Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Petr31 píše:
ajax07 píše:
Petr31 píše:Gratulace Rakušákům, zodpovědné české politiky, odborníky a všechny zelené škůdce proklínám do třetího kolena :crazy:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/da ... 1512736922



Ti zelení škůdci dělají jen to, co jim ostatní dovolí. Mně připadá docela legrační, jak pan Ťok byl slavnostně otvírat další úsek dálnice Brno-Vídeň a hanbou se nikam nepropadl, rakouští čerti ho s sebou nevzali, naopak se všemi přítomnými Rakušany si rozuměl a na všechny se usmíval, takže bez něho by se ta dálnice snad ani neotevřela.
Po volbách před 4 lety sliboval, že priorita tohoto "Brňáka" ve funkci ministra je dálniční napojení ČR na sousedící země. Co udělal za čtyři roky? Asi mu nebudu křivdit, když nepíšu, že nic. Ani s obchvatem Mikulova, o kterém ještě starý hejtman Hašek ve funkci mluvil tak, že se může začít stavět. Jen s tím Kapschem to panu Ťokovi vyšlo, že nemusel vypisovat tendr na provozovatele mýta a že jen prodloužil smlouvu. Jestli to nebude tím, že jak pan Babiš nedávno při návštěvě Brna, když mu pan Vokřál ukazoval krásné vizualizace nového brněnského stadiónu, chválil pana Vokřála a přitom poznamenal, no ale že ho občas musí postrčit. Takže suma sumárum pana Ťoka pan Babiš nepostrčil, jinak by ukazoval aspoň vizualizace, a tak máme místo stavby obchvatu Mikulova a pokračování dálnice na Pohořelice h...o, pan Ťok se v Rakousku usmívá, jak se mu daří, dojednává za ČR nějaké další smlouvy přeshraniční spolupráce, a je pro velký úspěch jmenován opět do vlády jako ministr dopravy, tentokrát už dálniční napojení na sousední země, ani nic jiného neslibuje, takže nikdo o něm nebude moci za čtyři roky říct, že jako ministr dopravy svoje úkoly nesplnil, a co myslíte děti že vyroste mezi Pohořelicemi a Mikulovem...?


...trochu se bojím že tam nevyroste nic :ymdevil:


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Petr31 píše:...trochu se bojím že tam nevyroste nic :ymdevil:


Nejaka ta repka tam vyroste urcite. Repky neni nikdy dost.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

@Ajax07: jestli máte zájem o vizualizace D52, prohlédněte si je zde: http://www.hbh.cz/reference/vizualizace ... lnice-r52/ nebo po stavebních úsecích zde: https://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden/

Důvody problémů s D52 na české straně jsem popisoval výše ve vlákně. Reálně je během 2-3 let možno očekávat jen zahájení stavby 4pruhového obchvatu 2 pruhového obchvatu Mikulova (toto má Mikulov jako součást svého územního plánu) který je největším špuntem na straně ČR, protože ostatní je závislé na zásadách územního rozvoje JMK, které jsou napadány mimo jiné kvůli odporu občanských sdružení proti vedení D52 kolem Pálavy přes Novomlýnské nádrže,ale i D43 přes/pod Bystrcí a Kníničkami... Hotová D52 by hodně zvýšila tlak na nějaké řešení severojižního obchvatu D43 kolem Brna...

Jinak vnímám dnešek jako velký den který přinesl zlepšení dostupnosti Brna ze světa, jakkoli to pro BRQ znamená, že VIE jakožto substitut BRQ bude ode dneška ještě více významnější...

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Podle mě chybou bylo, že se neprosadil dálniční obchvat Břeclavi https://mapapp.rsd.cz/uploads/stavby-fi ... 125900.pdf jako protažení plánované D55. Ta má končit na úrovni D2, což mi moc smysl nedává. Lepší by bylo vést rakouskou A5 k Břeclavi a na ni navázat D55. Brno by už tak mělo dálniční spojení s Rakouskem a časem by dostavením D55 minul Brno transit z Rakouska do Polska a Moravskoslezkého kraje, který tak jde/půjde přes Brno.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Marty-t píše:@Ajax07: jestli máte zájem o vizualizace D52, prohlédněte si je zde: http://www.hbh.cz/reference/vizualizace ... lnice-r52/ nebo po stavebních úsecích zde: https://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden/

Důvody problémů s D52 na české straně jsem popisoval výše ve vlákně. Reálně je během 2-3 let možno očekávat jen zahájení stavby 4pruhového obchvatu 2 pruhového obchvatu Mikulova (toto má Mikulov jako součást svého územního plánu) který je největším špuntem na straně ČR, protože ostatní je závislé na zásadách územního rozvoje JMK, které jsou napadány mimo jiné kvůli odporu občanských sdružení proti vedení D52 kolem Pálavy přes Novomlýnské nádrže,ale i D43 přes/pod Bystrcí a Kníničkami... Hotová D52 by hodně zvýšila tlak na nějaké řešení severojižního obchvatu D43 kolem Brna...

Jinak vnímám dnešek jako velký den který přinesl zlepšení dostupnosti Brna ze světa, jakkoli to pro BRQ znamená, že VIE jakožto substitut BRQ bude ode dneška ještě více významnější...


Z Vašeho příspěvku mě zaujala formulace "...zvýšila tlak na nějaké řešení...". A to je právě podstata věci, že jsem nejméně za poslední čtyři roky žádný tlak na řešení stavby dálnice do Mikulova, ani na řešení provozu/využití brněnského letiště nezaznamenal. A nenapadá mě, kdo a jak bude nějaký tlak na podporu výstavby dálnic v Jm kraji vyvíjet, když záměr "Ano, bude líp" se jeho hlasatelům vyplnil, ano i panu Ťokovi už je líp, tak nač by tlačil?


ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

ajax07 píše:
Marty-t píše:@Ajax07: jestli máte zájem o vizualizace D52, prohlédněte si je zde: http://www.hbh.cz/reference/vizualizace ... lnice-r52/ nebo po stavebních úsecích zde: https://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden/

Důvody problémů s D52 na české straně jsem popisoval výše ve vlákně. Reálně je během 2-3 let možno očekávat jen zahájení stavby 4pruhového obchvatu 2 pruhového obchvatu Mikulova (toto má Mikulov jako součást svého územního plánu) který je největším špuntem na straně ČR, protože ostatní je závislé na zásadách územního rozvoje JMK, které jsou napadány mimo jiné kvůli odporu občanských sdružení proti vedení D52 kolem Pálavy přes Novomlýnské nádrže,ale i D43 přes/pod Bystrcí a Kníničkami... Hotová D52 by hodně zvýšila tlak na nějaké řešení severojižního obchvatu D43 kolem Brna...

Jinak vnímám dnešek jako velký den který přinesl zlepšení dostupnosti Brna ze světa, jakkoli to pro BRQ znamená, že VIE jakožto substitut BRQ bude ode dneška ještě více významnější...



Naděje pro dálnici do Vídně? První stavba začne příští rok
ČT 24 18. 7. 2016
"Na sklonku příštího roku se začne „něco dít“ na moravské části budoucí dálnice Brno–Vídeň. Ministr dopravy Dan Ťok oznámil po jednání s dolnorakouským hejtmanem Erichem Pröllem, že koncem roku 2017 začne stavba obchvatu Mikulova. Je to jediná část, ke které existuje územněplánovací dokumentace. Ministr však předpokládá, že zásady územního rozvoje pro zbylý úsek budou hotové již do krajských voleb.

Dálnice, která spojí Vídeň s Brnem a prostřednictvím navazující D1 i s Prahou, je již déle než čtyři roky „u ledu“. Od doby, kdy Nejvyšší správní soud zrušil zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje, se stavba nemůže ani připravovat. Dan Ťok ale očekává, že se situace brzy změní. „Pevně věřím, že budou na podzim, nejlépe ještě před krajskými volbami,“ řekl o zásadách územního rozvoje.

Již za ministra Zdeňka Žáka ovšem zadalo ministerstvo dopravy přípravu alespoň dílčí stavby v rámci vídeňské dálnice D52, konkrétně obchvatu Mikulova. Ten je součástí mikulovského územního plánu, silničáři ho proto mohli začít připravovat i bez jihomoravských územních zásad."

Z Vašeho příspěvku mě zaujala formulace "...zvýšila tlak na nějaké řešení...". A to je právě podstata věci, že jsem nejméně za poslední čtyři roky žádný tlak na řešení stavby dálnice do Mikulova, ani na řešení provozu/využití brněnského letiště nezaznamenal. A nenapadá mě, kdo a jak bude nějaký tlak na podporu výstavby dálnic v Jm kraji vyvíjet, když záměr "Ano, bude líp" se jeho hlasatelům vyplnil, ano i panu Ťokovi už je líp, tak nač by tlačil?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Paul1 píše:Podle mě chybou bylo, že se neprosadil dálniční obchvat Břeclavi https://mapapp.rsd.cz/uploads/stavby-fi ... 125900.pdf jako protažení plánované D55. Ta má končit na úrovni D2, což mi moc smysl nedává. Lepší by bylo vést rakouskou A5 k Břeclavi a na ni navázat D55. Brno by už tak mělo dálniční spojení s Rakouskem a časem by dostavením D55 minul Brno transit z Rakouska do Polska a Moravskoslezkého kraje, který tak jde/půjde přes Brno.

Ano, toto přesně prosazovala místo D52 na Mikulov strana zelených. Od D2 protáhnout D55 kolem Břeclavi na Reinthal. Původní plán české strany byl totiž taky vést D52 místo na Mikulov směrem na Laa. To by pak ke kolizi s Novomlýnskými nádržemi a CHKO Pálava vůbec nedošlo. Jenže rakouská strana preferovala Mikulov. Česká strana nakonec své plány změnila.

Třešničkou u Břeclavi je kolize s ptačí oblastí Natura 2000. Tou nelze jen tak naplánovat dálnici jak si představovali zelení (!). Proto se tu plánuje aspoň silniční obchvat, který by ulevil přetíženému městu. A přípravy obchvatu díky kolizi s Naturou samozřejmě napadly Děti země a soud jim dal za pravdu - https://breclavsky.denik.cz/zpravy_regi ... 70426.html ... Tolik k "jednoduchosti" plánování potřebných silničních staveb u nás... Podle mne je velkou chybou, že v ČR pod pláštíkem právního státu jsou názory pár jednotlivců nadřazeny nad názorem drtivé většiny obyvatel.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Marty-t píše:
Paul1 píše:Podle mě chybou bylo, že se neprosadil dálniční obchvat Břeclavi https://mapapp.rsd.cz/uploads/stavby-fi ... 125900.pdf jako protažení plánované D55. Ta má končit na úrovni D2, což mi moc smysl nedává. Lepší by bylo vést rakouskou A5 k Břeclavi a na ni navázat D55. Brno by už tak mělo dálniční spojení s Rakouskem a časem by dostavením D55 minul Brno transit z Rakouska do Polska a Moravskoslezkého kraje, který tak jde/půjde přes Brno.

Ano, toto přesně prosazovala místo D52 na Mikulov strana zelených. Od D2 protáhnout D55 kolem Břeclavi na Reinthal. Původní plán české strany byl totiž taky vést D52 místo na Mikulov směrem na Laa. To by pak ke kolizi s Novomlýnskými nádržemi a CHKO Pálava vůbec nedošlo. Jenže rakouská strana preferovala Mikulov. Česká strana nakonec své plány změnila.

Třešničkou u Břeclavi je kolize s ptačí oblastí Natura 2000. Tou nelze jen tak naplánovat dálnici jak si představovali zelení (!). Proto se tu plánuje aspoň silniční obchvat, který by ulevil přetíženému městu. A přípravy obchvatu díky kolizi s Naturou samozřejmě napadly Děti země a soud jim dal za pravdu - https://breclavsky.denik.cz/zpravy_regi ... 70426.html ... Tolik k "jednoduchosti" plánování potřebných silničních staveb u nás... Podle mne je velkou chybou, že v ČR pod pláštíkem právního státu jsou názory pár jednotlivců nadřazeny nad názorem drtivé většiny obyvatel.


Když se podívám na mapy, tak obchvat Břeclavi zasahuje do oblasti Natura 2000 ani ne 50m. Přitom plánovaná D52 přímo protíná jinou oblast Natury 2000 od Mikulova na jih v mnohem větší míře (viz dole odkaz). Takže prosadit obchvat Břeclavi dle mě šel, samozřejmě s problémy. Ale ty budou dělat Děti země a jiné spolky při jakékoliv variantě. Tu Cejl byl Brnu čert dlužen... A s Rakušáky by šlo v počátcích taky napojení D55 domluvit, popř. její stavbou přinutit. S poslední větou souhlas plus k tomu lze ještě přidat, že zájmy a ochrana všelijakých zvířatek (křečci apod.) jsou nadřazeny zájmům a ochraně lidí.

http://www.nature.cz/natura2000-design3 ... 1000133700

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Jenže česká strana souhlasila mezinárodním memorandem s přechodem A5/D52 u Drasenhofenu/Mikulova. Již současná I/52 totiž protíná CHKO Pálava několika sty metry a vede po hranici další ptačí oblasti. Ale tím memorandem si česká strana uzavřela alternativní možnosti. Na druhou stranu díky tomu memorandu ty nejhorší dopravní hrdla v cestě z Brna na Vídeň včera vyřešilo otevření 25km prodloužené A5. Ta by jinak nebyla a rakušáci by dál vyčkávali na vyřešení nekonečných hádek o vedení dálnic v JMK... Mě osobně je to jedno jak dálnice v JMK povedou - hlavně aby aspoň trošku rozumně byly a hlavně co nejdřív byly - já se jen totiž potřebuji pohybovat mezi světem a Brnem a BRQ se svou skromnou nabídkou 2 pravidelných linek mne opravdu vyhání na VIE nebo do rakouského rychlovlaku.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Paul1 píše:
Marty-t píše:
Paul1 píše:Podle mě chybou bylo, že se neprosadil dálniční obchvat Břeclavi https://mapapp.rsd.cz/uploads/stavby-fi ... 125900.pdf jako protažení plánované D55. Ta má končit na úrovni D2, což mi moc smysl nedává. Lepší by bylo vést rakouskou A5 k Břeclavi a na ni navázat D55. Brno by už tak mělo dálniční spojení s Rakouskem a časem by dostavením D55 minul Brno transit z Rakouska do Polska a Moravskoslezkého kraje, který tak jde/půjde přes Brno.

Ano, toto přesně prosazovala místo D52 na Mikulov strana zelených. Od D2 protáhnout D55 kolem Břeclavi na Reinthal. Původní plán české strany byl totiž taky vést D52 místo na Mikulov směrem na Laa. To by pak ke kolizi s Novomlýnskými nádržemi a CHKO Pálava vůbec nedošlo. Jenže rakouská strana preferovala Mikulov. Česká strana nakonec své plány změnila.

Třešničkou u Břeclavi je kolize s ptačí oblastí Natura 2000. Tou nelze jen tak naplánovat dálnici jak si představovali zelení (!). Proto se tu plánuje aspoň silniční obchvat, který by ulevil přetíženému městu. A přípravy obchvatu díky kolizi s Naturou samozřejmě napadly Děti země a soud jim dal za pravdu - https://breclavsky.denik.cz/zpravy_regi ... 70426.html ... Tolik k "jednoduchosti" plánování potřebných silničních staveb u nás... Podle mne je velkou chybou, že v ČR pod pláštíkem právního státu jsou názory pár jednotlivců nadřazeny nad názorem drtivé většiny obyvatel.


Když se podívám na mapy, tak obchvat Břeclavi zasahuje do oblasti Natura 2000 ani ne 50m. Přitom plánovaná D52 přímo protíná jinou oblast Natury 2000 od Mikulova na jih v mnohem větší míře (viz dole odkaz). Takže prosadit obchvat Břeclavi dle mě šel, samozřejmě s problémy. Ale ty budou dělat Děti země a jiné spolky při jakékoliv variantě. Tu Cejl byl Brnu čert dlužen... A s Rakušáky by šlo v počátcích taky napojení D55 domluvit, popř. její stavbou přinutit. S poslední větou souhlas plus k tomu lze ještě přidat, že zájmy a ochrana všelijakých zvířatek (křečci apod.) jsou nadřazeny zájmům a ochraně lidí.

http://www.nature.cz/natura2000-design3 ... 1000133700


Novomlýnské nádrže se nestavěly kvůli ptačí nebo jiné rezervaci a stavba probíhala desítky let poté, co byla naplánována (i původně vyprojektována) trasa dálnice z Brna do Vídně přes Mikulov.
Za severní hranicí CHKO Pálava byla postavena kaskáda tří vodních (Novomlýnských) nádrží na dolním toku Dyje, a to v letech 1975 - 1989 na ploše 3 226 ha. Důvodem k jejich vybudování byla snaha zabránit povodním, slouží však také k chovu ryb, k rekreaci a provozování vodních sportů.

Z dobového článku: "Kdysi to byly nejvzácnější lužní lesy v Česku, jedinečné v celé Evropě. Pak je bezohledně schlamstl betonový chřtán obřích novomlýnských nádrží."

Zdroj: https://cestovani.idnes.cz/unikat-ceska ... gcechy_tom

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HonzaLB »


Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Beerbar »


Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Beerbar »

Beerbar píše:https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/z-brna-se-bude-letat-do-peti-novych-destinaci/

linky jsme tu tipovali správně, dopravce asi nikdo nečekal :D Tak uvidíme jaké nabífnou tarify

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od procvi »

Tak rumunskou invazi by čekal málo kdo :D

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Multumesc !

Já jsem tipoval, že pokud to nebude oznámeno do 15.12., tak to vyšumí... Tak a teď - patrioti - kupujme letenky, kupujme !!! Kdo bude mít první TR ?!? Já už z BRQ mimo jiné NEMUSÍÍÍM v létě k moři jen s TVS !!! Jakmile půjde koupit na léto BRQ-DBV, kupuju letenky pro celou rodinu...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 14. 12. 2017, 15:04, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět