Brno - Tuřany
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Co si myslíte o tom Amsterdamu?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3235
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
nebo wizzu treba.
ten amsterodam mi je jako outboundovi na zmesku smichu a place... smich proto, ze to je tady tak naslaple s kapacitou, ze nejake Brno stezi nekdo protlaci, plac proto, ze jestli ano, tak to bude zase jen chlastaci destinace, co brnu fakt nepreju
(edit: ale jestli se to potvrdi... tak priletim prvnim letem )
ten amsterodam mi je jako outboundovi na zmesku smichu a place... smich proto, ze to je tady tak naslaple s kapacitou, ze nejake Brno stezi nekdo protlaci, plac proto, ze jestli ano, tak to bude zase jen chlastaci destinace, co brnu fakt nepreju
(edit: ale jestli se to potvrdi... tak priletim prvnim letem )
Re: Brno - Tuřany
Amstr z Brna je dle mého nesmysl. Přeci jenom lidé ze spádové oblasti brněnského letiště jsou citlivý na cenu a jsou schopni se kvůli ušetřené pětistovce plahočit do Vídně ( To už je vidět v diskuzích ohledně linky do Malagy, že se řeší, že stejně my chudáčci budeme muset z Vídně, protože to bude levnější... ) . Ta linka by se nezaplatila....Fabo píše: ↑08. 11. 2024, 02:55nebo wizzu treba.
ten amsterodam mi je jako outboundovi na zmesku smichu a place... smich proto, ze to je tady tak naslaple s kapacitou, ze nejake Brno stezi nekdo protlaci, plac proto, ze jestli ano, tak to bude zase jen chlastaci destinace, co brnu fakt nepreju
(edit: ale jestli se to potvrdi... tak priletim prvnim letem )
To už bych spíš viděl Eindhoven, jako levnější alternativu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4130
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Nemyslím si, že to bude Wizz. Respektive bych byl radši, kdyby to byl FR. U něho aspoň regionalní letiště vědí, na čem jsou a domluvené podmínky platí. Wizz je neskrývaný vyděrač a je schopen vyhrožovat ukončením fungující linky (a výhrůžku dodržet), když mu letiště nevyjde vstříc v nových finančních požadavcích.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4130
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Během těch desetiletí jsem se naučil, že nic není nemožné, ale zrovna toto považuji za kachnu. AMS je natolik "zasekané" letiště, že zavedení nové linky je podmíněno tím, že se musí jiná zrušit. Na nové destinace aerolinky "stojí frontu" několik let a pochybuji, že by kterákoli z nich měla BRQ jako prioritu. To už spíš ten EIN, jak někdo zmiňoval, nebo RTM, kde má bázi Transavia.
Během těch desetiletí jsme už také zažili zprávy o nových destinacích z Brna (včetně seriózních zdrojů jako ČT), o kterých se ve skutečnosti nikdy nejednalo, žádná aerolinka o nich neuvažovala a ani letiště, kraj nebo město o ně neusilovaly. A přesto ta zpráva o konkrétní destinaci začala žít vlastním životem a po určitou dobu se pravidelně objevovala v internetových diskuzích, na sociálních sítích a v médiích. Do této kategorie tedy řadím současnou zprávu o AMS. Ale budu rád, když se budu mýlit.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3035
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Pokud vím, tak Amsterdam plánuje drasticky zvýšit poplatky a udělat ze sebe skoro nejdražší letiště v Evropě. To nevypadá na linku do Brna..
https://thepointsguy.com/news/amsterdam ... port-fees/
https://thepointsguy.com/news/amsterdam ... port-fees/
Re: Brno - Tuřany
Tak beru zpět, možná by to mohlo chvíli vydržet. Koukám, že do Lublinu bude pak dokonce létat 3x týdne, to by mohli i z Brna, to už by se dalo něco naplánovat.
https://simpleflying.com/aeroitalia-pos ... t-in-2023/
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1131
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Oblíbené typy letadel: Embraer E135, 145, 190, 195 ...
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Na základě čeho máte tento názor ? Jasně - Brno je studentské město, a běžní studenti, jak víme, tu pětistovku skutečně řešit budou. Ale jsou tu třeba i zahraniční studenti, co jejich rodičové za jejich studium medicíny v angličtině Masarykově univerzitě docela štědře platí... Nebo Erasmáci, kde cestu platí grant... Pak jsou tu ale také kromě mnoho dalších kategorií mimo jiné i zaměstnanci firem co musí z Brna občas na služebku po Evropě a těm je vlastně jedno kolik za ně zaměstnavatel zaplatí, resp. kolik dá do nákladů, hlavně když se s těmi náklady vejdou do sloupce magické korporátní Excelovské tabulky. A ta je rozhodně více štědřejší výše postaveným ve firemní hierarchii. Dosud jejich firemní auta uvidíte stát na P4 u odletové haly ve Vídni, kde čtyři dny stání vyjdou na 140 éček. Další kategorií co cenu neřeší jsou výše postavení korporátní soudruzi ze západu Evropy. Ti pokud musí na jednání do Brna resp. okolních měst na Moravě, tak se u nich rozhodně nikdo nepozastavuje nad nutností koupit letenku na poslední chvíli do Vídně a nad taxíkem z vídeňského letiště do ČR a zpět. V lepším případě půjčení auta ve Vídni. Tato sorta lidí by také kvůli vlastnímu pohodlí cesty určitě volila cestu s přestupem v AMS, hlavně když by to bylo garantované na jedné letence a hlavně se spolehlivým dopravcem...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 08. 11. 2024, 15:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Brno - Tuřany
Tak linka do Mnichova byla cca na 50% obsazenosti a to si myslím, že byla mnohem lepší alternativa pro přestupy než AMSTR a možná i za přívětivější ceny. Zas musím uznat, že určitě na lince do Amsterdamu by byl velký počet pasažérů point to point.... Ale jak tu někdo zmiňoval jedná se o velmi žádanou destinaci na kterou se "čeká fronta", tak si také nemyslím, že by byla vůbec pro Brno šance. Zatím se tu krom Londýna žádná linka neuživila celoročně.Marty-t píše: ↑08. 11. 2024, 14:52Na základě čeho máte tento názor ? Jasně - Brno je studentské město, a studenti, jak víme, tu pětistovku skutečně řešit budou. Pak jsou tu ale také kromě mnoho dalších kategorií mimo jiné i zaměstnanci firem co musí z Brna občas na služebku po Evropě a těm je vlastně jedno kolik za ně zaměstnavatel zaplatí, resp. kolik dá do nákladů, hlavně když se s těmi náklady vejdou do sloupce magické korporátní Excelovské tabulky. A ta je rozhodně více štědřejší výše postaveným ve firemní hierarchii. Dosud jejich firemní auta uvidíte stát na P4 u odletové haly ve Vídni, kde čtyři dny stání vyjdou na 140 éček. Další kategorií co cenu neřeší jsou výše postavení korporátní soudruzi ze západu Evropy. Ti pokud musí na jednání do Brna resp. okolních měst na Moravě, tak se u nich rozhodně nikdo nepozastavuje nad nutností koupit letenku na poslední chvíli do Vídně a nad taxíkem z vídeňského letiště do ČR a zpět. V lepším případě půjčení auta ve Vídni. Tato sorta lidí by také kvůli vlastnímu pohodlí cesty určitě volila cestu s přestupem v AMS, hlavně když by to bylo garantované na jedné letence a hlavně se spolehlivým dopravcem...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1131
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Oblíbené typy letadel: Embraer E135, 145, 190, 195 ...
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
To si taky myslím, ale o to víc by to potěšilo, kdyby to vyšlo. Zvlášť s CodeSharingem KLM. Člověk by měl mít sny, ne ?
Kromě toho vlakem se z AMS člověk dostane za necelé 2 hodiny do Bruselu v hodinovém taktu a proto by AMS potěšil třeba i moravské úředníky co mají co dočinění s EU, ne ?? Nechci být cynický, ale třeba jsou to ti samí co by (skoro sobě) na linku jednou odkývali i dotaci na její rozlítání...
Škoda jen, že za nejpravděpodobnější taky vidím tu teorii s novinářskou kachnou a s jejím vlastním životem...
Re: Brno - Tuřany
Tak sen je to hezky. Realne bych spis videl ten Eindhoven, tam je v dosahu taky spousta velkych mest.Marty-t píše: ↑08. 11. 2024, 15:03To si taky myslím, ale o to víc by to potěšilo, kdyby to vyšlo. Zvlášť s CodeSharingem KLM. Člověk by měl mít sny, ne ?
Kromě toho vlakem se z AMS člověk dostane za necelé 2 hodiny do Bruselu v hodinovém taktu a proto by AMS potěšil třeba i moravské úředníky co mají co dočinění s EU, ne ?? Nechci být cynický, ale třeba jsou to ti samí co by (skoro sobě) na linku jednou odkývali i dotaci na její rozlítání...
Škoda jen, že za nejpravděpodobnější taky vidím tu teorii s novinářskou kachnou a s jejím vlastním životem...
Tak doufam, ze pristi rok bude vylet aspon do te Malagy a Rima. Premyslim nad vanocim darkem o pozkazce od Ryanair, s podminkou, ze odlet bude z Brna.
Re: Brno - Tuřany
Taky chci koupit vánoční dárek tu Malagu tak snad to vyjde.Snad do konce listopadu už to půjde koupit.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1817
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Eindhoven - Amstr je vlakem rychleji a častěji než Brno - Vídeň/Praha. Kdyby to byl RTM tak je to možná ještě lepší.
Re: Brno - Tuřany
Mně by AMS udělal převelikou radost. Létám se Sky Teamem jednou měsíčně do zámoří s transferem buď v AMS nebo CDG a pokud bych mohl z Brna, bylo by to fajn. Nicméně si myslím, že i kdyby se linka rozlétala, tak by ji operoval někdo jiný než KLM
Zažil jsem relativně bohaté časy ČSA, kdy jsme začínali cesty v BRQ (napřed s ATR, později se Saab 340) a klidně bych si to zopakoval
Zažil jsem relativně bohaté časy ČSA, kdy jsme začínali cesty v BRQ (napřed s ATR, později se Saab 340) a klidně bych si to zopakoval