Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

co takhle diskutovat spíš k tématu vlákna...

třeba:
Jihomoravský kraj prodloužil lhůtu pro nabídky aerolinek
...
Kraj o více než měsíc prodloužil lhůtu pro podávání nabídek leteckých společností, které by chtěly v závazku veřejné služby provozovat linku z Brna do Mnichova. Místo do 13. května mají čas až do 24. června
...
Hejtman Bohumil Šimek věří, že by se mohlo létat do Mnichova znovu ještě letos. Kraj intenzivně s dopravci jedná a tento týden se uskutečnilo kontraktační jednání samospráv s dopravci v Hannoveru.
...
https://www.brnan.cz/udalosti/jihomorav ... -aerolinek


Honza7887
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18. 07. 2013, 12:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Honza7887 »

Zdravím, tak v sobotu letadlo do Berlína bylo skoro plné, jen vzadu bylo pár volných míst. Otázkou je ale kolik lidí letělo jen díky akční letence, která byla k dostání za cenu kolem stovky. Na palubě bylo překvapivě i dost cizinců. Asi jsem skeptický, ale bez akční ceny tato linka asi nemá moc šanci. Je to sice fajn se proletět do Berlína za pár Kč, ale top destinace to není a ani nebude.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Marty-t píše:co takhle diskutovat spíš k tématu vlákna...

třeba:
Jihomoravský kraj prodloužil lhůtu pro nabídky aerolinek
...
Kraj o více než měsíc prodloužil lhůtu pro podávání nabídek leteckých společností, které by chtěly v závazku veřejné služby provozovat linku z Brna do Mnichova. Místo do 13. května mají čas až do 24. června
...
Hejtman Bohumil Šimek věří, že by se mohlo létat do Mnichova znovu ještě letos. Kraj intenzivně s dopravci jedná a tento týden se uskutečnilo kontraktační jednání samospráv s dopravci v Hannoveru.
...
https://www.brnan.cz/udalosti/jihomorav ... -aerolinek
Trochu nechápu tu zarputilost, se kterou kraj trvá zrovna na Mnichovu. Neříkám, že jako Hub je to úplně špatné, ale určitě není jediný takový.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

JackBrno píše:
Marty-t píše:... Kraj intenzivně s dopravci jedná a tento týden se uskutečnilo kontraktační jednání samospráv s dopravci v Hannoveru...
Trochu nechápu tu zarputilost, se kterou kraj trvá zrovna na Mnichovu. Neříkám, že jako Hub je to úplně špatné, ale určitě není jediný takový.

Tipnul bych si, že Hannover se netýká MUC.

Jinak MUC je optimální. Kromě MUC máme ještě FRA - ten je dost daleko a hodně na západ. VIE, to je zase už možná už moc blízko. Co dál? WAW? Napadá vás ještě nějaký jiný hub s dostatečnou návazností?

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

MUC a FRA jsou logicke volby. Ale jen tam z voleje - o kolik je dal ZRH ? kousek dal je CDG nebo AMS. Na mape o hodne dal, ale letovy cas nebude extra delsi. Milano dalsi moznost, ale to bych si nam snad ani nepral - coz vlastne plati aj o CDG....


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Karel_x píše:
JackBrno píše:
Marty-t píše:... Kraj intenzivně s dopravci jedná a tento týden se uskutečnilo kontraktační jednání samospráv s dopravci v Hannoveru...
Trochu nechápu tu zarputilost, se kterou kraj trvá zrovna na Mnichovu. Neříkám, že jako Hub je to úplně špatné, ale určitě není jediný takový.

Tipnul bych si, že Hannover se netýká MUC.

Jinak MUC je optimální. Kromě MUC máme ještě FRA - ten je dost daleko a hodně na západ. VIE, to je zase už možná už moc blízko. Co dál? WAW? Napadá vás ještě nějaký jiný hub s dostatečnou návazností?
Oni už je to asi jedno, jestli ten přískok z Brna do hubu bude trvat 55 minut nebo 1:25. Neřekl bych, že to musí být nejdůležitějším faktorem. A do té hodiny a něco už se velkých hubů najde dost. Asi by se musela zkoumat nabídka možných návazností. Ale striktním trváním na MUC si myslím, že si výběr hodně omezují. Stejně se mi zdá, že si to kraj představuje jak Hurvínek válku :) Si myslí, že když vyhlásí výběrové řízení, že se budou dopravci předbíhat, jako třeba u autobusové nebo železniční dopravy :) Jenže u letadel tahají za výrazně kratší konec provazu, vybírat si rozhodně sami nemůžou a je nepravděpodobné, že by se jim na takto zadanou poptávku vůbec někdo ozval. Velké aerolinky spíš nestíhají a nějaká malá obskurní zase nebude schopna navázat spolupráci s nějakou velkou v hubu, aby mohli letadla code share.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mat »

Cokoliv kromě Německa nedává moc smysl, byla by tam daleko menší P2P poptávka. Ale taky mám strach, že bude velký problém někoho najít, menší aerolinky na tom momentálně opravdu nejsou dobře. Aby nakonec nedošlo na to, že jen ČSA prodlouží ranní a večerní linku PRG-DUS :D

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Mat píše:Cokoliv kromě Německa nedává moc smysl, byla by tam daleko menší P2P poptávka. Ale taky mám strach, že bude velký problém někoho najít, menší aerolinky na tom momentálně opravdu nejsou dobře. Aby nakonec nedošlo na to, že jen ČSA prodlouží ranní a večerní linku PRG-DUS :D


...což by ale bylo vůbec nejjednodušší řešení. Všichni kromě brněnských konšelů vědí, že kdyby byla linka do Tuřan takový terno, dávno by se o něj dopravci prali. Píšu to sem s přestávkami skoro 10 let, ale jsem tady furt za kazišuka.... :lol: Já se ale považuji za realistu, páč na nošení růžových brýlí jsem už moc starý a zkušený :ymdevil:

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

my se bavime o lince do hubu a ne do Prahy. Linka do Prahy mela smysl v dobe, kdy CSA vozilo vzduch do spousty destinaci po Evrope rano a vecer. Ale ted, kdyz CSA litaji nektere destice utery rano a patek vecer s mesicem v uplnku, tak to nema smysl. Stejne tak nema smysl hub jednou za den. Alespon 2 otocky za den, masina nocovat na LKTB, aby se dalo rano vyrazit a vecer (klidne druhy den) vratit. A kazdy, kdo potrebujue za rok vic jak 2x nekam zaletet sluzebne to vi. Tato sorta neni az tam citliva na cenu, ale o to vic je citliva na schedule.
Ale to uz jsme tady probirali x-krat.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

bubo píše:my se bavime o lince do hubu a ne do Prahy. Linka do Prahy mela smysl v dobe, kdy CSA vozilo vzduch do spousty destinaci po Evrope rano a vecer. Ale ted, kdyz CSA litaji nektere destice utery rano a patek vecer s mesicem v uplnku, tak to nema smysl. Stejne tak nema smysl hub jednou za den. Alespon 2 otocky za den, masina nocovat na LKTB, aby se dalo rano vyrazit a vecer (klidne druhy den) vratit. A kazdy, kdo potrebujue za rok vic jak 2x nekam zaletet sluzebne to vi. Tato sorta neni az tam citliva na cenu, ale o to vic je citliva na schedule.
Ale to uz jsme tady probirali x-krat.
Akorát to nocování je těžko splnitelný sen. Letadlo musí lítat celý den a všechny destinace by chtěly, aby zrovna u nich letadlo nocovalo a že by to vyšlo zrovna na Brno, to je nepravděpodobné. Navíc v noci se dělá linková údržba, takže by tady museli mít mechanika a to se asi moc nevyplatí. Ale každopádně minimálně dvě rotace denně, co nejdříve ráno a co nejpozději večer, jsou nutné, aby to mělo smysl.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mat »

Samozřejmě, že by to nebylo pro Brno ideální řešení. Zmiňoval jsem to jen v souvislosti s tím, že nebude vůbec jednoduché sehnat dopravce, který by létal přímo do nějakého pořádného hubu, viz Ostrava, tam už taky nějakou dobu probíhají jednání a zatím nic.

Když si trochu zaspekulujeme, nemuselo by to ale být tak beznadějné. PRG-DUS se létá 6:55-8:35 a večer DUS-PRG 20:00-21:35, pravděpodobně by se tedy v Brně nocovalo, tudíž pro cesty z Brna by to mohlo fungovat velmi dobře. Kdyby se v PRG přistálo někdy v 6:30, stihla by se celá vlna odletů do byznys destinací okolo sedmé (BRU, AMS, MXP, CDG, WAW, FRA). S večerním odletem do Brna po desáté by se zase stihly přestupy z večerních linek ze stejných destinací přistávajících v PRG po deváté večer. Pro jednodenní služební cesty z Brna ideální. Velmi Brnu přeju linku do Mnichova a klidně i do Frankfurtu, tak jako to má třeba velikostí i významem srovnatelná Kluž a Temešvár, ale s VIE i PRG za rohem je to opravdu těžké.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Petr31 píše:...což by ale bylo vůbec nejjednodušší řešení. Všichni kromě brněnských konšelů vědí, že kdyby byla linka do Tuřan takový terno, dávno by se o něj dopravci prali. Píšu to sem s přestávkami skoro 10 let, ale jsem tady furt za kazišuka.... :lol: Já se ale považuji za realistu, páč na nošení růžových brýlí jsem už moc starý a zkušený :ymdevil:


Nemáš pravdu, projdi se po VIE a uvidíš, kolik tam lítá denně lidí po služebkách. Hodně z nich by lítalo raději z BRQ, ale musí být pro to zajištěny 3 podmínky:

1) Feeding na blízký hub, odkud toho hodně lítá a není to daleko
2) Minimálně 2 rotace pro spuštění a 3+ pro nárůst
3) Cena letenek ne moc vyšší než obvyklá (tj. po Evropě v Economy je absolutní strop 15k)

Pokud nejsou splněny všechny 3 podmínky současně, nebude taková linka vzkvétat nikde a nikdy. K bodu 1) MUC je ok, 2) Dvě rotace na rozvoj nestačí, 3) Ceny DLH zadusily linku posledně.

Splňte všechny 3 podmínky a rozjede se to, splňte dvě a bude to živořit, splňte jednu a můžete to zavřít. To je vše, nemá smysl to pořád dokola pitvat.

Další potenciální hub by mohl být třeba AMS (dnes bych ho při cestě na ARN využil), ale podle mě je to už moc daleko, a málokdo by to bral pro cesty na jih a východ (Itálie, Švýcarsko, Balkán atd.) Prostě je už tak daleko na SZ, že už není moc dobrý pro cesty na JV.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Karel_x píše:Nemáš pravdu, projdi se po VIE a uvidíš, kolik tam lítá denně lidí po služebkách. Hodně z nich by lítalo raději z BRQ,


Prima, ve Vidni budu za necely tyden.

Jak tyto lidi poznam. Nosi nejake ksiltofky? Tagy na prirucaku? Triko s napisem "Chcu letat z Brna"?

Jako nerikam, ze by se nejaka linka do hubu nemohla uzivit, ale jak to zhodnotit z toho, ze je ve Vidni dene hromada lidi...to jsem fakt nepobral.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Petr31 píše:
HighFlyer píše:
Petr31 píše:..tu linku protlačili zelení pokrokáři v čele se soudruhem Hollanem, aby se jezdili do Berlína učit, jak těm kapitalistům zakroutit krky a pak se pěkně v multikulti Berlíně kulturně vyžili

Prosim te, vysvetli nam, jak se takove protlaceni dela? Jak to protlacuje zastupce strany, ktera jiz neni nejen v rade mesta, ale ani v zastupitelstvu? Fakt, zajimalo by me to. Rad bych se poucil - urcite takove know-how mas, tak se podel.


Jsou jen 2 možnosti..
Potřebuješ silnější brýle, abys nepřehlédl smajlík, to je ta pro tebe o trochu lepší varianta. Nicméně i bez něj by doufám většina pochopila, že se jedná o ironii a nadsázku. No a k tomu fakt nemám co dodat. Jedině snad to že lidí, kteří berou všechny a všechno kolem sebe smrtelně vážně je mi opravdu líto. :crazy:

Navíc je to dost OT. Protože pokud by byl důvod tento, měla by se do Berlína zavést linka z Práglu. Neboť kapitalistům kroutit krky se od berlínských novosoudruhů učí Hřib (viz aféra s elektroměry).
:wink:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Fabo píše:
Karel_x píše:Nemáš pravdu, projdi se po VIE a uvidíš, kolik tam lítá denně lidí po služebkách. Hodně z nich by lítalo raději z BRQ,


Prima, ve Vidni budu za necely tyden.

Jak tyto lidi poznam. Nosi nejake ksiltofky? Tagy na prirucaku? Triko s napisem "Chcu letat z Brna"?

Jako nerikam, ze by se nejaka linka do hubu nemohla uzivit, ale jak to zhodnotit z toho, ze je ve Vidni dene hromada lidi...to jsem fakt nepobral.

Co tak se mrknout na VIE v parkovacích domech a nebo lépe na levnějším Cčku po SPZtkách ? Cca 10pct jsou SK auta a dalsich 5-10pct CZ. Jo a u těch CZ aut - téměř nikdo kdo má značku A a stojí ve Vídni není z Prahy - je to jednoduše auto na leasing, jinak by nemělo A a na značce třeba Porsche Brno, Samohýl Zlín nebo Ross Brno, nemělo by firemní polep ze kterého se dá identifikovat sídlo na Moravě... Téměř nikdo z nich ale nemá na autě “chcu lítat z VIE”... :wink: Určitě by řada z nich volila jednodušší variantu odletu z BRQ, pokud by nějaká spolehlivě a za aspoň řádově podobných cenových podmínek (ale klidně i o 2-3.000 kč/return dráž - úspora času, km, parkovného a dálniční známky) fungovala...

EDIT: jo a ještě mne napadlo - operátoři by Ti taky rádi prodali anonymizovaná big data - pokud by jsi na to měl zbytečné finance - zadání typu “filtruj všechny CZ SIMky co byly v buňce letiště VIE, zajímá mne kde byli 24 hod. před a po...” operátoři umí. Sice za mastný peníz, ale umí...


Odpovědět