Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

V záhájení obchvatu Mikulova příští rok může věřit snad jen velkej optimista. Máte totiž v Brně na Cejlu jednu moc "prospěšnou organizaci", která se postará o pár let průtahů. A když ne oni, tak jiný spolek nebo neúspěšní uchazeči o zajištění stavby. Já bych to tipoval tak nejdřív roce 2022, když všechno dobře půjde.

A abych nebyl OT, bude se to tak dlouho protahovat, že si toho všimne nějaká letecká společnost a vyhodnotí, že v takové situaci se Brňákům na letiště do Vídně pořád moc nebude vyplácet a za podpory dotací rozlíta nějaku linku:)


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:Teď michas dohromady městskou, krajskou a státní vrchnost :D
Petr31 píše:
jvoj píše:Doplnění Marty-t o parkovišti: Opravdu, pokud můžete přijet autobusem nebo taxikem, uděláte lépe, momentálně parkuji minimálně vyšší desítky aut úplně mimo parkoviště, rozšíření se otevírá postupně, hned jak je hotová jedna řada, už se parkuje, ale furt je to málo.

V Srpnu by to snad mohlo být o něco lepší.


..letiště, odkud skoro nic nikam nelítá..A aby toho nebylo málo, tak se v hlavní sezóně snaží vrchnost otrávit a potrestat ten zbytek patriotů, co odtamtud chtějí letět aspoň na dovolenou...zasejc Hollan, nebo jiná hlava? To si Moraváci fakt nezaslouží..Asi je to trest boží za ty, které poslali na radnice...Rozkopaná D1 před a za Brnem, věčné zácpy v Brně, pobořený most v Pasohlávkách, na kterém ale nikdo nepracuje....zatím se prý čeká na projekt....dálnice na Mikulov, co nikdy nebude....co ještě proboha přijde?


..taky ta vrchnost škodí ve vzácné shodě...jeden by řekl, že to není náhoda, že jde o soustředěný a koordinovaný útok..Vrchnost ztratila ostražitost a smysl pro realitu...jen aby se kluci a holky nepřepočítali...mohli by přijít o korýtka :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

dnešní rotace BMI opět zrušena... Už mne to tu nebaví zaplevelovat fórum o dalších rušení rotací těchto looserů. Jen tím škodí BRQ...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

jvoj píše:Kde v té smlouvě vidíš podmínku mít tam éro s proudovými motory? Já tam vidím jen podmínky na minimální kapacitu (35 míst) a minimální rychlost letadla, o Jetech tam nic není. S Játrama a Dášenama je v Mnichově ten problém, že to tam momentálně nikdo nemá. Co se týče S340, nemáš bohužel pravdu, že by se "za stejné peníze dala přidat další rotace", on ač je to turboprop, tak má kupodivu prakticky stejné náklady na sedačku jako E135 (kromě toho se podle smlouvy se svými 34 místy nevejde do minimální kapacity :-p ).

Děkuji za uvedení na pravou míru, kromě uvedeného je tam skutečně je jeden další požadavek, přetlaková kabina.

Jinak myslím, že to jedno místo byl jen detail, tři rotace by to jistě víc než vykompenzovaly. Vzpomínám na doby, kdy se SAABy otočily mezi BRQ a PRG i 4x denně, provozoval je tenkrát JobAir a říkalo se, že ATR od ČSA jim nebyly cenově schopny konkurovat. Svého času také naznačoval brněnský Aeroservis/VAN AirEurope, že by si SAABy mohl pořídit (kromě svých L410 - Znalcům nemusím připomínat, že má na oba jmenované stroje oprávnění servisu). V takovém případě by mohl odlétat během dne s jedním érem třeba 3xMUC + 2xWAV, pokud by měl v kapse c/s smlouvy. No, ale raději zpět na zem :-).

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Karel_x píše:
jvoj píše:Kde v té smlouvě vidíš podmínku mít tam éro s proudovými motory? Já tam vidím jen podmínky na minimální kapacitu (35 míst) a minimální rychlost letadla, o Jetech tam nic není. S Játrama a Dášenama je v Mnichově ten problém, že to tam momentálně nikdo nemá. Co se týče S340, nemáš bohužel pravdu, že by se "za stejné peníze dala přidat další rotace", on ač je to turboprop, tak má kupodivu prakticky stejné náklady na sedačku jako E135 (kromě toho se podle smlouvy se svými 34 místy nevejde do minimální kapacity :-p ).

Děkuji za uvedení na pravou míru, kromě uvedeného je tam skutečně je jeden další požadavek, přetlaková kabina.

Jinak myslím, že to jedno místo byl jen detail, tři rotace by to jistě víc než vykompenzovaly. Vzpomínám na doby, kdy se SAABy otočily mezi BRQ a PRG i 4x denně, provozoval je tenkrát JobAir a říkalo se, že ATR od ČSA jim nebyly cenově schopny konkurovat. Svého času také naznačoval brněnský Aeroservis/VAN AirEurope, že by si SAABy mohl pořídit (kromě svých L410 - Znalcům nemusím připomínat, že má na oba jmenované stroje oprávnění servisu). V takovém případě by mohl odlétat během dne s jedním érem třeba 3xMUC + 2xWAV, pokud by měl v kapse c/s smlouvy. No, ale raději zpět na zem :-).

Ještě než se vrátíme na zem úplně - možná kdyby VAN air měl S340, tak by do MUC mohl lítat pro BMI v rámci ACMI leasingu, nevím, jestli na tohle má LH nějaká pravidla, zda se to v rámci c/s smí nebo ne...


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

jvoj píše:
Karel_x píše:
jvoj píše:Kde v té smlouvě vidíš podmínku mít tam éro s proudovými motory? Já tam vidím jen podmínky na minimální kapacitu (35 míst) a minimální rychlost letadla, o Jetech tam nic není. S Játrama a Dášenama je v Mnichově ten problém, že to tam momentálně nikdo nemá. Co se týče S340, nemáš bohužel pravdu, že by se "za stejné peníze dala přidat další rotace", on ač je to turboprop, tak má kupodivu prakticky stejné náklady na sedačku jako E135 (kromě toho se podle smlouvy se svými 34 místy nevejde do minimální kapacity :-p ).

Děkuji za uvedení na pravou míru, kromě uvedeného je tam skutečně je jeden další požadavek, přetlaková kabina.

Jinak myslím, že to jedno místo byl jen detail, tři rotace by to jistě víc než vykompenzovaly. Vzpomínám na doby, kdy se SAABy otočily mezi BRQ a PRG i 4x denně, provozoval je tenkrát JobAir a říkalo se, že ATR od ČSA jim nebyly cenově schopny konkurovat. Svého času také naznačoval brněnský Aeroservis/VAN AirEurope, že by si SAABy mohl pořídit (kromě svých L410 - Znalcům nemusím připomínat, že má na oba jmenované stroje oprávnění servisu). V takovém případě by mohl odlétat během dne s jedním érem třeba 3xMUC + 2xWAV, pokud by měl v kapse c/s smlouvy. No, ale raději zpět na zem :-).

Ještě než se vrátíme na zem úplně - možná kdyby VAN air měl S340, tak by do MUC mohl lítat pro BMI v rámci ACMI leasingu, nevím, jestli na tohle má LH nějaká pravidla, zda se to v rámci c/s smí nebo ne...



..problémem bude ten SAAB 340, i když pro mě je to srdeční záležitost, bohužel už se s ním asi nesvezu. Malá kapacita, hlučnost a limitovaná bagáž....s tím měli problém i v době, kdy lítali feeder pro ČSA PRG - BRQ - PRG. Jeho časy už jsou asi bohužel pryč.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Petr31 píše:..problémem bude ten SAAB 340, i když pro mě je to srdeční záležitost, bohužel už se s ním asi nesvezu. Malá kapacita, hlučnost a limitovaná bagáž....s tím měli problém i v době, kdy lítali feeder pro ČSA PRG - BRQ - PRG. Jeho časy už jsou asi bohužel pryč.

Jj, když letěl plný, neuvezl všechny kufry, když letěl prázdný, musela se přidávat balastní zátěž :D

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:k té státní vrchnosti - aktuální stav přípravy dálničního obchvatu Mikulova (chybí na budoucí D52 spolu s opravou havarijního mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny asi nejvíc): snad tam ŘSD zahájí stavbu už koncem příštího roku - viz: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/87/ ... kousko.pdf



...a místní brněnská vrchnost promluvila.... odborník na dopravu Matěj Hollan... :lol:
https://www.lidovky.cz/zit-brno-chce-tl ... _domov_seb
Tak ještě tu rychlodráhu.... :D

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Petr31 píše:...a místní brněnská vrchnost promluvila.... odborník na dopravu Matěj Hollan... :lol:
https://www.lidovky.cz/zit-brno-chce-tl ... _domov_seb
Tak ještě tu rychlodráhu.... :D

Nechci být moc offtopic, ale v tomto jediném se s tímto individuem shodnu. Prioritou města bylo vybrat takovou variantu ŽUB která bude nejrychleji realizovatelná, a protože to je zřejmě varianta Řeka, tak tu jen s výhledem dostatečného napojení na mhd - a to ve výhledu lze kapacitně jen pomocí SJKD. Bez výhledu na SJKD pak raději počkat a nádraží jen lehce posunout k Petrovu na místo původního nádraží Severní dráhy císaře Ferdinanda - a to i za cenu ochromení centrálního uzlu hromadné dopravy po dobu stavby... Jenže ŽUB to není jen o jednom centrálním brněnském nádraží, ale taky o posílení role železničních zastávek v Brně pro přestupy na MHD - a to v jakékoli variantě. Jenže ty zase nejde vylepšit bez plánu co s hlavním nádražím...

Ono totiž i v Praze teď přicházejí na to, že izolovaný systém metra není pro obsluhu města úplně nejideálnější - skvělý pro obyvatele města, ale pro pendlery z větších dálek (SČ kraj) je varianta železnice S-bahn částečně v tunelech pod centrem lepší vidinou. Takže po metru D se "S-metrem" v Praze taky v plánech začíná počítat...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Marty-t píše: Prioritou města bylo vybrat takovou variantu ŽUB která bude nejrychleji realizovatelná, a protože to je zřejmě varianta Řeka, tak tu jen s výhledem dostatečného napojení na mhd - a to ve výhledu lze kapacitně jen pomocí SJKD. Bez výhledu na SJKD pak raději počkat a nádraží jen lehce posunout k Petrovu na místo původního nádraží Severní dráhy císaře Ferdinanda - a to i za cenu ochromení centrálního uzlu hromadné dopravy po dobu stavby... Jenže ŽUB to není jen o jednom centrálním brněnském nádraží, ale taky o posílení role železničních zastávek v Brně pro přestupy na MHD - a to v jakékoli variantě. Jenže ty zase nejde vylepšit bez plánu co s hlavním nádražím...

Ono totiž i v Praze teď přicházejí na to, že izolovaný systém metra není pro obsluhu města úplně nejideálnější - skvělý pro obyvatele města, ale pro pendlery z větších dálek (SČ kraj) je varianta železnice S-bahn částečně v tunelech pod centrem lepší vidinou. Takže po metru D se "S-metrem" v Praze taky v plánech začíná počítat...


Často se sebelepší vidiny utopí v realizačních problémech. S ohledem na spádové a prostorové poměry nikdo nepočítá s průjezdem normálních vlaků v SJKD. Rovněž trakční napěťová soustava by pravděpodobně musel být jiná, než 25kVAC. Celé si to vysnili vizionáři v zjednodušené představě, že tramvajový diametr jde jednoduše předělat na vlakový. Přitom mnoho podzemních objektů už polohu SJTD dříve zafixovalo (kolektory, podzemí KÚ apod). Je obrovský rozdíl mezi romantickou vizí a její realizací - srovnejme třeba s Hyperloop.

Můj názor je, že ani Hyperloop, ani SJKD nikdy nebudou. Pokud by se město vrátilo k SJTD, pak by šance existovala.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

dnes BMI opět zrušila dnešní polední a přes prázdniny jediný páteční let (tudíž téměř vyprodaný - včera ještě prodávali OW na dnešek za 12000 CZK) - to tu tato anabáze nikoho z LH, konkurence,letiště, města Brna nebo kraje opravdu nezajímá ?

Připadám si tu trapně jako bych byl jen hnusný hater... Ale přitom já jen chci 1-2 spolehlivé přestupní letecké spojení BRQ se světem...

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

Poslat pokazde na radnici dopis, kdyz to zrusi. Volat na urad, linku LH za kazdy zruseny let? Oni to budou chvili ignorovat ( zkusenost je mesic az dva) pak se zacnou zajimat a neco z toho bude. Jen to chce velikou trpelivost chlape. Jen je spamuj.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

dnes BMI opět zrušila dnešní polední a přes prázdniny jediný páteční let (tudíž téměř vyprodaný - včera ještě prodávali OW na dnešek za 12000 CZK) - to tu tato anabáze nikoho z LH, konkurence,letiště, města Brna nebo kraje opravdu nezajímá ?


Napadá mě otázka, mám koupenou na LH kódu letenku z Brna s návazným long-haul letem. Let z Brna je večer, návazný druhý den před obědem. Pro případ zpoždění je to tedy v pohodě. Co když ale večerní let zruší úplně, další den v poledne je pozdě a tím pádem nebudu mít proletěný první segment. Můžu dojet do MUC autem nebo vlakem, ale aby mně nepadla celá letenka. Posunout odlet o den si vzhledem k návazným komplikacím vůbec nepřipouštím jako variantu. Lze to vyřešit přes call centrum LH, aby zachovali zbývající 3 segmenty?

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

Podle me te z BRQ poslou do VIE ne?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Roiman4 píše:Podle me te z BRQ poslou do VIE ne?

pozor - ne ! Zde zdravý rozum cesťáka nefunguje. Ten čekejte jen na service centru LH při zpáteční cestě v MUC v případě zrušeného následného letu do BRQ... V BRQ jen nabídnou jen přebookování letu na druhý den, nebo ať si PAX zavolá na zákaznický servis své aerolinky kde bookoval kvůli jinému letu a navrácení peněz. A do ruky papír - poučení o možnosti požadovat náhradu dle směrnice EU. Prostě podpora PAX a BRQ ze strany LH/BMI v tomto případě nulová.
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 13. 07. 2018, 13:21, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět