Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1334
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Lkprak »

Robert píše:
Marty-t píše:nechápu to - obrovská poptávka je přeci mezi Berlínem a Vídní - nebo z Brna přes léto do koupáckých destinací... Ach jo. Že by Ryan měl i low costově placené analytiky ?


Pochybuji, že by to Ryanair neměl dobře spočítané. Předpokládám, že na obou stranách bude nějaké podpora ve formě dotace, slev apod.


I mistr O´Leary se někdy při plánování linek utne. Viz. např. pár let zpátky linka Praha - Brémy. Ta vydržela jen přes jeden letní letový řád (a je fakt, že dny odletů úterý, čtvrtek, sobota jí asi moc nepomohly).


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

Pánové, trochu optimismu by to chtělo... Řekl bych, že chlapci od Ryana si to umí sakra dobře spočítat. Berlín je, nepletu-li se druhá největší (čistě) evropská metropole, hromada lidí tam má rodinu, protože každý Moravák má kapku německé krve. Ceny letenek z Berlína kamkoliv k moři bývají výrazně nižší než z ČR, takže i tenhle kousek z koláče by si linak mohla ukrojit. Uvidíme, osobně vidím potenciál pro 4 rotace týdně...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Robert píše:
Marty-t píše:nechápu to - obrovská poptávka je přeci mezi Berlínem a Vídní - nebo z Brna přes léto do koupáckých destinací... Ach jo. Že by Ryan měl i low costově placené analytiky ?


Pochybuji, že by to Ryanair neměl dobře spočítané. Předpokládám, že na obou stranách bude nějaké podpora ve formě dotace, slev apod.

Může to mít spočítané tak, že se mu to nějakou dobu díky dotacím vyplatí létat i s poloprázdným letadlem. Jak se dostane do ztráty, linku okamžitě zruší :) Dávám tomu životnost maximálně jednu sezonu, víc ani rána. Klasický krok mimo. Když to nefungovalo z Bratislavy, kde je to ještě další hodina a půl na silnici navíc, není šance, aby to fungovalo z Brna. Kdo by tam asi tak měl lítat? Napadá tě nějaká cílová skupina, která by naplnila dvě letadla týdně?

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

JackBrno píše:
Robert píše:
Marty-t píše:nechápu to - obrovská poptávka je přeci mezi Berlínem a Vídní - nebo z Brna přes léto do koupáckých destinací... Ach jo. Že by Ryan měl i low costově placené analytiky ?


Pochybuji, že by to Ryanair neměl dobře spočítané. Předpokládám, že na obou stranách bude nějaké podpora ve formě dotace, slev apod.

Může to mít spočítané tak, že se mu to nějakou dobu díky dotacím vyplatí létat i s poloprázdným letadlem. Jak se dostane do ztráty, linku okamžitě zruší :) Dávám tomu životnost maximálně jednu sezonu, víc ani rána. Klasický krok mimo. Když to nefungovalo z Bratislavy, kde je to ještě další hodina a půl na silnici navíc, není šance, aby to fungovalo z Brna. Kdo by tam asi tak měl lítat? Napadá tě nějaká cílová skupina, která by naplnila dvě letadla týdně?

Důvod, že to z BTS nefungovalo 5x týdně, podle mě nemůže být, že je to blízko po silnici, existují v rámci vnitrozemské evropy i kratší linky, které jsou po silnici i po železnici rychlejší než letadlo. Každopádně, jestli někdo má mít šanci to jakž takž uživit, tak je to FR, jelikož dokáže (samozřejmě za příslušné finanční podpory...) vyprodukovat jednotkovou cenu, která je konkurence schopná autu, autobusu i vlaku, podle mě tak na letadlo přesednou i študáci (těch je v Berlíně dost odevšad), low-cost turisti, podle mě to přiláká i spoustu nových lidí, které doteď nenapadlo, že by chtěli jet do Berlína. Jako high-yield linka to nebude, ale co se týče Load-factoru, tam Ryanair dokazuje, že to už u nich fakt není vypovídající faktor, oni to prostě prodaj, třeba za 10EUR, ale prodaj.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

jvoj píše:
JackBrno píše:
Robert píše:
Pochybuji, že by to Ryanair neměl dobře spočítané. Předpokládám, že na obou stranách bude nějaké podpora ve formě dotace, slev apod.

Může to mít spočítané tak, že se mu to nějakou dobu díky dotacím vyplatí létat i s poloprázdným letadlem. Jak se dostane do ztráty, linku okamžitě zruší :) Dávám tomu životnost maximálně jednu sezonu, víc ani rána. Klasický krok mimo. Když to nefungovalo z Bratislavy, kde je to ještě další hodina a půl na silnici navíc, není šance, aby to fungovalo z Brna. Kdo by tam asi tak měl lítat? Napadá tě nějaká cílová skupina, která by naplnila dvě letadla týdně?

Důvod, že to z BTS nefungovalo 5x týdně, podle mě nemůže být, že je to blízko po silnici, existují v rámci vnitrozemské evropy i kratší linky, které jsou po silnici i po železnici rychlejší než letadlo. Každopádně, jestli někdo má mít šanci to jakž takž uživit, tak je to FR, jelikož dokáže (samozřejmě za příslušné finanční podpory...) vyprodukovat jednotkovou cenu, která je konkurence schopná autu, autobusu i vlaku, podle mě tak na letadlo přesednou i študáci (těch je v Berlíně dost odevšad), low-cost turisti, podle mě to přiláká i spoustu nových lidí, které doteď nenapadlo, že by chtěli jet do Berlína. Jako high-yield linka to nebude, ale co se týče Load-factoru, tam Ryanair dokazuje, že to už u nich fakt není vypovídající faktor, oni to prostě prodaj, třeba za 10EUR, ale prodaj.

Jenže ani RYR opravdu nemůže provozovat linku za 10€ na hlavu. Za to by nekoupil ani palivo, které tvoří necelou polovinu nákladů :) Předpokládám, že minimální průměrná cena při takřka plném letadle bude alespoň 100€, spíš více, aby byl v plusu. Nelze to posuzovat podle deseti sedaček za 10€ :) Ti co kupují později, platí mnohem víc. Berlin prostě není dlouhodobě zajímavou destinací (možná tak pro baťůžkáře, kteří jsou ochotni zaplatit těch 10€), aby turisté naplnili 2 letadla týdně a k ničemu jinému to vzhledem k letovému řádu použitelné není. Tohle je úplně nesmyslná linka.


tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 199
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od tramin »

Tak na stránkách Ryanair je cena za "inaugurační"let v termínu 2-6.4. 1283 Kč,což je nějakých 50€.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Robert »

JackBrno píše:
Robert píše:
Marty-t píše:nechápu to - obrovská poptávka je přeci mezi Berlínem a Vídní - nebo z Brna přes léto do koupáckých destinací... Ach jo. Že by Ryan měl i low costově placené analytiky ?


Pochybuji, že by to Ryanair neměl dobře spočítané. Předpokládám, že na obou stranách bude nějaké podpora ve formě dotace, slev apod.

Může to mít spočítané tak, že se mu to nějakou dobu díky dotacím vyplatí létat i s poloprázdným letadlem. Jak se dostane do ztráty, linku okamžitě zruší :) Dávám tomu životnost maximálně jednu sezonu, víc ani rána. Klasický krok mimo. Když to nefungovalo z Bratislavy, kde je to ještě další hodina a půl na silnici navíc, není šance, aby to fungovalo z Brna. Kdo by tam asi tak měl lítat? Napadá tě nějaká cílová skupina, která by naplnila dvě letadla týdně?


Ryanair to vždy naplní, v tom je jeho síla, záleží jen za jakou cenu. Předpokládám, že díky dotacím bude moci nabídnout levné akční ceny. Po dvou letech bude ze strany Brna a Jihomoravského kraje podiv, proč Ryanair žádá další podporu, když lítá plný :) Brnu by nejvíc pomohlo, kdyby se mu podařilo přilákat pořádného síťového dopravce.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

JackBrno píše:
jvoj píše:
JackBrno píše:Může to mít spočítané tak, že se mu to nějakou dobu díky dotacím vyplatí létat i s poloprázdným letadlem. Jak se dostane do ztráty, linku okamžitě zruší :) Dávám tomu životnost maximálně jednu sezonu, víc ani rána. Klasický krok mimo. Když to nefungovalo z Bratislavy, kde je to ještě další hodina a půl na silnici navíc, není šance, aby to fungovalo z Brna. Kdo by tam asi tak měl lítat? Napadá tě nějaká cílová skupina, která by naplnila dvě letadla týdně?

