Tomuhle moc nedávám, ono není moře jako moře, resp. destinace jako destinace. V klidu si dovedu představit, jak žena s dítětem a kamarádkama letí samy do ALC, ale fakt si nedokážu představit, jak letí na vlastní pěst do Černé Hory.Marty-t píše: ↑05. 12. 2022, 12:14jako by tu někdo reagoval na poslední diskusi: Air Montenegro zavede od června 2023 z Brna sezónní lety do Tivatu... V sezóně 3x týdně, v plánu Embraer 195, cena začíná na 110 euro za jeden směr. V ceně je odbavené 23kg zavazadlo a příruční 8kg též. Takže jdu s kůží na trh - jestli i tohle bude v Brně propadák, tak to jsem opravdu s názory hodně mimo...
Dále informuje Air Montenegro i o navýšení četnosti linky do Prahy a o nové lince z Bratislavy do Podgorice...
Zdroj: https://airmontenegro.com/footer/o-nama ... bratislava
Brno - Tuřany
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Jako pravda, ale v Praze to minulý rok fungovalo. Šanci bych tomu dal. Pro rodiny fajn a někdo s přáteli třeba do Milána či Londýna.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Tak ji do té Černé Hory příští léto z BRQ doprovoďte ! Protože když bude přes léto 2023 z Brna fungovat Tivat, tak se třeba konkurence bude inspirovat a zavede Alicante nebo jinou destinaci i ve Vámi vysněném Španělsku...zbozivulekral píše: ↑05. 12. 2022, 19:21Tomuhle moc nedávám, ono není moře jako moře, resp. destinace jako destinace. V klidu si dovedu představit, jak žena s dítětem a kamarádkama letí samy do ALC, ale fakt si nedokážu představit, jak letí na vlastní pěst do Černé Hory.
Re: Brno - Tuřany
Já bych řekl, že např. pro dvě kamarádky bude v současné době bezpečnější si udělat výlet třeba do Kotoru než kamkoliv do západní Evropy .zbozivulekral píše: ↑05. 12. 2022, 19:21Tomuhle moc nedávám, ono není moře jako moře, resp. destinace jako destinace. V klidu si dovedu představit, jak žena s dítětem a kamarádkama letí samy do ALC, ale fakt si nedokážu představit, jak letí na vlastní pěst do Černé Hory.Marty-t píše: ↑05. 12. 2022, 12:14jako by tu někdo reagoval na poslední diskusi: Air Montenegro zavede od června 2023 z Brna sezónní lety do Tivatu... V sezóně 3x týdně, v plánu Embraer 195, cena začíná na 110 euro za jeden směr. V ceně je odbavené 23kg zavazadlo a příruční 8kg též. Takže jdu s kůží na trh - jestli i tohle bude v Brně propadák, tak to jsem opravdu s názory hodně mimo...
Dále informuje Air Montenegro i o navýšení četnosti linky do Prahy a o nové lince z Bratislavy do Podgorice...
Zdroj: https://airmontenegro.com/footer/o-nama ... bratislava
Jinak na jiným webu někdo psal, že nějaká kapacita bude pro cestovky a zbytek jde do prodeje. Čemuž bych i věřil, když jsou ohlášené hned 3 rotace týdně. Kdyby to jen tak zkoušeli, tak by asi dali jednu, max. dvě.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Jenže přesně tohle LH dělá v Grazu. LH/AirDolomiti 4x denně do FRA, 4x denně do MUC, AUA 2x denně do VIE, 1x denně Eurowings do DUS a STR. 2x týdně Swiss do ZRH. Nově od léta 2023 dokonce v GRZ báze Eurowings. Zdroj: https://www.flughafen-graz.at/flug/flug ... gplan.html
A to vše s jízdní dobou autem z Graze na letiště Vídeň 2:10 h versus Brno - letiště Vídeň je 1:50 h. OK na km je to horší srovnání - 205km vs. 145km. Počet obyvatel 290.000 vs. 380.000. Kupní síla a blízkost Alp taky hraje ve prospěch Grazu. Ale třeba na rozdíl od Brna má Graz pravidelné přímé vlaky až na letiště Vídeň. OK od 12.12: bude mít i Brno 3 páry vlaků denně taky. Ale Graz zase na rozdíl od Brna nemá Call centrum LH a navíc si většinou tamní nemusí na rozdíl od většiny brňáků extra kupovat rakouskou dálniční známku, a nemusí se prodírat skrz věčně zacpanou Vídeň, že...
Osobně bych na základě těchto strohých faktů opravdu nečekal rozdíl v obsluze GRZ a BRQ od LH Group až tak do očí bijící...Proč by měla zrovna hypotetická linka LH do Brna kanibalizovat Austrian ve Vídni, když LH Group to v případě Grazu vůbec nevadí ? Že by dvojí metr nebo je to jenom nějak podivně rozšířený výmysl ??
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Graz uzivi 11 letu dene plus vlak do Vidne plus KLM do Amstru
Fakt mas pocit, ze ta uroven poptavky je jakkoli srovnatelna?
Fakt mas pocit, ze ta uroven poptavky je jakkoli srovnatelna?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Úroveň poptávky je jednoznačně o dost nižší, ale zase pokud se podíváme na srovnání Graz vs. Brno + okolí cca 50-70 km budeme se bavit o stejném počtu obyvatel a troufnu si tvrdit, že jihomoravský kraj na tom nebude o moc hůře s počtem sídel různých firem apod. které dle mého názoru jsou minimálně z půlky přispívající na obsazenost těchto linek. Spádová oblast pro BRQ je i Olomoucko a nebo třeba Zlínsko, takže se můžeme bavit o populaci někde okolo 2 milionu. Tzn. pokud se z Grazu uživí tolik linek denně, proč by nešlo uživit 2 rotace denně z Brna? U těchto linek hrají nejdůležitější roly časy, pokud budou dobře časově naplánované pro obchodní klientelu, např. odlet do MUC/FRA ráno po 6 a pak okolo 16 hodiny tak si to své cestující najde.
Pokud potřebuju prostě letět s LH ráno a jsem z Brna nebo Olomouce, tak přece nepojedu dvě hodiny do Vídně když mám možnost letět z BRQ.
Při dvou rotacích denně se bavíme o počtu PAX 100.000 ročně, je to hodně, ale není to nereálné. Když jsem před mnoha, mnoha lety měl možnost pracovat na OSR, některé lidi jsem viděl na lince ČSA do PRG i třeba 5x do měsíce, většinou cílové destinace byly DUS, AMS, BRU, prostě taková ta klasika.
Pokud potřebuju prostě letět s LH ráno a jsem z Brna nebo Olomouce, tak přece nepojedu dvě hodiny do Vídně když mám možnost letět z BRQ.
Při dvou rotacích denně se bavíme o počtu PAX 100.000 ročně, je to hodně, ale není to nereálné. Když jsem před mnoha, mnoha lety měl možnost pracovat na OSR, některé lidi jsem viděl na lince ČSA do PRG i třeba 5x do měsíce, většinou cílové destinace byly DUS, AMS, BRU, prostě taková ta klasika.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Krátký rychlokurz feedingových linek jako reakce na Martyho:
* např. Saab 340, ATR42/72, Embraer 145 apod.
2) Code share s molochem typu LH = zhruba 2/3 z ceny letenky s přestupem v hubu molocha jdou jemu, feeder dostává almužnu. Výnos se dělí podle uletěné vzdálenosti.
Příklad letenky BRQ-MUC-BRU prodané za €150 (one way) bez tax: BRQMUC 372km vs. MUCBRU 598 km = 38% vs. 62%. Feeder dostane cca €60 za cesťáka BRQMUC, moloch si ponechá €90 za cesťáka MUCBRU.
Náklad na sedačku BRQMUC v "malém letadélku" cca €100, náklad na sedačku MUCBRU cca €80. Moloch vydělal €10, provozovatel malého letadélka prodělal €40.
⇒ Feedingové linky "malými letadélky" jde v dnešní době provozovat POUZE s nějakou dotací, která dorovná ztrátu feederovi. Nemusí to být dotace z veřejných rozpočtů, může příspívat třeba nějaký korporát nebo sdružení (obchodní komora), ale čistě na výnosech z feedingu to v dnešní době provozovat nejde. Šlo to před 20 lety, kdy cena letenky po Evropě byla €500 a víc (za zpátečku) a podíl feedera pokryl jeho náklady a ještě vytvořil přiměřený zisk.
3) "Tak ať to ten feeder lítá taky větším letadlem a má menší náklady na sedačku. Problém vyřešen, ne?" Ano, bylo by to krásné řešení, které vypadá na první pohled logicky. Ale 2x větším letadlem vytvoříme 2x větší kapacitu, kterou zase trhy jako BRQ/OSR nejsou schopne naplnit. BMI přepravilo na lince BRQMUC v nejlepším roce (2018) cca 24 tis. pax. Pokud by to létal někdo spolehlivější a v lepších časech, bylo by to možná 30-35 tis., což by u nejmenšího letadla LH (Canadair 900) představovalo obsazenost kolem 30%. Někdo by musel zase zaplatit za těch 70% neobsazených sedadel, a soukromo-právní subjekt jako LH by to určitě nebyl.
4) "Tak by to větší letadlo nemuselo lítat tak často, ubereme frekvencí a snížíme kapacitu." Ano, řešení. A tím také ubereme návaznost v hubu a některým lidem jejich preferované (v případě business cestujících jediné možné) časy, ve kterých chtějí létat. S frekvencí současně klesne i poptávka (resp. se přelije do VIE) a řešíme stejný problém způsobený jinými faktory.
Můžeme to nazvat třeba "Začarovaný kruh regionálních letišť". Přidejte do toho faktory, jako jsou blízkost letiště VIE a PRG (a v low-cost segmentu BTS a KTW), čímž to není kruh začarovaný, ale rovnou zakletý.
Podle mého názoru nenaplněná poptávka ve spádové oblasti BRQ stále je. Jednak v létě na jih k moři (jak píše Marty-t), ale i do těch velkých měst. U nich je problém, že ta poptávka není celoroční, ale tak max 8 měsíců v roce. A že existuje mnoho alternativ ze čtyř okolních letišť, odkud se vždy dá najít letenka v dobrý čas a za dobrou cenu. Také souhlasím, že by se z BRQ uživila (celoročně) druhá linka do UK/Irska, tam je to zase otázka toho, že ani Ryanair nechce kanibalizovat sám sebe (do DUB i MAN létá z VIE, PRG, BTS i KTW).
1) "Malé letadélko"* = vysoké náklady na sedačku (cca dvojnásobné ve srovnání s A32X/B737)Marty-t píše: ↑03. 12. 2022, 16:03Na druhém místě stále vidím klidně i dražší ranní a večerní malé letadélko do velkého hubu s garancí přestupu dál. ... Ale ať si na to přijde trh sám - tj. hlavně bez dotací ! Hlavní pozitivum podle mne ale je, že tyto pokusy zkouší trh a ne někdo pod vidinou velké dotace z veřejných rozpočtů. Tož asi tak...
* např. Saab 340, ATR42/72, Embraer 145 apod.
2) Code share s molochem typu LH = zhruba 2/3 z ceny letenky s přestupem v hubu molocha jdou jemu, feeder dostává almužnu. Výnos se dělí podle uletěné vzdálenosti.
Příklad letenky BRQ-MUC-BRU prodané za €150 (one way) bez tax: BRQMUC 372km vs. MUCBRU 598 km = 38% vs. 62%. Feeder dostane cca €60 za cesťáka BRQMUC, moloch si ponechá €90 za cesťáka MUCBRU.
Náklad na sedačku BRQMUC v "malém letadélku" cca €100, náklad na sedačku MUCBRU cca €80. Moloch vydělal €10, provozovatel malého letadélka prodělal €40.
⇒ Feedingové linky "malými letadélky" jde v dnešní době provozovat POUZE s nějakou dotací, která dorovná ztrátu feederovi. Nemusí to být dotace z veřejných rozpočtů, může příspívat třeba nějaký korporát nebo sdružení (obchodní komora), ale čistě na výnosech z feedingu to v dnešní době provozovat nejde. Šlo to před 20 lety, kdy cena letenky po Evropě byla €500 a víc (za zpátečku) a podíl feedera pokryl jeho náklady a ještě vytvořil přiměřený zisk.
3) "Tak ať to ten feeder lítá taky větším letadlem a má menší náklady na sedačku. Problém vyřešen, ne?" Ano, bylo by to krásné řešení, které vypadá na první pohled logicky. Ale 2x větším letadlem vytvoříme 2x větší kapacitu, kterou zase trhy jako BRQ/OSR nejsou schopne naplnit. BMI přepravilo na lince BRQMUC v nejlepším roce (2018) cca 24 tis. pax. Pokud by to létal někdo spolehlivější a v lepších časech, bylo by to možná 30-35 tis., což by u nejmenšího letadla LH (Canadair 900) představovalo obsazenost kolem 30%. Někdo by musel zase zaplatit za těch 70% neobsazených sedadel, a soukromo-právní subjekt jako LH by to určitě nebyl.
4) "Tak by to větší letadlo nemuselo lítat tak často, ubereme frekvencí a snížíme kapacitu." Ano, řešení. A tím také ubereme návaznost v hubu a některým lidem jejich preferované (v případě business cestujících jediné možné) časy, ve kterých chtějí létat. S frekvencí současně klesne i poptávka (resp. se přelije do VIE) a řešíme stejný problém způsobený jinými faktory.
Můžeme to nazvat třeba "Začarovaný kruh regionálních letišť". Přidejte do toho faktory, jako jsou blízkost letiště VIE a PRG (a v low-cost segmentu BTS a KTW), čímž to není kruh začarovaný, ale rovnou zakletý.
Podle mého názoru nenaplněná poptávka ve spádové oblasti BRQ stále je. Jednak v létě na jih k moři (jak píše Marty-t), ale i do těch velkých měst. U nich je problém, že ta poptávka není celoroční, ale tak max 8 měsíců v roce. A že existuje mnoho alternativ ze čtyř okolních letišť, odkud se vždy dá najít letenka v dobrý čas a za dobrou cenu. Také souhlasím, že by se z BRQ uživila (celoročně) druhá linka do UK/Irska, tam je to zase otázka toho, že ani Ryanair nechce kanibalizovat sám sebe (do DUB i MAN létá z VIE, PRG, BTS i KTW).
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 06. 12. 2022, 15:27, celkem upraveno 2 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
O tom jsme si tady psali už několikrát. Takových cestujících, kteří risknou nekrytý přestup na transatlantic, jsou jednotky. Ne jednotky na jeden let, ale jednotky týdně. Ano, ty jednotky se shlukují na tomto fóru (ano, i já jsem to jednou v životě udělal a klaplo to) a vypadá to tady jako bežná věc, ale pro pravidelnou low-cost linku je to naprosto zanedbatelný segment.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Ryanair do těchto destinací léta z VIE, PRG, BTS i KRK. Taky Wizz Air a Jet2. A nikdo další moc nepřipadá v úvahu. EasyJet radši vleze jako třetí na stejnou linku z PRG/VIE (už to v minulosti udělal několikrát), než aby rozlétával neznámou destinaci, která je vlastně známá tím, že odtam v minulosti už více linek skončilo, než se udrželo.
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 06. 12. 2022, 14:42, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Domluvu mezi krajskými garniturami nevidím až jako takový problém, jako náklady na mezipřistání a dodatečný časový prostoj pro cestující začínající a končící v BRQ. Přistání a start dělají až 70% z celkové spotřeby paliva, k tomu poplatky ŘLP za přiblížení a letiště za přistání. Takové "skákavé" linky fungují jen výjimečně, např. když je solidní poptávka z bodu A do bodu B, taktéž z bodu B do bodu C. A jen to doplňuje poptávka z bodu A do bodu C. Příkladem byla v minulosti linka GOT-HAM-PRG, kterou provozovaly ČSA, když ještě měly ATRka.zbozivulekral píše: ↑04. 12. 2022, 10:18Řešení by bylo spojit BRQ-OSR-WAW, ale to by se naše krajské garnitury musely domluvit...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
@HighFlyer: díky za lekci z feeder problematiky. Preferuji diskusi na podobných věcných argumentech a ne na pocitech... Jediné co mi do toho nesedí je právě to srovnání GRZ a BRQ. Podle mne hodně podobných měst. (OK toto je můj možná chybný předpoklad...) Proč GRZ uživí 10 letů denně do hubů a BRQ nyní nemá ani jeden ? Je to tím, že v GRZ stále tyto lety dotacemi živí nebo byli na začátku dostatečně trpěliví, a dotovali je tak dlouho než se překulili se přes flipping-point a poptávka začla být sama od sebe zajímavá ??
Odpovědi na tohle jsou pro moje pochopení situace v BRQ a jiných CZ/SK regionálních letištích docela zásadní...
Přitom se to zdá být jednoduché - ranní a večerní spolehlivý spoj do hubu by si časem své zákazníky v BRQ a okolí (+ Zlínsko, Olomoucko) našel. A o kolik by mohl být dražší než z Vídně jsme tu už párkrát počítali ( 4hodiny na cestě navíc (plus 1h rezerva - zácpa, hranice...) * hodinová sazba cesťáka + 5-6kč/km * 280km za použití soukromého auta + 9,60 EUR rakouská známka + dražší parkovné ve VIE + stravné/kapesné na sl. cestě v zahraničí -> takové náklady má zaměstnavatel navíc oproti hypotetickému letu z BRQ do místa jednání - OK pokud bude v hubu dlouze přestupovat rychle se může stát, že hodinové prodlevy cesťáka spíš oproti cestě přes VIE vzrostou - prostě podle cíle cesty a velikosti hubu)... Místo toho opatrně dotovat jen jeden let denně - polední jak bylo v BRQ zvykem nebo aspoň různě rozhozené - v různé dny v různé hodiny, jak vidíme teď u OSR - to není ani trochu srovnatelné a zřejmě ani životaschopné... To raději opravdu nic...
Odpovědi na tohle jsou pro moje pochopení situace v BRQ a jiných CZ/SK regionálních letištích docela zásadní...
Přitom se to zdá být jednoduché - ranní a večerní spolehlivý spoj do hubu by si časem své zákazníky v BRQ a okolí (+ Zlínsko, Olomoucko) našel. A o kolik by mohl být dražší než z Vídně jsme tu už párkrát počítali ( 4hodiny na cestě navíc (plus 1h rezerva - zácpa, hranice...) * hodinová sazba cesťáka + 5-6kč/km * 280km za použití soukromého auta + 9,60 EUR rakouská známka + dražší parkovné ve VIE + stravné/kapesné na sl. cestě v zahraničí -> takové náklady má zaměstnavatel navíc oproti hypotetickému letu z BRQ do místa jednání - OK pokud bude v hubu dlouze přestupovat rychle se může stát, že hodinové prodlevy cesťáka spíš oproti cestě přes VIE vzrostou - prostě podle cíle cesty a velikosti hubu)... Místo toho opatrně dotovat jen jeden let denně - polední jak bylo v BRQ zvykem nebo aspoň různě rozhozené - v různé dny v různé hodiny, jak vidíme teď u OSR - to není ani trochu srovnatelné a zřejmě ani životaschopné... To raději opravdu nic...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
S tim uplne nesouhlasim, vynos se muze delit podle jakehokoli domluveneho klice nez vzdalenost.HighFlyer píše: ↑06. 12. 2022, 14:032) Code share s molochem typu LH = zhruba 2/3 z ceny letenky s přestupem v hubu molocha jdou jemu, feeder dostává almužnu. Výnos se dělí podle uletěné vzdálenosti.
Příklad letenky BRQ-MUC-BRU prodané za €150 (one way) bez tax: BRQMUC 372km vs. MUCBRU 598 km = 38% vs. 62%. Feeder dostane cca €60 za cesťáka BRQMUC, moloch si ponechá €90 za cesťáka MUCBRU.
Nicmene porad plati zakladni poucka: pripoj stoji kolik pripoj stoji. Levnejsi nez stejna trasa z VIE to mockrat nebude.
A pak se na to musi narazit dost na to, aby se zaplatil let z BRQ. S ohledem na kapacitu trhu a naklady nejmensich letadel k dispozici pro LH group, bude takova letenka vzdycky tak o stovku drazsi nez srovnatelna z VIE, jestli to nebude nekdo dotovat.
Protoze nejsou tak podobne jak si myslis. Srovnani z hlediska poptavky a ekonomicke sily je z historickych a hospodarskych duvodu.. no, nesrovnatelne.Marty-t píše: ↑06. 12. 2022, 14:50@HighFlyer: díky za lekci z feeder problematiky. Preferuji diskusi na podobných věcných argumentech a ne na pocitech... Jediné co mi do toho nesedí je právě to srovnání GRZ a BRQ. Podle mne hodně podobných měst. (OK toto je můj možná chybný předpoklad...) Proč GRZ uživí 10 letů denně do hubů a BRQ nyní nemá ani jeden ? Je to tím, že v GRZ stále tyto lety dotacemi živí nebo byli na začátku dostatečně trpěliví, a dotovali je tak dlouho než se překulili se přes flipping-point a poptávka začla být sama od sebe zajímavá ??
Odpovědi na tohle jsou pro moje pochopení situace v BRQ a jiných CZ/SK regionálních letištích docela zásadní...
Dopoustis se zcela typickeho omylu "ti lidi tady proste jsou a jsou a jsou" zatimco realita rika, ze nejsou. Za chatrnymi vykony vetsiny regionalnich letist v dojezdovych vzdalenostech od hubu nebo i vyznamnych regionalnich letist fakt nejsou zadne konspirace ani pohrdani vychodni evropou nebo cokoli si chces predstavit.Marty-t píše: ↑06. 12. 2022, 14:50Přitom se to zdá být jednoduché - ranní a večerní spolehlivý spoj do hubu by si časem své zákazníky v BRQ a okolí (+ Zlínsko, Olomoucko) našel. A o kolik by mohl být dražší než z Vídně jsme tu už párkrát počítali ( 4hodiny na cestě navíc (plus 1h rezerva - zácpa, hranice...) * hodinová sazba cesťáka + 5-6kč/km * 280km za použití soukromého auta + 9,60 EUR rakouská známka + dražší parkovné ve VIE + stravné/kapesné na sl. cestě v zahraničí -> takové náklady má zaměstnavatel navíc oproti hypotetickému letu z BRQ do místa jednání - OK pokud bude v hubu dlouze přestupovat rychle se může stát, že hodinové prodlevy cesťáka spíš oproti cestě přes VIE vzrostou - prostě podle cíle cesty a velikosti hubu)...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
- Bydliště: BRQ/LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Tak zrovna sem četl, že Eurowings přidávají z Grazu Berlín, Hamburk, Chaniu, Larnaku a Kos. Taky tomu moc nerozumím. Chápu, že ty regiony nemusí být srovnatelné, že ekonomická síla je tam jiná atd., ale že je ten rozdíl až tak markantní, to mi do hlavy nejde.