Stránka 289 z 324
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 02. 04. 2019, 18:46
od Mat
Tak ono s tím, že se lítá jen dvakrát týdně, v nejneatraktivnější dny a nijak skvělé časy nelze čekat zrovna zázraky. Pro Ryan je to taková typická linka na vyplnění prostoje pro letadlo, podobně jako PRG-PMI...
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 02. 04. 2019, 20:34
od marthym
PRG - PMI asi nebude konstantně stát 5 eur. Ta vzdálenost je taky o dost jiná... Navíc tam bych se o ten LF fakt nebál...
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 08:29
od Marty-t
Mat píše:Tak ono s tím, že se lítá jen dvakrát týdně, v nejneatraktivnější dny a nijak skvělé časy nelze čekat zrovna zázraky. Pro Ryan je to taková typická linka na vyplnění prostoje pro letadlo...
No a přesně tak to taky podle mne vzniklo - máme díru, vyplňme ji pokud nám místní radní přispějí. Hurá, bude někam linka, rádi přispějeme... Bez hlavy a paty.
Podle mne totiž Berlín není na seznamu TOP 5 destinací z Brna. Takhle se jen utratí peníze a ten Berlín podle mne stejně brzy skončí logicky přesunutím do Prahy. Je to sice čtvtá nejpopulárnější destinace v blízké Vídni (
aspoň podle výroční zprávy tamního letiště za rok 2017), tam to bude díky německojazyčným vazbám ale fungovat úplně jinak než v ČR. Podle mne se stačí podívat na top 15 destinací z Prahy, uvědomit si, že Londýn má víc letišť a dostaneme obrázek, že co by se z Brna jako P2P nebo Feeding mohlo uživit a podporovat rozlétání těchto perspektivnějších destinací, které mají větší šanci být dlouhodoběji ziskové. Vlastně má teď Brno pokryto podle počtu PAX z Prahy jen jedničku (Londýn) a třináctku (Milano). Co takhle jednat o Moskvě, Paříži, Amsterdamu, Frankfurtu ? Tam by to bylo podle mne více udržitelné... Chápu - asi nikdo z velkých hráčů nechce jednat jako první s letištěm v catchement area VIE.
OK, tak ale co takhle sezónní low cost k moři, když přes 80pct PAX lítá jen letními chartery ???
Rozlétání jiných destinací je podle mne opravdu jen plýtváním prostředků.
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 09:17
od RAdek
Někde od představitele kraje jsem před časem skutečně slyšel, že Ryan lítá bez dotací. Možná na výběr destinace se ani nikoho z JMK neptal. Ale nevím to, jen odhaduji.
Ještě ke včerejšku:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/letadlem-odleteli-do-berlina-z-brnenskeho-letiste-vubec-poprve-20190402.html
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 09:31
od jvoj
Tak ono to samozřejmě litá bez dotací, ale to ještě nemusí znamenat, že se do toho nelijou peníze nějak jinak, pod jiným názvem než "dotace" žejo...
A pak taky věci jako že malým letištím low-costi platí skoro nic, nebo úplně nic (viz výroční zprávy FR/W6). Tomu se taky neříká dotace, ale reálně to znamená proti ceníkovým cenám letiště jako BRQ nebo OSR úsporu v řádu 18-24 EUR na každého odlétajího pacoše.
A sezónní linky z letiště, které se musí nějak uživit, nebudou lítat právě kvůli poplatkům. Za plný lítat nebudou (ani za poloviční) a kdyby dalo letiště slevu jim, tak by muselo dát slevu všem.
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 11:14
od Marty-t
díky za mírné uklidnění, že se zřejmě mýlím, co se dotací na Berlín týče... Stejně si ale myslím, že půjde po žních k Turkovi (pardon - do Prahy)...
Co se pozice letiště ohledně poplatků týče - ta je celkem jasná. Upřímně řečeno, vždycky mne fascinovalo jak to ten nájemce letiště dělá, že zvládá být v mírném zisku (snad to není jen díky solární elektrárně u letiště...
) - například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...
Ta myšlenka na low cost k moři je zhruba taková, že ten kdo chce ze zásady letět bez CK, musí z VIE, BTS nebo PRG, protože (případně mne opravte pls.) nejlevnější nabídky Smartwings v BRQ začínají na cca 300 EUR return s kufrem. Takže i přes plný zmiňovaný poplatek cca 20 EUR letišti tam významný prostor poptávky pro levnější low cost konkurenci na úrovni 200-250 EUR return “někam přes léto k moři” podle mne prostě ještě je... Nebo existuje jiný důvod proč toto ještě někdo typu Ryan neobjevil ?
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 11:17
od jvoj
Marty-t píše:díky za mírné uklidnění, že se zřejmě mýlím, co se dotací na Berlín týče... Stejně si ale myslím, že půjde po žních k Turkovi (pardon - do Prahy)...
Co se pozice letiště ohledně poplatků týče - ta je celkem jasná. Upřímně řečeno, vždycky mne fascinovalo jak to ten nájemce letiště dělá, že zvládá být v mírném zisku (snad to není jen díky solární elektrárně u letiště...
) - například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...
Ta myšlenka na low cost k moři je zhruba taková, že ten kdo chce ze zásady letět bez CK, musí z VIE, BTS nebo PRG, protože (případně mne opravte pls.) nejlevnější nabídky Smartwings v BRQ začínají na cca 300 EUR return s kufrem. Takže i přes plný zmiňovaný poplatek cca 20 EUR letišti tam významný prostor poptávky pro levnější low cost konkurenci na úrovni 200-250 EUR return “někam přes léto k moři” podle mne prostě ještě je... Nebo existuje jiný důvod proč toto ještě Ryan neobjevil ?
Ryanair podle mě prostě ze zásady nebude lítat linku z malýho letiště, u které by musel platit poplatky - i tomu letišti by tím dal signál, že je toho schopný a ochotný je platit, což je asi to poslední co chce...
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 14:07
od JackBrno
Podle mě je Berlín z Brna naprosto nesmyslná destinace a obzvláště s aktuálním letovým řádem, jaký nastavili. Pro obchoďáky nepoužitelné, pro přestup dál z Berlína taky a těch pár výletníků to opravdu nezachrání. Pokud se ta linka neudržela z Bratislavy, nevidím žádnou zásadní odlišnost, proč by se mohla udržet z Brna, zvlášť když je to odsud k Berlínu ještě o znatelný kousek blíž. Taky to vidím jako odkladiště nevyužitého letadla
Sázkou na jistotu by byla nějaká středomořská destinace 2x týdně aspoň přes léto, to by celkem jistě rády využily i nějaké menší brněnské cestovky.
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 03. 04. 2019, 14:33
od Fabo
Marty-t píše:například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...
4 lidi v BRQ jsem nevidel, ani 1 v MUC, nicmene pripsal bych to spis tomu, ze na mensich letistich se ke gateu priplichti i lidi, ktere treba v MUC neuvidis, protoze proste jsou nekde v poli. Treba v KSC se "rampak" stavoval v gateu pro papiry, v Mnichove si je tiskne nekde jinde, nebo mu je prinese ridic autobusu.
Re: RE: Re: Brno - Tuřany
Napsal: 04. 04. 2019, 08:36
od JackBrno
Marty-t píše:...například počty personálu u odbavení linky do MUC byly do očí bijící - jeden člověk na gatu v MUC versus 3-4 v BRQ... Chápu, že toto je u charterů, kdy lidé letí mnohdy poprvé asi nutností, ale i u linkovek ? Nevím no...
Můžu tě ujistit, že personálu na letišti bylo vždycky spíš méně, než více, v poměru k reálné potřebě a to ve všech činnostech kolem letadla a cestujících
Těch lidí tam bývá tolik, aby tak sotva stíhali odbavit tolik letadel, co se tam podle plánu může sejít současně a když se pak nesejdou, tak najednou někteří lidé zůstanou volní a jdou pomáhat na gate. Případně tam jdou lidi z check-inu, pokud nemají zrovna další odbavení. BRQ je malé a v podstatě nikdo z personálu tam nemá jen jednu specializovanou činnost, ale vždycky několik různých, mezi kterými se přesouvá podle potřeby. Někdy to pak vypadá, zvlášť když tam stojí jediné malé letadlo (viz. BRQ/MUC), že se tam toho personálu sejde víc, než na velkých letištích, ale to je jen iluze
Naopak když se tam skutečně sejde víc letadel (chartery), tak to zase vypadá, že tam žádný personál není a všichni tam běhají od letadla k letadlu. Netroufám si odhadovat, kolik kilometrů jsem v létě denně naběhal mezi letadly
Re: Brno - Tuřany
Napsal: 04. 04. 2019, 09:26
od Marty-t
@Fabo, JackBrno: OK, díky. Vaše vysvětlení mého subjektivního pocitu o větším počtu odbavovacího personálu v BRQ zní rozumně. Chápu, že při mixu různých činností pak jakákoli forma efektivnější specializace nebo dokonce automatizace opravdu nehrozí...
Re: RE: Re: Brno - Tuřany
Napsal: 05. 04. 2019, 04:15
od Globik
JackBrno píše: Případně tam jdou lidi z check-inu, pokud nemají zrovna další odbavení. BRQ je malé...
Lidi z check-inu chodí na gate i na velkých letištích, osobně jsem několikrát zažil na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa
Re: RE: Re: Brno - Tuřany
Napsal: 05. 04. 2019, 08:01
od Alvin
Globik píše:JackBrno píše:na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa
Myslíš Šeremetěvo?
Re: RE: Re: Brno - Tuřany
Napsal: 05. 04. 2019, 08:53
od Karel_x
Globik píše:JackBrno píše: Případně tam jdou lidi z check-inu, pokud nemají zrovna další odbavení. BRQ je malé...
Lidi z check-inu chodí na gate i na velkých letištích, osobně jsem několikrát zažil na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa
Také bych řekl, že na tom není nic zvláštního, že tak, jak to dělají v BRQ je normální. Popravdě řečeno, není mi úplně jasné, o čem přesně diskutujeme
.
Re: RE: Re: Brno - Tuřany
Napsal: 05. 04. 2019, 09:05
od Globik
Alvin píše:Globik píše:JackBrno píše:na největším letišti aglomerace hlavního města nejvyspělejší země světa
Myslíš Šeremetěvo?
Ne, Dulles