Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

RAdek: mám to hodně podobně.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Mailand píše:RAdek: mám to hodně podobně.

Pánové, dva dotazy:
- Kolik vás a vám podobných zaplní několikrát týdně to pětikilo?
- Proč by měl kraj dotovat výjezdové (outgoing) výlety? U vnitrostátní autobusové nebo železniční dopravy to chápu, tam jde o to, že buď použijete auto nebo veřejný dopravní prostředek, ale do Lvova asi autem nepojedete.

Ne, že bych to někomu nepřál, ale podle mě má smysl dotovat linky, které bude používat i byznys klientela, což může být jazýček na vahách, zda v Brně otevřít zahraniční firmu nebo ne. Pokud nebude interlining na návazné lety z BRU, FCO nebo MXP (pokud se bude létat na tato letiště a ne na jiná, sousední) a vhodné časy, tak tento efekt z velké části mizí. A jak tu už dávno zaznělo, pro ukrajinské lopaty (kterých je většina mezi gastarbeitery) je "pohodlnější" mikrobus z vesnice na ubytovnu bez mezičlánku typu letadlo a bez přestupů.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Je fakt velká škoda, že kucí chytří nejste v politice. Je evidentní, že bychom se všichni měli o mnoho lépe. Dostavěné dálnice, obchvaty, železnice, naprosto žádné mrhání penězi nás chudáků daňových poplatníků, prostě blahobyt. Opravdu velká škoda :ymapplause:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:
Mailand píše:RAdek: mám to hodně podobně.

Pánové, dva dotazy:
- Kolik vás a vám podobných zaplní několikrát týdně to pětikilo?
- Proč by měl kraj dotovat výjezdové (outgoing) výlety? U vnitrostátní autobusové nebo železniční dopravy to chápu, tam jde o to, že buď použijete auto nebo veřejný dopravní prostředek, ale do Lvova asi autem nepojedete.

Ne, že bych to někomu nepřál, ale podle mě má smysl dotovat linky, které bude používat i byznys klientela, což může být jazýček na vahách, zda v Brně otevřít zahraniční firmu nebo ne. Pokud nebude interlining na návazné lety z BRU, FCO nebo MXP (pokud se bude létat na tato letiště a ne na jiná, sousední) a vhodné časy, tak tento efekt z velké části mizí. A jak tu už dávno zaznělo, pro ukrajinské lopaty (kterých je většina mezi gastarbeitery) je "pohodlnější" mikrobus z vesnice na ubytovnu bez mezičlánku typu letadlo a bez přestupů.


....chtěl jsem napsat, že smyslem těch linek rozhodně není, aby se letečtí šílenci z airways.cz podívali (a nejíp zadarmo) s batůžkem tam, kde ještě nemají v zápisníku čárku a odkud ještě nikdo nikdy nenapsal tripreport.... :crazy:

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Globik píše:... Pokud nebude interlining na návazné lety z BRU, FCO nebo MXP (pokud se bude létat na tato letiště a ne na jiná, sousední) a vhodné časy, tak tento efekt z velké části mizí...

Mělo by to být BRU, FCO a BGY. Uvažovat o přestupu při 2-3 rotacích týdně - no, ne že by to nešlo, ale vidím to spíš jako p2p.

Globik píše:... pro ukrajinské lopaty... je "pohodlnější" mikrobus z vesnice na ubytovnu...

Určitě by se podobná myšlenka dala formulovat kultivovaněji.



Myslím, že o poptávce bude hodně rozhodovat cena. Pokud bude LWO 4k+ a BRU 6k, jak říkal Šimek, pak je to dost na hraně. Jde o to, jestli je v tom nějaké zavazadlo, příplatky, občerstvení apod. Na druhém místě dny a časy.


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od beardie »

ak ma byt 5 stalych destinacii, tak s 1 lietadlom by to stihli otocit aj vsetko denne
o tom pochybujem, preto nerozumiem, preco by tu malo byt to lietadlo bazovane

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Airbus380 »

beardie píše:ak ma byt 5 stalych destinacii, tak s 1 lietadlom by to stihli otocit aj vsetko denne
o tom pochybujem, preto nerozumiem, preco by tu malo byt to lietadlo bazovane


Tak současný počet rotací vychází na 2 lety denně, někdy i 3. Může to být po vzoru třeba KSC a lítat se do W (BRQ-FCO-TSR-FCO-BRQ např).

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

Beerbar píše:
Beerbar píše:https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/z-brna-se-bude-letat-do-peti-novych-destinaci/

linky jsme tu tipovali správně, dopravce asi nikdo nečekal :D Tak uvidíme jaké nabífnou tarify


Namiesto Bruselu a Lvov mohli radšej prevziať linky po Wizzair Lutton a Eindhoven ....Bruselu a Lvov nedávam veľkú šancu

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

beardie píše:ak ma byt 5 stalych destinacii, tak s 1 lietadlom by to stihli otocit aj vsetko denne
o tom pochybujem, preto nerozumiem, preco by tu malo byt to lietadlo bazovane

To byla preference kraje, ranní odlet za prací (tipuju BRU, FCO). A souhlasím s Kryštofem, že to letadlo může lítat přes den i mimobrněnský linky.
Na druhou stranu, Blue Air svoje letadla zdaleka nevytěžuje tak, jako mainstreamové LCC. Např. YR-AMA bázovaná v Turíně lítala mezi 7. a 14. prosincem pouze jednu rotaci denně, přičemž se nedá mluvit o žádných dálkovkách.

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 155
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od majkl666 »

vladivostok píše:
Beerbar píše:
Beerbar píše:https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/z-brna-se-bude-letat-do-peti-novych-destinaci/

linky jsme tu tipovali správně, dopravce asi nikdo nečekal :D Tak uvidíme jaké nabífnou tarify


Namiesto Bruselu a Lvov mohli radšej prevziať linky po Wizzair Lutton a Eindhoven ....Bruselu a Lvov nedávam veľkú šancu


Souhlas s EIN a LTN, trošku nechápu ten Brusel, business tím lítat nebudou a českých arbajteru tak taky moc není, to v Holandsku jich je daleko víc a spíš by mohlo být cíleno právě na ně. Ten Lvov si právě myslím, že je to dobrá volba, Ukrajincům skončili víza do EU a pracovat jich u nás bude čím dál více, stačí se jen podívat kolik jezdí denně autobusu z ČR na Ukrajinu. Navíc osobně jsem tam byl před dvěma měsíci a všem můžu doporučit, je to krásné město, super gastronomie a hlavně pro nás levno.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

Předpokládám, že Brusel úředníci a řešitelé evropských dotací (včetně Kiwi), které čerstvě připlouvají na na brněnské univerzity, nevytrhnou. Sám mám slíbená dvě týdenní školení v sídle EU v rámci tohoto (http://ovav.mendelu.cz/29116n-op-vvv-ak ... ky-projekt), ale uvidíme. Brusel není právě sexy destinace ale... a Lvov mě zajímá též - po zemi je té cesty lán... ale uvidíme. To už jsme tři, co tam chtějí jet na výlet. :-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

persona píše:Předpokládám, že Brusel úředníci a řešitelé evropských dotací (včetně Kiwi), které čerstvě připlouvají na na brněnské univerzity, nevytrhnou. Sám mám slíbená dvě týdenní školení v sídle EU v rámci tohoto (http://ovav.mendelu.cz/29116n-op-vvv-ak ... ky-projekt), ale uvidíme. Brusel není právě sexy destinace ale... a Lvov mě zajímá též - po zemi je té cesty lán... ale uvidíme. To už jsme tři, co tam chtějí jet na výlet. :-)


...když jste tři, už se vám vyplatí taxík :lol: .....a zkuste sehnat žigulíka, pak se vaše cesta stane jistě nezapomenutelnou. Bulíkem cestuje každej trouba... :lol:

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

Pár poznámek: cenu 4-6000,- bych považoval za ok v momentě, kdy by se jednalo o renomovaného síťového dopravce. Předpokládám, že poměrně hodně lidí bude mít problém zaplatit tuto částku za 1-1,5 hodiny letu s noname aerolinkou. Na druhou stranu je třeba dodat, že avizované ceny přibližně korespondují s tarify Classic a Premium, očekávám tedy, že byla řeč právě o semi/full flex tarifech, přičemž v reálu bude k dispozici ještě minimálně jeden osekaný lowcostový tarif.
BRU by mohl být zajímavou alternativou ke zrušenému EIN, vzhledem k tomu, že rychlovlaky z Bruselu jezdí do Rotterdamu, Amsterdamu a dalších významných měst Beneluxu. Jako jedinou překážku vidím nechvalně proslulé Diabolo Fee, které cestování via BRU nepříjemně prodražuje.
LWO: neznám skutečnosti, které ovlivňují toky cestujících mezi západní Ukrajinou a "střední" Evropou, nicméně ze Lvova byla relativně nedávno zavedena řada linek, u kterých by se o rentabilitě dozajista dalo spekulovat - jmenovitě BZG, SZY, KTW, WRO či POZ. Máte někdo představu, jaká je struktura cestujících na těchto letech? Předpokládám, že baťůžkáři to nebudou. Jinak já osobně fandím každému spojení mezi nepříliš vzdálenými městy, kde pozemní doprava není plnohodnotnou alternativou (a v našem regionu je takových spojení bohužel víc než dost - konkrétně třeba před měsícem otevřené PRG-KRK), v případě BRQ-LWO to platí též. Ještě doplním, že touhy po leteckém spojení BRQ s Ukrajinou mají poměrně dlouhou tradici. Před cca 10-15 lety tuším byla ve hře linka společnosti Motor Sich (pokud si dobře pamatuji, mělo se létat s An140 do KBP via KSC).
Nevíte někdo, co předcházelo otevření báze Blue Airu v TRN?

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

majkl666 píše:
vladivostok píše:
Beerbar píše:linky jsme tu tipovali správně, dopravce asi nikdo nečekal :D Tak uvidíme jaké nabífnou tarify


Namiesto Bruselu a Lvov mohli radšej prevziať linky po Wizzair Lutton a Eindhoven ....Bruselu a Lvov nedávam veľkú šancu


Souhlas s EIN a LTN, trošku nechápu ten Brusel, business tím lítat nebudou a českých arbajteru tak taky moc není, to v Holandsku jich je daleko víc a spíš by mohlo být cíleno právě na ně. Ten Lvov si právě myslím, že je to dobrá volba, Ukrajincům skončili víza do EU a pracovat jich u nás bude čím dál více, stačí se jen podívat kolik jezdí denně autobusu z ČR na Ukrajinu. Navíc osobně jsem tam byl před dvěma měsíci a všem můžu doporučit, je to krásné město, super gastronomie a hlavně pro nás levno.


Ukáž mi ukrajinca ktorý poletí z Brna keď mu agentúra zabezpečuje autobus zadarmo až do jeho mesta .....Väčšina cudzincov v ČR a SR robí cez agentúry .....u nás pracuje okolo 600 srbov všetci z okolia Nišu a nikdo nelieta z BTS Ryanairom do Niš i keď letenky sa dajú kúpiť aj za 10€ .....oni sem prišli zarobiť nie míňať peniaze .....radšej pôjdu 3 dní zadarmo busom než hodinu lietadlom

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

kuba.biker píše:Pár poznámek: cenu 4-6000,- bych považoval za ok v momentě, kdy by se jednalo o renomovaného síťového dopravce. Předpokládám, že poměrně hodně lidí bude mít problém zaplatit tuto částku za 1-1,5 hodiny letu s noname aerolinkou. Na druhou stranu je třeba dodat, že avizované ceny přibližně korespondují s tarify Classic a Premium, očekávám tedy, že byla řeč právě o semi/full flex tarifech, přičemž v reálu bude k dispozici ještě minimálně jeden osekaný lowcostový tarif.
BRU by mohl být zajímavou alternativou ke zrušenému EIN, vzhledem k tomu, že rychlovlaky z Bruselu jezdí do Rotterdamu, Amsterdamu a dalších významných měst Beneluxu. Jako jedinou překážku vidím nechvalně proslulé Diabolo Fee, které cestování via BRU nepříjemně prodražuje.
LWO: neznám skutečnosti, které ovlivňují toky cestujících mezi západní Ukrajinou a "střední" Evropou, nicméně ze Lvova byla relativně nedávno zavedena řada linek, u kterých by se o rentabilitě dozajista dalo spekulovat - jmenovitě BZG, SZY, KTW, WRO či POZ. Máte někdo představu, jaká je struktura cestujících na těchto letech? Předpokládám, že baťůžkáři to nebudou. Jinak já osobně fandím každému spojení mezi nepříliš vzdálenými městy, kde pozemní doprava není plnohodnotnou alternativou (a v našem regionu je takových spojení bohužel víc než dost - konkrétně třeba před měsícem otevřené PRG-KRK), v případě BRQ-LWO to platí též. Ještě doplním, že touhy po leteckém spojení BRQ s Ukrajinou mají poměrně dlouhou tradici. Před cca 10-15 lety tuším byla ve hře linka společnosti Motor Sich (pokud si dobře pamatuji, mělo se létat s An140 do KBP via KSC).
Nevíte někdo, co předcházelo otevření báze Blue Airu v TRN?


Polsko a Ukrajina majú k sebe veľmi blízko spojuje ich okrem iného aj nenavist k Rusku ......v poľsku študuje veľa Ukrajincou ktorý tam po škole väčšinou ostávajú žiť Myslim že na to už vo Wizzair došli preto toľko nových liniek medzi Poľskom a Ukrajinu


Odpovědět