Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 480
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od RAdek »

Jedno letadlo Sunwings, který mělo pro Smartwings bázovat v Ostravě a jedno z Brna se přesouvá do Katowic. V Brně to bylo jedno ze tří, v Ostravě nevím z kolika.


skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od skater »

E15.CZ: Kvůli nedostatku letadel zruší aerolinky SmartWings během letní sezóny 124 letů z ostravského letiště. Společnost stále nemůže počítat s letouny Boeing 737 MAX, které jsou odstavené po několika nehodách tohoto typu.

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 653
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od RadekFM »

pepa007 píše:Nedočkáme. Z Ostravy je to na Mošnov 30 minut, na KTW 60 minut cesty. A z KTW už máme 3x denně FRA a 2x denně MUC a často slyším češtinu (s nepřeslechnutelným přízvukem :-))

Ať Ostraváci chtějí nebo ne, tak KTW jsou letiště “Ostrava North”. To bysme poptávku museli notně podpořit my středomoraváci, a to je nepravděpodobný. Jednak je tady malá kupní síla, druhak je tady BRQ, třeťak solidní dostupnost PRG, VIE, BTS i KTW.


Chtěl bych vidět jak se dostaneš do KTW za 60 minut, to je utopie.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 420
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pettte »

RadekFM píše:
pepa007 píše:Nedočkáme. Z Ostravy je to na Mošnov 30 minut, na KTW 60 minut cesty. A z KTW už máme 3x denně FRA a 2x denně MUC a často slyším češtinu (s nepřeslechnutelným přízvukem :-))

Ať Ostraváci chtějí nebo ne, tak KTW jsou letiště “Ostrava North”. To bysme poptávku museli notně podpořit my středomoraváci, a to je nepravděpodobný. Jednak je tady malá kupní síla, druhak je tady BRQ, třeťak solidní dostupnost PRG, VIE, BTS i KTW.


Chtěl bych vidět jak se dostaneš do KTW za 60 minut, to je utopie.


Tak stačí kouknout na Google maps. Dal jsem Klimkovice kde bydlí moje sestra a cíl Katowice airport 1:14 hodiny. Takže okolo té hodiny to z OV bude.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pepa007 »

RadekFM píše:
pepa007 píše:Nedočkáme. Z Ostravy je to na Mošnov 30 minut, na KTW 60 minut cesty. A z KTW už máme 3x denně FRA a 2x denně MUC a často slyším češtinu (s nepřeslechnutelným přízvukem :-))

Ať Ostraváci chtějí nebo ne, tak KTW jsou letiště “Ostrava North”. To bysme poptávku museli notně podpořit my středomoraváci, a to je nepravděpodobný. Jednak je tady malá kupní síla, druhak je tady BRQ, třeťak solidní dostupnost PRG, VIE, BTS i KTW.


Chtěl bych vidět jak se dostaneš do KTW za 60 minut, to je utopie.


Co děláš, jezdím to 2x týdně. A to ještě lehká noha 120-130 km/h. Dálnice nová, provoz minimální.


Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Chovo »

Podobně jako v Pardubicích se i v Ostravě snaží nahradit výpadek 124 letů SW za letní turistickou sezónu. Podle stránek letiště má od zítřka nastoupit na uvolněné linky do Hurghady a Marsa Alam bulharský VIA Airways (Fly2Sky), který mimo vlastních A320 létá v současné době v pronájmu i s řadou Airbusů od turecké Onur Air. Tak zítra uvidíme...

Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Chovo »

A náhrada letů za Maxy SW je v Ostravě skutečností. Dnes ráno letěly linky Fly2Sky operované Onur Air do Hurghady VAW6752 s A320 TC-ODB a do Marsa Alam VAW7752 s A321 TC-OBZ. Sice s malým zpožděním, ale lítá se!

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od majkl666 »

Co několikrát avizovaná nová linka do WAW, někdo nějaké info? Je konec května a stále nic a co vím, tak plán byl začít lítat někdy v záři.

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Dog »

majkl666 píše:Co několikrát avizovaná nová linka do WAW, někdo nějaké info? Je konec května a stále nic a co vím, tak plán byl začít lítat někdy v záři.

Ředitel to řekl jasně: "Nemůžu vám více sdělit, protože LOT si chce tuto novinku ohlásit sám v květnu".
Jelikož už je červen, tak mi z toho vyplývá, že příští rok je taky květen....

robint
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 21. 02. 2010, 21:49
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od robint »

Dog píše:
majkl666 píše:Co několikrát avizovaná nová linka do WAW, někdo nějaké info? Je konec května a stále nic a co vím, tak plán byl začít lítat někdy v záři.

Ředitel to řekl jasně: "Nemůžu vám více sdělit, protože LOT si chce tuto novinku ohlásit sám v květnu".
Jelikož už je červen, tak mi z toho vyplývá, že příští rok je taky květen....


údajně LOT čeká na obnovení provozu Maxů.... asi nemají čím to do Ostravy v tuto chvíli létat

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Dog »

robint píše:
Dog píše:
majkl666 píše:Co několikrát avizovaná nová linka do WAW, někdo nějaké info? Je konec května a stále nic a co vím, tak plán byl začít lítat někdy v záři.

Ředitel to řekl jasně: "Nemůžu vám více sdělit, protože LOT si chce tuto novinku ohlásit sám v květnu".
Jelikož už je červen, tak mi z toho vyplývá, že příští rok je taky květen....


údajně LOT čeká na obnovení provozu Maxů.... asi nemají čím to do Ostravy v tuto chvíli létat

Tak do OSR má lítat Dashena, ne Max. Spíše se čeká na schválení peněz krajským zastupitelstvem... Uvidíme v polovině června...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Petr31 »

Dog píše:
robint píše:
Dog píše:Ředitel to řekl jasně: "Nemůžu vám více sdělit, protože LOT si chce tuto novinku ohlásit sám v květnu".
Jelikož už je červen, tak mi z toho vyplývá, že příští rok je taky květen....


údajně LOT čeká na obnovení provozu Maxů.... asi nemají čím to do Ostravy v tuto chvíli létat

Tak do OSR má lítat Dashena, ne Max. Spíše se čeká na schválení peněz krajským zastupitelstvem... Uvidíme v polovině června...


...budou platit uhlím.... :D Dávám lince měsíc, maximálně dva :ymdevil: Jedině snad že by Dášenu nahradil FlixBus... :D

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od majkl666 »


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pepa007 »



Z článku:

... je životně důležité pravidelné přímé letecké spojení ...


..a já si troufnu argumentovat že kraj MÁ přímá letecká spojení do celé evropy včetně uzlů (LH do FRA+MUC) – z nedalekého letiště KTW. Budu se opakovat, ale z Ostravy je to na OSR 30 minut cesty a na KTW 60 minut cesty. To je prostě tak malej rozdíl, že by bylo naprosto nehospodárný dotovat podobnou linku z OSR. Tak ať zadotujou nějaký autobusy/vlaky na KTW, vždyť dojezdová vzdálenost 60-75 minut není až tak neobvyklá u spousty letišť po evropě i světě, včetně CDG, LGW, STN, JFK, atd. atd., i když to jsou spíš velkoměsta.

Mně tyhle krajský studie vždycky přijdou jako mix zlodějny, ega a diletantství.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 420
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pettte »

pepa007 píše:


Z článku:

... je životně důležité pravidelné přímé letecké spojení ...


..a já si troufnu argumentovat že kraj MÁ přímá letecká spojení do celé evropy včetně uzlů (LH do FRA+MUC) – z nedalekého letiště KTW. Budu se opakovat, ale z Ostravy je to na OSR 30 minut cesty a na KTW 60 minut cesty. To je prostě tak malej rozdíl, že by bylo naprosto nehospodárný dotovat podobnou linku z OSR. Tak ať zadotujou nějaký autobusy/vlaky na KTW, vždyť dojezdová vzdálenost 60-75 minut není až tak neobvyklá u spousty letišť po evropě i světě, včetně CDG, LGW, STN, JFK, atd. atd., i když to jsou spíš velkoměsta.

Mně tyhle krajský studie vždycky přijdou jako mix zlodějny, ega a diletantství.


Njn. Když on každý politik chce nechat po sobě co největší stopu. Ať rodilý ostravák nechápu ty šílené investice do haly, vlaku, který snad nikdy nenavazoval na žádnou linku....
Nemluvě o tom, že ostravský kraj je s Polskem dost provázaný, jezdí se tam nakupovat, ještě moje generace uměla běžně polsky, parkoviště pořád s myslím zajímavou slevou dnes už jen 50%.
Myslím si, že ty peníze se dají využít lépe pro blaho občanů Moravskoslezského kraje.....


Odpovědět