Stránka 302 z 325

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 24. 10. 2019, 13:18
od persona
Myšlenka je to krásná, ale příklad Kolína, Duesseldorfu nebo Stuttgartu v návaznosti na Frankfurt, obávám se, nelze srovnávat se vztahem Brna a Vídně. Německá města mají úplně jinou ekonomickou sílu a Kolín i DUS návaznost na obrovskou okolní aglomeraci.

Pro zajímavost přikládám poslední vydání statistiky pro NUTS 2. Ano, je to zkreslující, často jsou regiony uměle vytvořené, ale přece jen je to zajímavé čtení, v lecčems vypovídající, i u Německa (jestli se dívám správně tak jen součet Kolína a DUS, které zřejmě budou v další úrovni regiony NUTS3, dělá 12.3 % německého DPH). A osobně třeba vidím úzkou souvislost mezi čísly a tím, proč se mi tak líbí ve West Endu, Hauts-de-Seine (západ Paříže), Kodani, Bratislavě nebo Varšavě, která šplhá nahoru -- v minulém vydání ještě nebyla :-)

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... 6665909c80

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 24. 10. 2019, 17:31
od Paul1
Pokud by zavedli nějaký spoj (bus nebo vlak) na letiště do Vídně, tak v Brně mohou na pravidelné linky zapomenout, tak proč škodit vlastnímu letišti? Navíc by tak ukázali na vlastní neschopnost přivést letecké linky. A kdo chce letět z Vídně, tak se tam stejně dopraví. Velká část lidí volí cestu na letiště autem, které je nejpohodlnější a nejrychlejší variantou.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 24. 10. 2019, 18:52
od pettte
Paul1 píše:Pokud by zavedli nějaký spoj (bus nebo vlak) na letiště do Vídně, tak v Brně mohou na pravidelné linky zapomenout, tak proč škodit vlastnímu letišti? Navíc by tak ukázali na vlastní neschopnost přivést letecké linky. A kdo chce letět z Vídně, tak se tam stejně dopraví. Velká část lidí volí cestu na letiště autem, které je nejpohodlnější a nejrychlejší variantou.


Njn. Ale spousta pak už když tam dojede autem, nechce platit za parkoviště....
A ať si myslím o politicích cokoliv, tak "přitáhnout" do BM nějakou leteckou společnost, když "karty" jsou již dávno rozdány, je myslím hodně těžké až nemožné. Podobně je na tom Ostrava, tam už se taky nic nerozlítá, snad jedině kdyby byla neprostupná hranice do Polska.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 24. 10. 2019, 21:04
od pepa007
není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 25. 10. 2019, 09:15
od alesesl
pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


Kdyby byla realna, uz davno leta. Takze v dane situaci je nerealna a nesmysl.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 25. 10. 2019, 11:59
od Jirkav
A když se relativně daří linkám Ryanairu z Brna mohli by třeba uvažovat o otevření nové linky ne? Viděl bych na Paříž vélke město ,památky,velká dvě letiště s dalšími přestupami do světa

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 25. 10. 2019, 16:27
od Fabo
pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


AMS i CDG maj problem v tom, ze jsou celkem hodne excentricke v ramci Evropy, a tak spojeni cohokoli vychodne Nemecka a misty jako treba Italie nebo Skandinavie moc nedavaj smysl...

v tomto ma na vnitroevropskem trhu *A jednoznacne navrch, neni moc smeru kde by letet se *A potazmo LHG nedavalo smysl. Proti tomu SkyTeam krom CSA nic ve "stredu" evropy nema, a OW je na tom s IB, BA, AY jeste hur.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 25. 10. 2019, 17:33
od pepa007
Fabo píše:
pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


AMS i CDG maj problem v tom, ze jsou celkem hodne excentricke v ramci Evropy, a tak spojeni cohokoli vychodne Nemecka a misty jako treba Italie nebo Skandinavie moc nedavaj smysl...

v tomto ma na vnitroevropskem trhu *A jednoznacne navrch, neni moc smeru kde by letet se *A potazmo LHG nedavalo smysl. Proti tomu SkyTeam krom CSA nic ve "stredu" evropy nema, a OW je na tom s IB, BA, AY jeste hur.


to je pravda s tou "excentricitou". jen si říkám že možná ten AMS je ještě relativně ok, a z hlediska dálkovek je ok i CDG. navíc teda obě města mají i značnou část turistické klientely, narozdíl od MUC a FRA, který jsou turisticky naprosto nepoužitelný :D KLM i AF lítají do KRK, ale tam je samozřejmě mnohem větší turistickej potenciál a množství lidí oběma směry.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 25. 10. 2019, 18:21
od velpa.66
Jirkav píše:A když se relativně daří linkám Ryanairu z Brna mohli by třeba uvažovat o otevření nové linky ne? Viděl bych na Paříž vélke město ,památky,velká dvě letiště s dalšími přestupami do světa


U Ryanairu je problém že nelétá Paříž CDG ani ORY ale Beauvais. Z BVA na CDG to je cca 80km . Busem a vlakem to vezme více jak 2h.
To by musela lítat Transavia, ta lítá AMS a ORY ale ne CDG. Nebo AF/KLM která mi prodá dálkovku s přestupem na jedné letence.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 25. 10. 2019, 22:43
od Fabo
Problem AMS je, ze nejsou sloty... to moc nenahrava myslence aby KL letalo na male trhy jako Brno nebo treba Kosice, byt by to bylo urcite hodne dobre spojeni...

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 26. 10. 2019, 10:03
od Jirkav
Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 26. 10. 2019, 17:47
od Marty-t
Jirkav píše:Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Osobně vidím díky schválené dotaci - viz. https://zdopravy.cz/radni-jihomoravskeh ... ova-36301/ - jako nejpravděpodobnější znovuobnovení MUC, ale víc než 50:50 ty šance nevidím. Samozřejmě až poté co radní zredukují požadavek ze 2 denních rotací na 1... Pak by LH nebo její feeder mohla zavést +- to co funguje v Debrecínu...

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 26. 10. 2019, 19:06
od Globik
Marty-t píše:
Jirkav píše:Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Osobně vidím díky schválené dotaci - viz. https://zdopravy.cz/radni-jihomoravskeh ... ova-36301/ - jako nejpravděpodobnější znovuobnovení MUC, ale víc než 50:50 ty šance nevidím. Samozřejmě až poté co radní zredukují požadavek ze 2 denních rotací na 1... Pak by LH nebo její feeder mohla zavést +- to co funguje v Debrecínu...

Jenže jedna rotace je naprd. Zvlášť u aerolinek, které na open jaw letenky, které začínají v Česku a končí v Rakousku (nebo naopak) napaluji ceny.

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 29. 10. 2019, 18:39
od zbozivulekral
Tzn. průměrná obsazenost 154 pax, docela slušný výsledek na první rok.

Snímek obrazovky 2019-10-29 v 18.37.10.png
Snímek obrazovky 2019-10-29 v 18.37.10.png (296.28 KiB) Zobrazeno 4624 x

Re: Brno - Tuřany

Napsal: 29. 10. 2019, 18:53
od MarcosFT
nechci být rýpal ale obsazenost neznamená, že je linka úspěšná