Důvod, že to z BTS nefungovalo 5x týdně, podle mě nemůže být, že je to blízko po silnici, existují v rámci vnitrozemské evropy i kratší linky, které jsou po silnici i po železnici rychlejší než letadlo. Každopádně, jestli někdo má mít šanci to jakž takž uživit, tak je to FR, jelikož dokáže (samozřejmě za příslušné finanční podpory...) vyprodukovat jednotkovou cenu, která je konkurence schopná autu, autobusu i vlaku, podle mě tak na letadlo přesednou i študáci (těch je v Berlíně dost odevšad), low-cost turisti, podle mě to přiláká i spoustu nových lidí, které doteď nenapadlo, že by chtěli jet do Berlína. Jako high-yield linka to nebude, ale co se týče Load-factoru, tam Ryanair dokazuje, že to už u nich fakt není vypovídající faktor, oni to prostě prodaj, třeba za 10EUR, ale prodaj.

Jenže ani RYR opravdu nemůže provozovat linku za 10€ na hlavu. Za to by nekoupil ani palivo, které tvoří necelou polovinu nákladů :) Předpokládám, že minimální průměrná cena při takřka plném letadle bude alespoň 100€, spíš více, aby byl v plusu. Nelze to posuzovat podle deseti sedaček za 10€ :) Ti co kupují později, platí mnohem víc. Berlin prostě není dlouhodobě zajímavou destinací (možná tak pro baťůžkáře, kteří jsou ochotni zaplatit těch 10€), aby turisté naplnili 2 letadla týdně a k ničemu jinému to vzhledem k letovému řádu použitelné není. Tohle je úplně nesmyslná linka.

Těch 100€ by bylo blíž u "very-legacy" carriers, Ryanair je shruba na této úrovni dle VZ: Průměrná "fare" je kolem 45€, Ancillary revenues cca. 16€/pax, break-even kolem LF=72% (nechytejte mě teď úplně za čísla, jsem na mobilu a nemám to pdf po ruce, ale shruba takto to je). BRQ-BER není vzdáleností v tom průměru, spíš pod ním, nákladově asi taky. Můžeme teoreticky předpokládat že i z pracose, co kupuje "fare" za 10€, vydolujou v průměru 14-15€ navíc. Tipoval bych, že potřebná průměrná "fare" tu bude kolek 35-40€, tzn. +-1000Kč.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Robert píše:Brnu by nejvíc pomohlo, kdyby se mu podařilo přilákat pořádného síťového dopravce.

Amen.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

BGY od dubna pondělí a pátek.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

zbozivulekral píše:BGY od dubna pondělí a pátek.

Taky dobrý, zn. ideál.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

No asi si dám jen tak pro radost na Apríla BRQ-BGY a BGY-SXF a 2.4. SXF-BRQ.

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

jvoj píše:
JackBrno píše:
Robert píše:
Pochybuji, že by to Ryanair neměl dobře spočítané. Předpokládám, že na obou stranách bude nějaké podpora ve formě dotace, slev apod.

Může to mít spočítané tak, že se mu to nějakou dobu díky dotacím vyplatí létat i s poloprázdným letadlem. Jak se dostane do ztráty, linku okamžitě zruší :) Dávám tomu životnost maximálně jednu sezonu, víc ani rána. Klasický krok mimo. Když to nefungovalo z Bratislavy, kde je to ještě další hodina a půl na silnici navíc, není šance, aby to fungovalo z Brna. Kdo by tam asi tak měl lítat? Napadá tě nějaká cílová skupina, která by naplnila dvě letadla týdně?

Důvod, že to z BTS nefungovalo 5x týdně, podle mě nemůže být, že je to blízko po silnici, existují v rámci vnitrozemské evropy i kratší linky, které jsou po silnici i po železnici rychlejší než letadlo. Každopádně, jestli někdo má mít šanci to jakž takž uživit, tak je to FR, jelikož dokáže (samozřejmě za příslušné finanční podpory...) vyprodukovat jednotkovou cenu, která je konkurence schopná autu, autobusu i vlaku, podle mě tak na letadlo přesednou i študáci (těch je v Berlíně dost odevšad), low-cost turisti, podle mě to přiláká i spoustu nových lidí, které doteď nenapadlo, že by chtěli jet do Berlína. Jako high-yield linka to nebude, ale co se týče Load-factoru, tam Ryanair dokazuje, že to už u nich fakt není vypovídající faktor, oni to prostě prodaj, třeba za 10EUR, ale prodaj.


Z BTS lietal ryanair do Berlína denne a mali veľmi slušnú obsadenost ale len vďaka letenkam za10€ tak po pol roku znížili na 5 neskôr na 4 a nakoniec 3 lety týždenne... Pri 3 letoch týždenne lietalo lietadlo stále plne a priemerná cena spiatočnej bolo cca 70-80€ a ani to nestačilo na udržanie linky Tak som zvedavý ako sa im bude dariť v Brne

Mr.Pexesso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 07. 2007, 13:07
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mr.Pexesso »

Mno, pro mě teda celkem překvapivě zvolená nová linka... Nemá někdo z vás nějaké interní info, proč zrovna zvolili Berlín? Po téhle destinaci tak toužil kraj na základě nějakých analýz nebo s tím přišel Ryan a všichni na JMK zaplesali blahem, že bude nová linka?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

jvoj píše:
JackBrno píše:
jvoj píše:Důvod, že to z BTS nefungovalo 5x týdně, podle mě nemůže být, že je to blízko po silnici, existují v rámci vnitrozemské evropy i kratší linky, které jsou po silnici i po železnici rychlejší než letadlo. Každopádně, jestli někdo má mít šanci to jakž takž uživit, tak je to FR, jelikož dokáže (samozřejmě za příslušné finanční podpory...) vyprodukovat jednotkovou cenu, která je konkurence schopná autu, autobusu i vlaku, podle mě tak na letadlo přesednou i študáci (těch je v Berlíně dost odevšad), low-cost turisti, podle mě to přiláká i spoustu nových lidí, které doteď nenapadlo, že by chtěli jet do Berlína. Jako high-yield linka to nebude, ale co se týče Load-factoru, tam Ryanair dokazuje, že to už u nich fakt není vypovídající faktor, oni to prostě prodaj, třeba za 10EUR, ale prodaj.

Jenže ani RYR opravdu nemůže provozovat linku za 10€ na hlavu. Za to by nekoupil ani palivo, které tvoří necelou polovinu nákladů :) Předpokládám, že minimální průměrná cena při takřka plném letadle bude alespoň 100€, spíš více, aby byl v plusu. Nelze to posuzovat podle deseti sedaček za 10€ :) Ti co kupují později, platí mnohem víc. Berlin prostě není dlouhodobě zajímavou destinací (možná tak pro baťůžkáře, kteří jsou ochotni zaplatit těch 10€), aby turisté naplnili 2 letadla týdně a k ničemu jinému to vzhledem k letovému řádu použitelné není. Tohle je úplně nesmyslná linka.

Těch 100€ by bylo blíž u "very-legacy" carriers, Ryanair je shruba na této úrovni dle VZ: Průměrná "fare" je kolem 45€, Ancillary revenues cca. 16€/pax, break-even kolem LF=72% (nechytejte mě teď úplně za čísla, jsem na mobilu a nemám to pdf po ruce, ale shruba takto to je). BRQ-BER není vzdáleností v tom průměru, spíš pod ním, nákladově asi taky. Můžeme teoreticky předpokládat že i z pracose, co kupuje "fare" za 10€, vydolujou v průměru 14-15€ navíc. Tipoval bych, že potřebná průměrná "fare" tu bude kolek 35-40€, tzn. +-1000Kč.

Je fakt, že těch 100€ jako potřebný průměr na cesťáka jsem myslel spíš za zpátečku, než OW. Ale pokud nějakou část prodávají za 10€, tak když část má za 100€, další část musí mít ještě dražší. Nicméně i tak si nemůžu pomoct, nevidím v Brně cílovou skupinu pro takovou destinaci. Berlin opravdu není natolik zajímavý, aby to naplnilo celou sezónu dvě letadla týdně, i kdyby to bylo do těch 50€ za OW a prakticky k ničemu jinému ta linka použitelná nebude. Pro obchoďáky i přestup v hubu zoufale malá četnost letů a časy pro obchoďáky úplně mimo a na přestup velmi omezené.


Odpovědět