněny současně?

Co se mě týče, s radostí budu lítat přes WAW, nebo klidně i přes FCO, pokud půjde sestavit slušný itinerář a bude na to spoleh.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Karel_x píše:
Marty-t píše:No teoreticky by měli nabídnout místo zrušeného letu v 12:30 let v 19:00 plus kompenzaci 250 EUR nebo víc pokud měli letět dál. ..... Výsledek bude jediný - úbytek PAX na lince, a jestli se budou rušení opakovat, tak dlouho dokud ji BMI samo nevzdá. Škoda. Mohla být v zisku, jen kdyby se na ni dalo spolehnout. Kdyby totiž dnešní rušení bylo ojedinělé..... Každý rozumný poletí příště z VIE.......

Je absurdní, jestli bmi chtějí získat nebo udržet profesionální klientelu takto neprofesionálním přístupem. Pokud někam letím, nezajímá mě, jestli dostanu kompenzace nebo ne, já v prvním případě musím dorazit na místo včas. Nemohu si dovolit se vymlouvat na neprofesionalitu jakési bmi. Z BRQ poletím jedině tehdy, pokud se svět nezboří, i když nedoletím načas. Je to podmínka navíc - musí mi vyjít aspoň trochu rozumně časy tam i zpět + cena za letenku nesmí být úplne nestydatá + musím letět někam, kde se případné jednodenní zpoždění dá tolerovat. Kolikrát jsou všechny tři podmínky splněny současně?

Co se mě týče, s radostí budu lítat přes WAW, nebo klidně i přes FCO, pokud půjde sestavit slušný itinerář a bude na to spoleh.


...pánové a není to náhodou tím, že BMI na tu linku bere dotace a tím je řečeno vše ostatní? Pár cestujících z nejakého neznámého města kdesi na dalekém východě vydrží všechno, nemají na drahé právníky aby se soudili o odškodnení...tudíž když nám někde nějaká mašina / posádka hapruje, sáhneme nejdřív na linku do Brna. Dává to smysl?

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Petr31 píše:
Karel_x píše:
Marty-t píše:No teoreticky by měli nabídnout místo zrušeného letu v 12:30 let v 19:00 plus kompenzaci 250 EUR nebo víc pokud měli letět dál. ..... Výsledek bude jediný - úbytek PAX na lince, a jestli se budou rušení opakovat, tak dlouho dokud ji BMI samo nevzdá. Škoda. Mohla být v zisku, jen kdyby se na ni dalo spolehnout. Kdyby totiž dnešní rušení bylo ojedinělé..... Každý rozumný poletí příště z VIE.......

Je absurdní, jestli bmi chtějí získat nebo udržet profesionální klientelu takto neprofesionálním přístupem. Pokud někam letím, nezajímá mě, jestli dostanu kompenzace nebo ne, já v prvním případě musím dorazit na místo včas. Nemohu si dovolit se vymlouvat na neprofesionalitu jakési bmi. Z BRQ poletím jedině tehdy, pokud se svět nezboří, i když nedoletím načas. Je to podmínka navíc - musí mi vyjít aspoň trochu rozumně časy tam i zpět + cena za letenku nesmí být úplne nestydatá + musím letět někam, kde se případné jednodenní zpoždění dá tolerovat. Kolikrát jsou všechny tři podmínky splněny současně?

Co se mě týče, s radostí budu lítat přes WAW, nebo klidně i přes FCO, pokud půjde sestavit slušný itinerář a bude na to spoleh.


...pánové a není to náhodou tím, že BMI na tu linku bere dotace a tím je řečeno vše ostatní? Pár cestujících z nejakého neznámého města kdesi na dalekém východě vydrží všechno, nemají na drahé právníky aby se soudili o odškodnení...tudíž když nám někde nějaká mašina / posádka hapruje, sáhneme nejdřív na linku do Brna. Dává to smysl?

