Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

rXD píše:
Petr31 píše:
rXD píše:OK. Ale aj tak to svedci len o tom, aky ste aj s Petr31 odtrhnuti od reality, ked si myslite, ze 187k PAX za rok moze byt spravne cislo. V skutocnosti je aj tych 1025 podhodnotene cislo, lebo 187k este ovela menej nez polovica celorocneho cisla, lebo ten prvy polrok nema najsilnejsie mesiace jul a august.

PS: Aby som sa vyjadril aj k tej aktualnej teme tu, praveze v CR sa to spravilo spravne (na rozdiel od Slovenska). Regionalne letiska maju regiony, a tie ked sa rozhodnu dotovat, tak dotuju. Ked sa rozhodnu zavriet, tak zavru, ked chcu sprivatizovat mozu tiez. Zisk z Ruzyne sa normalne odvedie do rozpoctu a vlada moze urcit, ako tie peniaze pouzije najzmysluplnejsie - skryte dotovanie jedneho zo zisku druheho je vzdy ten najhorsi model. V Blavastane je to presne naopak: ministerstvo si drzi vsetky letiska vratane 33% Kosic, z ktorych si vybera zisk a dotuje z neho tych zvysnych 5 luzrov na cele z BTS, v ktorych politicki dosadeni "manazeri" safaria so 100%-ami.


.. boha čo sa rozčuluješ :lol: Nevšiml jsem si, že ta čísla jsou jen za první půlrok, nebyl to záměr.Silné měsíce tam jak tvrdíš ještě nejsou, ale po silných letních měsících přijdou zase hubené podzimní a zimní....Pošli nám začátkem roku 2018 nova čísla, ať si uděláme obrázek. Nicméně ani očekávaných 375.000 ??? cesťáků není žádné terno, neboť vetšina těch cestujících jsou koupáci LC a cesťáci, kteří bývají ještě dotovaní. Těžko čekat, že by se Košice (stejně jako se nikdy žádné české regionální letiště nedostane) dostaly na těch 750.000 cesťáků ročně, jak psal dřív kolega. Já bych přidal, tvrdíc že letiště, které si na sebe má vydělat a mám mít potenciál do budoucna musí ročně obsloužit minimálně 1.000.000 cestujících s dodatkem, že to všechno nesmí být koupáci a LC pasažéři, kteří na letiští neutratí ani za kafe, natož aby generovali další zisk využíváním následujících služeb...autopůjčovny, obchody, restaurace, dopravní služby a další, což pomáhá regionu.

Příklad s Ryzyní sis nevybral nejlíp...donedávna po několik let zisk z Ruzyně stát rovnou přelil a utopil v ČSA machinací zvanou Ajrotunel....čímž ničemu a nikomu nepomohl. ČSA jsou i nadále naprosto zbytečná ajrolinka s kterou lidi lítají jen když musí, nebo nic jiného do dané destinace neletí, bez jakéhokoliv potenciálu do budoucna. Už nemají peníze, know how ani loajální zaměstnance.


Proste, nemas ani zakladne znalosti, ale dookola si pustas hubu. Tak aby si sa doucil, minuly rok malo letisko Kosice cca 437k PAX https://sk.wikipedia.org/wiki/Letisko_Ko%C5%A1ice . Tohto roku je nabeh na aspon 15% zvysenie, cize sa pravdepodobne zas po vela rokoch prelomi pol miliona.

Dalej, na rozdiel od BRQ, BTS, OSR a slovensko-statych "medzinarodnych" letisk, KSC ziju prevazne z cestujucich na pravidelnych linkach standardnych aeroliniek a casto biznis cestujucich. A zisk robili aj ak mali len 200k pasazierov. Cize strielat somariny o 750k rocne je blud, ktory moze napisat fakt len niekto, kto nevie vydelit dve cisla. Jednoducho, rovnako dolezite ako pocty cestujucich su aj cena letenky resp. letistne poplatky na cesujuceho. Ak prevadzkujem letisko z ktoreho dokazem predat kazdu jednu letenku za 500+EUR, tak mi staci 10000pax. A nejak tak to proste na KSC funguje. Ma velku spadovu oblast a dostatok zahranicnych investorov, ktori sa proste do Kosic nebudu trepat po tych rozdrbanych cestach a rozbitych vlakoch, ktore na vychod posielaju blavastanske vlady. Jedina realna konkurencia je BUD.

A priklad s Ruzyni som praveze vybral nejlip, lebo to prave ilustruje co sa nema robit. Nebyt toho, ze sa taketo skryte dotovanie cez PRG udialo, tak CSA uz je davno tam kde patri a Letisko Praha by do statneho rozpoctu odvadzalo ovela vacsi zisk (tvoje hodnotenie CSA je jedine s cim sa da suhlasit).


...nejhorší je, když se chlap bere až moc vážně, neumí se podívat na svět s nadhledem, zasmát se sám sobě a ještě k tomu tady pořád šíří nenávist Blava - Košice. Zkus se prosím tě smířit s tím, že Košice nikdy nebudou hlavní město Slovenska. Možná se Ti uleví. A snad už v Košicích vybudovali větší sklad paliva..? naučili se včas podepisovat objednávky ? :)) :)) :)) nebo za to zase může ten tvůj blavastán???

z médií:
https://kosice.korzar.sme.sk/c/8074969/ ... ml?ref=trz
https://www.facebook.com/RadioKosice/ph ... 30/?type=3

Podľa našich informácií došlo k nedostatku paliva pre nepodpísaný objednávkový list.

a vyjádření zaměstnanců:
http://tinypic.com/r/x2wkrc/9

Asi fakt ten Blavastán :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil:


vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

Globik píše:
rXD píše:[ a rozbitych vlakoch, ktore na vychod posielaju blavastanske vlady

Jaké vlaky posílají blavastánské vlády na západ? Byla by nějaká fotka?
Ostatním se omlouvám za off topic.


To je zas aj trochu logicke ked 2/3 HDP sa tvori na zapade......tak aj najviac penazi by tu malo zostať....S tym sa musiš zmieriť inak budeš sa trapiť do konca života :D To ako za trest maju na zapade jazdiť tie najstariš vlaky a na vychode tie najmodernejšie ? :D a zas take strašne to neni ani na vychode tiež ste dostali nove vlaky ...aspon na hlavnych trasach jazdia moderne poschodove osobaky určite 100 krat kvalitnejšie než rychliky čo jazdia medzi Bratislavou a Prievidzov alebo Brtislava -Zvolen...ale toto už nemam nič spoločne s letiskom Brno-Turany tak sorry že som sa nechal uniesť

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Petr31 píše:A snad už v Košicích vybudovali větší sklad paliva..? naučili se včas podepisovat objednávky ? :)) :)) :)) nebo za to zase může ten tvůj blavastán???


za to moze urcite blavastansky Slovnaft, ten je, akoby to nestacilo samo o sebe, este aj vlastneny madaronmi z Molu!

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

This thread has been hijacked.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Nízkonákladová aerolinie Wizz Air oznámila výrazné rozšíření letů do marockého Agadiru. S novým zimním letovým řádem 2017/18 společnost otevře hned čtyři nové linky do turistického letoviska na jihu Maroka. Začátkem listopadu budou postupně zahájeny lety do Agadiru z Wroclawi, Katovic, Vilniusu a Budapešti. Z maďarské metropole bude Wizz Air provozovat lety dvakrát týdně, z ostatních měst je plánován jeden let týdně. Dosud společnost létala do Agadiru jen z varšavského letiště Frederika Chopina. Agadir je zatím jedinou destinací Wizz Air v Maroku.

Kdyby Němci bývali dostavěli tu jejich dálnici z Vratislavi aspoň do Brna, tak bychom dnes mohli létat s Wizz Airem do Maroka. :) Holt Wizz Airu se daří a expanduje.


ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Jihomoravský kraj připravuje uložení závazku veřejné služby ve vztahu k pravidelné letecké dopravě z letiště Brno – Tuřany na pravidelných leteckých linkách do Mnichova, do Říma a do Barcelony ve spolupráci s advokátní kanceláří CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ s.r.o. v Praze podle níže uvedeného bodu usnesení Rady Jm kraje. Předpoklad dokončení přípravy podle schválené a uzavřené smlouvy je u linek do Říma a Barcelony do 28.2.2018.

Bod č. 83 programu – Výběr účastníka a uzavření smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu „Poskytování právních služeb souvisejících s uložením závazku veřejné služby“

Usnesení č. 1418/17/R19:
Rada Jihomoravského kraje podle ustanovení § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a v souvislosti s výkonem funkce zadavatele při zadávání veřejné zakázky „Poskytování právních služeb souvisejících s uložením závazku veřejné služby“, která je zadávána jako zakázka malého rozsahu podle ustanovení § 6 a § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,

a) bere na vědomí záznam z jednání hodnotící komise ze dne 15.05.2017
k předmětné veřejné zakázce,

b) schvaluje výběr účastníka CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ s.r.o., advokátní kancelář, se sídlem Praha 4, Hvězdova 1716/2b, PSČ 140 00, IČ: 48118753, na realizaci předmětné veřejné zakázky,

c) schvaluje uzavření smlouvy o poskytování právních služeb na realizaci předmětné veřejné zakázky mezi Jihomoravským krajem jako klientem a účastníkem CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ s.r.o., advokátní kancelář, se sídlem Praha 4, Hvězdova 1716/2b, PSČ 140 00,
IČ: 48118753, jako advokátem; návrh smlouvy o poskytování právních služeb tvoří přílohu
č. 60 zápisu.
Hlasování č. 17 (k bodům č. 74, 75 a 81 až 83): 8 – 0 – 0

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od j.ree »

Ta advokatni kancelar pripravovala i vyberko na linky z OSR ;)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Doplním, že Barcelona a Řím tam asi zůstali nedopatřením, byly o tom úvahy, ale z toho sešlo, PSO by mělo být jen na Mnichov.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

jvoj píše:Doplním, že Barcelona a Řím tam asi zůstali nedopatřením, byly o tom úvahy, ale z toho sešlo, PSO by mělo být jen na Mnichov.


Nebyly to jen úvahy, ale Jm kraj uzavřel s uvedenou kanceláří závaznou smlouvu dne 10.7.2017, která byla zveřejněna ve státním registru smluv (https://smlouvy.gov.cz/smlouva/2744110). Pravda je, že dodatkem datovaným 28.6.2017, který byl schválen na Radě dne 22.6.2017 ???? :-?, byla smlouva změněna tak, že se vztahuje pouze na pravidelnou linku Mnichov. AK měla podle původní smlouvy dostat v souladu s výběrovým řízením na tzv. zakázku malého rozsahu za všechny tři destinace 1.950.000,- Kč + DPH, z toho 34% za Mnichov, tedy 663.000,- Kč. Podle dodatku má jen za Mnichov dostat 1.239.000,- Kč + DPH. Tož je to jakési podivné... :crazy:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Mezitím ten MUC musí být už okolo černé nuly (teda alespoň lety 1x denně - do znovuzavedení druhého letu od 4.9.) - včera 27 PAX z 37 míst E135. Z toho třem PAX se servíroval za letu business občerstvení. Let trošku skákavější - skrz /resp. blízko/ bouřku co kroupama mlátila do jihočechů...

Jinak ještě jsem zažil zajímavou situaci. Kupoval jsem v květnu BRQ-MUC-YYZ a zpět. Zpět to mělo být v noci z pátku na sobotu. Jenže soboty BMI zrušili, protože to bylo zřejmě nesmyslně málo obsazené. Tak volám na infolinku LH - co mám dělat. Prý se nemám strachovat, že to poletí, akorát v letadle už není místo. Já na to ale, že sobotní lety zrušili a že bych chtěl teda místo do Brna přiletět aspoň do Vídně. Že ne, že prý to poletí, protože všechny soboty jsou vždy plně obsazené. Ach jo. Takže za 10 dnů email, že mám zpět jen let YYZ-MUC a jestli se mi to nelíbí, tak se mám do 14 dnů ozvat. No ještě, že si občas i na dovolené kontroluji maily... Takže volám znovu na infolinku, že bych v tu sobotu chtěl letěl aspoň do Vídně. Že prý ne. Země odletu a příletu musí být stejná. Co na to říct ? No tak aspoň do PRG. To problém nebyl. Za chvíli tedy přišlo emailem potvrzení, že letím BRQ-MUC-YYZ a YYZ-MUC-PRG . No ještě že to jde aspoň takto kombinovat. Tak teda další důvod proč víc lidí lítá s BMI z Brna než do Brna. Docela by mne zajímalo, jestli je to na statistikách poznat.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:Mezitím ten MUC musí být už okolo černé nuly (teda alespoň lety 1x denně - do znovuzavedení druhého letu od 4.9.) - včera 27 PAX z 37 míst E135. Z toho třem PAX se servíroval za letu business občerstvení. Let trošku skákavější - skrz /resp. blízko/ bouřku co kroupama mlátila do jihočechů...

Jinak ještě jsem zažil zajímavou situaci. Kupoval jsem v květnu BRQ-MUC-YYZ a zpět. Zpět to mělo být v noci z pátku na sobotu. Jenže soboty BMI zrušili, protože to bylo zřejmě nesmyslně málo obsazené. Tak volám na infolinku LH - co mám dělat. Prý se nemám strachovat, že to poletí, akorát v letadle už není místo. Já na to ale, že sobotní lety zrušili a že bych chtěl teda místo do Brna přiletět aspoň do Vídně. Že ne, že prý to poletí, protože všechny soboty jsou vždy plně obsazené. Ach jo. Takže za 10 dnů email, že mám zpět jen let YYZ-MUC a jestli se mi to nelíbí, tak se mám do 14 dnů ozvat. No ještě, že si občas i na dovolené kontroluji maily... Takže volám znovu na infolinku, že bych v tu sobotu chtěl letěl aspoň do Vídně. Že prý ne. Země odletu a příletu musí být stejná. Co na to říct ? No tak aspoň do PRG. To problém nebyl. Za chvíli tedy přišlo emailem potvrzení, že letím BRQ-MUC-YYZ a YYZ-MUC-PRG . No ještě že to jde aspoň takto kombinovat. Tak teda další důvod proč víc lidí lítá s BMI z Brna než do Brna. Docela by mne zajímalo, jestli je to na statistikách poznat.


Jen pro zajímavost, co se týče toho, jestli se létá víc do Brna nebo z Brna - je to velmi vyrovnané. Když odpočítám ten měsíc a něco večerních letů, tak na původní polední rotaci je rozdíl mezi průměrným load-factorem na příletu a na odletu 1,6% :)

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Marty-t: Zajímavé, taky bych čekal, že VIE bude bez keců. A s datumem hýbat nešlo? např. přílet o den později v neděli? Ptám se, protože jsem o víkendu rezervoval podobnej routing (západní Kanada, přestup YYZ), odlet z BRQ v úterý, přílet do BRQ ve středu, tak doufám, že uprostřed týdne nedojde k rušení. +přestup v MUC po TATL je jen 45min, tak snad to klapne..

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Mailand píše:Marty-t: Zajímavé, taky bych čekal, že VIE bude bez keců. A s datumem hýbat nešlo? např. přílet o den později v neděli? Ptám se, protože jsem o víkendu rezervoval podobnej routing (západní Kanada, přestup YYZ), odlet z BRQ v úterý, přílet do BRQ ve středu, tak doufám, že uprostřed týdne nedojde k rušení. +přestup v MUC po TATL je jen 45min, tak snad to klapne..

Ano hýbat s datumem šlo. Ale ne z mojí strany a zrovna v tomto případě. V 22.12. pátek ještě musím být v YYZ, v soboty nic z MUC do BRQ neletí a v neděli 24.12. výjimečně taky ne - protože vánoce ... :-) V jiné termíny by posun o den později určitě šel... Podle mého odhadu VIE by možná taky byla - viz můj trouble trip report - ale holt mne napadá v hlavě sloka - "já vím co chceš, ale já mám svoje instrukce..."

Jinak rušení v prc. dny bych se nebál - naopak teď tam budou mít od 4.9. zase dva lety denně...

Kdyby se nestíhalo z MUC YYZ, tak cca za 2 hodiny letí YUL a z YUL do YYZ lítá AirCanada co hodinu - já to tam raději rovnou přes YUL bookoval. Nestihnout TATL je je něco jiného než lokální hodinový let co lítá kaźdou hodinu. A navíc to bylo tak asi o 3000 CZK levnější... :wink:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

LH mi právě poslala Info, že nedělní lety v listopadu a prosinci BRQ-MUC posunuje z 16:10 na 18:15 ... Ale následný let do FRA už posunout zapomněli. Takže u koupených letů BRQ-MUC-FRA teď přiletím do MUC po 1,5 hodiny po odletu "návazného spoje"... wtf. zase volat LH hotline a ptát se jestli už vynalezli v MUC stroj času... :wink:

No ale jinak je to zpráva, že BMI bude od zimního letového řádu upravovat časy odletů linky...

UPDATE: na flybmi.com jsou nové časy zimního letového řádu již viditelné:

BRQ-MUC
po-pá: 12:30-13:35 , 19:00-20:05
so: -
ne: 18:15-19:20

MUC-BRQ
po-pá: 10:55-12:00 , 17:25-18:30
so: -
ne: 16:40-17:45
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 31. 08. 2017, 11:22, celkem upraveno 1 x.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Orus-x »

Tohle už je klasika..veškerá spolupráci leteckých společností jakmile jde o prostou dopravu z A do C přes B se společností X na prvním úseku a Y na druhém úseku, všechny naleštěné aliance se spoustou PR balastu, jsou v praxi většinou k ničemu. Všechno funguje překrásně jen do prodeje letenek a přelití sumy z karty zákazníka na účet prodejce. Jak začne jakýkoliv problém (triviální posun času na jednom z letů, přeložení bagáže mezi různými systémy a handlingovými společnostmi), už to končí průserem - protože automatizace, outsourcing, stále větší masovka a všeobecně převládající úzus posledních let, že kaštani v letecké dopravě v podstatě na nic nemají právo. :biggrin:


Odpovědět