Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod ajax07 » 02. 12. 2017, 03:03

Karel_x píše:
ajax07 píše: Karle, já žasnu, Ty to máš ale podrobně nastudované. Se mi moc líbí, jak ta dálnice v Bystrci zajíždí a vyjíždí ...

Copak já, hlavně by si to měli nastudovat lidé dřív, než proti tomu začnou bojovat...
https://www.brno.cz/doprava/velky-mests ... i-pohledy/

ajax07 píše: Protože Šimek nespadl na hlavu a když se někomu nechce předložil kalkulaci příjmů a výdajů, tak asi není ve ztrátě, ale v zisku, potažmo by Wizzair, ani nikdo jiný, se ztrátou do Brna nelétal, protože provozování letecké dopravy není charita, ale podnikání jako každé jiné za účelem zisku.

Eventuální pád pana hejtmana na hlavičku nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit. Troufl bych si však říct, že se přinejmenším zpočátku choval jako slon v porcelánu a nedivil bych se, pokud by i prodej letiště (o kterém ho informovali až ex post), byl rovněž způsoben jeho silným slovníkem. Možná si šéf Soriny Ratzové nepřál, aby psala domácí úkoly pro pana Šimka a možná se mu ani nelíbilo, že o ní vyhlašuje, že je vyděračka. A možná byla tato půvabná mladá dlouhovlasá brunetka nesympatická blonďaté Taťáně Malé, kdo ví.

Obchodní jednání mají svá pravidla, většinou je dopředu jasné, kdo tahá za kratší konec provázku a podle toho se hraje. Navíc, Maďaři mají svou specifickou mentalitu :D.

Je pochopitelné, že LCC létají pro zisk, ale součástí toho zisku je obvykle ždímání letišť až na dřeň a vysávání peněz z regionů. Nevzpomínáte si třeba jak se zpočátku odmítlo podrobit PRG podmínkám RYR? Nakonec, s postupujícím útlumem ČSA šla asi hrdost malinko stranou a plácli si. Nechci komentovat vlastní odmítnutí dotace, ale bylo neprofesionální svoje hurápocity provětrávat v médiích. Profík by se spíš snažil něco dojednat, snížit cenu a dostat ještě něco navíc.





Já na té vizualizaci žádné zanořování a mizení za mostem směrem na Rozdrojovice nevidím, vidím dálnici pár metrů od rekreační oblasti přehrady, která tam v době projektování dálnice nebyla, vidím návrh zářezu, což není tunel a spíš by mě zajímalo, kde by se vynořily miliardy na všechny ty tunely, co jsou jen naivní fantazií a přáním, které je otcem myšlenky.
Naposledy upravil(a) ajax07 dne 02. 12. 2017, 04:01, celkem upraveno 1 x.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod ajax07 » 02. 12. 2017, 03:10

Petr31 píše:
HighFlyer píše:
jvoj píše:Proč by měl WizzAir ukazovat nějakou kalkulaci? Co takhle proto, že chce po kraji 400 000 EUR?

Spravny argument. Navic, pokud aerolinka tak brutalne orientovana na ziskovost, jako Wizz Air, provozuje nejakou linku 6 roku (EIN) nebo 7 roku (LTN), tak je chucpe prijit a tvrdit, ze jim to nevydelava. Pokud by to byla pravda, tak by to zavreli hned po roce, roce a pul.

Take se dobre bavim pri predstave, ze by JMK tech 400 tis. eur zacaloval, co by nasledovalo:

1) Zde na airways.cz obsahla pojednani od obrancu penez danovych poplatniku a ten řev proti jejich vyhazovani pod velenim nejprisnejsiho strazce statni kasy Petr31, v jehoz prispevcich by byla kazda druha veta zvyraznena tucnym a podtrzenym pismem, abychom nepochybovali o tom, ze to tentokrat mysli uz opravdu vazne.

2) V roce 2018 znovu vydirani Wizz Airu, tentokrat s cenovkou 600 tis. eur. V roce 2019 cenovka 800 tis. atd. atd.

3) Reakce Ryanairu, ktery provozuje BRQ STN: "Jooo, tak vy dotujete Wizz Airu Londyn? Tak nam okamzite taky!"



..nazdárek, ale nevím, jestli tě nezklamu :D Tak jako jsem brněnské konšely chválil, že nekývli Amazonu, stejně je i chválím, že se nenechají vydírat Wizzem. U nás na vesnici se tomu říká výpalné..i když dnešním newspeakem se to dá zahrnout do "podpory zlepšení dopravní obslužnosti regionu za účelem zvýšení přílivu zahraničních investic....." to si cucám z prstu, ale tak nějak to bude.
V dalších bodech máš samozřejmě pravdu, přestože s tou masovou infekcí začal Ryanair a většina destinací, kam lítají jen LLC se jim pomocí dotací vydala všanc a jsou jim teď vydána na milost a nemilost. Jsouc nenapravitelný retrokus, jak mi říkají doma haranti, pamatuji kdysi jedny z prvních diskusí na toto téma asi před 10-ti lety.Byl to Ryanair myslím že na Charleroi... Ostatně jsem zvědav, jak dlouho vydrží podpora kraje linky BMI do Mnichova.

No a zase skončíme u toho, že regionální letiště potřebuje několik slušných linek normálních dopravců denně, aby mohlo normálně fungovat, stalo se atraktivní destinací, nabízelo pracovní příležitosti a nemuselo bojovat o pomocí podbízení se pomocí výpalného LCC, což považuji za cestu do pekel.

Všem, kteří jsou naopak příznivci dotací do letecké dopravy a odchodu ošklivých fialových A320 litují tučně vzkazuji:
Buďte chlapi a složte se na těch mrzkých EUR 400K roční podpory sami z vlastní kapsy. Na rozdíl od hejtmana si se svými penězi můžete dělat co chcete bez rizika, že vás bude později pronásledovat opozice, NKÚ, OLAF a nakonec orgány činné v trestním řízení :lol: :lol: :lol:



JJ, je to tak

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4483
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Globik » 02. 12. 2017, 03:31

ajax07 píše: Já na té vizualizace žádné zanořování a mizení za mostem směrem na Rozdrojovice nevidím, vidím dálnici pár metrů od rekreační oblasti přehrady, která tam v době projektování dálnice nebyla, vidím návrh zářezu, což není tunel a spíš by mě zajímalo, kde by se vynořily miliardy na všechny ty tunely, co jsou jen naivní fantazií a přáním, které je otcem myšlenky.

A kudy bys to chtěl vést? Pokud to odkloníš víc na západ, tak v tom utopíš mnohem víc miliard. A stávající projekt je rozumná cesta pro všechny, kdo tranzitují od Mikulova a Břeclavi na Svitavy - když to povedeš víc na západ, tak se Ti na to vyprdnou a pojedou přes město.
V době projektování nebyla ta rekreační oblast nebo přehrada? Ona ta věta zní tak i tak.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod ajax07 » 02. 12. 2017, 03:57

jvoj píše:Ještě doplním, abychom se na ta čísla dívali opravdu objektivně, tak ta hodnota "Ticket revenues" = Average FARE, tzn. do ancillary revenues jsou započítány i všechny poplatky za bagáž, rezervovaná místa, atd., což ve výsledku je ještě součást ceny letenky. Jedna zajímavost - při práci na jedné analýze, kterou jsem onehdy dělal, jsem přišel na to, že do Ancillary revenues Wizz na 99% počítá dokonce i ten administrativní poplatek o 8€, který se automaticky přidává ke všem Fares v rezervačním systému po kliknutí.

Moje pointa k té objektivitě - ten poměr "ticket revenue" a "non-ticket-ancillary revenue" bude značně jiný, než jaký je poměr v té analýze CAPA. A rozšířená pointa, čímž potvrzuji i HighFlyerovu tezi, že by to šlo i bez dotací - proti 28€ Average Fare je +3€ opravdu hodně, proti cca. dvojnásobně vyšší částce jako reálné Ticket revenue už to tak galaktický úkol není. A doplním, že např u EIN tam byl potenciál minimálně pro takový nárůst.



Pěkně napsané, ale zřejmě irelevantní, protože namísto poctivých a transparentních služeb a obchodních vztahů letecký business, zejména tzv. lowcostový, také přebírá filozofii loupeživého kapitalismu, kdy slušné vztahy mezi zákazníkem a obchodníkem se považují za zbytečný balast, a s nadsázkou řečeno jej v daném případě reprezentuje i zmíněná Serína, která svými dvěma podobami (jednou s chapadly) není nepodobná té z filmu Muži v černém 2.
Naposledy upravil(a) ajax07 dne 02. 12. 2017, 14:10, celkem upraveno 1 x.

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 444
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 02. 12. 2017, 09:06

jvoj píše:Ještě doplním, abychom se na ta čísla dívali opravdu objektivně, tak ta hodnota "Ticket revenues" = Average FARE, tzn. do ancillary revenues jsou započítány i všechny poplatky za bagáž, rezervovaná místa, atd., což ve výsledku je ještě součást ceny letenky. Jedna zajímavost - při práci na jedné analýze, kterou jsem onehdy dělal, jsem přišel na to, že do Ancillary revenues Wizz na 99% počítá dokonce i ten administrativní poplatek o 8€, který se automaticky přidává ke všem Fares v rezervačním systému po kliknutí.

Moje pointa k té objektivitě - ten poměr "ticket revenue" a "non-ticket-ancillary revenue" bude značně jiný, než jaký je poměr v té analýze CAPA.


Díky za uvedení na pravou míru, jen doplním, že podle jiných zdrojů byl uvedený poměr Ancillary revenues/Total revenues v roce 2016:

WZZ 39.4% (což je v souladu s CAPA)
RYR 26.8% -tedy mnohem větší část je za letenky a menší za ancillaries

Navíc, nyní si už ani nejsem jistý, zda se "dotace" vůbec v těchto výnosech někde objevují.

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 444
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 02. 12. 2017, 09:34

ajax07 píše:Já na té vizualizaci žádné zanořování a mizení za mostem směrem na Rozdrojovice nevidím, vidím dálnici pár metrů od rekreační oblasti přehrady, která tam v době projektování dálnice nebyla, vidím návrh zářezu, což není tunel a spíš by mě zajímalo, kde by se vynořily miliardy na všechny ty tunely, co jsou jen naivní fantazií a přáním, které je otcem myšlenky.


Ano překrytí zářezu se diskutovalo v souvislostí s ÚP, v této vizualizaci není. Technický problém by to byl minimální. Souviselo to nejen s ekologickými ohledy, ale i s úvahou o snížení nivelety silnice pod hrází.
Přehrada dostala stavební povolení v roce 1929, stavět se začala 1936 a v roce 1939 už zachytila velkou povodňovou vlnu. Dokončení se obvykle uvádí 1940, kdy byla dokončena i všechna technologie. Extrateritoriální dálnice se stavěla pochopitelně až po Mnichovu, prakticky 1939-42, kdy přesně tento úsek, říct neumím.
Jde o to, čemu říkáte rekreační oblast. Pokud přilehlým plochám k jezeru, kde se lidé koupou, opalují a sportují, pak odnikud není R43 vidět. Pokud myslíte některé vrcholky blízkých kopců, pak ano, jsou místa odkud uvidíte R43 i jezero současně.
Ještě k těm miliardám - pokud je v ÚP R43 v tunelu, postavíte ji jedině v souladu s tím, nebo ji nepostavíte vůbec. Konkrétně zde se počítalo s otevřeným výkopem a následným zakrytím, což je technologie levnější, než ražba. Srovnejte třeba s Klimkovickým tunelem, ten je dokonce z větší části ražený a byl postaven z podobných důvodů.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 708
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 02. 12. 2017, 10:54

Ještě bych k offtopicu který jsem začal snahou ilustrovat související potíže s dobudováním dálnice na Vídeň D52 jakožto hlavního substitutu BRQ, že:

- silniční kategorie R byla zrušena, takže se bavíme v Bystrci o D43
- bez maximálního ohledu na lidi co žijí v okolí dnes nic nepostavíte - viz. navyšování protihlukových zdí v dnešních dnech u výjezdu z Dobrovského tunelu v Žabovřeskách - takže zcela jistě by novostavba D43 vedla v tunelu resp. zastřešení
- normy na dálnice umožňují sjezdy s určitými odstupy, jinak musí být kolektory - i to je problém - aby stavba byla lépe akceptována, bude nutné mít v oblasti katastru Brna víc výjezdů, je proto pravděpodobné, že tu bude navržena ne v dálniční kategorii, ale kategorii čtyřpruhové silnice s omezením buď na 110kmh mimo Brno rsp. 80kmh v katastru Brna
- zásady územního rozvoje JMK - které řeší koridory pro dopravní stavby na území kraje - byly napadeny několika obcemi a občanskými organizacemi, naopak za zásady sa staví peticí většina obcí - soud snad bude rozhodovat ještě letos
- teprve pak může být územní plán, územní rozhodnutí, EIA, výběr projektanta, stavební povolení, výběr zhotovitele, stavba samotná - tj v ideálním případě oněch zmiňovaných 10-15 let pokud každou fázi nikdo nebude napadat u soudu a to jak pro D52, tak i navazující D43
- exhalace z dálnice jsou spíš psychologický než reálný problém - při plynulé jízdě auto vytvoří mnohem méně škodlivin než při přískocích v zácpě nebo na semaforech, navíc za 15 let budou přísnější normy, více hybridů a elektroaut
- osobně mám podezření, že několik konkrétním jedincům na ŘSD Brno co mají plánování silnic na starosti současný stav, že je cokoli napadáno u soudu, náramně vyhovuje

Ale není to jen problém v JMK, viz D49 u Holešova, D3 v posázaví, D0 u Suchdola, D55 u Bzence... Prostě bez zásadní změny ČR dálnice, ale ani rychlovlaky jen tak budovat nebude a spíš než dohánět západní země Evropy se jim budeme v úrovni kvality života spíš vzdalovat... Takže pokud se D52 - substitut BRQ - v ČR jen tak nezlepší (s výjimkou obchvatu obchvatu Mikulova) má feeding velkých Hubů z BRQ + několik P2P low-cost linek z BRQ smysl.

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod orel » 02. 12. 2017, 16:52

Doufám, že je konečně napadne po oznámení linek rozjet PR smršť po celé Moravě. Všude po Brně kde se dá plus ve větších městech - na nádražích, kolem silnic, v tramvajích, autobusech. Ať jsou pěkně první lety vyprodané a nerozlétává se to prázdné. Důležitý je dobrý začátek. Pokud by byl začátek špatný, pak se to s těmi linkami potáhne, ostatně jak to z Brna dobře známe.

Roiman4
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Roiman4 » 02. 12. 2017, 23:01

orel píše:Doufám, že je konečně napadne po oznámení linek rozjet PR smršť po celé Moravě. Všude po Brně kde se dá plus ve větších městech - na nádražích, kolem silnic, v tramvajích, autobusech. Ať jsou pěkně první lety vyprodané a nerozlétává se to prázdné. Důležitý je dobrý začátek. Pokud by byl začátek špatný, pak se to s těmi linkami potáhne, ostatně jak to z Brna dobře známe.


Prý to bude, prý dokonce hned i ve Zlíně a Olomouci, kam chystají teprve teď dělat informační kampaň o nějakém Mnichovu z Brna :)) :))

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 708
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 02. 12. 2017, 23:04

orel píše:Doufám, že je konečně napadne po oznámení linek rozjet PR smršť po celé Moravě. Všude po Brně kde se dá plus ve větších městech...

Dnes v rádiu - ani nevím které stanici - reklama na linku do Mnichova s vysvětlením že s přestupem odtud lidé můžou do světa a taky že letadlo lítá nejen v poledne ale i večer... Tak pokud by byly další destinace, tak to snad tentokrát s marketingem bude lepší...

Jinak nepodceňoval bych ani sociální sítě - třeba snad je nás tu na fóru víc aktivistů co by v případě nové užitečné linky klidně za své vytiskli předpřipravené letáky, roznesli je na místa kde jsou lidi co by mohli mít o lety z Brna zájem...

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 708
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 07. 12. 2017, 12:00

pro info - pokud se to taky týká někoho jiného...

Právě mi došel email od Wizzairu, že mne přebookovali 5.2. na let z Lutonu do Prahy (přílet 23:40). Další možnosti byly vrátit peníze nebo připsat kredit ve výši 120pct. na konto Wizzu... Takže děkuji - zrušte Vaše automatické přebookování a chci vrátit peníze, právě jste totiž poslali PAX Ryanu... :-) Ale mají to kluci maďarští hezky udělané...

No ale protože mám zjitřené emoce, napadá mne citát ze Švejka z podnapilého hovoru s proslulým maďarobijcem sapérem Vodičkou: "Von třeba taky nějakej Maďar za to nemůže že se narodil jako Maďar, no..."

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2783
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Night fly » 07. 12. 2017, 13:28

Marty-t píše:No ale protože mám zjitřené emoce, napadá mne citát ze Švejka z podnapilého hovoru s proslulým maďarobijcem sapérem Vodičkou: "Von třeba taky nějakej Maďar za to nemůže že se narodil jako Maďar, no..."


sapér Vodička píše:Jakpak by nemoh, každej za to může, to je hloupost. Maďaři jsou, zkrátka řečeno, holota.