Úplně to smysl nedává, protože momentálně BMI momentálně létá "nasucho"

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

jvoj píše:
Petr31 píše:
Karel_x píše:Je absurdní, jestli bmi chtějí získat nebo udržet profesionální klientelu takto neprofesionálním přístupem. Pokud někam letím, nezajímá mě, jestli dostanu kompenzace nebo ne, já v prvním případě musím dorazit na místo včas. Nemohu si dovolit se vymlouvat na neprofesionalitu jakési bmi. Z BRQ poletím jedině tehdy, pokud se svět nezboří, i když nedoletím načas. Je to podmínka navíc - musí mi vyjít aspoň trochu rozumně časy tam i zpět + cena za letenku nesmí být úplne nestydatá + musím letět někam, kde se případné jednodenní zpoždění dá tolerovat. Kolikrát jsou všechny tři podmínky splněny současně?

Co se mě týče, s radostí budu lítat přes WAW, nebo klidně i přes FCO, pokud půjde sestavit slušný itinerář a bude na to spoleh.


...pánové a není to náhodou tím, že BMI na tu linku bere dotace a tím je řečeno vše ostatní? Pár cestujících z nejakého neznámého města kdesi na dalekém východě vydrží všechno, nemají na drahé právníky aby se soudili o odškodnení...tudíž když nám někde nějaká mašina / posádka hapruje, sáhneme nejdřív na linku do Brna. Dává to smysl?

Úplně to smysl nedává, protože momentálně BMI momentálně létá "nasucho"


...tak buď bere něco bokem :lol: ....nebo dostal nějaký příslib do budoucna :lol: ....nebo považuje cesťáky z Brna za ovce, kteří snesou všechno...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Petr31 píše:
jvoj píše:
Petr31 píše:
...pánové a není to náhodou tím, že BMI na tu linku bere dotace a tím je řečeno vše ostatní? Pár cestujících z nejakého neznámého města kdesi na dalekém východě vydrží všechno, nemají na drahé právníky aby se soudili o odškodnení...tudíž když nám někde nějaká mašina / posádka hapruje, sáhneme nejdřív na linku do Brna. Dává to smysl?

Úplně to smysl nedává, protože momentálně BMI momentálně létá "nasucho"


...tak buď bere něco bokem :lol: ....nebo dostal nějaký příslib do budoucna :lol: ....nebo považuje cesťáky z Brna za ovce, kteří snesou všechno...

:wink:

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Především pro frequent flyery: BMI mezi 18.2. a 24.3. posunují časy nedělního průletu v BRQ na 19:50/20:20. Je to součást balíku dalších změn a eliminací v letovém řádu linek z MUC, jehož výsledkem by mělo být stabilně jedno náhradní letadlo na zemi v MUC a dostatek posádek na zredukovaný LŘ. Teoreticky by tedy nemělo docházet k dalším rušením letů.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

jvoj píše:Je to součást balíku dalších změn a eliminací v letovém řádu linek z MUC, jehož výsledkem by mělo být stabilně jedno náhradní letadlo na zemi v MUC a dostatek posádek na zredukovaný LŘ. Teoreticky by tedy nemělo docházet k dalším rušením letů.


Super ! Konečně bude na linku taky trošku spoleh. Jinak by totiž byla opravdu odsouzena k zániku... Já si ale počkám, jestli nebudou sliby-chyby. Zatím mám naplánovány vlaky z Rakouska...

EDIT:21.2.2018: Jaký je aktuální stav - to letadlo a posádky navíc BMI už v MUC mají ? Dnešní poledne totiž sekera skoro 2,5 hod. určitě lidi co v MUC transferují opět nepotěšila... I přesto lidi s BMI/LH z BRQ dál evidentně lítají - například na neděli 3.3. je dokonce cena vyšponovaná až na 12.192 CZK/ow !

Já ale v neděli místo BMI raději autem do Rakouska + vlak ICE do Německa a byl jsem maximálně spokojený...(nová A5 v Rakousku, ICE - v Rakousku jelo včas, v Německu na příjezdu 10min. zpoždění...) Cestovní čas srovnatelný s letem do MUC a pak vlakem po DE, cena úplně jinde, prakticky bez stresu zda stihnu přestup...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Možná trošku mimo mísu - hrozně nerad bych tu vyprovokoval sotoušskou diskusi...

Ale momentálně to v Brně vře okolo varianty modernizace nádraží respektive železničního uzlu. No ať to dopadne jakkoli, pokud nedojde díky "cover my ass" principu úředníků k zakonzervování současného tristního stavu, tak by se jedna z variant a podvariant měla v tomto století ještě stihnout realizovat :-) ... Co mi přijde skvělé je, že součástí všech variant nádraží, respektive opatření na brněnském železničním uzlu (ŽUB) je i ono logické napřímení kolejí u letiště - tratě na Šlapanice a asi ne tak hrozně nákladné vybudování železniční zastávky letiště Brno !!! Varianty se liší jen nákladností a vzdáleností stanice od terminálu. Relativně objektivní shrnutí variant je hezky zpracováno na 18min. videu na http://www.koridory.cz . Zkuste akorát pls. diskusi ohledně nejlepší varianty přenechat sotoušům a držte palce ať se ŽUB co nejdřív jakkoli realizuje. Pro BRQ by to mělo obrovský efekt v podobě zvětšení catchment area, nebo ne ?

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Marty-t píše:Možná trošku mimo mísu - hrozně nerad bych tu vyprovokoval sotoušskou diskusi...

Ale momentálně to v Brně vře okolo varianty modernizace nádraží respektive železničního uzlu. No ať to dopadne jakkoli, pokud nedojde díky "cover my ass" principu úředníků k zakonzervování současného tristního stavu, tak by se jedna z variant a podvariant měla v tomto století ještě stihnout realizovat :-) ... Co mi přijde skvělé je, že součástí všech variant nádraží, respektive opatření na brněnském železničním uzlu (ŽUB) je i ono logické napřímení kolejí u letiště - tratě na Šlapanice a asi ne tak hrozně nákladné vybudování železniční zastávky letiště Brno !!! Varianty se liší jen nákladností a vzdáleností stanice od terminálu. Relativně objektivní shrnutí variant je hezky zpracováno na 18min. videu na http://www.koridory.cz . Zkuste akorát pls. diskusi ohledně nejlepší varianty přenechat sotoušům a držte palce ať se ŽUB co nejdřív jakkoli realizuje. Pro BRQ by to mělo obrovský efekt v podobě zvětšení catchment area, nebo ne ?


Myslím, že to "vře" spíš mezi lidmi, kteří se k věci staví víc emotivně, ne rozumem. Ti, kteří do věci hlouběji vidí, jsou spíš zdrženlivější. Co se týče zastávky u letiště, ta souvisí s přestavbou "moravské železniční magistrály" na úseku Brno-Vyškov. O této trati, kterou sice v rámci diskuse o přestavbě koridorů slíbili, ale nikdy nezmodernizovali, se vedou nekonečné polemiky - jaká rychlost, jak s Vyškovem atd. Nevidím velkou ochotu ji stavět. Navíc, pokud by skutečně postavili SJKD (jak teď spojují s odsunem), asi to trati kolem letiště spíš ubere, než přidá místní vlaky. A do třetice, zastávka není plánovaná úplně blízko - ale koho by nepotěšila menší procházka, že.

Odsun nádraží má i jiný dopad. Pokud se uskuteční varianta u řeky, u které je možné rozumné zaústění vysokorychlostních vlaků, bude to pro letiště spíš špatná zpráva - VRTy budou letecké dopravě konkurovat, a navíc, Brno se zase víc přiblíží jak VIE (30min?), tak PRG (40min?). Varianta pod Petrovem (spíš pod Malou Amerikou :-)) VRTky do centra prakticky nepustí (podtunelování Brna už od Žebětína je romantické blouznění, finančně mimo realitu) a letiště by mělo menší konkurenci. Na druhé straně by zase Brno bez VRT upadlo do skupiny měst nižšího řádu, což by naopak poptávku utlumilo. Takže tak, jako tak, pro BRQ ani jeden odsun nádraží neprospěje.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Marty-t píše:Pro BRQ by to mělo obrovský efekt v podobě zvětšení catchment area, nebo ne ?


Snad ano. Momentálně spojení na letiště BRQ není ideální. Já jsem z Olomouce, jednoznačně spádová oblast, ale dostat se do Brna vlakem je dost vopruz. Autobusem je to vopruz už z definice. Dostat se pak z nádraží na letiště je další vopruz. Tohle všechno jsem absolvoval jen jednou, pak už vždycky jen autem.


Odpovědět