Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 155
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od majkl666 »

Hlavně v Polsku nějakým způsobem trvale přebývá přes 1,2m Ukrajinců a počet raketově stoupá, stačí zajet do Krakowa a trochu se zakoukat do SPZetek aut.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Dnes BRQ->MUC jen 18 PAX (letěl E135)...

Jinak k té Ukrajině a Lvovu - jestli projekt uskuteční, určitě poletím na skoro- Eurovíkend kromě BCN do LWO s manželkou taky. Takže taxík přestává stačit :-)... Co se destinace týče, dokážu si představit, že linka do Brna ze Lvova možná zláká ke studiu na brněnských VŠ pár mladších ukrajinců. Pokud vím, tak ten kdo zvládne výuku v češtině tak může u nás studovat zdarma. Navíc je v ČR nyní hlad po zaměstnancích, takže přivýdělek ke studiu si studentík v Brně najde snadno taky a zároveň ho bydlení a život nestojí tolik co v Praze. Což je win-win, protože velká část z takto dobře integrovaných studentů u nás zůstane. Určitě se líp integrují než lidi co mají kulturu, zvyky i náboženství diametrálně odlišné než co je u nás běžné. No ale co jsem se bavil s UKčkama na stavbě - pro ně nezajímavé - většinou jsou ze Zakarpatí - po jejich děrovatých cestách cca 4-5 hodin daleko od Lvova. Kdepak tito pojedou do ČR soukromým mikrobusem nebo linkovým busem. Ale uvidíme, rozhodně jak dopadne Lvov mne zajímat bude. Třeba ve svém soukromém názoru, že DUS, FRA nebo DUB (ano konečně myslím Dublin... :-) by byly ziskovější pletu. Uvidíme...

Ještě mne napadlo k té společnosti s 35pct. podílem města a kraje - to u nás fakt tak špatně funguje pražská burza ? Respektive emise akcií je tam tak extrémně drahá? Proč si nejde podle mne docela dobrý podnikatelský záměr pro kapitál tam ? Pak by třeba nebylo krajských a městských peněz skoro vůbec... Já tedy osobně bych do pink sheetu takové společnosti klidně pár pct. mého akciového portfolia už i z patriocismu obětoval, i když je riziko krachu projektu je zde výrazně větší než konzervativní investice do klasických blue chips akcií...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

vladivostok píše:Polsko a Ukrajina majú k sebe veľmi blízko spojuje ich okrem iného aj nenavist k Rusku ...

Ukrajina je mnohonárodnostní stát a ona nenávist se týká jen části obyvatelstva (a současných vládců). Kromě toho také oba státy mnoho věcí rozděluje, např. mají ve 20. století mnoho temných událostí (které navíc nyní v UA osavují), Poláci nemají ani historicky jakýkoliv pocit slovanské vzájemnosti atd. Spojuje je naopak to, že do konce první války oba státy neexistovali (PL už 130 let). PL je docela homogenní stát, UA určitě není.

Marty-t píše: Což je win-win, protože velká část z takto dobře integrovaných studentů u nás zůstane.


Možná pro nás, pro UA je to tragedie. Kolik jich vůbec zůstalo ze 40 mil? Pokud se odečtou ti, co žijí a pracují v EU a RF, Krym, Donbas a ještě různé mrtvé duše? A jaká je skladba těch co zůstali?

Marty-t píše:Proč si nejde podle mne docela dobrý podnikatelský záměr pro kapitál tam ? Pak by třeba nebylo krajských a městských peněz skoro vůbec... Já tedy osobně bych do pink sheetu takové společnosti klidně pár pct. mého akciového portfolia už i z patriocismu obětoval...


Já, i když bych si moc přál, aby se to povedlo, zatím bych za akcie své peníze nevydával. Nevěřím, že se v nejbližších letech dostanou do černých čísel. Pokud je budu chtít podpořit, pokusím se s nimi občas někam letět.

Mr.Pexesso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 07. 2007, 13:07
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mr.Pexesso »

kuba.biker píše:cenu 4-6000,- bych považoval za ok v momentě, kdy by se jednalo o renomovaného síťového dopravce.

Když už jsme u té ceny, je někdo schopen +- odhadnout, jaká je minimální cena letenky, aby linka cca 2 hod. letu nebyla ve ztrátě? Pokud si správně pamatuju, v minulosti jsem letěl s Wizzem z BRQ na FCO a i s odbaveným zavazadlem byla zpátečka do 2 tisíc Kč. Pokud by měla být standardní cena 5-6 tis, tak si to asi spousta lidí rozmyslí, jestli poletí z BRQ.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Mno, asi se shodneme, že tady všichni máme společnou touhu = co nejvíc linek.

Ale možná si shrňme pár indicií, který vzbuzujou trochu pesimismu:
- noname aerolinka s nevalnou pověstí
- vypadá to na 28 let starý letadlo
- značně nestandardní postup otevřít najednou 5-7 linek z regionu, kde vůbec nepůsobím
- linky nastřílený od pasu bez zjevné logiky
- naprosto nestandardní forma dceřinné společnosti s místní samosprávou
- podivný odchod wizzairu
- silácké řeči politiků

Ale zkusme být optimisti - třeba je Blue Air zrovna na vzestupu správným směrem, obměňujou letový park, mají objednaný nový mašiny, expandujou v turíně a v liverpoolu, počty pasažérů rostou... Tak se modleme, třeba se stane zázrak a bude to sukces :-)


Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Dog »

Airbus380 píše:
beardie píše:ak ma byt 5 stalych destinacii, tak s 1 lietadlom by to stihli otocit aj vsetko denne
o tom pochybujem, preto nerozumiem, preco by tu malo byt to lietadlo bazovane


Tak současný počet rotací vychází na 2 lety denně, někdy i 3. Může to být po vzoru třeba KSC a lítat se do W (BRQ-FCO-TSR-FCO-BRQ např).

Skoro trefa. Jen místo TSR tam má být OSR... Je to sice z agentury JPP, ale na každém šprochu... :wtf:

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MK »

pepa007 píše:- značně nestandardní postup otevřít najednou 5-7 linek z regionu, kde vůbec nepůsobím
- linky nastřílený od pasu bez zjevné logiky
- naprosto nestandardní forma dceřinné společnosti s místní samosprávou


ja bych to videl na taktiku pokus-omyl: otevreme spoustu linek, uvidime jak se to bude prodavat, a tam, kde si spocitame, ze se to nevyplati, tu linku zrusime (pokud nam to nedoplati JMK)... tohle sveho casu TVS/SW praktikovali tez :)

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Mino jiné už jdou koupit letenky se Smartwings z Brna na léto. Ceny jsou horší a horší, pod 7.000,- jsem nic nenašel. Rumunům to dává šanci být alternativou za lepší cenu. Proč letět za 7.000 a víc do Burgasu, když bude Barcelona nebo Chorvatsko za 3.000 (jsem optimista) nebo za 4.000,- (můj strop za dovolenkové letenky). Mino jiné jsem už v minulosti letěl právě se Smartwings za 4000,- do Burgasu a Splitu, tak nechápu, kam na ty dnešní ceny chodí. A ještě k tomu Chorvatsku - autem mě tam nikdo nedostane, letadlem se Sky Europe a Smartwings jsem byl ve Splitu resp. na ostrově Čiovo opakovaně a k maximální spokojenosti. A vidím kolem čím dál víc lidí, kteří do Chorvatska chtějí letět nebo letí. Jsem proto u Splitu a Dubrovníku optimista.

Mr.Pexesso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 07. 2007, 13:07
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mr.Pexesso »

Dog píše: Skoro trefa. Jen místo TSR tam má být OSR... Je to sice z agentury JPP, ale na každém šprochu... :wtf:

Tomu se mi snad ani nechce věřit, že by to mohlo být reálné. JMK + MMB zadotují provoz 120 mil. Kč a díky tomu získá linku i OSR? :-)

RAdek píše:A vidím kolem čím dál víc lidí, kteří do Chorvatska chtějí letět nebo letí. Jsem proto u Splitu a Dubrovníku optimista.

Přesně, taky patřím mezi ty, kteří nehodlají absolvovat cestu do Chorvatska autem. Počkám si na ceny, ale ten Dubrovnik vidím celkem reálně, že si zaletím na dovolenou.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

pepa007 píše:Ale možná si shrňme pár indicií, který vzbuzujou trochu pesimismu:
1) noname aerolinka s nevalnou pověstí
2) vypadá to na 28 let starý letadlo
3) značně nestandardní postup otevřít najednou 5-7 linek z regionu, kde vůbec nepůsobím
4) linky nastřílený od pasu bez zjevné logiky
5) naprosto nestandardní forma dceřinné společnosti s místní samosprávou
6) podivný odchod wizzairu
7) silácké řeči politiků


1) Nikdy jsem s nimi neletěl, ale mnohokrát jsem se s nimi potkal na letištích v Rumunsku. Nepůsobí na mě jako typický LCC, ostatně má c/s lety s AZ. Funguje normálně a ani žádná častá zpoždění se mi nevybavují
2) Nevidím v tom problém. Pro velké LCC vychází výhodněji nové eroplány, pokud je nakupují ve velkém.
3) Myslím, že tak to zadal kraj/město - pláclo tam 4 dříve osvědčené linky, jednu UA a dvě letní Jugošky
4) Myslím, že linky logiku mají, většina jsou linky, co FR považoval za nadějné, BRU je náhrada za EIN, u LWO se zeptejte Holana, co je tam tak přitažlivého, kromě nočních klubů. Umím si představit i ideologický motiv, inspirovaný třeba od EU nebo Sorose.
5) Nevím, nevyznám se, trochu mi to připomíná WZZ UA, možná, že je to kvůli dotacím (kontrola, předpisy EU atd.)
6) Souhlas, je to škoda
7) Souhlas, ae nechci zabřednout do politických debat

Na druhé straně tato forma umožní rychle reagovat na změny poptávky, například, pokud by skončil bmi, je město asi schopno rychle Embraery nahradit. Nebo, pokud by s AZ došlo na c/s (já bych se o to pokusil), mohou rychle přejít třeba na víc rotací týdně. Mohli by také zkusit třeba MOW, PED na tom vcelku úspěšně roztáčí byznys, a něco by se mu ukrást dalo - linka do MOW létala z BRQ roky před bankrotem UTairu.

Já v tuto chvíli vidím havní problém v ceně - bojím se, že za tu cenu éro nenaplní, že pokud nějaký baťůžkář bude chtít do BGY, zajede si raději do BTS, odkud to bude za třetinu. A podobně ostatní destinace.

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 155
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od majkl666 »

Taky bych nikdy nejel do Chorvatska autem a pokud bude cena za Dubrovník do 3000 Kč RT, pak na 99 % taky poletím.
Jinak jsem na googlu našel tento odkaz http://fortis-corp.com/downloads/AAG-737%20500%20Performance%20%20Summary.pdf dá se tedy spočítat alespoň přibližná (orientační) cena za palivo na hodinu letu bulíka.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Karel_x píše:
pepa007 píše:Ale možná si shrňme pár indicií, který vzbuzujou trochu pesimismu:
1) noname aerolinka s nevalnou pověstí
2) vypadá to na 28 let starý letadlo
3) značně nestandardní postup otevřít najednou 5-7 linek z regionu, kde vůbec nepůsobím
4) linky nastřílený od pasu bez zjevné logiky
5) naprosto nestandardní forma dceřinné společnosti s místní samosprávou
6) podivný odchod wizzairu
7) silácké řeči politiků


1) Nikdy jsem s nimi neletěl, ale mnohokrát jsem se s nimi potkal na letištích v Rumunsku. Nepůsobí na mě jako typický LCC, ostatně má c/s lety s AZ. Funguje normálně a ani žádná častá zpoždění se mi nevybavují
2) Nevidím v tom problém. Pro velké LCC vychází výhodněji nové eroplány, pokud je nakupují ve velkém.
3) Myslím, že tak to zadal kraj/město - pláclo tam 4 dříve osvědčené linky, jednu UA a dvě letní Jugošky
4) Myslím, že linky logiku mají, většina jsou linky, co FR považoval za nadějné, BRU je náhrada za EIN, u LWO se zeptejte Holana, co je tam tak přitažlivého, kromě nočních klubů. Umím si představit i ideologický motiv, inspirovaný třeba od EU nebo Sorose.
5) Nevím, nevyznám se, trochu mi to připomíná WZZ UA, možná, že je to kvůli dotacím (kontrola, předpisy EU atd.)
6) Souhlas, je to škoda
7) Souhlas, ae nechci zabřednout do politických debat

Na druhé straně tato forma umožní rychle reagovat na změny poptávky, například, pokud by skončil bmi, je město asi schopno rychle Embraery nahradit. Nebo, pokud by s AZ došlo na c/s (já bych se o to pokusil), mohou rychle přejít třeba na víc rotací týdně. Mohli by také zkusit třeba MOW, PED na tom vcelku úspěšně roztáčí byznys, a něco by se mu ukrást dalo - linka do MOW létala z BRQ roky před bankrotem UTairu.

Já v tuto chvíli vidím havní problém v ceně - bojím se, že za tu cenu éro nenaplní, že pokud nějaký baťůžkář bude chtít do BGY, zajede si raději do BTS, odkud to bude za třetinu. A podobně ostatní destinace.



Souhlasím více s Karlem.
- nonename pro někoho, kdo nebyl v Rumunsku, jestli má někdo nevalnou pověst, tak je to podle mě Ryanair nebo Wizzair, nevím, odkud na nevalnou pověst Rumunů kdo přišel, lítal jsem s nim ještě z Baneasy, prostě průměr
- letadlo je staré, to je fakt, kraj by si měl dát podmínku výměny, pokud bude spolupráce fungovat
- na linkách není nic nestandardního a od pasu je spíš ta kritika, většina z nich fungovala a že Ryanair a Wizzair mění linky podle toho, jak se kdo vyspí (i když na Alicante, Milánu a Římu se podepsali i Filipovci), je jiný příběh. A Rumuni, kteří lítali do Vídně a lítají do Mnichova (Blueair) a mají linky z Bukurešti do Vídně, Budapešti a Prahy a z Prahy do Kluže (Tarom) nepůsobí v regionu? A co je náš region? Od Kuřimi do Šlapanic nebo střední Evropa?
- dceřiná společnost může pomoct rozvoji letecké dopravy v Brně, živelně bez podpory i kontroly to hned nepůjde, ale samozřejmě problémy v sytému být mohou
- odchod Wizzairu se tady mockrát diskutoval, jsou prostě arogantní "hvězdy", když je konjunktura letecké dopravy
- mluvit dokola o siláckých řečech politiků už mi připadá jako úchylka. Kdo jsou ti politici, když Hašek je pryč? Vokřál a spol. na to dost kašlou jako na celý rozvoj města a jediný, kdo se do toho pustil, je Šimek (nevím, jestli ho tak letecká doprava baví nebo mu jde o prospěch kraje nebo hlasy voličů, asi všechno dohromady), ale žádné silácké řeči jsem od něho neslyšel ani nečetl, co slíbil, zdá se, že bude, spíše mi připadal opatrný ve vyjádřeních, nic megalomanského pro min. 600 tis. lidí z Brna a okolí to není a jedna, dvě linky jsou možná řešení pro Pardubice, ale ne Brno, a že nadhodil rozmezí cen letenek, silácké by bylo, kdyby sliboval 500 až 2000 Kč za zpáteční letenku
tak co komu furt vadí a a co vlastně chcete? to není pesimismus, ale zpochybňování všeho, co se začalo po letech apatie dít, za každou cenu

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Orus-x »

Karel_x píše:5) Nevím, nevyznám se, trochu mi to připomíná WZZ UA, možná, že je to kvůli dotacím (kontrola, předpisy EU atd.)

WZZ UA byla klasická dceřiná společnost pro regulovaný trh, firma registrovaná na Ukrajině, aby mohla lítat z domovské Ukrajiny. Jakmile Ukrajina uvolnila trh, WZZ tam normálně podnikal na maďarské AOC a WZZ UA šla do kopru (respektive byla formálně začleněna). Blue Air je EU dopravce, BRQ je EU trh, tam něco takovýho není potřeba.

Ví někdo, jakým způsobem Blue Air podniká na svých nerumunských bázích (TRN, LPL, LCA) - tam taky funguje přes nějakou nastrčenou agenturu?

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

ajax07 píše:tak co komu furt vadí a a co vlastně chcete? to není pesimismus, ale zpochybňování všeho, co se začalo po letech apatie dít, za každou cenu


já myslím že my všichni chceme stabilní, trvale udržitelný rozvoj letiště a linek v rámci možností, bez ohledu na to jestli je u koryta hašek nebo šašek.

místo toho lítáme ode zdi ke zdi, od absolutní apatie a zrušení půlky pravidelné dopravy po megaplán otevřít 5 nových linek najednou v nějaké úplně nesmyslné společné entitě. ti lidi jsou tvoji zaměstnanci a dělají to za tvoje prachy, tak je na místě aspoň zvednout obočí, když něco smrdí :wink:

ale jak už jsem řekl, dejme jim šanci, možná jsou rumuni zrovna na vlně, starou mašinu může za 3 měsíce vystřídat nová, a celou Velkomoravskou říši zachvátí cestovatelská horečka. a šimek dostane metál :-)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Marty-t píše:Ještě mne napadlo k té společnosti s 35pct. podílem města a kraje - to u nás fakt tak špatně funguje pražská burza ? Respektive emise akcií je tam tak extrémně drahá? Proč si nejde podle mne docela dobrý podnikatelský záměr pro kapitál tam ? Pak by třeba nebylo krajských a městských peněz skoro vůbec... Já tedy osobně bych do pink sheetu takové společnosti klidně pár pct. mého akciového portfolia už i z patriocismu obětoval, i když je riziko krachu projektu je zde výrazně větší než konzervativní investice do klasických blue chips akcií...


Na burzu si pro kapitál chodí stabilní, delší dobu fungující firmy. Taky je to forma možného exitu pro zakladatele a privátní investory z předchozích kol. Nejde dát na burzu prázdná schránka :)

Jo a slovo "patriocismus" neexistuje :D


Odpovědět