Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2565
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod pepa007 » 08. 06. 2017, 00:09

Hafan píše:Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.

- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017

Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí. :-)

Kompletní zadávací dokumentace je zde.


Je někde veřejně k dispozici nějaká studie proveditelnosti nebo nejakej jinej, aspoň elementární, pokus o zakrytí toho, že je to levota a dotační podvod? Takový hezký téma pro nějakýho mladýho nadějnýho ostravskýho investigativce :-)

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 682
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod Marty-t » 08. 06. 2017, 08:28

Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...

Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2294
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod alesesl » 08. 06. 2017, 10:31

Ten AMS by klidne mohla provozovat Transavia. Do ceny 200 eur za letenku by se krasne vlezla. Nikdo jiny krom teto spolecnosti me nenapada. :D :D

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3683
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod HighFlyer » 08. 06. 2017, 11:19

alesesl píše:Ten AMS by klidne mohla provozovat Transavia. Do ceny 200 eur za letenku by se krasne vlezla. Nikdo jiny krom teto spolecnosti me nenapada.

Transavia mezitim zavedla 3x tydne KTW-AMS. Prekvapilo by me, kdyby letadla z AMS do dvou tak blizkych destinaci. (Navic materska KLM operuje KRK-AMS 16x tydne).

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 63
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod Dog » 08. 06. 2017, 11:40

Marty-t píše:Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...

Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.


No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 682
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod Marty-t » 08. 06. 2017, 12:24

Dog píše:No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...


Díky moc za připomínku. Tak to se musím omluvit.

Už jsem to našel - je to V.5.1.d bodu přílohy zadávací dokumentace je opravdu podmínka existence C/S dál z AMS/HEL. V té hlavě V. jsou tedy i ta diskutovaná omezení max. ceny v economy 200 EUR ow do AMS a 250EUR ow do HEL. (nikde se ale nepíše o tom kolik z kapacity letadla má dělat economy a kolik bysnys třída - takže prostor pro drahé letenky v peaky tu fakticky je - když to přeženu - všechna 3 místa v economy došla, chcete bysnys za 15000 CZK ow - máme jich ještě 44 !? Toto jim asi konkurence z KTW/KRK nedovolí, ale jen že tato podmínka moc omezující není...) Dále každý týden uskutečnit alespoň 4 zpáteční lety, uskutečnit minimálně 97% plánovaných letů a hlavně přímé letecké spojení.

OK takhle formulované to smysl dává - mea culpa... :oops: Jedinou otázkou tedy je, jestli se nějaký dopravce (KLM, Finnair, ČSA...) za těchto podmínek najde...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2294
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod alesesl » 08. 06. 2017, 12:41

Dog píše:
Marty-t píše:Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...

Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.


No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...


Transavia dela bezne CS s KL/AF.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2294
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod alesesl » 08. 06. 2017, 12:47

Marty-t píše:
Dog píše:No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...


Díky moc za připomínku. Tak to se musím omluvit.

Už jsem to našel - je to V.5.1.d bodu přílohy zadávací dokumentace je opravdu podmínka existence C/S dál z AMS/HEL. V té hlavě V. jsou tedy i ta diskutovaná omezení max. ceny v economy 200 EUR ow do AMS a 250EUR ow do HEL. (nikde se ale nepíše o tom kolik z kapacity letadla má dělat economy a kolik bysnys třída - takže prostor pro drahé letenky v peaky tu fakticky je - když to přeženu - všechna 3 místa v economy došla, chcete bysnys za 15000 CZK ow - máme jich ještě 44 !? Toto jim asi konkurence z KTW/KRK nedovolí, ale jen že tato podmínka moc omezující není...) Dále každý týden uskutečnit alespoň 4 zpáteční lety, uskutečnit minimálně 97% plánovaných letů a hlavně přímé letecké spojení.

OK takhle formulované to smysl dává - mea culpa... :oops: Jedinou otázkou tedy je, jestli se nějaký dopravce (KLM, Finnair, ČSA...) za těchto podmínek najde...


Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 682
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod Marty-t » 08. 06. 2017, 14:35

alesesl píše:Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.

Ano kraj může investovat do lepších cest II. nebo III. třídy, případně do lokálních tratí. Ale to mu v lepší dostupnosti nepomůže.

Ty nejpotřebnější investice do dálnic a silnic I.třídy, stejně jako páteřních tratí a VRT (na jejichž důležitosti se shodneme) se organizují na státní úrovni - z ŘSD, Správy železničních cest, Ministerstva dopravy - tj. Prahy. Tj. tohle z krajů nikdo neovlivní. Snad jedině s prosíkem a flaškou slivovice v ruce... Nebo pomůžou s výkupem jako na D1 u Přerova, ale stejně jim tu D1čku zablokovali aktivisté, kdy 25m2 pozemek vlastní 30 spolumajitelů a každého musí stát jednotlivě vyvlastnit...

Ale teď zrovna je ve sněmovně/senátu zákon, který by měl zjednodušit stavbu liniových dopravních staveb - například zatím ale ekoteroristé mohou už desátým rokem se vysmívat ŘSD že v trase budoucí dálnice D49 u Zlína se vyskytuje křeček polní (škůdce masivně hubený v 50-tých letech) - a výstavba dálnice co má spojit Moravu se Slovenskem a na kterou jsou již 10 let v rozpočtu SFDI vyčleněny peníze tak pořád stojí...

(to vše jen pro ilustraci, že výstavba železnic a dálnic v ČR momentálně nestojí na chybějících financích, ale na nepřipravenosti staveb se stavebním povolením a v tendru vybraným zhotovitelem... Jinak by i tu D1 Praha-Brno rovnou ŘSD rekonstruovalo ve 3+3, kdyby na to bylo reálné rychle dostat povolení a vykoupit pozemky...)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2294
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod alesesl » 09. 06. 2017, 08:35

Marty-t píše:
alesesl píše:Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.

Ano kraj může investovat do lepších cest II. nebo III. třídy, případně do lokálních tratí. Ale to mu v lepší dostupnosti nepomůže.

Ty nejpotřebnější investice do dálnic a silnic I.třídy, stejně jako páteřních tratí a VRT (na jejichž důležitosti se shodneme) se organizují na státní úrovni - z ŘSD, Správy železničních cest, Ministerstva dopravy - tj. Prahy. Tj. tohle z krajů nikdo neovlivní. Snad jedině s prosíkem a flaškou slivovice v ruce... Nebo pomůžou s výkupem jako na D1 u Přerova, ale stejně jim tu D1čku zablokovali aktivisté, kdy 25m2 pozemek vlastní 30 spolumajitelů a každého musí stát jednotlivě vyvlastnit...

Ale teď zrovna je ve sněmovně/senátu zákon, který by měl zjednodušit stavbu liniových dopravních staveb - například zatím ale ekoteroristé mohou už desátým rokem se vysmívat ŘSD že v trase budoucí dálnice D49 u Zlína se vyskytuje křeček polní (škůdce masivně hubený v 50-tých letech) - a výstavba dálnice co má spojit Moravu se Slovenskem a na kterou jsou již 10 let v rozpočtu SFDI vyčleněny peníze tak pořád stojí...

(to vše jen pro ilustraci, že výstavba železnic a dálnic v ČR momentálně nestojí na chybějících financích, ale na nepřipravenosti staveb se stavebním povolením a v tendru vybraným zhotovitelem... Jinak by i tu D1 Praha-Brno rovnou ŘSD rekonstruovalo ve 3+3, kdyby na to bylo reálné rychle dostat povolení a vykoupit pozemky...)


To sice ano, ale kraj muze pouzit penize na jine veci, ktere prinesou drtive vetsine obcanu vetsi uzitek, nez zlomku lidi, kteri si muzou zaletet primou linkou do AMS nebo HEL. Stejne pokud to bude letat par krat tydne, tak ti co opravdu potrebuji letet, poleti s prestupem z OSR, KRK nebo VIE. A vyhodit nekolik set milionu korun za podporu linky, ktera stejne nema budoucnost (budme uprimni) je tezke plytvani verejnymi penezi. Verim, ze investice to reakreacnich prostranstvi, zlepseni zdravotnictke pece v kraji, rekonstrukce nemocnice nebo neco podobneho, urcite prinese mnohem vetsi ohlasy, nez letecke spojeni, kde budou letat prazdne stroje za verejne penize. Rad bych, aby se OSR darilo, ale momentalne na vic, nez par destinace s FR a OK pres PRG to nevidim.

pavelsk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 23. 12. 2016, 10:31
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod pavelsk » 18. 06. 2017, 15:30

Má někdo info o aktuálním průměrném obsazení linky OSR - BGY ?

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 129
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod majkl666 » 18. 06. 2017, 17:09

Průměr ti neřeknu, ale třeba dnes je z BGY vyprodáno a z OSR cca 170pax , ve čtvrtky do BGY a o nedělích zpět bývá většinou LF více jak 90% opačné směry jsou na tom hůře

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1909
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod j.ree » 18. 06. 2017, 17:19

Ja si vedu takovou malou lehkou statistiku od unora. Neni uplne komplet, par letu chybi, ale o obsazenosti to docela rekne.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 7U/pubhtml

pavelsk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 23. 12. 2016, 10:31
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod pavelsk » 19. 06. 2017, 11:44

Skvělá tabulka a skvělá zpráva :clap: . Kdyby se v budoucnu podařil ještě jeden FR HUB , asi by jsme byli na maximu Ostravy.Díky ale za BGY :biggrin:

ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 31
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B747, B777, B787
Status: Offline

Re: Ostrava

Příspěvekod ppkk » 04. 07. 2017, 17:14

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 70702.html

Pokud se nepodaří rozlétat pár nových linek, ať už s RYR, WIZZ, EasyJet,..., které budou funkční a budou obsazené, tak si myslím, že se LKMT bude stále pohybovat někde mezi 250 a 350 tis. pax/rok.


Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host