Brno - Tuřany
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Online
Re: Brno - Tuřany
Ad cena: nebylo to "prumerne 4-6 tisic"?
Alespon ja to tak pochopil, ze prumer bude mezi 4 a 6 tisici v zavislosti na lince, ale jak vime, prumer je pro tohle dosti nevhodna statistika, troufam si tvrdit ze nejmene 3/4 letenek na kazde lince se proda za podprumerne ceny (kedysi tu prodejce daval tajemny graf, ktery sice byl za vsechny linky a vychyleny k vyssim nez beznym cenam, ale tohle by analyzou toho grafu asi slo nejak zjistit).
Alespon ja to tak pochopil, ze prumer bude mezi 4 a 6 tisici v zavislosti na lince, ale jak vime, prumer je pro tohle dosti nevhodna statistika, troufam si tvrdit ze nejmene 3/4 letenek na kazde lince se proda za podprumerne ceny (kedysi tu prodejce daval tajemny graf, ktery sice byl za vsechny linky a vychyleny k vyssim nez beznym cenam, ale tohle by analyzou toho grafu asi slo nejak zjistit).
Re: Brno - Tuřany
Mr.Pexesso píše:Dog píše: Skoro trefa. Jen místo TSR tam má být OSR... Je to sice z agentury JPP, ale na každém šprochu...
Tomu se mi snad ani nechce věřit, že by to mohlo být reálné. JMK + MMB zadotují provoz 120 mil. Kč a díky tomu získá linku i OSR?
Ale kdepak, kde to žijete. Ze severu by přitekly další milióny...
Re: Brno - Tuřany
hafi píše:Ad cena: nebylo to "prumerne 4-6 tisic"?
Alespon ja to tak pochopil, ze prumer bude mezi 4 a 6 tisici v zavislosti na lince, ale jak vime, prumer je pro tohle dosti nevhodna statistika, troufam si tvrdit ze nejmene 3/4 letenek na kazde lince se proda za podprumerne ceny (kedysi tu prodejce daval tajemny graf, ktery sice byl za vsechny linky a vychyleny k vyssim nez beznym cenam, ale tohle by analyzou toho grafu asi slo nejak zjistit).
Drahé,já letěl v listopadu z KTW do ACE za 4900(zpáteční letenka pro 2 osoby).
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Tramin: a kolik myslíš, že je průměrná cena letenky na trase KTW-ACE? To, že jste letěli za 15 stovek neznamená, že průměr nemůže být daleko vyšší snad, ne?
Re: Brno - Tuřany
Loni Tenerife za 5500.Průměrná cena za osobu na Kanáry podle mě nepřekročí 4000 za zpáteční/osoba.A teď si to přepočti na vzdálenost...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Zjevně nepochopení. To, že průměrná cena letenky bude 4-6 tisíc neznamená, že určitá část letenek třeba do Dubrovníku nebude k mání za litr...
Re: Brno - Tuřany
Ale to chápu,akorát tomu jaksi nevěřím.Prostě jen můj skeptický pohled na věc,navíc s dobrým zdrojem přímo z letiště.Ale rád se budu mýlit,navíc jako brňák...
Re: Brno - Tuřany
Tramin:
Letiště letenky neprodává a nemá přístup k informacím o cenotvorbě leteckých společností. Takže zdroj informací z letiště je na 100% jen na úrovni JPP
Letiště letenky neprodává a nemá přístup k informacím o cenotvorbě leteckých společností. Takže zdroj informací z letiště je na 100% jen na úrovni JPP
Re: Brno - Tuřany
Na každém šprochu...však to znáš
Re: Brno - Tuřany
no, na jednu stranu mam radost, ze se bude neco dit, na druhou nejsu presvedceny, ze toto je spravna cesta- a doufam, ze diky teto aktivite neskoci BMI. Podle meho nazoru (ktery nemam podepreny daty, je to ciste soukr nazor nekoho, kdo bydli v Brne a cestuje vice nez jednou za rok do Heraklionu) je v Brne prostor na par linek point to point, ale pokud litaji 2x za tyden, tak to jsou linky pro turisty, kteri jsou ale HODNE citlivi na cenu. A mam trosku pochybnosti, ze se bude vest plnit masinu za 5000 return.
V Brne jsou mraky firem, jejich zamestnanci litaji sluzebne po cele evrope, lidi z cele evropy litaji (teda spis jezdi) do Brna. Nelze vybrat jednu destinaci, ktera to zachrani - viz Ostrava a jejich vykrik do tmy s Helsinkama. Je potreba zacit poradne litat nejaky hub a code share s LH/AF/KLM nebo prinejhorsim s BA (i kdyz pres LHR je to trosku s oklikou). BMI je krok spravnym smerem, upravit trosku casy/pridat dalsi spoj a je to to, co Brno potrebuje. A jestli se casem ukaze, ze jsou dalsi point to point destinace, tak proc ne. Ale podle me by me zaklad podpory smerovat na lety do hubu (a tyto lety musi mit code share a byt kazdy den a 2-3x. Business cestujici nebude litat v utery vecer a patek brzo rano protoze zrovna leti linka do Brno.
V Brne jsou mraky firem, jejich zamestnanci litaji sluzebne po cele evrope, lidi z cele evropy litaji (teda spis jezdi) do Brna. Nelze vybrat jednu destinaci, ktera to zachrani - viz Ostrava a jejich vykrik do tmy s Helsinkama. Je potreba zacit poradne litat nejaky hub a code share s LH/AF/KLM nebo prinejhorsim s BA (i kdyz pres LHR je to trosku s oklikou). BMI je krok spravnym smerem, upravit trosku casy/pridat dalsi spoj a je to to, co Brno potrebuje. A jestli se casem ukaze, ze jsou dalsi point to point destinace, tak proc ne. Ale podle me by me zaklad podpory smerovat na lety do hubu (a tyto lety musi mit code share a byt kazdy den a 2-3x. Business cestujici nebude litat v utery vecer a patek brzo rano protoze zrovna leti linka do Brno.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
@Bubo: co člověk, to jiná potřeba, životní zkušenost a názor.
Já tady vidím 10 skupin cestujících, každou s úplně jinou potřebou a jinak omezenými financemi na cesty:
I1. "incomingový cesťák top manager",
I2. "incomingový cesťák - ostatní"
I3. "incomingový pendler rodina-práce/studium"
I4. "incomingový turista - s CK"
I5. "incomingový turista - individuál"
+ to samé pro outcoming, dále značené jako O1-5.
Momentálně skvěle živí BRQ TVS díky uspokojené potřebě skupiny O4.
BMI v současné podobě se dvěma rotacemi denně optimalizovanými pro incoming je zejména určena pro I1, I2 a I3 - což je pro kraj dobře, zejména díky vlivu skupiny I1 na rozhodovací procesy ohledně umístění investic, což může zatím kraji a Brnu takto dlouho bohatě stačit.
FR do Londýna je podle mne zejména cílena na O3,O5,I5 ale i částečně I2 a O2. A taky proto je úspěšná.
Blue Air může cílit hlavně na O5, I5, ale i na I3 a O3. Takže překryv s BMI ani TVS nevidím, jen s FR, ale dokud se nepřekrývají destinace, tak o nic nejde.
- ano souhlasím s Vámi, že potřeby O1-2 pořádně ani jeden letecký spoj z BRQ zatím neřeší. Na druhou stranu tyto skupiny - minimálně O1 - nemají problém sednout do firemního auta a zajet si na VIE a parkovat tam i třeba na nejdražším P4 - 5 dnů parkingu po-pá za 150EUR - když to jde do nákladů firmy... Já sám v lednu s BRQ a BMI končím i když O1 nejsem. Odletové/příletové časy ani MUC jako špatně obsloužená destinace vlakem v DE mi již nevyhovují.
Teprve až při sesumírování si rozdílných potřeb PAX jsem si uvědomil proč je diskuse okolo BRQ tak živá...
Já tady vidím 10 skupin cestujících, každou s úplně jinou potřebou a jinak omezenými financemi na cesty:
I1. "incomingový cesťák top manager",
I2. "incomingový cesťák - ostatní"
I3. "incomingový pendler rodina-práce/studium"
I4. "incomingový turista - s CK"
I5. "incomingový turista - individuál"
+ to samé pro outcoming, dále značené jako O1-5.
Momentálně skvěle živí BRQ TVS díky uspokojené potřebě skupiny O4.
BMI v současné podobě se dvěma rotacemi denně optimalizovanými pro incoming je zejména určena pro I1, I2 a I3 - což je pro kraj dobře, zejména díky vlivu skupiny I1 na rozhodovací procesy ohledně umístění investic, což může zatím kraji a Brnu takto dlouho bohatě stačit.
FR do Londýna je podle mne zejména cílena na O3,O5,I5 ale i částečně I2 a O2. A taky proto je úspěšná.
Blue Air může cílit hlavně na O5, I5, ale i na I3 a O3. Takže překryv s BMI ani TVS nevidím, jen s FR, ale dokud se nepřekrývají destinace, tak o nic nejde.
- ano souhlasím s Vámi, že potřeby O1-2 pořádně ani jeden letecký spoj z BRQ zatím neřeší. Na druhou stranu tyto skupiny - minimálně O1 - nemají problém sednout do firemního auta a zajet si na VIE a parkovat tam i třeba na nejdražším P4 - 5 dnů parkingu po-pá za 150EUR - když to jde do nákladů firmy... Já sám v lednu s BRQ a BMI končím i když O1 nejsem. Odletové/příletové časy ani MUC jako špatně obsloužená destinace vlakem v DE mi již nevyhovují.
Teprve až při sesumírování si rozdílných potřeb PAX jsem si uvědomil proč je diskuse okolo BRQ tak živá...
Re: Brno - Tuřany
- I1+I2 (stejne jako O1+O2) bych dal pro zjednodusseni do jedne skupiny. Myslim, ze ty doby, kde se pracovnici na "nejnizsich" postech posilali do Parize autem protoze letet muze jenom sef jsou pryc (alespon vetsinou a aspon doufam). Stejne tak uz zdaleka neplati, ze O/I1 nebo O/I2 nelitaji lowcostem, tato doba uz taky davno skoncila.
