Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 467
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod RAdek » 28. 08. 2019, 16:57



xvick
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 28. 02. 2008, 13:22
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod xvick » 28. 08. 2019, 17:06

Krátká informace o spolupráci s KIWI je i na ...

http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... o-regionu/

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1329
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Robert » 28. 08. 2019, 18:46



Několik myšlenek Olivera Dlouhého z článku na iHnedu:

Menší letiště v blízkosti velkých mezinárodních leteckých hubů, jako je Vídeň, jsou pro větší nabídku Kiwi důležitá. Možnost propojení se zvyšuje, když jsou pasažéři rychle odbaveni.

"Pro nás je nejdůležitější přesun zavazadel, kde se může ztratit i hodina času. Pokud nám letiště odbaví pasažéry za poskytnutí dat rychleji, můžeme díky větší časové rezervě nabízet mnohem více spojení," říká Dlouhý k modelu, který by rád rozšířil také na jiná letiště. Dalším krokem Kiwi je nabídka poukazů na jídlo cestujícím, kteří je budou moci využít na letištích, kde mnohdy čekají i několik hodin. "Chceme se stát partnerem letišť a přivádět jim nejen pasažéry, ale také další příjmy," dodává.

Již v současné době se Brno ve vyhledávání Kiwi neoficiálně bere jako součást Vídně. Podobně jako třeba několik menších letišť v Sasku v okolí Drážďan.

"I menší letiště, jako je Brno, mají denně desítky tisíc vyhledávání. Pokud se Brno propojí s Vídní, půjde už o miliony vyhledávání," popisuje Dlouhý výhody spojování. Jako možnost do budoucna vidí získání kódu Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA), který by z Brna v letových řádech udělal i oficiálně Vídeň-sever.

Brno je od Vídně vzdálené něco přes sto kilometrů. Společnost Kiwi je ochotná organizovat i letištní přepravu mezi oběma městy. "Klidně si autobusy pronajmeme. Zájem existuje, předběžně jsme už jednali s některými velkými dopravci," říká Dlouhý.

Podobný model využívá i nízkonákladové letiště Girona, které je zhruba stejně daleko od Barcelony.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1016
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 28. 08. 2019, 20:00

pokud zavede Kiwi spolehlivé autobusy co budou jezdit v taktu mezi Vídní a Brnem - tak proč ne. To jim určitě fungovat bude. Třeba dostat se z Brna veřejnou dopravou na VIE k odletu ráno je docela oříšek - Regiojet bus ve 02:30 a 06:40 bývá vyprodaný a další rozumné spojení je až vlak ČD a Regiojetu po půl osmé s přestupem na hbf. S rezervou na zpoždění na koridoru - stíhat ve VIE odlet před 10:30 bych tedy osobně ani jedním z obou prvních vlaků neriskoval. Flixbusy mezi které jedou do Vídně jako mezimožnosti přes Brno odkudsi z Ukrajiny nebo Varšavy s nutným přestupem ve Vídni bych osobně jako spolehlivý přískok na letiště v úvahu nebral. Proto sám jezdím autem na P+R na severu Vídně a pak S7čkou přes město přímo pod VIE...

Akorát nechápu k čemu bude taková synergie s Kiwi busy letišti BRQ ? Vždyť to povede jen k větší dominanci VIE jakožto nejdůležitějšího letiště regionu. Pochybuji, že by někdo z Vídně se trmácel kamsi na “východní” letiště paradoxně ležící geograficky 100km severně...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5147
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Globik » 28. 08. 2019, 23:45

Tady je vidět, co způsobí nízké úrokové sazby. Investoři pak cpou peníze do kdečeho.
BRQ má dle pana Dlouhého denně desítky tisíc vyhledávání. Kolik se z toho realizuje prodeje? Předpokládám, že nula nula nic, takže to akorát zatěžuje server, což přináší jen náklady.
Až Kiwi udělá shuttly z Vídně města na letiště Brno - sever, budou to podle pana Drobného miliony vyhledávání denně. I pokud by se realizovalo pouhé jedno promile, prodají se tisíce letenek. Pokud by byl celý rok vyrovnaný, znamená to několik desítek letů denně, prodaných jen přes Kiwi. Mysleme si o tom, co chceme.
Z Barcelony je to na GRO 90 km po dálnici. Z Vídně je to na BRQ 140 km a významná část vede mimo dálnici, včetně průjezdu Mikulovem.
Btw.předpokládám, že pan Drobný chce na letišti Brno-sever navýšit počet LCC letů. Má vůbec východní Rakousko takový potenciál LCC cesťáků, aby se to vyplatilo?
Naposledy upravil(a) Globik dne 29. 08. 2019, 00:07, celkem upraveno 2 x.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3864
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod HighFlyer » 28. 08. 2019, 23:48

takový Drobný překlep

Globik píše:Tady je vidět, co způsobí nízké úrokové sazby. Investoři pak cpou peníze do kdečeho.
BRQ má dle pana Drobného denně desítky tisíc vyhledávání. Kolik se z toho realizuje prodeje? Předpokládám, že nula nula nic, takže to akorát zatěžuje server, což přináší jen náklady.
Až Kiwi udělá shuttly z Vídně města na letiště Brno - sever, budou to podle pana Drobného miliony vyhledávání denně. I pokud by se realizovalo pouhé jedno promile, prodají se tisíce letenek. Pokud by byl celý rok vyrovnaný, znamená to několik desítek letů denně, prodaných jen přes Kiwi. Mysleme si o tom, co chceme.
Btw.předpokládám, že pan Drobný chce na letišti Brno-sever navýšit počet LCC letů. Má vůbec východní Rakousko takový potenciál LCC cesťáků, aby se to vyplatilo?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3864
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod HighFlyer » 28. 08. 2019, 23:57

Robert píše:
Několik myšlenek Olivera Dlouhého z článku na iHnedu:

Již v současné době se Brno ve vyhledávání Kiwi neoficiálně bere jako součást Vídně. Podobně jako třeba několik menších letišť v Sasku v okolí Drážďan.


A totok jsou jako ktera letiste v Sasku v okoli Drazdan, ktera funguji tim "clusterovym" zpusobem?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1329
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Robert » 29. 08. 2019, 00:08

HighFlyer píše:
Robert píše:
Několik myšlenek Olivera Dlouhého z článku na iHnedu:

Již v současné době se Brno ve vyhledávání Kiwi neoficiálně bere jako součást Vídně. Podobně jako třeba několik menších letišť v Sasku v okolí Drážďan.


A totok jsou jako ktera letiste v Sasku v okoli Drazdan, ktera funguji tim "clusterovym" zpusobem?


L-)

Obrázek

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5147
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Globik » 29. 08. 2019, 00:12

HighFlyer píše:takový Drobný překlep

Hodinu a půl předtím, než jsem to psal mi moje žena s úsměvem řekla, že se objednala na kardiologii a že jí sdělili, že doktor se jmenuje Drobny (českých příjmení se tu zase tolik nevyskytuje). Tak mi to podobné příjmení holt nějak zůstalo v palici :D

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2976
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 29. 08. 2019, 01:55

No ten benefit pro Brno by nejspíš měl být v tom, že se začne ve vyhledávání objevovat jako Vienna North a díky solidnímu spojení začne být postupně takto akceptováno jak určitým segmentem cestujících, tak leteckými společnostmi - model Paris Beauvais, London Southend, částečně Barcelona Girona a Reus, Milán Bergamo,…

Úplně bych to nezatracoval, možná to časem pár linek Ryanairu a nějakých rusáků dotáhne, i když si myslím že tohle spíš vyzobe letiště Vienna East :-)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 750
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 29. 08. 2019, 09:07

Jsou to samozrejme jednotky lidi, se kterymi jsem se osobne potkal, ale zatim nejvzdalenejsi point-of-origin, ze ktereho kvuli letenkam za par EUR prijeli do Brna lidi ze Slovinska. A zrovna minuly tyden jsem jel v Budapesti s taxikarem, ktery ze stejneho duvodu vyuzil linky BRQ-STN i BRQ-BGY. Takze par silencu se najde, respektive pokud se vytvori itinerare na kiwi.com, ktere budou obsahovat Let+Bus z letiste do VIE (ale nejen do VIE, ale i do BTS, Olomouce, OSR, Zlina a klidne i PRG), verim, ze se takovych silencu najde vic, koneckoncu tyhle moznosti ma Kiwi.com ve svem vyhledavaci dobre podchycene, kdyz existuji.

Jestli by to stacilo na uziveni tech transferu a tech linek, je samozrejme jina otazka, ale je podle me validni misto vymyslet 10 zpusobu, "proc to nejde", zamyslet se nad jednim zpusobem, jak by to slo :)

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Mat » 29. 08. 2019, 09:12

Tohle se mělo vychytat než na VIE nastal boom nízkonákladovek, ať už ze strany Vienna North nebo East. S tím, že už byla i povolena výstavba třetí dráhy, bych moc nadějí Brnu nedával. Pár linek navíc určitě potenciál má, ale cílících výhradně na Moravu, ne na Vídeňáky.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1329
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Robert » 29. 08. 2019, 10:11

pepa007 píše:No ten benefit pro Brno by nejspíš měl být v tom, že se začne ve vyhledávání objevovat jako Vienna North a díky solidnímu spojení začne být postupně takto akceptováno jak určitým segmentem cestujících, tak leteckými společnostmi - model Paris Beauvais, London Southend, částečně Barcelona Girona a Reus, Milán Bergamo,…

Úplně bych to nezatracoval, možná to časem pár linek Ryanairu a nějakých rusáků dotáhne, i když si myslím že tohle spíš vyzobe letiště Vienna East :-)


No nevím, co si od toho slibujou, Vienna North to nebude označovat ani Ryanair, který je v tomhle nejvíc kreativní. Až na Gironu a Reus to maj tyhle letiště dotažený tak, že to není jen ve vyhledávání, ale i v názvu letiště, jsou tam s tím cedule, zastávky prostě vše apod. Pochybuji, že s takovou velkou změnou by souhlasil kraj, ale i Brňané.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1016
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 29. 08. 2019, 17:22

osobně vidím jediný přínos pro vlastníky BRQ, že v případě přímého, častého a spolehlivého Kiwi busu mezi BRQ-VIE by mohli mít spíš dodatečné příjmy z parkování - pro lidi ze zlínska, olomoucka atd. - co musí tak jak tak “poslední míli autem” a co si spočítají rozdíl spotřeba,rak. dáln. známka, stres, rozdíl parkovného mezi BRQ a VIE a vyjde jim to celkově dobře...

Ale to budou taky jednotky - neboť P+R Leopoldau, Parktiger, pandaparking, a už relativně drahý Mazur ve VIE atp. není taky už teď špatné... V BRQ by se měli soustředit spíš na linky co dávají smysl - nízkonákladovku přes léto k moři nebo 1-2x denně do libovolného velkého hubu... Pryč s fixací fokusu jen na MUC !

Stát by se měl soustředit na D52 - opravu mostu a zvýšení rychlosti z 20kmh na místech kde měla stát už dávno podle intenzit dopravy dálnice !

No a město a kraj by měly zhodnotit mimo jiné taky podporu častějších přímých vlakových nebo bus linek buď do Vídně nebo lépe přímo na VIE, sorry jako... :wink:

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 165
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Paul1 » 19. 09. 2019, 20:42




Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti