Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Alca »

Většina cargo přepravců při cestě na dálný východ stopují buď severní cestou v Rusku, Kazachstánu nebo Uzbekistánu, nebo na jih v UAE nebo Indii, takže až tak dlouhé lety vážně Brnu nehrozí. Navíc - Brno by spíš potřebovalo lepší stojánky a lepší výjezdy z RWY.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

před měsícem tu JVOJ propagoval BRQ - Ukrajina... A ejhle můj tip, že spíše LWO - PRG by byl rentabilní zvažuje nyní ČSA, viz. planes.cz :

"Letadla ATR42 Českých aerolinií by letos v létě mohla rozšířit síť linek českého dopravce o některá východní města. Nejblíže je po necelých dvaceti letech návrat do ukrajinského Lvova"

no pokud tedy tohle fórum čte někdo z ČSA kdo hledá využití pro ATRka - zkuste myslet na BRQ a OSR i přes konkurenci CCA... Obě lokality jsou sice krok do neznáma, ale měli byste na novou linku monopol a v BRQ byste se měli pokusit si spravit jméno !

Z mých amatérských hodnocení vyplývá že ATRko bude asi ideál pro lety 600-700km. Co takhle ATRko báznout v BRQ/OSR a zkusit něco jako ZRH, STR, NUE, DUS, HAM, TXL ? (v MUC a FRA asi budou drahé sloty a navíc v případě objevení konkurence by LH group měla díky nabídce návazných spojení navrch) Většina kapitálu zahraničních firem v ČR pochází z německy mluvících zemí, navíc je v DE česká komunita z dob emigrace...

Proč tenhle risk ? Nejziskovější by podle mne bylo spojení na velký hub - ale spřátelený AMS i CDG jsou podle mne pro ATRko moc daleko - na toto by to chtělo letadlo mezi ATR42 a A320 - a jiný Hub SkyTeamu kromě PRG v dosahu ATRek neznám...(a 200km do PRG je jak bylo diskutováno moc blízko...)
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 08. 02. 2011, 00:25, celkem upraveno 3 x.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

grekus1987 píše:Nechtel bych tady presvedcovat o necem o cem si nejsem jisty, ale predpokladam ze brnenske letiste je diky delky drahy schopne prijimat letadla, ktere maji katagorii priblizeni C, coz ma 747-200 (vyrabeny od 70tych let) a 747SP, nejvice pouzivane 747-400 maji vsak kategorii D.


Kategorie priblizeni neni dana tim, jakou delku drahy letadlo potrebuje, ale tim, jakou ma rychlost pri priblizeni.

LKTB je schopno pracovat i s letadly tridy D - viz approach pláty.

Boeingy 747 patri do kategorie priblizeni D vsechny (kategorie D je pouzita pro letadla s approach speed 141 - 165) a rychlosti priblizeni jsou -100 144, -200 150, -300 142, -400 157

A jen tak pro dokresleni - Boeing 777-200 patri diky nizke rychlosti na priblizeni (136kts) do kategorie C, a presto by ho na EGLC nikdo neocekaval, prestoze to je schopne letadla kategorie C prijmout

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od hafi »

Marty-t píše:...jiný Hub SkyTeamu kromě PRG v dosahu ATRek neznám.

Třeba MXP?

S pobavením sleduji celé toto vlákno, kde skupina brněnských patriotů (to není myšleno nijak hanlivě :) )vymýšlí kam všude by to z Brna mělo lítat :lol: Přitom věřím, že v současném tržním prostředí, kdyby se to vyplatilo, tak už to dávno lítá.

A jinak, jak už jsem psal kdesi kdysi výše, co se týče ryze feedovacích linek, nejreálněji bych viděl přínos z pohledu Malévu, protože ČSA část cestujích tak jako tak získá, protože do Prahy dojedou (a přímým letem do AMS/CDG by si jen ubírala cestující na letech z PRG), Lufthansa group taky (tj. kanibalizace vlastních cestujících z VIE tím, že je odvezou do MUC/FRA taky nedává příliš smysl), tedy jedinou variantou je spojení do nějakého hubu OneWorld, což z geografického hlediska nemůže být jiný než BUD.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od PDan »

jvoj píše:Co je ti divneho na ctyrmistnem cisle? FR ma na svych linkach take ctyri cisla.

Jak jsem psal, vsechny pravidelne linky cisluje Yakutia trimistne (stejne jako treba CSA). Ryanair je zase cisluje ctyrmistne, tedy by mi byla pravidelna linka Ryanairu s tremi cisly tez podezrela (i kdyz u toho FR si nejsem 100% jist, neznam uplne vsechny cisla jejich letu, ale vzdy jsem se setkal jen s FR ....)
Mimochodem, vlastnite nekdo uz letenku na nove lety CCA. Online prodej mi nesel do konce a po telefonu pred par dny take jeste neprodaval.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

hafi píše:
Marty-t píše:...jiný Hub SkyTeamu kromě PRG v dosahu ATRek neznám.

Třeba MXP?

Nad tímto jsem váhal - ale jít do nepřímé konkurence s FR (BGY) ??? To se mi moc nezdá...
hafi píše:S pobavením sleduji celé toto vlákno, kde skupina brněnských patriotů (to není myšleno nijak hanlivě :) )vymýšlí kam všude by to z Brna mělo lítat :lol: Přitom věřím, že v současném tržním prostředí, kdyby se to vyplatilo, tak už to dávno lítá.

Já Vám to pobavení neberu - ale kde bylo BRQ před deseti lety (kdo by ještě před rokem tipoval 2 spojení do UK například)a kde může BRQ být za dalších deset let ?
hafi píše:A jinak, jak už jsem psal kdesi kdysi výše, co se týče ryze feedovacích linek, nejreálněji bych viděl přínos z pohledu Malévu, protože ČSA část cestujích tak jako tak získá, protože do Prahy dojedou (a přímým letem do AMS/CDG by si jen ubírala cestující na letech z PRG), Lufthansa group taky (tj. kanibalizace vlastních cestujících z VIE tím, že je odvezou do MUC/FRA taky nedává příliš smysl), tedy jedinou variantou je spojení do nějakého hubu OneWorld, což z geografického hlediska nemůže být jiný než BUD.

Toto je rozumný názor avšak osobně bych zrovna u Malévu neviděl chuť jít do risku nové linky. Pro LH group (či jeho feedera např. CCA-Cirrus) a linku BRQ-FRA/MUC hovoří nutnost jen jednoho přestupu při cestách do zámoří, ekonomická propojenost DE-CZ, CZ menšina v DE a tvrdá konkurence ve VIE na velké DE Huby (Niki plus AirBerlin, GermanWings) plus konkurence ICE a RailJet vlaků. Já třeba když už musím přes VIE, pak letím nejraději s Niki. Můj názor je že malé letadýlko feedující FRA-MUC z BRQ za cenu od 250 EUR per Pax bude v zisku a je jen otázkou času kdy na to CCA, Cirrus nebo LH přijdou. Vsadím boty že to bude do 5 let, dříve než slušná dálnice BRQ-VIE...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

PDan píše:Jak jsem psal, vsechny pravidelne linky cisluje Yakutia trimistne...

Co třeba:

ЯК 7110 - 08:50 Якутск(ЯКТ) 10:00 Домодедово (ДМД)
ЯК 7122 - 09:05 Братск (БРС) 10:00 Домодедово (ДМД)

Už je na jejich webu :
ЯК 9914 738 12:55 Брно (BRQ) 17:05 Внуково (ВНК)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Orus-x »

Dane: FR má taky jiný než 4-místný čísla linek, zvlášť ty historický linky do jižní Francie, který už lítali někdy v polovině 90. let. Např: FR72 STN-CCF

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od hafi »

Marty-t píše: Můj názor je že malé letadýlko feedující FRA-MUC z BRQ za cenu od 250 EUR per Pax bude v zisku...

vytrhnul jsem z kontextu, snad to příliš neupraví smysl.

Budu předpokládat, že by opravdu bylo v zisku (to nevím, ale nechci o tom spekulovat, navíc vzhledem k tomu, že by šlo dost o feeding není úplně snadné to vyčíslit).
Ale do ekonomické bilance je nutné zahrnout i ztrátu pax na jiných linkách, myšleno z pohledu LH group....a ať už by to lítal kdokoliv, tak bez C/S s LH se neobejde.
Dejme tomu, že LH by na té lince vydělávala X, jenže zároveň přijde o několik pasažérů na lince z PRG do stejné destinace (-Y1), pro lety s přestupem by mírně ztratil i Swiss(-Y2), případně LOT (-Y3), a o totéž přijde LH/AUA na letech z Vídně (-Y4).
Otázka pak zní jestli X-Y1-Y2-Y3-Y4>0

Jinak to jestli by měl Malév zájem, vhodná letadla, atd, jsem neřešil, jen myslím, že Malév jako jediný by měl jen to X a neměl by žádná Y.

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Poly »

hafi píše:Dejme tomu, že LH by na té lince vydělávala X, jenže zároveň přijde o několik pasažérů na lince z PRG do stejné destinace (-Y1), pro lety s přestupem by mírně ztratil i Swiss(-Y2), případně LOT (-Y3), a o totéž přijde LH/AUA na letech z Vídně (-Y4).
Otázka pak zní jestli X-Y1-Y2-Y3-Y4>0

Jinak to jestli by měl Malév zájem, vhodná letadla, atd, jsem neřešil, jen myslím, že Malév jako jediný by měl jen to X a neměl by žádná Y.


Proč by Malév neměl žádná Y? Já nevím, možná jsem to celé nepochopil tak, jak bylo myšleno, ale z logiky věci by měl Malév při letech z BRQ také Y.

Y - cestující z okolí Brna, kteří se přesunou do PRG a odtud letí s MA

Navíc si myslím, že pokud by pro MA byla tak blízká destinace výhodná, tak určitě by zvolili VIE před BRQ, těch 80 km navíc už by nehrálo roli a měli by tak daleko větší feeding než v případě linky z BRQ. Čech do VIE dojede, Rakušan do BRQ ne.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

hafi píše:S pobavením sleduji celé toto vlákno, kde skupina brněnských patriotů (to není myšleno nijak hanlivě :) )vymýšlí kam všude by to z Brna mělo lítat :lol:

To je v poradku. Lide v Parizi treba zase s pobavenim sleduji vlakno o novych linkach z Prahy, kde skupina prazskych patriotu (to neni mysleno nijak hanlive) vymysli, kam vsude by to z Prahy melo litat ;-)

Přitom věřím, že v současném tržním prostředí, kdyby se to vyplatilo, tak už to dávno lítá.
Kdyby takto uvazovaly letecke spolecnosti, zavedl by v roce 2005 linku z Brna do Londyna Ryanair? Take uz prece bylo trzni prostredi a zadny dopravce z Brna do Londyna neletal. Kdyby se to vyplatilo, tak by uz prece letal.
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 08. 02. 2011, 14:57, celkem upraveno 1 x.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od hafi »

ok, pochopil jsi to dobře, já napsal nepřesně. Měl/chtěl jsem napsat, že by měl nejméně Y.
Moje domněnka, ale je, že Ymalev je tak na urovni Ylot, tedy mensi nez vsechny Y vyse :wink:

@Highflyer :thumbup:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

hafi píše:Dejme tomu, že LH by na té lince vydělávala X, jenže zároveň přijde o několik pasažérů na lince z PRG do stejné destinace (-Y1), pro lety s přestupem by mírně ztratil i Swiss(-Y2), případně LOT (-Y3), a o totéž přijde LH/AUA na letech z Vídně (-Y4).
Otázka pak zní jestli X-Y1-Y2-Y3-Y4>0


Souhlas, akorát podle mého odhadu to by bylo podstatně větší než 0, neboť X [v EUR] bude tvořen z Z1 (příjmů lidí co by do DE raději jeli autem - stačí dopoledne u Rozvadova pozorovat cesťáky s B značkami), z Z2 (lidí co by dojeli to VIE a letěli s konkurencí), z Z3 (lidí co by dojeli to PRG a letěli s konkurencí) a z Z4 (lidí co by jeli vlakem /podotýkám, že železniční koridor Praha-Plzeň-Cheb je ve výstavbě a jediné slušné spojení je DB bus PRG-NUE/ nebo busem - mrkněte na eurolines.cz nebo studentagency.cz nabízející one-way DE z BRQ cca za 1600 CZK /ale cca 12hodin v buse.../).

Podle mne je Z1+Z2+Z3+Z4 >> Y1+Y2+Y3+Y4
:wink:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Poly píše:Navíc si myslím, že pokud by pro MA byla tak blízká destinace výhodná, tak určitě by zvolili VIE před BRQ, těch 80 km navíc už by nehrálo roli a měli by tak daleko větší feeding než v případě linky z BRQ. Čech do VIE dojede, Rakušan do BRQ ne.

Malev linku BUD-VIE dlouhou dobu provozoval (a dodnes ji provozuje Austrian). Problem je, ze:

1) Tok cestujicich mezi Budapesti a zapadem je vetsi nez mezi Vidni a vychodem. Takze OS vozi lidi ze zapadu do BUD a Madary z BUD na zapad pres VIE.

2) Presvedcit Rakusaka, aby letel VIE-BUD-SOF (kdyz muze primym letem z Vidne s dvema dopravci) je predem marny boj. Zato presvedcit Madara, aby letel BUD-VIE-IAD, kdyz mu z BUD primo nic neleti, uz je daleko nadejnejsi pocinani.

3) Malev je podobne tragicky "sitovy" dopravce jako CSA, ktery nema dalkovou sit. Drive treba nabizel dobre spojeni do Thajska se 767. Ted ale z BUD nemuze nabidnout nic, co by nenabizel Austrian (nebo FlyNiki) z Vidne.

4) Zni to paradoxne, ale z duvodu 1-3 by linka BRQ-BUD mohla byt pro Malev zajimavejsi nez VIE-BUD, jelikoz by mel Malev v Brne monopol pro spojeni na Balkan, do Ruska, na Ukrajinu a v codesharu i na blizky vychod (ve Vidni by tento monopol rozhodne nemel :)) Kamenem urazu je otazka, jestli je v Brne dostatecna poptavka po techto destinacich pro naplneni feedovaciho letu 1x denne. Nedal by za to ruku do ohne ani tak nenapravitelny optimista, jako HighFlyer. (A i kdyby ta poptavka 30-40 pax denne byla, tak by stejne porad cast lidi litala z Vidne jakmile by to bylo o malinko levnejsi nez z BRQ s prestupem v BUD.)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:stačí dopoledne u Rozvadova pozorovat cesťáky s B značkami

U Rozvadova taky, ale co teprve na malo frekventovanem useku mezi Plzni a Rozvadovem, tam uz zacina pro auta se znackou B autobahn bez omezeni rychlosti :))

Ale vazne, parkrat jsem se dival a jezdi jich tim smerem opravdu hodne. Otazka je, jestli jedou vsichni do jednoho mista v tom Nemecku nebo jeden do Stuttgartu, jeden do Düsseldorfu, jeden do Hanoveru atd. Anebo taky jeden do Strasburku a jeden do Basileje.


Odpovědět