Marty-t píše:Možná trošku mimo mísu - hrozně nerad bych tu vyprovokoval sotoušskou diskusi...
Ale momentálně to v Brně vře okolo varianty modernizace nádraží respektive železničního uzlu. No ať to dopadne jakkoli, pokud nedojde díky
"cover my ass" principu úředníků k zakonzervování současného tristního stavu, tak by se jedna z variant a podvariant měla v tomto století ještě stihnout realizovat
... Co mi přijde skvělé je, že součástí všech variant nádraží, respektive opatření na brněnském železničním uzlu (ŽUB) je i ono logické napřímení kolejí u letiště - tratě na Šlapanice a asi ne tak hrozně nákladné vybudování železniční zastávky letiště Brno !!! Varianty se liší jen nákladností a vzdáleností stanice od terminálu. Relativně objektivní shrnutí variant je hezky zpracováno na 18min. videu na
http://www.koridory.cz . Zkuste akorát pls. diskusi ohledně nejlepší varianty přenechat sotoušům a držte palce ať se ŽUB co nejdřív jakkoli realizuje. Pro BRQ by to mělo obrovský efekt v podobě zvětšení catchment area, nebo ne ?
Myslím, že to "vře" spíš mezi lidmi, kteří se k věci staví víc emotivně, ne rozumem. Ti, kteří do věci hlouběji vidí, jsou spíš zdrženlivější. Co se týče zastávky u letiště, ta souvisí s přestavbou "moravské železniční magistrály" na úseku Brno-Vyškov. O této trati, kterou sice v rámci diskuse o přestavbě koridorů slíbili, ale nikdy nezmodernizovali, se vedou nekonečné polemiky - jaká rychlost, jak s Vyškovem atd. Nevidím velkou ochotu ji stavět. Navíc, pokud by skutečně postavili SJKD (jak teď spojují s odsunem), asi to trati kolem letiště spíš ubere, než přidá místní vlaky. A do třetice, zastávka není plánovaná úplně blízko - ale koho by nepotěšila menší procházka, že.
Odsun nádraží má i jiný dopad. Pokud se uskuteční varianta u řeky, u které je možné rozumné zaústění vysokorychlostních vlaků, bude to pro letiště spíš špatná zpráva - VRTy budou letecké dopravě konkurovat, a navíc, Brno se zase víc přiblíží jak VIE (30min?), tak PRG (40min?). Varianta pod Petrovem (spíš pod Malou Amerikou
) VRTky do centra prakticky nepustí (podtunelování Brna už od Žebětína je romantické blouznění, finančně mimo realitu) a letiště by mělo menší konkurenci. Na druhé straně by zase Brno bez VRT upadlo do skupiny měst nižšího řádu, což by naopak poptávku utlumilo. Takže tak, jako tak, pro BRQ ani jeden odsun nádraží neprospěje.