Problém je, že ani sebespolehlivější linka nejlepšího dopravce do nejlepšího hubu by business klientele neřešila časté jednodenní služební cesty. Viz příspěvek výše, pokud se do Vídně vyráží ve tři ráno, je evidentně potřeba být v konečné destinaci velmi brzy a to s přestupem není možné.
Dovolím si nesouhlasit. Právě jedině v období nocování letadla ČSA v Brně jsem létal jednodenní otočky (zejména do Bruselu) a fungovalo to báječně. 5:30 odlet z Brna, v 7:00 z Prahy v 9:30 je člověk schopen být na místě jednání, dřív se stejně nikdy nezačíná. Večer stejným způsobem zpět. Bez kufru a pyžama, taška s dokumenty v ruce. Paráda. Bohužel, i v té době s tím létalo víc cizinců než Čechů, kteří, zřejmě ze setrvačnosti dál jezdili do Prahy a Vídně. Možná se ale v tomto mentalita změnila. Cena letenky byla, pokud si vzpomínám, + cca 1.500,-, to se vzhledem k úspoře dalších nákladů lehce obhájilo.
Za BMI to bylo jiné, pokud je rozdíl v ceně oproti Praze 100 a více procent, tak se to obhajuje těžko. U nás se často létá tak, že větší část skupiny letí z Prahy (prostě jsou z Prahy a okolí), a tak se pro příklad těžko zdůvodní letenka z Brna za 12, když z Prahy je za 4,5. Jednou jsem zkusil jednodenní otočku z Prahy (do Prahy a zpět autem), ale to se fakt nedá. Spíš večer přespím na letišti a letím pak ráno, ale je to vopruz. Taky jsem párkrát risknul negarantovaný přestup se dvěma samostatnými letenkami, což bylo klidně i za polovinu, než když by vše bylo na kódu LH, ovšem nervy to byly skoro pokaždé. Paradoxně jsem stihnul minulý pátek po(s)lední let jen díky tomu, že byl zpožděný, ale to už je historie.