V první řadě musím říct, že jsem rád, že mohu přiznat, jsem Šimka v dřívějších příspěvcích podceňoval, že to nebylo celé jen Slibotechna s.r.o. BlueAirem mě docela překvapil, přiznám se, že mě ani nenapadl.
pepa007 píše: ...kraj bude protéžovat "svoji" firmu a na nějakej ryanair, wizzair, lufthansu, atd. můžem na dalších pár let zapomenout
pochopil bych ještě, kdyby někomu přiklepli exkluzivitu na nějakou linku na X let, ale společná firma smrdí...
Nemyslím, hodně bude záviset na cenách a časech. Na to si budeme muset ještě počkat. Trochu mě děsí možnost, a některé články to i naznačovaly, že by prodej letenek (a cenovou politiku) prováděla až ta dceřinka (virtuální aerolinka) - tím myslím, že by prodej neprobíhal skrze BlueAir portál. No, uvidíme. Vzhledem k tomu, že se mají létat 3 destinace 2x týdně a dvě 3x, tak tím určitě to pětikilo nevytíží. Předpokládám že si ho bude BlueAir v rámci W letů provozovat i na jiných linkách.
S konkurencí velkých LC hráčů to vidím přesně naopak - pokud by BlueAir úspěšně rozlítal nějakou linku, spíš přijdou tito vlčáci s nižšími cenami a odsají pasažéry. Nějak nevidím mechanismus, který by jim v tom měl bránit. Exkluzivitu nikomu udělovat město nemůže, v EU lítat si může každý, jak se mu líbí.
Pozitivní je, že by se lítala přímo BCN, stejně jako BRU. Milano je téměř jistě BGY.