;-)

Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 922
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 08. 12. 2017, 13:47

Gratulace Rakušákům, zodpovědné české politiky, odborníky a všechny zelené škůdce proklínám do třetího kolena :crazy:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/da ... 1512736922

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod ajax07 » 08. 12. 2017, 14:23

Petr31 píše:Gratulace Rakušákům, zodpovědné české politiky, odborníky a všechny zelené škůdce proklínám do třetího kolena :crazy:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/da ... 1512736922



Ti zelení škůdci dělají jen to, co jim ostatní dovolí. Mně připadá docela legrační, jak pan Ťok byl slavnostně otvírat další úsek dálnice Brno-Vídeň a hanbou se nikam nepropadl, rakouští čerti ho s sebou nevzali, naopak se všemi přítomnými Rakušany si rozuměl a na všechny se usmíval, takže bez něho by se ta dálnice snad ani neotevřela.
Po volbách před 4 lety sliboval, že hlavní záměr tohoto "Brňáka" ve funkci ministra je dálniční napojení ČR na sousedící země. Co udělal za čtyři roky? Asi mu nebudu křivdit, když nepíšu, že nic. Ani s obchvatem Mikulova, o kterém ještě starý hejtman Hašek ve funkci mluvil tak, že se může začít stavět. Jen s tím Kapschem to panu Ťokovi vyšlo, že nemusel vypisovat tendr na provozovatele mýta a že jen prodloužil smlouvu. Jestli to nebude tím, že jak pan Babiš nedávno při návštěvě Brna, když mu pan Vokřál ukazoval krásné vizualizace nového brněnského stadiónu, chválil pana Vokřála a přitom poznamenal, no ale že ho občas musí postrčit. Takže suma sumárum pana Ťoka pan Babiš nepostrčil, jinak by ukazoval
aspoň vizualizace, a tak máme místo stavby obchvatu Mikulova a pokračování dálnice na Pohořelice h...o, pan Ťok se v Rakousku usmívá, jak se mu daří, dojednává za ČR nějaké další smlouvy přeshraniční spolupráce, a je pro velký úspěch jmenován opět do vlády jako ministr dopravy, tentokrát už dálniční napojení na sousední země, ani nic jiného neslibuje, takže nikdo o něm nebude moci za čtyři roky říct, že jako ministr dopravy svoje úkoly nesplnil, a co myslíte děti že vyroste mezi Pohořelicemi a Mikulovem...?

Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 922
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 08. 12. 2017, 14:43

ajax07 píše:
Petr31 píše:Gratulace Rakušákům, zodpovědné české politiky, odborníky a všechny zelené škůdce proklínám do třetího kolena :crazy:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/da ... 1512736922



Ti zelení škůdci dělají jen to, co jim ostatní dovolí. Mně připadá docela legrační, jak pan Ťok byl slavnostně otvírat další úsek dálnice Brno-Vídeň a hanbou se nikam nepropadl, rakouští čerti ho s sebou nevzali, naopak se všemi přítomnými Rakušany si rozuměl a na všechny se usmíval, takže bez něho by se ta dálnice snad ani neotevřela.
Po volbách před 4 lety sliboval, že hlavní záměr tohoto "Brňáka" ve funkci ministra je dálniční napojení ČR na sousedící země. Co udělal za čtyři roky? Asi mu nebudu křivdit, když nepíšu, že nic. Ani s obchvatem Mikulova, o kterém ještě starý hejtman Hašek ve funkci mluvil tak, že se může začít stavět. Jen s tím Kapschem to panu Ťokovi vyšlo, že nemusel vypisovat tendr na provozovatele mýta a že jen prodloužil smlouvu. Jestli to nebude tím, že jak pan Babiš nedávno při návštěvě Brna, když mu pan Vokřál ukazoval krásné vizualizace nového brněnského stadiónu, chválil pana Vokřála a přitom poznamenal, no ale že ho občas musí postrčit. Takže suma sumárum pana Ťoka pan Babiš nepostrčil, jinak by ukazoval
aspoň vizualizace, a tak máme místo stavby obchvatu Mikulova a pokračování dálnice na Pohořelice h...o, pan Ťok se v Rakousku usmívá, jak se mu daří, dojednává za ČR nějaké další smlouvy přeshraniční spolupráce, a je pro velký úspěch jmenován opět do vlády jako ministr dopravy, tentokrát už dálniční napojení na sousední země, ani nic jiného neslibuje, takže nikdo o něm nebude moci za čtyři roky říct, že jako ministr dopravy svoje úkoly nesplnil, a co myslíte děti že vyroste mezi Pohořelicemi a Mikulovem...?


...trochu se bojím že tam nevyroste nic :ymdevil:


Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti