Ostrava
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 58
- Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
- Oblíbené typy letadel: B737, B777
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Přes léto se nelítá do Dubaje? Jinak škoda, že třeba RYR nepřišel s nějakou letní destinací červen - září.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ostrava
ppkk píše:Přes léto se nelítá do Dubaje? Jinak škoda, že třeba RYR nepřišel s nějakou letní destinací červen - září.
Přes léto ne, z OSR do DXB jen přes sezónu, tj. přes zimu. V létě je v Dubaji mezi 40 a 50 stupni, takže tam jezdí jen skalní nadšenci
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16. 03. 2017, 21:08
- Oblíbené typy letadel: B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.
- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017
Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí.
Kompletní zadávací dokumentace je zde.
- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017
Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí.
Kompletní zadávací dokumentace je zde.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Hafan píše:Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.
- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017
Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí.
Kompletní zadávací dokumentace je zde.
Lama dotaz: Co znamená "max.cena"? Že žádná letenka v žádné třídě, ani na poslední sedadlo ve stroji vyprodaném 3 měsíce dopředu nesmí překročit 200 €?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16. 03. 2017, 21:08
- Oblíbené typy letadel: B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Globik: Podmínky pro provozování linky říkají, že dopravce je povinnen zajistit, že maximální cena jednosměrné letenky ve třídě Economy včetně veškerých možných daní a poplatků nepřesáhne 200 EUR.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Hafan píše:
Kompletní zadávací dokumentace je zde.
ICAO kod ostravskeho letiste tam je minimalne dvakrat uveden jako KLMT. At zije profesionalita
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Tak toto je jako stvořené pro nejlepší aerolinku Smartwings, sežerou dotace a zavřou to, jako vždy, jinak těch 200e už je podle mě velké omezování a zbytečná záležitost uplně!
Re: Ostrava
http://ostrava.idnes.cz/docasne-preruseni-letani-do-dubaje-z-mosnova-f31-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170607_2330960_ostrava-zpravy_woj
Obnovení letů kraj předpokládá na přelomu září a října letošního roku, ale namísto dvou rotací týdně by se už do Dubaje mělo létat jen jednou týdně.
„I to by mělo snížit finanční náročnost pro další období, odhadujeme, že by dotace mohly být maximálně kolem 35 milionů korun, k tomu je potřeba připočíst zhruba deset milionů, které na přistávacích a jiných poplatcích za tu dobu získá letiště,“ dodal náměstek hejtmana.
Tak to mi teda řekněte, kolikrát ta Dubaj letěla 2x týdně ? Pokud vím, tak maximálně jednou nebo dvakrát ze startu. Pak už jen v pátky. Leda, že by 2x týdně znamenalo jednou tam a jednou zpět
Obnovení letů kraj předpokládá na přelomu září a října letošního roku, ale namísto dvou rotací týdně by se už do Dubaje mělo létat jen jednou týdně.
„I to by mělo snížit finanční náročnost pro další období, odhadujeme, že by dotace mohly být maximálně kolem 35 milionů korun, k tomu je potřeba připočíst zhruba deset milionů, které na přistávacích a jiných poplatcích za tu dobu získá letiště,“ dodal náměstek hejtmana.
Tak to mi teda řekněte, kolikrát ta Dubaj letěla 2x týdně ? Pokud vím, tak maximálně jednou nebo dvakrát ze startu. Pak už jen v pátky. Leda, že by 2x týdně znamenalo jednou tam a jednou zpět
Re: Ostrava
Linka QS1350/1 z Ostravy do Dubaje se létala od 23.9.2016 do 3.1.2017 2x týdně, poté už jen 1x týdně.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Hafan píše:Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.
- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017
Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí.
Kompletní zadávací dokumentace je zde.
Je někde veřejně k dispozici nějaká studie proveditelnosti nebo nejakej jinej, aspoň elementární, pokus o zakrytí toho, že je to levota a dotační podvod? Takový hezký téma pro nějakýho mladýho nadějnýho ostravskýho investigativce
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...
Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.
Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Ten AMS by klidne mohla provozovat Transavia. Do ceny 200 eur za letenku by se krasne vlezla. Nikdo jiny krom teto spolecnosti me nenapada.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ostrava
alesesl píše:Ten AMS by klidne mohla provozovat Transavia. Do ceny 200 eur za letenku by se krasne vlezla. Nikdo jiny krom teto spolecnosti me nenapada.
Transavia mezitim zavedla 3x tydne KTW-AMS. Prekvapilo by me, kdyby letadla z AMS do dvou tak blizkych destinaci. (Navic materska KLM operuje KRK-AMS 16x tydne).
Re: Ostrava
Marty-t píše:Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...
Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.
No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Ostrava
Dog píše:No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...
Díky moc za připomínku. Tak to se musím omluvit.
Už jsem to našel - je to V.5.1.d bodu přílohy zadávací dokumentace je opravdu podmínka existence C/S dál z AMS/HEL. V té hlavě V. jsou tedy i ta diskutovaná omezení max. ceny v economy 200 EUR ow do AMS a 250EUR ow do HEL. (nikde se ale nepíše o tom kolik z kapacity letadla má dělat economy a kolik bysnys třída - takže prostor pro drahé letenky v peaky tu fakticky je - když to přeženu - všechna 3 místa v economy došla, chcete bysnys za 15000 CZK ow - máme jich ještě 44 !? Toto jim asi konkurence z KTW/KRK nedovolí, ale jen že tato podmínka moc omezující není...) Dále každý týden uskutečnit alespoň 4 zpáteční lety, uskutečnit minimálně 97% plánovaných letů a hlavně přímé letecké spojení.
OK takhle formulované to smysl dává - mea culpa... Jedinou otázkou tedy je, jestli se nějaký dopravce (KLM, Finnair, ČSA...) za těchto podmínek najde...