Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pettte » 24. 10. 2019, 08:34

Marty-t píše:Podle mne by se měli brněnští a jihomoravští politici zamyslet, zda k pokračováním dosud neúspěšných pokusů o dotační znovu-rozlétání feedera po zkrachovalých BMI do MUC, zda taky nezkusit dotaci zajišťující dostupnost do-ze světa třeba nasměřovat jinam. Například, zda by nebylo lepší vypsat dočasnou dotaci jako impuls vytvoření kombinované spolupráce významného dopravce ve Vídni s nějakým bus / železničním dopravcem - nějaké úvahy o tomto tu dokonce dříve již prosákly. Ale možná, že by to šlo i čistě na komerční bázi - proč toto nikoho ve Flixbusu nebo Regiojetu nenapadlo ? Já vím, že v Regiojetu mají produkt pojištění odletu https://www.regiojet.cz/zaruka-odletu/index.html - ale to musí mít člověk minimálně 2,5-3,5 hodiny rezervy na přestup. Takže v reálu mnohem delší čekání na letišti. Nebo "jen" jsou letecké společnosti ve VIE na lepší spolupráci hluché ?

Podle mne by se bus-vlak spojení z Brna přímo na VIE v 1-2 hodinovém taktu s garantovaným přestupem na letecký spoj uživilo. Inspiraci můžeme nalézt ve spolupráci LH ve FRA s DB: https://www.airways.cz/zprava/lufthansa ... imi-vlaky/


Máš pravdu, to by asi bylo rozumné. Nicméně, politici se chtějí chválit a plácat po ramenou. A sám si přiznej, co Tě více zviditelní? Bus do Vídně nebo letadlo z Brna!?
Politikům vůbec nejde o blaho lidí, oni chtějí jen svá korýtka.


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2100
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod persona » 24. 10. 2019, 13:18

Myšlenka je to krásná, ale příklad Kolína, Duesseldorfu nebo Stuttgartu v návaznosti na Frankfurt, obávám se, nelze srovnávat se vztahem Brna a Vídně. Německá města mají úplně jinou ekonomickou sílu a Kolín i DUS návaznost na obrovskou okolní aglomeraci.

Pro zajímavost přikládám poslední vydání statistiky pro NUTS 2. Ano, je to zkreslující, často jsou regiony uměle vytvořené, ale přece jen je to zajímavé čtení, v lecčems vypovídající, i u Německa (jestli se dívám správně tak jen součet Kolína a DUS, které zřejmě budou v další úrovni regiony NUTS3, dělá 12.3 % německého DPH). A osobně třeba vidím úzkou souvislost mezi čísly a tím, proč se mi tak líbí ve West Endu, Hauts-de-Seine (západ Paříže), Kodani, Bratislavě nebo Varšavě, která šplhá nahoru -- v minulém vydání ještě nebyla :-)

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... 6665909c80

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Paul1 » 24. 10. 2019, 17:31

Pokud by zavedli nějaký spoj (bus nebo vlak) na letiště do Vídně, tak v Brně mohou na pravidelné linky zapomenout, tak proč škodit vlastnímu letišti? Navíc by tak ukázali na vlastní neschopnost přivést letecké linky. A kdo chce letět z Vídně, tak se tam stejně dopraví. Velká část lidí volí cestu na letiště autem, které je nejpohodlnější a nejrychlejší variantou.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pettte » 24. 10. 2019, 18:52

Paul1 píše:Pokud by zavedli nějaký spoj (bus nebo vlak) na letiště do Vídně, tak v Brně mohou na pravidelné linky zapomenout, tak proč škodit vlastnímu letišti? Navíc by tak ukázali na vlastní neschopnost přivést letecké linky. A kdo chce letět z Vídně, tak se tam stejně dopraví. Velká část lidí volí cestu na letiště autem, které je nejpohodlnější a nejrychlejší variantou.


Njn. Ale spousta pak už když tam dojede autem, nechce platit za parkoviště....
A ať si myslím o politicích cokoliv, tak "přitáhnout" do BM nějakou leteckou společnost, když "karty" jsou již dávno rozdány, je myslím hodně těžké až nemožné. Podobně je na tom Ostrava, tam už se taky nic nerozlítá, snad jedině kdyby byla neprostupná hranice do Polska.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2995
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 24. 10. 2019, 21:04

není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2748
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod alesesl » 25. 10. 2019, 09:15

pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


Kdyby byla realna, uz davno leta. Takze v dane situaci je nerealna a nesmysl.

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Jirkav » 25. 10. 2019, 11:59

A když se relativně daří linkám Ryanairu z Brna mohli by třeba uvažovat o otevření nové linky ne? Viděl bych na Paříž vélke město ,památky,velká dvě letiště s dalšími přestupami do světa

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2768
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Fabo » 25. 10. 2019, 16:27

pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


AMS i CDG maj problem v tom, ze jsou celkem hodne excentricke v ramci Evropy, a tak spojeni cohokoli vychodne Nemecka a misty jako treba Italie nebo Skandinavie moc nedavaj smysl...

v tomto ma na vnitroevropskem trhu *A jednoznacne navrch, neni moc smeru kde by letet se *A potazmo LHG nedavalo smysl. Proti tomu SkyTeam krom CSA nic ve "stredu" evropy nema, a OW je na tom s IB, BA, AY jeste hur.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2995
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 25. 10. 2019, 17:33

Fabo píše:
pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


AMS i CDG maj problem v tom, ze jsou celkem hodne excentricke v ramci Evropy, a tak spojeni cohokoli vychodne Nemecka a misty jako treba Italie nebo Skandinavie moc nedavaj smysl...

v tomto ma na vnitroevropskem trhu *A jednoznacne navrch, neni moc smeru kde by letet se *A potazmo LHG nedavalo smysl. Proti tomu SkyTeam krom CSA nic ve "stredu" evropy nema, a OW je na tom s IB, BA, AY jeste hur.


to je pravda s tou "excentricitou". jen si říkám že možná ten AMS je ještě relativně ok, a z hlediska dálkovek je ok i CDG. navíc teda obě města mají i značnou část turistické klientely, narozdíl od MUC a FRA, který jsou turisticky naprosto nepoužitelný :D KLM i AF lítají do KRK, ale tam je samozřejmě mnohem větší turistickej potenciál a množství lidí oběma směry.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod velpa.66 » 25. 10. 2019, 18:21

Jirkav píše:A když se relativně daří linkám Ryanairu z Brna mohli by třeba uvažovat o otevření nové linky ne? Viděl bych na Paříž vélke město ,památky,velká dvě letiště s dalšími přestupami do světa


U Ryanairu je problém že nelétá Paříž CDG ani ORY ale Beauvais. Z BVA na CDG to je cca 80km . Busem a vlakem to vezme více jak 2h.
To by musela lítat Transavia, ta lítá AMS a ORY ale ne CDG. Nebo AF/KLM která mi prodá dálkovku s přestupem na jedné letence.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2768
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Fabo » 25. 10. 2019, 22:43

Problem AMS je, ze nejsou sloty... to moc nenahrava myslence aby KL letalo na male trhy jako Brno nebo treba Kosice, byt by to bylo urcite hodne dobre spojeni...

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Jirkav » 26. 10. 2019, 10:03

Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1024
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 26. 10. 2019, 17:47

Jirkav píše:Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Osobně vidím díky schválené dotaci - viz. https://zdopravy.cz/radni-jihomoravskeh ... ova-36301/ - jako nejpravděpodobnější znovuobnovení MUC, ale víc než 50:50 ty šance nevidím. Samozřejmě až poté co radní zredukují požadavek ze 2 denních rotací na 1... Pak by LH nebo její feeder mohla zavést +- to co funguje v Debrecínu...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5171
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Globik » 26. 10. 2019, 19:06

Marty-t píše:
Jirkav píše:Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Osobně vidím díky schválené dotaci - viz. https://zdopravy.cz/radni-jihomoravskeh ... ova-36301/ - jako nejpravděpodobnější znovuobnovení MUC, ale víc než 50:50 ty šance nevidím. Samozřejmě až poté co radní zredukují požadavek ze 2 denních rotací na 1... Pak by LH nebo její feeder mohla zavést +- to co funguje v Debrecínu...

Jenže jedna rotace je naprd. Zvlášť u aerolinek, které na open jaw letenky, které začínají v Česku a končí v Rakousku (nebo naopak) napaluji ceny.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 304
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod zbozivulekral » 29. 10. 2019, 18:39

Tzn. průměrná obsazenost 154 pax, docela slušný výsledek na první rok.

Snímek obrazovky 2019-10-29 v 18.37.10.png
Snímek obrazovky 2019-10-29 v 18.37.10.png (296.28 KiB) Zobrazeno 488 x



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti