Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
katkarinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 22. 11. 2017, 06:53
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od katkarinka »

pepa007 píše:K těm loadfactorům - ty samy o sobě ještě nic nezaručujou, taky záleží na tom, za kolik se ty letenky prodaly, žejo. Já jsem třeba linku do Eindhovenu nikdy nepochopil - pro koho to bylo určeno? Co je v Eindhovenu?


To je predsa letisko Amsterdam - Juh :))


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

pepa007 píše:...Co je v Eindhovenu?


V dosahu do cca 100km je Brusel, Antwerpy, Rotterdam, Utrecht, za hodinu a tři čtvrtě jste vlakem v Amsterdamu.

Existence leteckého spojení je pro město stejně důležitá, jako bylo v devatenáctém století vlakové spojení. Podívejte se na osud měst, jimž se železnice vyhnula. Třeba srovnání Jihlava-Polná. Mnoho lidí hledá nějaké supersofisikované metody v rozhodování manažerů, kam umístit investici a vůbec nechápou, že příslušní manažeři prostě mají mj. tabulku, kde kromě kolonky "Dálniční napojení" je pro lepší investice i podmínka "Letecké spojení". Toto nechápající lidé pak vedou zmatené úvahy o nepotřebnosti regionálních letišť, dotací, o tom, že si každý může zajet tam, nebo onde. Jen mi není jasné, proč nenavrhují zrušení pražského metra, ČD a Národního divadla, Vysokých škol, sportu a kde byli, když stát lil miliardy do ČSA?

Po posledních volbách do JM kraje zvítězili letectvím nepolíbení lidé, kteří vedli právě takové neinformované řeči. Sice už před časem změnili rétoriku, ale nedivil bych se, kdyby současný odchod WZZ byl ještě reakcí na jejich konfrontační výkřiky po nástupu do funkce.

Beru, vždy byli a jsou lidé, kterým imponuje "velký svět" a pociťují uspokojení, pokud letí z nějakého rušného hubu a ne z nějakého zapadákova. Já patřím k těm druhým, já mám raději střední a menší letiště, už jsem si dost užil prodírat se davem v AMS, DXB, IST nebo MUC. Jedná se jen o pocit, že raději jsem sám sebou než zrníčkem v jakémsi tisícihlavém stádu. Nikomu to nevnucuji :-).

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

V tom případě navrhuju letiště Brno přejmenovat na Prague East nebo Vienna North a pak už to půjde samo :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Karel_x píše:příslušní manažeři prostě mají mj. tabulku, kde kromě kolonky "Dálniční napojení" je pro lepší investice i podmínka "Letecké spojení". Toto nechápající lidé pak vedou zmatené úvahy o nepotřebnosti regionálních letišť, dotací, o tom, že si každý může zajet tam, nebo onde.

@Karel_x: souhlas, moje řeč... Přesně takto se u nás ve velké německé firmě o investicích rozhoduje.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:
Karel_x píše:příslušní manažeři prostě mají mj. tabulku, kde kromě kolonky "Dálniční napojení" je pro lepší investice i podmínka "Letecké spojení". Toto nechápající lidé pak vedou zmatené úvahy o nepotřebnosti regionálních letišť, dotací, o tom, že si každý může zajet tam, nebo onde.

@Karel_x: souhlas, moje řeč... Přesně takto se u nás ve velké německé firmě o investicích rozhoduje.



..jenže titíž manažeři pak mají další tabulku, kde je napsáno, jak ty investice oklikou a beze ztrát dostat zpátky do Německa.... :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil: Takže nula od nuly pojde a ze strany němců a spol. není rozhodně zájem měnit model montovna, call centrum, servisní centrum....Především je nutno zamezit tomu, aby si Češi něco sami vymysleli, nebo zkonstruovali..... :ymdevil: Ba ne hoši, tudy cesta nevede, dnes je system takový, že zahraniční investoři v zemích kde investují už nenechávají plebsu (čest výjimkám) ani drobky. Smysl má, aby rozumní čeští investoři investovali tady a naopak postupně a nezvratně začali vytlačovat Němce zpátky za Šumavu. Případně aby Češi, Moravané a Slezané :D investovali v Německu, Francii i jinde a investice vozili zpátky sem, to by bylo asi úplně nejlepší....chtěl bych se toho dožít... Křetínský už s tím začal... :clap:


procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od procvi »

Podle krajského zastupitele Petra Kunce je ukončení linky chystaný krok. Kraj totiž na jaře zavede tři až pět nových leteckých spojení. „Je to součástí plánu, nové linky jsou už naplánované,“ uvedl Kunc na sociální síti Twitter. Více podrobností sdělit odmítl.
Zdroj:https://brnensky.denik.cz/z-regionu/brnenske-letiste-opusti-spolecnost-wizz-air-oznamili-zruseni-londynske-linky-20171127.html

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

procvi píše:Podle krajského zastupitele Petra Kunce je ukončení linky chystaný krok. Kraj totiž na jaře zavede tři až pět nových leteckých spojení. „Je to součástí plánu, nové linky jsou už naplánované,“ uvedl Kunc na sociální síti Twitter. Více podrobností sdělit odmítl.
Zdroj:https://brnensky.denik.cz/z-regionu/brnenske-letiste-opusti-spolecnost-wizz-air-oznamili-zruseni-londynske-linky-20171127.html



... a plánoval to ten Kunc sám: lol:, nebo o tom ví už i nějaká letecká společnost? :lol: Nebo vzniknou konečně nějaké krajské ajrolinky, třeba "Brněnské Drak"? :lol: :lol: :lol: Někdo by mu měl zavolat a zeptat se.... :crazy: :crazy: :crazy:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Petr31 píše:..jenže titíž manažeři pak mají další tabulku, kde je napsáno, jak ty investice oklikou a beze ztrát dostat zpátky do Německa.... :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil: Takže nula od nuly pojde a ze strany němců a spol. není rozhodně zájem měnit model montovna, call centrum, servisní centrum....Především je nutno zamezit tomu, aby si Češi něco sami vymysleli, nebo zkonstruovali..... :ymdevil: Ba ne hoši, tudy cesta nevede, dnes je system takový, že zahraniční investoři v zemích kde investují už nenechávají plebsu (čest výjimkám) ani drobky. Smysl má, aby rozumní čeští investoři investovali tady a naopak postupně a nezvratně začali vytlačovat Němce zpátky za Šumavu. Případně aby Češi, Moravané a Slezané :D investovali v Německu, Francii i jinde a investice vozili zpátky sem, to by bylo asi úplně nejlepší....chtěl bych se toho dožít... Křetínský už s tím začal... :clap:


bože tys tady přistál z kterýho století? můžeme tady nerozvíjet tyhle pseudoekonomický fantasmagorický filozofie a zůstat co nejblíž u letectví prosím?

procvi píše:Podle krajského zastupitele Petra Kunce je ukončení linky chystaný krok. Kraj totiž na jaře zavede tři až pět nových leteckých spojení. „Je to součástí plánu, nové linky jsou už naplánované,“ uvedl Kunc na sociální síti Twitter. Více podrobností sdělit odmítl.


=))

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

pepa007 píše:
Petr31 píše:..jenže titíž manažeři pak mají další tabulku, kde je napsáno, jak ty investice oklikou a beze ztrát dostat zpátky do Německa.... :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil: Takže nula od nuly pojde a ze strany němců a spol. není rozhodně zájem měnit model montovna, call centrum, servisní centrum....Především je nutno zamezit tomu, aby si Češi něco sami vymysleli, nebo zkonstruovali..... :ymdevil: Ba ne hoši, tudy cesta nevede, dnes je system takový, že zahraniční investoři v zemích kde investují už nenechávají plebsu (čest výjimkám) ani drobky. Smysl má, aby rozumní čeští investoři investovali tady a naopak postupně a nezvratně začali vytlačovat Němce zpátky za Šumavu. Případně aby Češi, Moravané a Slezané :D investovali v Německu, Francii i jinde a investice vozili zpátky sem, to by bylo asi úplně nejlepší....chtěl bych se toho dožít... Křetínský už s tím začal... :clap:


bože tys tady přistál z kterýho století? můžeme tady nerozvíjet tyhle pseudoekonomický fantasmagorický filozofie a zůstat co nejblíž u letectví prosím?

procvi píše:Podle krajského zastupitele Petra Kunce je ukončení linky chystaný krok. Kraj totiž na jaře zavede tři až pět nových leteckých spojení. „Je to součástí plánu, nové linky jsou už naplánované,“ uvedl Kunc na sociální síti Twitter. Více podrobností sdělit odmítl.


=))


...jsem rád, že pořád ještě můžu mít svůj názor a stat si za ním!

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Klidne muzes, smutne akorat je, ze ten tvuj nazor je nekde na urovni mysleni 17ho stoleti.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Fabo píše:Klidne muzes, smutne akorat je, ze ten tvuj nazor je nekde na urovni mysleni 17ho stoleti.


Tak smutní a mysli si co chceš....investice nejsou charita a kdo chce, tak si toho dávno všimnul. Kdo nechce vidět a přemýšlet, nic ho nepřesvědčí. A to jsem ani nezmiňoval, že v některých případech zahraniční investor rovnou přispěl téměř k zániku tradičních továren...neslyšel jsi například nikdy o působení Boeingu v Aeru a dalšího US vypečeného investora v Letu Kunovice? Případně o úspěchu dalších amíků v kopřivnické Tatře? Asi to 17. století....jsem o dost starší, takže jsem víc zažil, viděl, slyšel a měl víc času přemýšlet. Případně si někde přečti o zániku cukrovarnictví v ČR....

Ale abych to zkrátil...zahraniční investice (v dosavadní podobě montoven, skladů a jiných podřadných výrob) nás rozhodně nespasí a podbízení se investorům, kteří k nám přesouvají ty části výroby, které se jim nevyplatí z různých důvodů (náklady, ekologické předpisy...), nás nikam dopředu neposunou. Automotive bych radši nezmiňoval, protože tomu brzy zazvoní hrana a pak to bude v některých okresech u nás jako v Detroitu díky jednostranné orientaci.

Brněnským radím patří pochvala, že nepodlehli před časem nátlaku Amazonu (na rozdíl od jiných), ale teď by nejlíp udělali, kdyby hooodně urychlili dostavbu dálnice na Mikulov. To by atraktivitě a dopravní obslužnosti regionu pomohlo víc než hledání náhrady za LC dopravce do Tuřan. Ostatně letiště nově patří Accolade, takže uvidíme, jak se nový vlastník předvede.Howgh!

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Petr31 píše:
..jenže titíž manažeři pak mají další tabulku, kde je napsáno, jak ty investice oklikou a beze ztrát dostat zpátky do Německa.... :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil: Takže nula od nuly pojde a ze strany němců a spol. není rozhodně zájem měnit model montovna, call centrum, servisní centrum....Především je nutno zamezit tomu, aby si Češi něco sami vymysleli, nebo zkonstruovali..... :ymdevil: Ba ne hoši, tudy cesta nevede, dnes je system takový, že zahraniční investoři v zemích kde investují už nenechávají plebsu (čest výjimkám) ani drobky. Smysl má, aby rozumní čeští investoři investovali tady a naopak postupně a nezvratně začali vytlačovat Němce zpátky za Šumavu. Případně aby Češi, Moravané a Slezané :D investovali v Německu, Francii i jinde a investice vozili zpátky sem, to by bylo asi úplně nejlepší....chtěl bych se toho dožít... Křetínský už s tím začal... :clap:


Je absurdní tvrdit, že kvalitnější investice nesouvisí s leteckým spojením. To je vidět, že pisatel nikdy nepůsobil v branži. A čeští investoři? Je to fajn, ale světový trh je už dávno rozdělen, a pokud se třeba globální firma Xyz rozmýšlí, kde umístí centrálu pro východní Evropu, vývojové středisko, obchodní zastoupení, inženýrský podnik atd., prostě sáhne po městě s leteckou dostupností. Do měst bez letecké dostupnosti pak umístí nanejvýš pobočky s polovičními platy, a pokud takovou pobočku třeba vybavuje počítači, dá zase práci spřátelené firmě z místa sídly centrály. Lépe placení lidé v centrále také lépe utrácí ve svém městě a mohou i víc létat. Že už se nám uzavřel kruh? Ano, přesně tak.

Řeči o možném cestování třeba z Vídně na to nemají vliv - nic takového v Excelovské tabulce manažeři nemají a žádný manažer neporuší schválenou prosídžr, i kdyby byla sebehloupější...

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

tramin píše:Já jezdím z Brna do Katowic za 2 a čtvrt hodiny při dodržování předpisů...



Jo to byla za komunistů taková písnička, ve které se zpívalo, "V pět v Dejvicích, v Brně před šestou". A to nebyly dálnice. Dneska z Brna na letiště do Katovic je to 294 km a při obvyklém provozu google uvádí jízdní dobu 2,47 min. Na trase jsou na několika místech stavební práce. Rychlost na dálnici výrazně zpomalují předjíždějící kamióny. Na polské dálnici je mnoho úseků ze sníženou rychlostí na 100 km/hod.
Bez stání ve frontách před zúžením bys musel jet průměrnou rychlostí 131 km/hod. Což není v běžném provozu možné, ani při výrazném překračování povolené rychlosti v místech s menším provozem. Ale takových siláckých řečí jsem slyšel spoustu. Například že na letiště do Vídně z Brna jezdí běžně za 1,5 hod. při dodržování předpisů. Takže když vám Chironi poletí z Katovic v sedm ráno letadlo, tak si můžete klidně do půl páté pospat. P.S. Chiron byl francouzský automobilový závodník známý i z Velké ceny v Brně.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

pepa007 píše:teď jsem ještě narazil na tenhle článek http://zdopravy.cz/wizz-air-chtel-jen-d ... hoven-773/

přijde mi že je tam trochu problém s mentalitou ze strany hejtmana a spol. to jsou takový silácký výroky ve stylu "my jsme megaletiště a nám nikdo nebude nic diktovat, naopak my si budem diktovat jaký linky chceme, kdy je chceme a za kolik". a výsledek vidíme všichni.

možná budeme muset počkat až vyroste politická generace, která dokáže potlačit svoje ego. ale to je myslím, speciálně v brně, téměř nereálný :-)


Nový hejtman žádný silný řeči nevede a o megaletišti už vůbec ne a nikomu nic nediktuje. Je to první trochu lepší hejtman Jm kraje, který se zajímá taky o občany. Fakt je že ty vymyšlené bláboly, co tady někteří píší, jsou srovnatelné s úrovní nápadů brněnského náměstka pro dopravu Hollana. A klidně můžeš založit skupinu "Letiště v Brně nechceme".
Naposledy upravil(a) ajax07 dne 29. 11. 2017, 09:57, celkem upraveno 1 x.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Petr31 píše:...
Brněnským radím patří pochvala, že nepodlehli před časem nátlaku Amazonu (na rozdíl od jiných), ale teď by nejlíp udělali, kdyby hooodně urychlili dostavbu dálnice na Mikulov. To by atraktivitě a dopravní obslužnosti regionu pomohlo víc než hledání náhrady za LC dopravce do Tuřan.
...

V jednom s Vámi souhlasím. Váš názor klidně prezentovat můžete, ale pak se nedivte, že jsou lidé co mají názory jiné...

Třeba co se týče zrovna zmařené investice Amazonu v Brně - to vnímám zrovna jako jednu z nejsmutnějších novodobých brněnských kapitol. Politické strany co tuto investici svými obstrukcemi typu "dejte nám prvně všimné" zmařili, můžou za současnou relativně vysokou míru nezaměstnanosti u brněnských osob se základním nebo nedokončeným základním vzděláním. Navíc velkosklad Amazonu generuje obrovskou potřebu dopravy a to nejen té kamionové... Takže jsme zpátky u letiště.

Doba vlády jedné strany a jednoho světonázoru je pryč. Daní za to je pak to, že brněnští radní s dálnicí na Mikulov reálně téměř nic udělat nemohou. To spíš krajští politici JMK se svou odysseou se jménem krajský územní plán, proti němuž se stále ozývají různé NIMBY organizace. Jenže tyto organizace mají nyní takové možnosti, že je téměř nemožné jakoukoli dopravní stavbu rychle zahájit. Prostě v naší společnosti můžou... Podobné je to i třeba v Německu - proč nemá Mnichov dokončený dálniční okruh ? Zpět k Brnu - například jeden docent se třeba bojí, že by se tak zvýšil tlak na stavbu D43 okolo jeho domku v Kníničkách - a tak napadá vše co zavání investicí do lepšího silničního napojení Brna. Jiná organizace se sídlem na Cejlu zase vnímá svět tak, že život hlodavce je důležitějí než život lidský... Investorem dálnic je ŘSD se sídlem v Praze a když nebude mít JMK připravené koridory pro liniové stavby, postaví raději dřív místo Pohořelice-Mikulov aspoň dálnici Č.Budějovice-Dolní Dvořiště, kde jsou sice menší intenzity dopravy, ale za to kopce a proto je taky potřeba...

Proto ta obrovská frustrace, že když nemáme v Brně dobré silniční ani železniční napojení na VIE ani PRG a ani v dohledné době 10-15 let mít nebudeme, tak aby aspoň trošku fungovalo to letecké do 1-2 hubů a pár P2P low-costů...

P.S. Píšu to ve vlaku Frankfurt-Stuttgart - aktuální rychlost 235kmh... (197km přímo z letiště za 1h10min) Něco podobného přímo z Brna do Prahy a pak pod městem na letiště - tak má vypadat cílová budoucnost létání z Brna - na tom se asi shodneme... Ale kdo z nás se jí dožije...


Odpovědět