Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 29. 11. 2017, 09:56

Petr31 píše:...
Brněnským radím patří pochvala, že nepodlehli před časem nátlaku Amazonu (na rozdíl od jiných), ale teď by nejlíp udělali, kdyby hooodně urychlili dostavbu dálnice na Mikulov. To by atraktivitě a dopravní obslužnosti regionu pomohlo víc než hledání náhrady za LC dopravce do Tuřan.
...

V jednom s Vámi souhlasím. Váš názor klidně prezentovat můžete, ale pak se nedivte, že jsou lidé co mají názory jiné...

Třeba co se týče zrovna zmařené investice Amazonu v Brně - to vnímám zrovna jako jednu z nejsmutnějších novodobých brněnských kapitol. Politické strany co tuto investici svými obstrukcemi typu "dejte nám prvně všimné" zmařili, můžou za současnou relativně vysokou míru nezaměstnanosti u brněnských osob se základním nebo nedokončeným základním vzděláním. Navíc velkosklad Amazonu generuje obrovskou potřebu dopravy a to nejen té kamionové... Takže jsme zpátky u letiště.

Doba vlády jedné strany a jednoho světonázoru je pryč. Daní za to je pak to, že brněnští radní s dálnicí na Mikulov reálně téměř nic udělat nemohou. To spíš krajští politici JMK se svou odysseou se jménem krajský územní plán, proti němuž se stále ozývají různé NIMBY organizace. Jenže tyto organizace mají nyní takové možnosti, že je téměř nemožné jakoukoli dopravní stavbu rychle zahájit. Prostě v naší společnosti můžou... Podobné je to i třeba v Německu - proč nemá Mnichov dokončený dálniční okruh ? Zpět k Brnu - například jeden docent se třeba bojí, že by se tak zvýšil tlak na stavbu D43 okolo jeho domku v Kníničkách - a tak napadá vše co zavání investicí do lepšího silničního napojení Brna. Jiná organizace se sídlem na Cejlu zase vnímá svět tak, že život hlodavce je důležitějí než život lidský... Investorem dálnic je ŘSD se sídlem v Praze a když nebude mít JMK připravené koridory pro liniové stavby, postaví raději dřív místo Pohořelice-Mikulov aspoň dálnici Č.Budějovice-Dolní Dvořiště, kde jsou sice menší intenzity dopravy, ale za to kopce a proto je taky potřeba...

Proto ta obrovská frustrace, že když nemáme v Brně dobré silniční ani železniční napojení na VIE ani PRG a ani v dohledné době 10-15 let mít nebudeme, tak aby aspoň trošku fungovalo to letecké do 1-2 hubů a pár P2P low-costů...

P.S. Píšu to ve vlaku Frankfurt-Stuttgart - aktuální rychlost 235kmh... (197km přímo z letiště za 1h10min) Něco podobného přímo z Brna do Prahy a pak pod městem na letiště - tak má vypadat cílová budoucnost létání z Brna - na tom se asi shodneme... Ale kdo z nás se jí dožije...

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod ajax07 » 29. 11. 2017, 10:20

Marty-t píše:
Petr31 píše:...
Brněnským radím patří pochvala, že nepodlehli před časem nátlaku Amazonu (na rozdíl od jiných), ale teď by nejlíp udělali, kdyby hooodně urychlili dostavbu dálnice na Mikulov. To by atraktivitě a dopravní obslužnosti regionu pomohlo víc než hledání náhrady za LC dopravce do Tuřan.
...

V jednom s Vámi souhlasím. Váš názor klidně prezentovat můžete, ale pak se nedivte, že jsou lidé co mají názory jiné...

Třeba co se týče zrovna zmařené investice Amazonu v Brně - to vnímám zrovna jako jednu z nejsmutnějších novodobých brněnských kapitol. Politické strany co tuto investici svými obstrukcemi typu "dejte nám prvně všimné" zmařili, můžou za současnou relativně vysokou míru nezaměstnanosti u brněnských osob se základním nebo nedokončeným základním vzděláním. Navíc velkosklad Amazonu generuje obrovskou potřebu dopravy a to nejen té kamionové... Takže jsme zpátky u letiště.

Doba vlády jedné strany a jednoho světonázoru je pryč. Daní za to je pak to, že brněnští radní s dálnicí na Mikulov reálně téměř nic udělat nemohou. To spíš krajští politici JMK se svou odysseou se jménem krajský územní plán, proti němuž se stále ozývají různé NIMBY organizace. Jenže tyto organizace mají nyní takové možnosti, že je téměř nemožné jakoukoli dopravní stavbu rychle zahájit. Prostě v naší společnosti můžou...

Podobné je to i třeba v Německu - proč nemá Mnichov dokončený dálniční okruh ? Zpět k Brnu - například jeden docent se třeba bojí, že by se tak zvýšil tlak na stavbu D43 okolo jeho domku v Kníničkách - a tak napadá vše co zavání investicí do lepšího silničního napojení Brna. Jiná organizace se sídlem na Cejlu zase vnímá svět tak, že život hlodavce je důležitějí než život lidský... Investorem dálnic je ŘSD se sídlem v Praze a když nebude mít JMK připravené koridory pro liniové stavby, postaví raději dřív místo Pohořelice-Mikulov aspoň dálnici Č.Budějovice-Dolní Dvořiště, kde jsou sice menší intenzity dopravy, ale za to kopce a proto je taky potřeba...

Proto ta obrovská frustrace, že když nemáme v Brně dobré silniční ani železniční napojení na VIE ani PRG a ani v dohledné době 10-15 let mít nebudeme, tak aby aspoň trošku fungovalo to letecké do 1-2 hubů a pár P2P low-costů...


Dálnice kolem Brněnské přehrady se projektovala asi před 85 lety, kdy byl dopravní provoz nesrovnatelný s dnešním. Kdyby byla dokončená a i kdyby po ní projela celá německá armáda, nebyl by to takový mazec, jako když dneska projedou po dálnici stovky kamiónů denně. Nápad ničit jedinečnou rekreační oblast pro desetitisíce Brňanů kamiónovou dopravou a pomlouvat při tom doc. Firbase, že je egoista, kterému jde jen o jeho domek, tak to vyžaduje skutečně hodně hluboké znalosti a přemýšlení.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 29. 11. 2017, 10:31

hmm... Takže současný stav, kdy severojižní doprava stojí v zácpě přímo v Brně v Pisárkách a Žabovřeskách je tedy významně lepší... Jediné zlepšení bude 4 pruhový průtah, a pak na desetiletí status Quo - nebude ani Boskovická brázda nenavazující na dálnici z Vídně, ani navazující přes Troubsko a Kníníčky... Aha. Taky názor... Ale jsme offtopic...

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod ajax07 » 29. 11. 2017, 10:44

Marty-t píše:hmm... Takže současný stav, kdy severojižní doprava stojí v zácpě přímo v Brně v Pisárkách a Žabovřeskách je tedy významně lepší... Jediné zlepšení bude 4 pruhový průtah, a pak na desetiletí status Quo - nebude ani Boskovická brázda nenavazující na dálnici z Vídně, ani navazující přes Troubsko a Kníníčky... Aha. Taky názor... Ale jsme offtopic...



Pleteš hrušky s jabkama. Vnímáš trochu, co jsem napsal? Řeč byla o dálnici D43, nikoliv o Žabovřeské. Nebo podle Tebe může Firbas i za to, že není dokončená Žabovřeská, jedna z největších ostud ŘSD a brněnského magistrátu, když nikdo z těch "odborníků" netušil, že byly vydány nové předpisy ohledně EIA?

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2602
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 29. 11. 2017, 11:59

ajax07 píše:A klidně můžeš založit skupinu "Letiště v Brně nechceme".


Reagoval jsem čistě na tohle:

Hejtman Šimek píše:Hejtman Bohumil Šimek považuje zrušení linky za nepochopitelné. „Společnost za její další udržení požadovala od kraje a města finanční podporu. Opakovaně jsme žádali o ekonomické opodstatnění takového požadavku, o konkrétní kalkulace, ale ty nám Wizz Air nikdy neposkytl,“ řekl Šimek. Hejtman tvrdí, že má zprávy o tom, že podobný postup praktikuje Wizz Air i při jednání s jinými evropskými letišti. „Budeme podporovat rozvoj leteckého spojení Brna a Jihomoravského kraje, ale nehodláme platit za zavedené spoje. V současnosti pracujeme na smysluplné náhradě za tuto zrušenou linku,“ dodal Šimek. Kraj platí například spojení s Mnichovem. „Vytváříme ucelenější plán a dlouhodobou koncepci rozvoje leteckého spojení z Brna do hlavních evropských destinací a jednáme s dopravci, kteří pro skutečné a dlouhodobé partnerství připadají v úvahu,“ dodal Šimek.


^ jestli je ta citace přesná, tak si skutečně myslím, že tam je problém s tím přístupem a možná mentalitou/egem. Ale já Šimka neznám, jsem z Olomouckýho kraje (a náš hejtman je fuj).

ajax07 píše:A klidně můžeš založit skupinu "Letiště v Brně nechceme".


Ale já naopak letiště v Brně s co nejvíce linkama chci :-) Přečti si moje příspěvky tady. Jen říkám, že je potřeba objektivně zvážit ekonomickou realitu, mít nějakou koncepci, porozumět motivaci druhé strany, porozumět jakou "leverage" mám já vůči silnější straně, a ta jednání vést bez podobných citových výlevů. To je podle mých zkušeností jedinej způsob jak najít řešení, který dává smysl pro všechny.

Dosavadní přístup vede k tomu že letiště momentálně přišlo o 50% pravidelných linek (který tvořily možná kolem 70% veškerýho objemu pravidelné dopravy?) a přišlo o jednoho ze dvou nejrychleji expandujích ULCC v Evropě. To je podle mě krátkozrakost v horizontu jednoho funkčního období.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 29. 11. 2017, 12:21

ajax07 píše:Pleteš hrušky s jabkama. Vnímáš trochu, co jsem napsal? Řeč byla o dálnici D43, nikoliv o Žabovřeské. Nebo podle Tebe může Firbas i za to, že není dokončená Žabovřeská, jedna z největších ostud ŘSD a brněnského magistrátu, když nikdo z těch "odborníků" netušil, že byly vydány nové předpisy ohledně EIA?

Ano podle mne neexistující D43 okolo Brna může za to, že severojižní transit jezdí respektive stojí na VMO. S obchvatem Brna D43 by byly výrazně menší zácpy na VMO Žabovřeské a VMO Tomkovo náměstí a exhalacemi by tak trpělo méně lidí... Myslím, že i tato naše diskuse dokresluje proč navazující dálnice na Vídeň v JMK jen tak nebude. Myslím, že offtopic stačil.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 303
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod procvi » 29. 11. 2017, 12:35

A může začít tipovačka:

Do výběrového řízení se přihlásila jediná letecká společnost, její jméno zatím drží zastupitelé v tajnosti, uvedla v úterý Česká televize.
Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/z-brna-do-milana-nebo-barcelony-zastupitele-kraje-planuji-nove-letecke-linky-20171128.html

tramin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Status: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod tramin » 29. 11. 2017, 12:41

ajax07 píše:
tramin píše:Já jezdím z Brna do Katowic za 2 a čtvrt hodiny při dodržování předpisů...



Jo to byla za komunistů taková písnička, ve které se zpívalo, "V pět v Dejvicích, v Brně před šestou". A to nebyly dálnice. Dneska z Brna na letiště do Katovic je to 294 km a při obvyklém provozu google uvádí jízdní dobu 2,47 min. Na trase jsou na několika místech stavební práce. Rychlost na dálnici výrazně zpomalují předjíždějící kamióny. Na polské dálnici je mnoho úseků ze sníženou rychlostí na 100 km/hod.
Bez stání ve frontách před zúžením bys musel jet průměrnou rychlostí 131 km/hod. Což není v běžném provozu možné, ani při výrazném překračování povolené rychlosti v místech s menším provozem. Ale takových siláckých řečí jsem slyšel spoustu. Například že na letiště do Vídně z Brna jezdí běžně za 1,5 hod. při dodržování předpisů. Takže když vám Chironi poletí z Katovic v sedm ráno letadlo, tak si můžete klidně do půl páté pospat. P.S. Chiron byl francouzský automobilový závodník známý i z Velké ceny v Brně.

Mě je úplně jedno,co si myslíš.Minulý čtvrtek jsem jel z KTW domů(bydlím ve staré Líšni/najdi si to na google)2hod.11 minut.Pravda,bylo to v noci.Ale jel jsem podle předpisů(u nás max.135,vPolsku145-dle tempomatu)Nevzpomínám si na delší úseky v Polsku,kde by bylo delší omezení na 100km/h.Jen pár krátkých míst.Navíc v Polsku je na dálnici 140km/h.Ale nepotřebuji ti nic dokazovat...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2602
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 29. 11. 2017, 12:42

procvi píše:A může začít tipovačka:

Do výběrového řízení se přihlásila jediná letecká společnost, její jméno zatím drží zastupitelé v tajnosti, uvedla v úterý Česká televize.
Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/z-brna-do-milana-nebo-barcelony-zastupitele-kraje-planuji-nove-letecke-linky-20171128.html


já tipuju WizzAir :)

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod orel » 29. 11. 2017, 13:04

Lvov? :O Proč proboha Lvov? Co je to za blbost? To je v historii letiště Brno málo destinací co padly na hubu? Proč ne alespoň ten Kyjev (Zhuliany)? Kdo bude létat do Lvova? Lvov má obrovský turistický potenciál, a dál? Co nějaká další velká města ve Velké Británii nebo Irsku (Manchester, Dublin, Belfast, Leeds, Birmingham - stále více pendlujících Čechů za prací)? Eurovíkendový Řím, no nevím, už tady jednou byl a taky to nedopadlo. Milán by mohl možná s trochou štěstí vyjít. Spíše bych volil nějakou další destinaci v Británii či Německu. Plus jednu koupáckou někam na jih v sezóně, nějaké Řecko (Ryanair?) - ta by nemohla být prodělečná. Když už Češi/Moraváci někam letí, tak často v létě k moři. A čím dál více se učí létat bez cestovky.

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 395
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod RAdek » 29. 11. 2017, 13:18

Co nějaká další velká města ve Velké Británii nebo Irsku (Manchester, Dublin, Belfast, Leeds, Birmingham - stále více pendlujících Čechů za prací)?

Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. Dublin by byla jistota.

Minulý čtvrtek jsem jel z KTW domů(bydlím ve staré Líšni/najdi si to na google)2hod.11 minut.

Jel jsem opačně (v březnu)- ze staré Líšně na KTW, U závory parkoviště jsem byl za 2:16 a to jsem netrefil poslední odbočku a musel jsem se vracet. Časově je to zcela srovnatelné s Prahou.

tramin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod tramin » 29. 11. 2017, 13:36

Srovnatelné s Prahou při ideálních podmínkách na D1.Jinak si myslím,že KTW jsou v tomto čase větší jistota.
A co na to zdejší Chiron ajax07 :wink:

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 442
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 29. 11. 2017, 16:24

orel píše:Lvov? :O Proč proboha Lvov? Co je to za blbost?

Je to aktivita tamějšího pravitělstva, které je snad ještě naivnější, než to brněnské. Brno jen projevilo ochotu spolupracovat. Nemyslím si že z toho něco bude. Je to takový výkřik do tmy při příležitosti zahájení bezvízového styku pro turisty z Ukrajiny. Rád se budu mýlit.

pepa007 píše:...jestli je ta citace přesná, tak si skutečně myslím, že tam je problém s tím přístupem a možná mentalitou/egem. Ale já Šimka neznám, jsem z Olomouckýho kraje ...

Náš hejtman dříve působil ve vyšších postech na PČR a MP. Myslím, že si už začíná zvykat na jinou formu jednání. Ale zpočátku mi připadal tak trochu jako slon v porcelánu. S tou blonďatou paní byli docela silná dvojka, myslím, že zpočátku moc nechápali, jak to v tomto byznyse chodí. Možná jim nikdo neřekl, že není vždy prospěšné, aby své niterné názory hlasitě prezentovali.

procvi píše:A může začít tipovačka:

Já bych si tipnul, že se má jednat o linky:
BGY
FCO
GRO
...a poslední, že by ALC, které jako jediné chybí z destinací, které už FR z BRQ lítal ? :D

Pro mě osobně by mohlo být trošku zajímavé BGY, tak, jak létalo posledně, až poslední večerní let.

beardie
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 685
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: LZTN/BRQ
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod beardie » 29. 11. 2017, 16:36

co tak U2 na AMS?

Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 919
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 29. 11. 2017, 16:38

Marty-t píše:
Petr31 píše:...
Brněnským radím patří pochvala, že nepodlehli před časem nátlaku Amazonu (na rozdíl od jiných), ale teď by nejlíp udělali, kdyby hooodně urychlili dostavbu dálnice na Mikulov. To by atraktivitě a dopravní obslužnosti regionu pomohlo víc než hledání náhrady za LC dopravce do Tuřan.
...

V jednom s Vámi souhlasím. Váš názor klidně prezentovat můžete, ale pak se nedivte, že jsou lidé co mají názory jiné...

Třeba co se týče zrovna zmařené investice Amazonu v Brně - to vnímám zrovna jako jednu z nejsmutnějších novodobých brněnských kapitol. Politické strany co tuto investici svými obstrukcemi typu "dejte nám prvně všimné" zmařili, můžou za současnou relativně vysokou míru nezaměstnanosti u brněnských osob se základním nebo nedokončeným základním vzděláním. Navíc velkosklad Amazonu generuje obrovskou potřebu dopravy a to nejen té kamionové... Takže jsme zpátky u letiště.

Doba vlády jedné strany a jednoho světonázoru je pryč. Daní za to je pak to, že brněnští radní s dálnicí na Mikulov reálně téměř nic udělat nemohou. To spíš krajští politici JMK se svou odysseou se jménem krajský územní plán, proti němuž se stále ozývají různé NIMBY organizace. Jenže tyto organizace mají nyní takové možnosti, že je téměř nemožné jakoukoli dopravní stavbu rychle zahájit. Prostě v naší společnosti můžou... Podobné je to i třeba v Německu - proč nemá Mnichov dokončený dálniční okruh ? Zpět k Brnu - například jeden docent se třeba bojí, že by se tak zvýšil tlak na stavbu D43 okolo jeho domku v Kníničkách - a tak napadá vše co zavání investicí do lepšího silničního napojení Brna. Jiná organizace se sídlem na Cejlu zase vnímá svět tak, že život hlodavce je důležitějí než život lidský... Investorem dálnic je ŘSD se sídlem v Praze a když nebude mít JMK připravené koridory pro liniové stavby, postaví raději dřív místo Pohořelice-Mikulov aspoň dálnici Č.Budějovice-Dolní Dvořiště, kde jsou sice menší intenzity dopravy, ale za to kopce a proto je taky potřeba...

Proto ta obrovská frustrace, že když nemáme v Brně dobré silniční ani železniční napojení na VIE ani PRG a ani v dohledné době 10-15 let mít nebudeme, tak aby aspoň trošku fungovalo to letecké do 1-2 hubů a pár P2P low-costů...

P.S. Píšu to ve vlaku Frankfurt-Stuttgart - aktuální rychlost 235kmh... (197km přímo z letiště za 1h10min) Něco podobného přímo z Brna do Prahy a pak pod městem na letiště - tak má vypadat cílová budoucnost létání z Brna - na tom se asi shodneme... Ale kdo z nás se jí dožije...


...domnívám, se, že ti kdo litují zmaření investice Amazonu by měli vážně uvažovat o psychoterapii :crazy: :crazy: :crazy: .To je přesne druh investice s NULOVOU přidanou hodnotou, která má v součtu záporný přínos.Pochopili to dokonce i odboráři a to je co říct!

Co třeba:
1) Nevratná likvidace orné půdy
2) Zboží, i kdyby všechno přietělo (jakože nepřiletí), pojede dál kamiony, což zhorší už tak tragickou dopravní situaci v Brně a neúměrně navýší ekologickou zátěž.
3) Za pár let budou sklady Amazonu stejně využívat jen robotů
4) Zvýšení zaměstnanosti nízkopříjmových skupin je jen chiméra, protože pracovní sílu podobné provozy řeší dovozem pracovní síly ze zahraničí, kde je ještě hůře prostřednictvím pracovních agentur. Ne proto, že by domácí pracovníci byli líní a hloupí, ale právě proto, že nejsou. Proti práci v Amazonu byly všechny mé brígády v dobách socialismu ať už v průmyslu či v zemědelství veselá, užitečná a tvůrčí práce, z kterých jsem si neodnesl šrámy na duši.


Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host