Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3783
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod HighFlyer » 17. 02. 2019, 23:27

Petr31 píše:....reaguješ jak malé dítě, kterému rozšlápli bábovičky, kdo používá hlavu nejen na to, aby my nepršelo do krku, tomu je to co jsem napsal zcela jasné a nic víc nepotřebuje. Co nějaký nadhled? Proč se ksakru berete tak vážně a za vším hledáte nějaké spiknutí či osobní zájem? Tím, že píšu o možnostech osobní letecké dopravy z Brna reálně?

Takze presne jak jsem cekal, cisla a fakta nejsou neco, ceho bychom od tebe mohli ocekavat. Jenom nejake male deti a babovicky, invektiva o krku a desti, a pokracovani v "dojmologii".

Nemyslíš si, že kdyby náhodou ta linka do MUC byla tak lukrativní, LH by tu linku po BMI dávno převzala sama a posílala větší letadlo?

Tak nam k tomu napis nejaka cisla. Treba kolik ma sedacek LH ve vlastnich letadlech a jestli by takova kapacita uz byla pro tu linku vhodna. Anebo nam rekni, jaka byla vytizenost v dobe, kdy letala jedna frekvence a co s vytizenosti udelalo zavedeni druhe rotace. A co podle tebe tato cisla vypovidaji o charakteru toho trhu.

Koneckonců proč by LH z Brna vozila cestující k sobě domů když ví, že většina cestujících z regionu může letět z Vídně, kde operuje LH dcera Austrian?

Koneckoncu, kdyz ve Vidni brutalne narostla konkurence a cestujici, ktery tam prijede z BRQ po zemi, si muze do hlavnich destinaci vybrat z letu nekolika konkurentu, kteri nejsou dcerou LH?


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1230
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 17. 02. 2019, 23:33

HighFlyer píše:
Petr31 píše:....reaguješ jak malé dítě, kterému rozšlápli bábovičky, kdo používá hlavu nejen na to, aby my nepršelo do krku, tomu je to co jsem napsal zcela jasné a nic víc nepotřebuje. Co nějaký nadhled? Proč se ksakru berete tak vážně a za vším hledáte nějaké spiknutí či osobní zájem? Tím, že píšu o možnostech osobní letecké dopravy z Brna reálně?

Takze presne jak jsem cekal, cisla a fakta nejsou neco, ceho bychom od tebe mohli ocekavat. Jenom nejake male deti a babovicky, invektiva o krku a desti, a pokracovani v "dojmologii".

Nemyslíš si, že kdyby náhodou ta linka do MUC byla tak lukrativní, LH by tu linku po BMI dávno převzala sama a posílala větší letadlo?

Tak nam k tomu napis nejaka cisla. Treba kolik ma sedacek LH ve vlastnich letadlech a jestli by takova kapacita uz byla pro tu linku vhodna. Anebo nam rekni, jaka byla vytizenost v dobe, kdy letala jedna frekvence a co s vytizenosti udelalo zavedeni druhe rotace. A co podle tebe tato cisla vypovidaji o charakteru toho trhu.

Koneckonců proč by LH z Brna vozila cestující k sobě domů když ví, že většina cestujících z regionu může letět z Vídně, kde operuje LH dcera Austrian?

Koneckoncu, kdyz ve Vidni brutalne narostla konkurence a cestujici, ktery tam prijede z BRQ po zemi, si muze do hlavnich destinaci vybrat z letu nekolika konkurentu, kteri nejsou dcerou LH?


...vidím, že jsi nepochopil vůbec nic....dobrou noc :crazy:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3783
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod HighFlyer » 17. 02. 2019, 23:36

Petr31 píše:...vidím, že jsi nepochopil vůbec nic....dobrou noc

Dobrou. A priste tedy nejaka ta cisla. Dojmů uz jsme nadsaturovani.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 535
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 18. 02. 2019, 00:49

Petr31 píše:
MarcosFT píše:Uvidíme co nastane, třeba nás čeká příjemné překvapení. Ono není nikde napsáno, že Brno byla nevýdělečná destinace. BMI kvůli Brnu nepadlo. 3x týdně nezní špatně, ale terno to teda taky není hlavně pro tu onu firemní klientelu (pochybuju že je někdo naučený lítat multi city nebo že by to vůbec chtěl). Dvoum denním frekvencím už ale nevěřím. Já bych tu rád uvítal pro změnu Baby bus od AF :D


...pánové, nerad vám kazím mokré sny, ale nechcete si konečně ve Štatlu sundat růžové brýle z nosu? :crazy: Už jsem to tady několikrát psal, ale kdyby LKTB bylo takové terno, dávno se o něj významné evropské ajrolinky poprali a bez pobídek. Namísto toho odešel i ten Wizzair (když si nevybrečel další dotace). Prostě kromě pár byznys cesťáků cizinců a pár insiderů odsud z airways :D nikdo o lítání s Brna s přestupem někde v Německu velký zájem nemá. Nakonec i ten EMB 135 /145 nelítal plný...to jste si toho nevšimli? A pokud by kraj nebrzdil tu D52 na Mikulov, bylo by už vymalováno díky Schwechatu dávno. Takže kromě MOLa zbývají letní chartery, nějaké ty cargo lety a k tomu si můžete pouštět na podzim draky. To nepíšu proto, abych vás nas*al, ale jen konstatuji drahnou dobu i poučeným laikům známá fakta. Nakonec jestli se nevyřeší ty majetkoprávně - restituční spory, budete mít v budoucnu v Tuřanech krásné satelitní městečko pro věrchušku a nemusíme se tady dál rozčilovat :ymdevil:

PS: Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je tak asi všechno pánové, co s tím můžete dělat.


Proč cituješ zrovna mě v souvislosti s růžovými brýlemi? Brýle si možná pořiď ty. Jasně jsem napsal že je Brno p***l - tudíž máme stejný názor na pár cesťáků a patrioty z airways. Druhý příspěvek je čistě hypotetický a slovo "překvapení" snad většině lidem, očividně až na tebe, došlo. To že BMI nepadlo kvůli Brnu je ale čistý fakt. n*****š mě, ale úplně z jinýho důvodu.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 631
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 18. 02. 2019, 13:37

Nevím, jestli se mohu do této, hluboce intelektuální diskuse zapojit. Ohledně l/f u bmi doporučuji práci s kalkulačku:
The airline carried 522,000 passengers on 29,000 flights in 2018

Tedy průměrný počet pax/let byl napříč celou společností a všemi trasami 18. Brno na tom bylo z tohoto pohledu v podstatě průměrné, možná i nadprůměrně.

Netuším, jak přesně je to s majetkovými záležitostmi bmi, ale hádám, že bmi má britské sídlo i AOC (dnes ještě automaticky EASA AOC). To po brexitu přestane mít platnost EASA. Museli by založit evropskou dceřinku s většinově evropskými majiteli a tu zaregistrovat v některém státě EU. Na ni získat EASA AOC. Pak by mohli pokračovat v letech EU-EU. Jako třeba Easyjet. Podobně pilotní licence. Nemyslím, že brexit je hlavní důvod, ale pokud toto ani nezačali realizovat, počítám, že banky se moc nehrnuly do dalšího úvěrování.

Linka nebyla moc úspěšná především kvůli DLH c/s. Ceny za přestupní letenky po Evropě byly naprosto mimo realitu, párkrát jsem s nimi sice letěl, ale byla to opravdu zarážející cena. DLH Brno jednoznačně nepodporovala. Pokud by ceny DLH byly +/- na normální výši, měla linka ještě citelný potenciál rozvoje. Možná linka měla větší smysl jako p2p BRQ-MUC, ale tam se podle mě zase tolik lidí nepřesunuje.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2891
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 18. 02. 2019, 22:00

Souhlasím s Karlem. Jedinej problém byl cena, to je celý. Letenka (přestupní) po Evropě stojí tak 150-250€. Tady to stálo 300-400€. Mám to do Brna nejblíž, do Německa jsem loni letěl 20x, ale s BMI ani jednou, ta cena byla prostě úplně mimo realitu.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod procvi » 18. 02. 2019, 22:25

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122427178-udalosti-v-regionech-brno/319281381990218-udalosti-v-regionech/video/676341

Pan hejtman uvádí, že od září by mohla znovu fungovat linka do Mnichova a na to navázat nová linka do Bruselu (měsíc, dva po Mnichovu).
Tak se nechejme překvapit.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2891
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 18. 02. 2019, 23:44

procvi píše:https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122427178-udalosti-v-regionech-brno/319281381990218-udalosti-v-regionech/video/676341

Pan hejtman uvádí, že od září by mohla znovu fungovat linka do Mnichova a na to navázat nová linka do Bruselu (měsíc, dva po Mnichovu).
Tak se nechejme překvapit.


Pan hejtman je k***t.

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 45
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod papaya » 19. 02. 2019, 07:02

pepa007 píše:Pan hejtman je k***t.


Z čeho tak usuzuješ? :-)

zbozivulekral
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod zbozivulekral » 19. 02. 2019, 09:33

Rozumíte někdo tomu, proč se tak upíná na brusel?

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1005
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod PavelD » 19. 02. 2019, 10:01

zbozivulekral píše:Rozumíte někdo tomu, proč se tak upíná na brusel?


Třeba už ho nebaví pro dotace jezdit autem.

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 973
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 19. 02. 2019, 11:46

Rada Jihomoravského kraje na svém nejbližším zasedání projedná ukončení smlouvy se společností BMI regional, která zabezpečovala leteckou linku z Brna do Mnichova. Uvedl to v pondělí 18. února 2019 hejtman Bohumil Šimek.

„Jedním z důvodů ukončení smlouvy je zrušení 20 letů po sobě v měsíci, což očekáváme v pátek. Pokud to tak bude, tak krajská rada na svém jednání 25. února 2019 přijme usnesení o ukončení smlouvy a hned vyhlásí výběrové řízení v závazku veřejné služby na linku Brno – Mnichov. Potom je lhůta šedesáti dnů na zveřejnění tohoto oznámení a možnosti přihlášení leteckých dopravců. Určitý zájem leteckých společností jsem již zaznamenal, takže jsem v tomto lehkým optimistou.

...

Linka Brno-Mnichov začala létat v roce 2015, v závazku veřejné služby pak od 21. května 2018 a počty spojů se rozšířily na dva denně v každém směru od pondělí do pátku, v neděli jeden pár spojů. Spoj do Mnichova využívalo zhruba 2200 lidí měsíčně. Za rok 2018 Jihomoravský kraj zaplatil za provozování linky Brno-Mnichov-Brno letecké společnosti BMI regional necelých 22 milionů korun.

Zdroj: https://www.brnan.cz/udalosti/krajska-r ... linku-brno


Z čísel nahoře mi vychází průměrná obsazenost okolo 20-25 PAX/let. Počty jsou trošku komplikované - 2x denně po-pá + 1x neděle, ale v německé prázdniny jen 1x denně po-pá. Bez letů ve svátky. Proto ten rozptyl 20-25 PAX/let. Z vlastních měření, cen a reportů ostatních byly viditelné peaky ne+po MUC->BRQ, čt+pá BRQ->MUC.

Jinak k tomu Bruselu - kdysi byla v tisku zpráva o ceně pro tuším 10.000ho zákazníka linky do MUC - byla jím mladá paní z Boskovicka co cca 2x měsíčně linku využívá pro přestup do Bruselu. Úředníci, lobbysté EU... Navíc tam kromě EU sídlí i NATO. Podle mne je Brusel z těchto důvodů mezi top5 destinacemi kam se vydávají lidé z Brna na cesty. Dalšími významnými destinacemi nepokrytými žádnou linkou z Brna bych osobně viděl Paříž, Barcelonu, Řím, Moskvu a Frankfurt.

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod marexor » 19. 02. 2019, 22:24

Dám sem pár čísel.

Pracuji už hodně dlouho pro Český metrologický institut. Generální ředitelství a největší oblastní inspektorát je v Brně.
Každý týden létá několik lidí po celém světě, často ve dvou, ve třech nebo i více. Velmi často jezdí na GŘ do Brna zahraniční návštěvy, většinou skupiny osob na jeden mikrobus.
Řekl bych reálně 30 pax týdně in a out. Takřka vše se létá z Vídně, ve tři ráno na letiště, otrava pro všechny. Někdy se letí z Prahy, toho už v poslední době bývá výrazně méně.

Dva důvody, proč tomu tak je. Za prvé špatné reference na (RIP) BMI a zejména na cenovou politiku, dále ne vždy vyhovující časy, a za třetí - marketing a setrvačnost - Vídeň, Vídeň, Praha, Vídeň....Lidé, kteří jednají ze setrvačnosti, ráno ve tři nevstávají a je jim to šumák. Pokud někdo projevil iniciativně zájem o odlet z Brna, většinou narazil na cenu, kdy šéf nepovolil několikanásobnou cenu letenky. Nutno říci že oprávněně.

Není to dlouho, co bylo v ČMI asi 60 zahraničních hostů, shánět hotely v Praze pro odpočinek po cestě a dál do Brna a potom naopak, další skupinu stáhnout z Vídně.... U této situace si pamatuji na paradox, že z důvodu pohodlí hostů se uvažovalo o letu přímo do Brna s BMI. Jenže bylo málo sedaček v letadlech :crazy: a pro někoho by se tak muselo stejně jinam, to už bylo lepší zorganizovat velký bus.

Jsem si jist, že to bude v ostatních firmách stejně. Včera můj soused letěl do Bukurešti, opět ve tři ráno pěkně do Vídně... A jestli s BMI létalo dva lety celkem 40 pax jedním směrem za tu úchylnou cenu a spolehlivost, potom tu je desetkrát více lidí, kteří by rádi, ale...

A tak si tu v té pr...li žijeme. Ale jednou se to zlomí.

PS: Pamatuji si na staré vlákno "Ryanair do Brna". To bylo keců od analytiků a prognostiků, většina jich tu na fóru je pořád, kecy mají stále stejné a ta linka, ta tu je taky :)

Takže žvanilové, snažil jsem se dát nějaká konkrétní data a zkušenosti, dejte taky něco konkrétního.

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Adam96 » 20. 02. 2019, 09:17

Ja bych k predchozimu prispevku dodal jen to, ze nejde jen o Brno. Kdyz si vezmu, ze ke klientovi u Vyskova letela delegace z Danska pres Brusel do Vidne, tak si rikam, ze prece jen to Brno ma docela business potencial. Vyskov beru jen jako maly priklad, samozrejme, ale spousta vyrobnich firem se zahranicni materskou spolecnosti je i na Vysocine a kdyz vezmu jako stredobod Jihlavu, tak z brnenskeho letiste mi Google Maps aktualne ukazuje cestu na 57 minut, kdezto z prazskeho na 1h 43m, coz, ac mala, je taky casova uspora. Samozrejme teda kdyz pominu mesta, ze kterych lze letet primo do PRG ci VIE bez prestupu. Takze ja si dokazu predstavit, ze se tu nejaka takova podobna linka jako ta bmi (samozrejme s rozumnejsi cenovou politikou a diametralne odlisnou spolehlivosti) uzivi.

Problem podle me bude znovu prilakat pozornost business pasazeru po negativnich zkusenostech s bmi.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 103
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, Milán
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Mat » 20. 02. 2019, 10:06

Problém je, že ani sebespolehlivější linka nejlepšího dopravce do nejlepšího hubu by business klientele neřešila časté jednodenní služební cesty. Viz příspěvek výše, pokud se do Vídně vyráží ve tři ráno, je evidentně potřeba být v konečné destinaci velmi brzy a to s přestupem není možné. A celkově se do většiny destinací minimálně po Evropě nevyplatí letět s přestupem, ta dvouhodinová úspora cesty do Vídně/Prahy/Bratislavy se ztratí jednak delší trasou a také samotným přestupem. Trochu jiná věc jsou dálkovky, ale těžko říct, jak velkou poptávku v tomhle segmentu Brno a okolí může generovat a nabídka z Vídně je i tady velmi konkurenceschopná.

Přál bych Brnu nějakého normálního doravce, ale není to jednoduché. Určitě by ale bylo na místě rozšířit nabídku nízkonákladových letů, ať už Ryanair nebo Wizz, minimálně taková Paříž, Řím a něco na jihu (když i Pardubice drží Alicante) by se rozhodně uživily.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti