Brno - Tuřany
Re: Brno - Tuřany
Čo sa to dialo dnes večer s Ryanairom zo STN ? Toľko otočiek pred Brnom.....
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
letišti v Brně rostly počty PAX v roce 2019 přes 8pct
viz. zdroj: https://zdopravy.cz/letiste-brno-zaznam ... -85-40011/
viz. zdroj: https://zdopravy.cz/letiste-brno-zaznam ... -85-40011/
Re: Brno - Tuřany
Dnes tuším končil termín pro zasílání nabídek, tak kolik zájemců se přihlásilo na linku do Mnichova? Můj tip 1
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Paul1 píše:Dnes tuším končil termín pro zasílání nabídek, tak kolik zájemců se přihlásilo na linku do Mnichova? Můj tip 1
Rosa Airlines by mohly nabidnout svuj produkt;
LKCS - BRQ - PRG - MUC
Mozna by to podporilo i Kiwi/Skypicker, protoze by to "litalo jakoby dokolecka" https://www.forbes.cz/skypicker-planuje ... e-hledaji/
Re: Brno - Tuřany
Já bych tipnul, že počet nabídek je 0. Ale líbil by se mně i ten "ostravský" LOT, prý mají na palubě levné občerstvení, resp. chlast, abych byl konkrétní. Teda kamarádi Poláci mně to před časem říkali. Ale vážně, můj zápal pro to, najít spojení z Brna, mě v poslední době výrazně opouští a rezervace z poslední doby mám rozložené mezi Prahu, Bratislavu a Vídeň, která převažuje. Řídit se heslem "cesta byla delší, zato horší cesta" mě přestalo bavit a to i u destinací, kde by to z Brna šlo nakombinovat (např. Dublin), jenže vždy za cenu komplikovanějšího a delšího přestupu a zbytečného zkrácení nebo prodloužení doby pobytu v destinaci.
Re: Brno - Tuřany
RAdek píše:Já bych tipnul, že počet nabídek je 0. Ale líbil by se mně i ten "ostravský" LOT, prý mají na palubě levné občerstvení, resp. chlast, abych byl konkrétní. Teda kamarádi Poláci mně to před časem říkali. Ale vážně, můj zápal pro to, najít spojení z Brna, mě v poslední době výrazně opouští a rezervace z poslední doby mám rozložené mezi Prahu, Bratislavu a Vídeň, která převažuje. Řídit se heslem "cesta byla delší, zato horší cesta" mě přestalo bavit a to i u destinací, kde by to z Brna šlo nakombinovat (např. Dublin), jenže vždy za cenu komplikovanějšího a delšího přestupu a zbytečného zkrácení nebo prodloužení doby pobytu v destinaci.
Na webu mají, že probíhá vyhodnocování, tak předpokládám, že aspoň jedna přišla. Nebo, že by vyhodnocovali nulu?
Edit: takže tak :
https://zdopravy.cz/do-souteze-na-letec ... sil-41536/
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Podle článku : https://www.brnan.cz/udalosti/zajem-o-p ... polecnosti to vypadá, že zájem o lety mají 3 společnosti, ale ani jedna nechce lítat podle představ kraje/města a vázat se za nabízený peníz 2,2 mio EUR. Takže se do tendru nikdo nepřihlásil - teď bych čekal že představí jak by rádi lítali, ovšem méně často a na komerční riziko - takže je možné, že nabídka dotace měla spíš odrazující účinek pro někoho kdo chtěl lítat 1x denně nebo jen 2-3x týdně a s tím, že když tržby budou slabé tak to za půl roku utne úplně... Toto by mu dotace neumožňovala.
Uvidíme kdo s čím přijde... Vysněným ideálem by byla jedna ranní a jedna večerní rotace kamkoli na přestup do hubu, ale do tohoto stavu se musíme zřejmě postupně propracovat skrz 2-3x lety týdně nebo jednu denní rotaci...
Pokud by krajští a měští politici nutně chtěli udělat něco pro lepší dostupnost Brna ze světa a utratit něco z uvažované částky 2,2 Mio EUR - doporučil bych jim vypsat výběrové řízení na 1-2 dodatečné přímé ranní vlaky směr Vídeň a 1-2 dodatečné večerní. První přímý vlak na Vídeň dnes odjíždí v 7:20 - tím odlet před 10:30 hod z VIE nestíháte. Naopak poslední přímý vlak z Hbf. na Brno jede v 21:10 - takže nic pro ty co mají přistát ve Vídni po 19:30 hod.
Uvidíme kdo s čím přijde... Vysněným ideálem by byla jedna ranní a jedna večerní rotace kamkoli na přestup do hubu, ale do tohoto stavu se musíme zřejmě postupně propracovat skrz 2-3x lety týdně nebo jednu denní rotaci...
Pokud by krajští a měští politici nutně chtěli udělat něco pro lepší dostupnost Brna ze světa a utratit něco z uvažované částky 2,2 Mio EUR - doporučil bych jim vypsat výběrové řízení na 1-2 dodatečné přímé ranní vlaky směr Vídeň a 1-2 dodatečné večerní. První přímý vlak na Vídeň dnes odjíždí v 7:20 - tím odlet před 10:30 hod z VIE nestíháte. Naopak poslední přímý vlak z Hbf. na Brno jede v 21:10 - takže nic pro ty co mají přistát ve Vídni po 19:30 hod.
Re: Brno - Tuřany
Proč nezkusí radši Frankfurt nebo Amsterdam,Barcelona,Řím a Moskvu tyto linky by byly určtitě 80-85% plné si myslím pořád.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Jirkav píše:Proč nezkusí radši Frankfurt nebo Amsterdam,Barcelona,Řím a Moskvu tyto linky by byly určtitě 80-85% plné si myslím pořád.
Kdo proč to radši nezkusí? Aerolinky, město, kraj? A 80-85% plné s jak velkým letadlem?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Marty-t píše: První přímý vlak na Vídeň dnes odjíždí v 7:20 - tím odlet před 10:30 hod z VIE nestíháte. Naopak poslední přímý vlak z Hbf. na Brno jede v 21:10 - takže nic pro ty co mají přistát ve Vídni po 19:30 hod.
Jojo je to komfortní lahůdka jet ve 2 hodiny v noci od Grandu busem, aby člověk stihl TATL dálkovky…
Re: Brno - Tuřany
Tak hlavně ten kraj jak se snaží ta ten Mnichově kdyz radši se snažily na ty jiné linky co jsem uvedl a jinak klasicky 737,320 a na frankfurt nějaké menší třeba Embraer 195
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Jirkav píše:Tak hlavně ten kraj jak se snaží ta ten Mnichově kdyz radši se snažily na ty jiné linky co jsem uvedl a jinak klasicky 737,320 a na frankfurt nějaké menší třeba Embraer 195
Zkus odpovědět na otázku, proč má kraj dotovat letecké linky.
Re: Brno - Tuřany
Globik píše:Jirkav píše:Proč nezkusí radši Frankfurt nebo Amsterdam,Barcelona,Řím a Moskvu tyto linky by byly určtitě 80-85% plné si myslím pořád.
Kdo proč to radši nezkusí? Aerolinky, město, kraj? A 80-85% plné s jak velkým letadlem?
Myslíš, že se po celý rok zaplní lety do Barcelony,Říma nebo Moskvy? Dle mě těžko.
Za mě má smysl z Brna pouze toto:
-Frankfurt nebo i ten Mnichov, při lepších cenách než mělo BMI by mohla létat plná menší letadla
-dvě až tři lowcost linky do středomoří
Naposledy upravil(a) Paul1 dne 04. 02. 2020, 10:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Brno - Tuřany
Globik píše:Jirkav píše:Tak hlavně ten kraj jak se snaží ta ten Mnichově kdyz radši se snažily na ty jiné linky co jsem uvedl a jinak klasicky 737,320 a na frankfurt nějaké menší třeba Embraer 195
Zkus odpovědět na otázku, proč má kraj dotovat letecké linky.
Odpovím otázkou, když se dotují všemožné autobusové a vlakové linky nebo parník na Prýglu, tak proč ne letecké?