- prave ta skupina, co skoci do pracovniho auta a plati drahy parking je presne to,co by zivilo tu linku. Pochopitelne nelze konkurovat destinacim, ktere jsou litane primo z VIE, ale pokud tam neni primy spoj a letis VIE-FRA-XXX nebo VIE-MUC-YYY, tak potom nastupuje BMI a Brno jako vyhodnejsi. Cas na ceste do Vidne, rezerva na stani na dalnici, parkovani na VIE - to vsechno se pridava k puvodne vyhodnejsicm 8t CZK za letenku z VIE. Brno je o 4t drazsi ? Ano, opticky. ale se zapocteni vseho uz je to jinak, nehlede na to, ze doba mezi zaparkovanim (ci vystoupenim) a usazenim se v gatu je cca 5 minut....
toto neni a nebude linka pro batuzkare, co potrebuji letenku za 500kc return. To je ale jina (a nerikam horsi, proste jina) cilova skupina, kteri jdou po cene - a maji casovou flexibilitu. Nebo dokonce flexibilitu destinace.
trosku se bojim, ze to, co zacne v Brne bude tak nekde mezi. Ani letenka za 500 pro batuzkare, ani pravidelka pro I1+I2+O1+O2. trosku kockopes...
- prave ta skupina, co skoci do pracovniho auta a plati drahy parking je presne to,co by zivilo tu linku. Pochopitelne nelze konkurovat destinacim, ktere jsou litane primo z VIE, ale pokud tam neni primy spoj a letis VIE-FRA-XXX nebo VIE-MUC-YYY, tak potom nastupuje BMI a Brno jako vyhodnejsi. Cas na ceste do Vidne, rezerva na stani na dalnici, parkovani na VIE - to vsechno se pridava k puvodne vyhodnejsicm 8t CZK za letenku z VIE. Brno je o 4t drazsi ? Ano, opticky. ale se zapocteni vseho uz je to jinak, nehlede na to, ze doba mezi zaparkovanim (ci vystoupenim) a usazenim se v gatu je cca 5 minut....
toto neni a nebude linka pro batuzkare, co potrebuji letenku za 500kc return. To je ale jina (a nerikam horsi, proste jina) cilova skupina, kteri jdou po cene - a maji casovou flexibilitu. Nebo dokonce flexibilitu destinace.
trosku se bojim, ze to, co zacne v Brne bude tak nekde mezi. Ani letenka za 500 pro batuzkare, ani pravidelka pro I1+I2+O1+O2. trosku kockopes...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Skupina 2 je proti skupine 1 ale casove flexibilnejsi. Furt to neni flexibilita turistu typu "poletim tehdy kdy je to levne, planuju mesice dopredu", spis flexibilita "potrebuju tam byt prespristi tyden 3 dny, jestli to bude pondeli-streda nebo streda-patek uz tak nezalezi, a muze priletet klidne v nedeli vecer nebo odletet v sobotu rano" proti skupine 1 ktera vetsinou funguje zpusobem "v utery na obed v Brne, v utery vecer na hotelu v Duseldorfu, aby mohl byt ve stredu v 9 na meetingu"
Re: RE: Re: Brno - Tuřany
tramin píše:Na každém šprochu...však to znáš
Ano, znám, deset let jsem tam pracoval ;/
Re: Brno - Tuřany
Fabo píše:Skupina 2 je proti skupine 1 ale casove flexibilnejsi. Furt to neni flexibilita turistu typu "poletim tehdy kdy je to levne, planuju mesice dopredu", spis flexibilita "potrebuju tam byt prespristi tyden 3 dny, jestli to bude pondeli-streda nebo streda-patek uz tak nezalezi, a muze priletet klidne v nedeli vecer nebo odletet v sobotu rano"
Jj, je to tak, považuji se také za I2/O2. V rozsahu řekněme do plus-mínus 6 tisícovek u letenek v rámci EU mě cena absolutně nezajímá. Obvykle si vybírám let méně než týden dopředu. Nepoletím přes MUC, pokud bych měl méně než hodinu na přestup, nemám potřebu podobného adrenalínu. Také, pokud bych tam musel čekat víc, než dejme tomu 4-5 hodin. Párkrát jsem letěl i s LCC (WZZ), i když s nákupem na poslední chvíli a doplacením odbaveného zavazadla atd. už to zrovna LC nebylo. Vůči starším letadlům nebo rumunským přepravcům žádné předsudky nemám, pokud by mi sedly časy s BlueAir, rád s nimi poletím a je mi úplně jedno, jestli to bude stát 4 nebo 9k. Jenže se 3 frekvencemi týdně to asi moc velké terno nebude. Za sebe bych uvítal, pokud by se 0B pokusili o c/s s AZ, a pokud by do destinací přibyla MOW. Nejčastěji létám z VIE, i když za moc komfortní přejíždění nepovažuji. Myslím, že mezi I2/O2 nejsem žádnou výjimkou, že všude je to tak nějak podobné.