Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

Globik píše: Možná jsem natvrdlý a jediný, kdo to nepochopil, ale z tohoto odstavce není moc jasné, na jaké jsi straně - zda radši dálnici u Prýglu nebo kolony v Žabinách.


Ne, to nejsi. viz jak psal kolega.
Karel_x píše:Hodí se říct, že navzdory ekologistům by R43 spíš zvýšila kvalitu života v Bystrci. Stávající "Hitlerova dálnice" by zajela do tunelu ještě dříve, než by se přiblížila k prvním domům bystrckého sídliště. Na okamžik by se pak vynořila na most v prostoru pod hrází a na protějším břehu zase zmizela pod zemí. Vynořila by se v prostoru zahrádek u silnice do Rozdrojovic. Bystrčákům by se propojily půlky sídliště a vznikl docela velký přírodní park na stropě tunelu. Tragédií ekologistů je, že nejsou schopni nebo ochotni si věci podrobně nastudovat a jednají jen emotivně. Samozřejmě, že mají vděčného posluchače v ŘSD, které se pak může soustředit na stavby, z pražského pohledu potřebnější.


U nás se spíš řeší D49 z Hulína ( tam kde zatáčí D1 na Přerov ) na Fryšták a Slušovice a dále na Slovensko. Problém je, že ekoteroristi z Brna nejprve našli ( má se stavět nejprve Hulín - Slušovice ) na prvním úseku u Fryštáku nějakou květinu, soud je poslal do háje, o pár měsíců mloka či čolka ( nevím teď ) s tím taky šli do háje, ALE pak se našel křeček polní a to už byl problém. Takže ŘSD muselo vykoupit nové pozemky, tam vysadit nějaký přiblblý plevel, kterým se ten křeček živí a přestěhovat ho tam. Toto se táhne snad víc jak 5 let. A do Fryštáku ze Zlína má vést obchvat, který kdyby byl postavený, tak končí někde v poli u Fryštáku neboť D49 ještě není. Vše prý začne na jaře se stavět. ^:)^ ^:)^ ^:)^
A pak je D55 která taky začíná u Hulína ( tam kde zatáčí D1 na Přerov ) a končí severním obchvatem Otrokovic. Tady to brzdili jak ekoteroristi, tak i výkupy pozemků. Příští rok se prý začne stavět jižní část a pak se může postavit dálnice dolů ( podel trati ) až do Hodonína konečne.
PS: ta vesnice je myšlena Zlín s jednou ulicí měřící 11.9km :biggrin: :biggrin:

K tématu a Easy Jet by to nemohl létat ? Jedině mně nesedí Lvov, ale třeba chtějí expandovat dále na východ ? :D


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »



požadoval 400k "a to i přes to že byly dlouhodoně ziskové" – jak to ta paní, potažmo kraj, může vědět?

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

pepa007 píše:


požadoval 400k "a to i přes to že byly dlouhodoně ziskové" – jak to ta paní, potažmo kraj, může vědět?



Protože Šimek nespadl na hlavu a když se někomu nechce předložil kalkulaci příjmů a výdajů, tak asi není ve ztrátě, ale v zisku, potažmo by Wizzair, ani nikdo jiný, se ztrátou do Brna nelétal, protože provozování letecké dopravy není charita, ale podnikání jako každé jiné za účelem zisku.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Roiman4 píše:
Globik píše: Možná jsem natvrdlý a jediný, kdo to nepochopil, ale z tohoto odstavce není moc jasné, na jaké jsi straně - zda radši dálnici u Prýglu nebo kolony v Žabinách.


Ne, to nejsi. viz jak psal kolega.
Karel_x píše:Hodí se říct, že navzdory ekologistům by R43 spíš zvýšila kvalitu života v Bystrci. Stávající "Hitlerova dálnice" by zajela do tunelu ještě dříve, než by se přiblížila k prvním domům bystrckého sídliště. Na okamžik by se pak vynořila na most v prostoru pod hrází a na protějším břehu zase zmizela pod zemí. Vynořila by se v prostoru zahrádek u silnice do Rozdrojovic. Bystrčákům by se propojily půlky sídliště a vznikl docela velký přírodní park na stropě tunelu. Tragédií ekologistů je, že nejsou schopni nebo ochotni si věci podrobně nastudovat a jednají jen emotivně. Samozřejmě, že mají vděčného posluchače v ŘSD, které se pak může soustředit na stavby, z pražského pohledu potřebnější.


U nás se spíš řeší D49 z Hulína ( tam kde zatáčí D1 na Přerov ) na Fryšták a Slušovice a dále na Slovensko. Problém je, že ekoteroristi z Brna nejprve našli ( má se stavět nejprve Hulín - Slušovice ) na prvním úseku u Fryštáku nějakou květinu, soud je poslal do háje, o pár měsíců mloka či čolka ( nevím teď ) s tím taky šli do háje, ALE pak se našel křeček polní a to už byl problém. Takže ŘSD muselo vykoupit nové pozemky, tam vysadit nějaký přiblblý plevel, kterým se ten křeček živí a přestěhovat ho tam. Toto se táhne snad víc jak 5 let. A do Fryštáku ze Zlína má vést obchvat, který kdyby byl postavený, tak končí někde v poli u Fryštáku neboť D49 ještě není. Vše prý začne na jaře se stavět. ^:)^ ^:)^ ^:)^
A pak je D55 která taky začíná u Hulína ( tam kde zatáčí D1 na Přerov ) a končí severním obchvatem Otrokovic. Tady to brzdili jak ekoteroristi, tak i výkupy pozemků. Příští rok se prý začne stavět jižní část a pak se může postavit dálnice dolů ( podel trati ) až do Hodonína konečne.
PS: ta vesnice je myšlena Zlín s jednou ulicí měřící 11.9km :biggrin: :biggrin:

K tématu a Easy Jet by to nemohl létat ? Jedině mně nesedí Lvov, ale třeba chtějí expandovat dále na východ ? :D



Karle, já žasnu, Ty to máš ale podrobně nastudované. Se mi moc líbí, jak ta dálnice v Bystrci zajíždí a vyjíždí a u přehrady se zanořuje a vynořuje, no Ty by ses měl dát k tunelářům a všechna auta by rázem zmizela pod zem. Akorát by se tam ta auta možná srážela s těma polníma křečkama, protože to jsou taky tuneláři.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

ajax07 píše:
pepa007 píše:


požadoval 400k "a to i přes to že byly dlouhodoně ziskové" – jak to ta paní, potažmo kraj, může vědět?



Protože Šimek nespadl na hlavu a když se někomu nechce předložil kalkulaci příjmů a výdajů, tak asi není ve ztrátě, ale v zisku, potažmo by Wizzair, ani nikdo jiný, se ztrátou do Brna nelétal, protože provozování letecké dopravy není charita, ale podnikání jako každé jiné za účelem zisku.


tohle je takový "odborářský" ekonomický myšlení.. a proč by jim proboha wizz měl ukazovat nějakou kalkulaci? to mi přijde skoro nehoráznost si o něco takovýho vůbec říct. pokud někdo po letech zcela opustí nějaký letiště, tak to s tou "ziskovostí" asi nebyl žádnej zázrak...

mně se líbí jak jsou všichni strašně chytří a jak "šimek nespadl na hlavu" ale výsledek je že letiště pomalu zarůstá mechcem :-)


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

ajax07 píše: Karle, já žasnu, Ty to máš ale podrobně nastudované. Se mi moc líbí, jak ta dálnice v Bystrci zajíždí a vyjíždí ...

Copak já, hlavně by si to měli nastudovat lidé dřív, než proti tomu začnou bojovat...
https://www.brno.cz/doprava/velky-mests ... i-pohledy/

ajax07 píše: Protože Šimek nespadl na hlavu a když se někomu nechce předložil kalkulaci příjmů a výdajů, tak asi není ve ztrátě, ale v zisku, potažmo by Wizzair, ani nikdo jiný, se ztrátou do Brna nelétal, protože provozování letecké dopravy není charita, ale podnikání jako každé jiné za účelem zisku.

Eventuální pád pana hejtmana na hlavičku nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit. Troufl bych si však říct, že se přinejmenším zpočátku choval jako slon v porcelánu a nedivil bych se, pokud by i prodej letiště (o kterém ho informovali až ex post), byl rovněž způsoben jeho silným slovníkem. Možná si šéf Soriny Ratzové nepřál, aby psala domácí úkoly pro pana Šimka a možná se mu ani nelíbilo, že o ní vyhlašuje, že je vyděračka. A možná byla tato půvabná mladá dlouhovlasá brunetka nesympatická blonďaté Taťáně Malé, kdo ví.

Obchodní jednání mají svá pravidla, většinou je dopředu jasné, kdo tahá za kratší konec provázku a podle toho se hraje. Navíc, Maďaři mají svou specifickou mentalitu :D.

Je pochopitelné, že LCC létají pro zisk, ale součástí toho zisku je obvykle ždímání letišť až na dřeň a vysávání peněz z regionů. Nevzpomínáte si třeba jak se zpočátku odmítlo podrobit PRG podmínkám RYR? Nakonec, s postupujícím útlumem ČSA šla asi hrdost malinko stranou a plácli si. Nechci komentovat vlastní odmítnutí dotace, ale bylo neprofesionální svoje hurápocity provětrávat v médiích. Profík by se spíš snažil něco dojednat, snížit cenu a dostat ještě něco navíc.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Karel_x píše:
kuba.biker píše:Špatně jsem se vyjádřil; samozřejmě jsem to nemyslel tak, že by měl LOT obsluhovat tu údajnou pětici nových linek. Ale pokud by měl v budoucnu začít létat do BRQ nějaký nový síťový dopravce, tak se mi jako nejpravděpodobnější jeví právě LOT...

Souhlasím, LOT se mi také zdá docela možný, ne sice v tomto případě, ale možná někdy v budoucnu. Kromě toho by se sem mohla vrátit některý dopravce z východu, pokud se evropská politika vrátí do normálu.
Globik píše:
Marty-t píše:k tipům: zajímavé, že zatím nikdo netipoval nejsilnějšího hráče v Brně - TVS...

A jen tak mimochodem možná blbá otázka: dělá TVS politiku "dejte nám dotace nebo u vás nebudeme lítat"?

Určitě by si pro zalítání linek požádali o podporu, osobně ale považuji TVS za hodně špatnou volbu. Toho bych se docela obával (ceny, časy). Raději už mlčím, ať to nepřivolám :D
Globik píše: Možná jsem natvrdlý a jediný, kdo to nepochopil, ale z tohoto odstavce není moc jasné, na jaké jsi straně - zda radši dálnici u Prýglu nebo kolony v Žabinách.

Hodí se říct, že navzdory ekologistům by R43 spíš zvýšila kvalitu života v Bystrci. Stávající "Hitlerova dálnice" by zajela do tunelu ještě dříve, než by se přiblížila k prvním domům bystrckého sídliště. Na okamžik by se pak vynořila na most v prostoru pod hrází a na protějším břehu zase zmizela pod zemí. Vynořila by se v prostoru zahrádek u silnice do Rozdrojovic. Bystrčákům by se propojily půlky sídliště a vznikl docela velký přírodní park na stropě tunelu. Tragédií ekologistů je, že nejsou schopni nebo ochotni si věci podrobně nastudovat a jednají jen emotivně. Samozřejmě, že mají vděčného posluchače v ŘSD, které se pak může soustředit na stavby, z pražského pohledu potřebnější.

Souhlasím, bydlím asi 200m od tělesa hypotetické R43 v Bystrci a určitě bych byl pro co nejrychlejší dostavbu. Ovšem samozřejmě za podmínky, že by byl dodržený návrh na zanoření silnice pod zem v rámci průchodu sídlištěm.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

pepa007 píše:
ajax07 píše:
pepa007 píše:
požadoval 400k "a to i přes to že byly dlouhodoně ziskové" – jak to ta paní, potažmo kraj, může vědět?



Protože Šimek nespadl na hlavu a když se někomu nechce předložil kalkulaci příjmů a výdajů, tak asi není ve ztrátě, ale v zisku, potažmo by Wizzair, ani nikdo jiný, se ztrátou do Brna nelétal, protože provozování letecké dopravy není charita, ale podnikání jako každé jiné za účelem zisku.


tohle je takový "odborářský" ekonomický myšlení.. a proč by jim proboha wizz měl ukazovat nějakou kalkulaci? to mi přijde skoro nehoráznost si o něco takovýho vůbec říct. pokud někdo po letech zcela opustí nějaký letiště, tak to s tou "ziskovostí" asi nebyl žádnej zázrak...

mně se líbí jak jsou všichni strašně chytří a jak "šimek nespadl na hlavu" ale výsledek je že letiště pomalu zarůstá mechcem :-)

Proč by měl WizzAir ukazovat nějakou kalkulaci? Co takhle proto, že chce po kraji 400 000 EUR?

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

pepa007 píše:
ajax07 píše:
pepa007 píše:
požadoval 400k "a to i přes to že byly dlouhodoně ziskové" – jak to ta paní, potažmo kraj, může vědět?



Protože Šimek nespadl na hlavu a když se někomu nechce předložil kalkulaci příjmů a výdajů, tak asi není ve ztrátě, ale v zisku, potažmo by Wizzair, ani nikdo jiný, se ztrátou do Brna nelétal, protože provozování letecké dopravy není charita, ale podnikání jako každé jiné za účelem zisku.


tohle je takový "odborářský" ekonomický myšlení.. a proč by jim proboha wizz měl ukazovat nějakou kalkulaci? to mi přijde skoro nehoráznost si o něco takovýho vůbec říct. pokud někdo po letech zcela opustí nějaký letiště, tak to s tou "ziskovostí" asi nebyl žádnej zázrak...

mně se líbí jak jsou všichni strašně chytří a jak "šimek nespadl na hlavu" ale výsledek je že letiště pomalu zarůstá mechcem :-)


Protože je bežné v případě žádosti o dotaci na svoji ekonomickou činnost předkládat výsledek hospodaření :wink:

Tady předpokládám nešlo ani o ziskovost (pochybuji, že v Bratislavě si Wizz nějak výrazně polepší), ale právě o dotaci. Podnikal bys v kraji při předpokládaném podobném zisku, kde dostaneš dotaci na provoz 10 mil. nebo 15. mil?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

jvoj píše:Proč by měl WizzAir ukazovat nějakou kalkulaci? Co takhle proto, že chce po kraji 400 000 EUR?

Spravny argument. Navic, pokud aerolinka tak brutalne orientovana na ziskovost, jako Wizz Air, provozuje nejakou linku 6 roku (EIN) nebo 7 roku (LTN), tak je chucpe prijit a tvrdit, ze jim to nevydelava. Pokud by to byla pravda, tak by to zavreli hned po roce, roce a pul.

Take se dobre bavim pri predstave, ze by JMK tech 400 tis. eur zacaloval, co by nasledovalo:

1) Zde na airways.cz obsahla pojednani od obrancu penez danovych poplatniku a ten řev proti jejich vyhazovani pod velenim nejprisnejsiho strazce statni kasy Petr31, v jehoz prispevcich by byla kazda druha veta zvyraznena tucnym a podtrzenym pismem, abychom nepochybovali o tom, ze to tentokrat mysli uz opravdu vazne.

2) V roce 2018 znovu vydirani Wizz Airu, tentokrat s cenovkou 600 tis. eur. V roce 2019 cenovka 800 tis. atd. atd.

3) Reakce Ryanairu, ktery provozuje BRQ STN: "Jooo, tak vy dotujete Wizz Airu Londyn? Tak nam okamzite taky!"

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

@HF: naprostý souhlas...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

HighFlyer píše:Spravny argument. Navic, pokud aerolinka tak brutalne orientovana na ziskovost, jako Wizz Air, provozuje nejakou linku 6 roku (EIN) nebo 7 roku (LTN), tak je chucpe prijit a tvrdit, ze jim to nevydelava. Pokud by to byla pravda, tak by to zavreli hned po roce, roce a pul...

...Take se dobre bavim pri predstave, ze by JMK tech 400 tis. eur zacaloval, co by nasledovalo...


To přece nikdo nezpochybňuje, že LCC jsou pijavice. Ostatně Sorina Maria na to má, vzhledem ke svému transylvánskému původu, zvláštní kvalifikaci. :D Spíš si myslím, že se mělo zkusit nabídnout, že Brno je ochotno pustit třeba i něco víc, ale chce za to další linky. Nevím, jak to bylo postavené interně ve WZZ, co přesně tím sledovali, jakou díru v rozpočtu lepili. Možná, že tento rok jim moc finančně nevyšel, tak dolovali peníze, kde se dá. V BTS možná dotaci na rozlétání dostali, a pokud by Brno něco nabídlo, třeba by na to slyšeli.

Možná by takové vyjednávání nikam nevedlo, nevím, ale za zkoušku to stálo. Rozhodně se však profík s obchodními partnery, se kterými bude muset v budoucnu zase jednat, nerozchází tolik ve zlém.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Pro přehled, kdo očividně platí, a koho to možná přestalo bavit, doporučuji příspěvky o nových linkách na FB WizzAiru - Sibiu +5, Lvov +'takytaknějak', v Lublinu zrušení báze, atd.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Karel_x píše:
HighFlyer píše:Spravny argument. Navic, pokud aerolinka tak brutalne orientovana na ziskovost, jako Wizz Air, provozuje nejakou linku 6 roku (EIN) nebo 7 roku (LTN), tak je chucpe prijit a tvrdit, ze jim to nevydelava. Pokud by to byla pravda, tak by to zavreli hned po roce, roce a pul...

...Take se dobre bavim pri predstave, ze by JMK tech 400 tis. eur zacaloval, co by nasledovalo...


To přece nikdo nezpochybňuje, že LCC jsou pijavice. Ostatně Sorina Maria na to má, vzhledem ke svému transylvánskému původu, zvláštní kvalifikaci. :D Spíš si myslím, že se mělo zkusit nabídnout, že Brno je ochotno pustit třeba i něco víc, ale chce za to další linky. Nevím, jak to bylo postavené interně ve WZZ, co přesně tím sledovali, jakou díru v rozpočtu lepili. Možná, že tento rok jim moc finančně nevyšel, tak dolovali peníze, kde se dá. V BTS možná dotaci na rozlétání dostali, a pokud by Brno něco nabídlo, třeba by na to slyšeli.

Možná by takové vyjednávání nikam nevedlo, nevím, ale za zkoušku to stálo. Rozhodně se však profík s obchodními partnery, se kterými bude muset v budoucnu zase jednat, nerozchází tolik ve zlém.



Tady souhlasím s Karlem a nesouhlasím že "Wizz by měl ukázat kalkulaci protože po kraji chce 400k".

Podívejte se na to z pohledu Wizzu, postupovali byste přesně stejně - Wizz nabízí nějakou službu a nějakou cenu za ni. Wizzu je v podstatě úplně u zadele jaký je rozpočtový určení těch peněz co dostane, a Wizz hlavně logicky asi nechce být v pozici žadatele a příjemce nějaké "dotace" a zabývat se veškerou byrokracií kolem toho (včetně zveřejňování kalkulací). Takže efektivně žadatelem a příjemcem o tu dotaci je vlastně kraj, kterej chce prachy na to, aby mohl rozlítat nějaký linky.

My samozřejmě nevíme co přesně ukazujou interní čísla ve Wizzu. Je klidně možný že si kluci a holky tam řekli hele lítáme to 7 let, průměrnej výnos stagnuje nebo dokonce klesá, náklady na piloty rostou, splátky za nový letadla rostou, máme objednanou haldu A321 ceo i neo, který mají o 30% větší kapacitu,... pojďme se podívat který destinace nám nejvíc rostou a buďto nám v Brně dají víc napřímo, anebo pojďme zkusit z EIN a LTN rozlítat třeba nějakej Tel Aviv nebo Marakéš kde nám to roste hodně.

Pokud jednám z pozice výrazně slabšího, což se zdá být případ Brna, tak občas jediná leverage kterou mám je, že můžu kdykoliv vstát od stolu a odejít. Což možná mohl být tento případ. A protistrana někdy cukne. Jenže tady indicie nasvědčujou něčemu jinýmu. Pokud někdo zruší najednou dvě zavedený linky 6 a 7 let, tak pro to už musí mít vážnej důvod. Výkřiky do médií o "vydírání" jsou hloupý a neprofesionální a je to nejspíš jen populistický divadlo pro voliče jak zamaskovat vlastní neschopnost. A velkohubých řečí o 5 nových linkách jsme už slyšeli z Brna a z Ostravy tolik, že to už nikdo nemůže brát vážně.

P.S. ví někdo kolik Wizz dostával doteď?

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

pepa007 píše:
Karel_x píše:
HighFlyer píše:Spravny argument. Navic, pokud aerolinka tak brutalne orientovana na ziskovost, jako Wizz Air, provozuje nejakou linku 6 roku (EIN) nebo 7 roku (LTN), tak je chucpe prijit a tvrdit, ze jim to nevydelava. Pokud by to byla pravda, tak by to zavreli hned po roce, roce a pul...

...Take se dobre bavim pri predstave, ze by JMK tech 400 tis. eur zacaloval, co by nasledovalo...


To přece nikdo nezpochybňuje, že LCC jsou pijavice. Ostatně Sorina Maria na to má, vzhledem ke svému transylvánskému původu, zvláštní kvalifikaci. :D Spíš si myslím, že se mělo zkusit nabídnout, že Brno je ochotno pustit třeba i něco víc, ale chce za to další linky. Nevím, jak to bylo postavené interně ve WZZ, co přesně tím sledovali, jakou díru v rozpočtu lepili. Možná, že tento rok jim moc finančně nevyšel, tak dolovali peníze, kde se dá. V BTS možná dotaci na rozlétání dostali, a pokud by Brno něco nabídlo, třeba by na to slyšeli.

Možná by takové vyjednávání nikam nevedlo, nevím, ale za zkoušku to stálo. Rozhodně se však profík s obchodními partnery, se kterými bude muset v budoucnu zase jednat, nerozchází tolik ve zlém.


Tady souhlasím s Karlem a nesouhlasím že "Wizz by měl ukázat kalkulaci protože po kraji chce 400k".

Podívejte se na to z pohledu Wizzu, postupovali byste přesně stejně - Wizz nabízí nějakou službu a nějakou cenu za ni. Wizzu je v podstatě úplně u zadele jaký je rozpočtový určení těch peněz co dostane, a Wizz hlavně logicky asi nechce být v pozici žadatele a příjemce nějaké "dotace" a zabývat se veškerou byrokracií kolem toho (včetně zveřejňování kalkulací). Takže efektivně žadatelem a příjemcem o tu dotaci je vlastně kraj, kterej chce prachy na to, aby mohl rozlítat nějaký linky.

My samozřejmě nevíme co přesně ukazujou interní čísla ve Wizzu. Je klidně možný že si kluci a holky tam řekli hele lítáme to 7 let, průměrnej výnos stagnuje nebo dokonce klesá, náklady na piloty rostou, splátky za nový letadla rostou, máme objednanou haldu A321 ceo i neo, který mají o 30% větší kapacitu,... pojďme se podívat který destinace nám nejvíc rostou a buďto nám v Brně dají víc napřímo, anebo pojďme zkusit z EIN a LTN rozlítat třeba nějakej Tel Aviv nebo Marakéš kde nám to roste hodně.

Pokud jednám z pozice výrazně slabšího, což se zdá být případ Brna, tak občas jediná leverage kterou mám je, že můžu kdykoliv vstát od stolu a odejít. Což možná mohl být tento případ. A protistrana někdy cukne. Jenže tady indicie nasvědčujou něčemu jinýmu. Pokud někdo zruší najednou dvě zavedený linky 6 a 7 let, tak pro to už musí mít vážnej důvod. Výkřiky do médií o "vydírání" jsou hloupý a neprofesionální a je to nejspíš jen populistický divadlo pro voliče jak zamaskovat vlastní neschopnost. A velkohubých řečí o 5 nových linkách jsme už slyšeli z Brna a z Ostravy tolik, že to už nikdo nemůže brát vážně.

P.S. ví někdo kolik Wizz dostával doteď?

Souhlasím, že v situaci soukromník-soukromník by neměl WizzAir důvod poskytovat nějakou kalkulaci, když mi nabídne nějaký produkt, který se mi líbí, a jsem ochotný jako soukromník za něj zaplatit. Ale:

Vidím rozdíl mezi utrácením soukromých a veřejných peněz, tedy že vidím smysl v tom, že zprostředkovatel veřejných peněz chce, dejme tomu "v zájmu občanů" vědět, za co ty peníze dává (a ne, za to, že sem bude někdo létat, není dostatečná odpověď). Mimochodem nechával jsem si teď zpracovávat soukromě kalkulaci na domek, a i mě, jako soukromníka, zajímal rozpis nákladů. Kraj, jako někoho, kdo za linku dává peníze, musí z podstaty věci zajímat dokonce i nějaký příjmový plán dopravce, protože když ten není poskytnut, jakou má Kraj jako investor garanci, že dopravce si nebude jen lepit svou nezodpovědnou cenovou politiku a za rok přijde s tím, že "hele, nám to nestačí, dejte nám víc". Není problém dát 400 000 EUR, problémem je to, že WizzAir vám za to stejně negarantuje, že za 2 roky si neřekne o dvojnásobek. Upozorním, že linka do Mnichova se přece taky nefinancuje jen tak, že si dopravce řekne, že chce XY, protože je ztrátový. Je tam prostě business-case, který nějak predikuje vývoj příjmů a výdajů (a počítá s postupným snižováním ztráty, ne s postupným zvyšováním nedokázané ztráty, jako u WizzAiru) - to je podle mě normální.

Pozn.: Ano, chápu, že já se na to dívám jako na investici s nějakým dlouhodobým plánem, a vy čistě jako na službu, kterou letecká společnost nabízí kraji, ale pokud vím, tak i na jiné služby, které stojí tolik peněz daňových poplatníků, se dělají výběrová řízení na to, kdo nabídne míň, nerozdávají se na to peníze jen tak, že si o ně někdo řekne, bez jakýchkoli podkladů


Odpovědět