alesesl píše:Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.
Ano kraj může investovat do lepších cest II. nebo III. třídy, případně do lokálních tratí. Ale to mu v lepší dostupnosti nepomůže.
Ty nejpotřebnější investice do dálnic a silnic I.třídy, stejně jako páteřních tratí a VRT (na jejichž důležitosti se shodneme) se organizují na státní úrovni - z ŘSD, Správy železničních cest, Ministerstva dopravy - tj. Prahy. Tj. tohle z krajů nikdo neovlivní. Snad jedině s prosíkem a flaškou slivovice v ruce... Nebo pomůžou s výkupem jako na D1 u Přerova, ale stejně jim tu D1čku zablokovali aktivisté, kdy 25m2 pozemek vlastní 30 spolumajitelů a každého musí stát jednotlivě vyvlastnit...
Ale teď zrovna je ve sněmovně/senátu zákon, který by měl zjednodušit stavbu liniových dopravních staveb - například zatím ale ekoteroristé mohou už desátým rokem se vysmívat ŘSD že v trase budoucí dálnice D49 u Zlína se vyskytuje křeček polní (škůdce masivně hubený v 50-tých letech) - a výstavba dálnice co má spojit Moravu se Slovenskem a na kterou jsou již 10 let v rozpočtu SFDI vyčleněny peníze tak pořád stojí...
(to vše jen pro ilustraci, že výstavba železnic a dálnic v ČR momentálně nestojí na chybějících financích, ale na nepřipravenosti staveb se stavebním povolením a v tendru vybraným zhotovitelem... Jinak by i tu D1 Praha-Brno rovnou ŘSD rekonstruovalo ve 3+3, kdyby na to bylo reálné rychle dostat povolení a vykoupit pozemky...)