rXD píše:Petr31 píše:rXD píše:OK. Ale aj tak to svedci len o tom, aky ste aj s Petr31 odtrhnuti od reality, ked si myslite, ze 187k PAX za rok moze byt spravne cislo. V skutocnosti je aj tych 1025 podhodnotene cislo, lebo 187k este ovela menej nez polovica celorocneho cisla, lebo ten prvy polrok nema najsilnejsie mesiace jul a august.
PS: Aby som sa vyjadril aj k tej aktualnej teme tu, praveze v CR sa to spravilo spravne (na rozdiel od Slovenska). Regionalne letiska maju regiony, a tie ked sa rozhodnu dotovat, tak dotuju. Ked sa rozhodnu zavriet, tak zavru, ked chcu sprivatizovat mozu tiez. Zisk z Ruzyne sa normalne odvedie do rozpoctu a vlada moze urcit, ako tie peniaze pouzije najzmysluplnejsie - skryte dotovanie jedneho zo zisku druheho je vzdy ten najhorsi model. V Blavastane je to presne naopak: ministerstvo si drzi vsetky letiska vratane 33% Kosic, z ktorych si vybera zisk a dotuje z neho tych zvysnych 5 luzrov na cele z BTS, v ktorych politicki dosadeni "manazeri" safaria so 100%-ami.
.. boha čo sa rozčuluješ :lol: Nevšiml jsem si, že ta čísla jsou jen za první půlrok, nebyl to záměr.Silné měsíce tam jak tvrdíš ještě nejsou, ale po silných letních měsících přijdou zase hubené podzimní a zimní....Pošli nám začátkem roku 2018 nova čísla, ať si uděláme obrázek. Nicméně ani očekávaných 375.000 ??? cesťáků není žádné terno, neboť vetšina těch cestujících jsou koupáci LC a cesťáci, kteří bývají ještě dotovaní. Těžko čekat, že by se Košice (stejně jako se nikdy žádné české regionální letiště nedostane) dostaly na těch 750.000 cesťáků ročně, jak psal dřív kolega. Já bych přidal, tvrdíc že letiště, které si na sebe má vydělat a mám mít potenciál do budoucna musí ročně obsloužit minimálně 1.000.000 cestujících s dodatkem, že to všechno nesmí být koupáci a LC pasažéři, kteří na letiští neutratí ani za kafe, natož aby generovali další zisk využíváním následujících služeb...autopůjčovny, obchody, restaurace, dopravní služby a další, což pomáhá regionu.
Příklad s Ryzyní sis nevybral nejlíp...donedávna po několik let zisk z Ruzyně stát rovnou přelil a utopil v ČSA machinací zvanou Ajrotunel....čímž ničemu a nikomu nepomohl. ČSA jsou i nadále naprosto zbytečná ajrolinka s kterou lidi lítají jen když musí, nebo nic jiného do dané destinace neletí, bez jakéhokoliv potenciálu do budoucna. Už nemají peníze, know how ani loajální zaměstnance.
Proste, nemas ani zakladne znalosti, ale dookola si pustas hubu. Tak aby si sa doucil, minuly rok malo letisko Kosice cca 437k PAX https://sk.wikipedia.org/wiki/Letisko_Ko%C5%A1ice . Tohto roku je nabeh na aspon 15% zvysenie, cize sa pravdepodobne zas po vela rokoch prelomi pol miliona.
Dalej, na rozdiel od BRQ, BTS, OSR a slovensko-statych "medzinarodnych" letisk, KSC ziju prevazne z cestujucich na pravidelnych linkach standardnych aeroliniek a casto biznis cestujucich. A zisk robili aj ak mali len 200k pasazierov. Cize strielat somariny o 750k rocne je blud, ktory moze napisat fakt len niekto, kto nevie vydelit dve cisla. Jednoducho, rovnako dolezite ako pocty cestujucich su aj cena letenky resp. letistne poplatky na cesujuceho. Ak prevadzkujem letisko z ktoreho dokazem predat kazdu jednu letenku za 500+EUR, tak mi staci 10000pax. A nejak tak to proste na KSC funguje. Ma velku spadovu oblast a dostatok zahranicnych investorov, ktori sa proste do Kosic nebudu trepat po tych rozdrbanych cestach a rozbitych vlakoch, ktore na vychod posielaju blavastanske vlady. Jedina realna konkurencia je BUD.
A priklad s Ruzyni som praveze vybral nejlip, lebo to prave ilustruje co sa nema robit. Nebyt toho, ze sa taketo skryte dotovanie cez PRG udialo, tak CSA uz je davno tam kde patri a Letisko Praha by do statneho rozpoctu odvadzalo ovela vacsi zisk (tvoje hodnotenie CSA je jedine s cim sa da suhlasit).
...nejhorší je, když se chlap bere až moc vážně, neumí se podívat na svět s nadhledem, zasmát se sám sobě a ještě k tomu tady pořád šíří nenávist Blava - Košice. Zkus se prosím tě smířit s tím, že Košice nikdy nebudou hlavní město Slovenska. Možná se Ti uleví. A snad už v Košicích vybudovali větší sklad paliva..? naučili se včas podepisovat objednávky ? nebo za to zase může ten tvůj blavastán???
z médií:
https://kosice.korzar.sme.sk/c/8074969/ ... ml?ref=trz
https://www.facebook.com/RadioKosice/ph ... 30/?type=3
Podľa našich informácií došlo k nedostatku paliva pre nepodpísaný objednávkový list.
a vyjádření zaměstnanců:
http://tinypic.com/r/x2wkrc/9
Asi fakt ten Blavastán