Stránka 144 z 166

Re: Ostrava

Napsal: 08. 06. 2017, 12:41
od alesesl
Dog píše:
Marty-t píše:Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...

Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.


No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...


Transavia dela bezne CS s KL/AF.

Re: Ostrava

Napsal: 08. 06. 2017, 12:47
od alesesl
Marty-t píše:
Dog píše:No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...


Díky moc za připomínku. Tak to se musím omluvit.

Už jsem to našel - je to V.5.1.d bodu přílohy zadávací dokumentace je opravdu podmínka existence C/S dál z AMS/HEL. V té hlavě V. jsou tedy i ta diskutovaná omezení max. ceny v economy 200 EUR ow do AMS a 250EUR ow do HEL. (nikde se ale nepíše o tom kolik z kapacity letadla má dělat economy a kolik bysnys třída - takže prostor pro drahé letenky v peaky tu fakticky je - když to přeženu - všechna 3 místa v economy došla, chcete bysnys za 15000 CZK ow - máme jich ještě 44 !? Toto jim asi konkurence z KTW/KRK nedovolí, ale jen že tato podmínka moc omezující není...) Dále každý týden uskutečnit alespoň 4 zpáteční lety, uskutečnit minimálně 97% plánovaných letů a hlavně přímé letecké spojení.

OK takhle formulované to smysl dává - mea culpa... :oops: Jedinou otázkou tedy je, jestli se nějaký dopravce (KLM, Finnair, ČSA...) za těchto podmínek najde...


Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.

Re: Ostrava

Napsal: 08. 06. 2017, 14:35
od Marty-t
alesesl píše:Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.

Ano kraj může investovat do lepších cest II. nebo III. třídy, případně do lokálních tratí. Ale to mu v lepší dostupnosti nepomůže.

Ty nejpotřebnější investice do dálnic a silnic I.třídy, stejně jako páteřních tratí a VRT (na jejichž důležitosti se shodneme) se organizují na státní úrovni - z ŘSD, Správy železničních cest, Ministerstva dopravy - tj. Prahy. Tj. tohle z krajů nikdo neovlivní. Snad jedině s prosíkem a flaškou slivovice v ruce... Nebo pomůžou s výkupem jako na D1 u Přerova, ale stejně jim tu D1čku zablokovali aktivisté, kdy 25m2 pozemek vlastní 30 spolumajitelů a každého musí stát jednotlivě vyvlastnit...

Ale teď zrovna je ve sněmovně/senátu zákon, který by měl zjednodušit stavbu liniových dopravních staveb - například zatím ale ekoteroristé mohou už desátým rokem se vysmívat ŘSD že v trase budoucí dálnice D49 u Zlína se vyskytuje křeček polní (škůdce masivně hubený v 50-tých letech) - a výstavba dálnice co má spojit Moravu se Slovenskem a na kterou jsou již 10 let v rozpočtu SFDI vyčleněny peníze tak pořád stojí...

(to vše jen pro ilustraci, že výstavba železnic a dálnic v ČR momentálně nestojí na chybějících financích, ale na nepřipravenosti staveb se stavebním povolením a v tendru vybraným zhotovitelem... Jinak by i tu D1 Praha-Brno rovnou ŘSD rekonstruovalo ve 3+3, kdyby na to bylo reálné rychle dostat povolení a vykoupit pozemky...)

Re: Ostrava

Napsal: 09. 06. 2017, 08:35
od alesesl
Marty-t píše:
alesesl píše:Tezce pochybuji, ze KL nebo AY budou mi o takovou linku zajem. Navic AY leta taky do KRK, sice jen sezone, ale i tak. KL ma KRK. Takovy BT by to mohl pozdimat smer do HEL. Nikdo jiny me nenapada. OK ma svych problemu dost. Nejlepe, kdyby se tendr zrusil a planovane vynalozene prostredky investovali do jine infrastruktury, jako jsou cesty, zeleznice atd a ne takovych nesmyslu jako je AMS/HEL za 200 eur OW.

Ano kraj může investovat do lepších cest II. nebo III. třídy, případně do lokálních tratí. Ale to mu v lepší dostupnosti nepomůže.

Ty nejpotřebnější investice do dálnic a silnic I.třídy, stejně jako páteřních tratí a VRT (na jejichž důležitosti se shodneme) se organizují na státní úrovni - z ŘSD, Správy železničních cest, Ministerstva dopravy - tj. Prahy. Tj. tohle z krajů nikdo neovlivní. Snad jedině s prosíkem a flaškou slivovice v ruce... Nebo pomůžou s výkupem jako na D1 u Přerova, ale stejně jim tu D1čku zablokovali aktivisté, kdy 25m2 pozemek vlastní 30 spolumajitelů a každého musí stát jednotlivě vyvlastnit...

Ale teď zrovna je ve sněmovně/senátu zákon, který by měl zjednodušit stavbu liniových dopravních staveb - například zatím ale ekoteroristé mohou už desátým rokem se vysmívat ŘSD že v trase budoucí dálnice D49 u Zlína se vyskytuje křeček polní (škůdce masivně hubený v 50-tých letech) - a výstavba dálnice co má spojit Moravu se Slovenskem a na kterou jsou již 10 let v rozpočtu SFDI vyčleněny peníze tak pořád stojí...

(to vše jen pro ilustraci, že výstavba železnic a dálnic v ČR momentálně nestojí na chybějících financích, ale na nepřipravenosti staveb se stavebním povolením a v tendru vybraným zhotovitelem... Jinak by i tu D1 Praha-Brno rovnou ŘSD rekonstruovalo ve 3+3, kdyby na to bylo reálné rychle dostat povolení a vykoupit pozemky...)


To sice ano, ale kraj muze pouzit penize na jine veci, ktere prinesou drtive vetsine obcanu vetsi uzitek, nez zlomku lidi, kteri si muzou zaletet primou linkou do AMS nebo HEL. Stejne pokud to bude letat par krat tydne, tak ti co opravdu potrebuji letet, poleti s prestupem z OSR, KRK nebo VIE. A vyhodit nekolik set milionu korun za podporu linky, ktera stejne nema budoucnost (budme uprimni) je tezke plytvani verejnymi penezi. Verim, ze investice to reakreacnich prostranstvi, zlepseni zdravotnictke pece v kraji, rekonstrukce nemocnice nebo neco podobneho, urcite prinese mnohem vetsi ohlasy, nez letecke spojeni, kde budou letat prazdne stroje za verejne penize. Rad bych, aby se OSR darilo, ale momentalne na vic, nez par destinace s FR a OK pres PRG to nevidim.

Re: Ostrava

Napsal: 18. 06. 2017, 15:30
od pavelsk
Má někdo info o aktuálním průměrném obsazení linky OSR - BGY ?

Re: Ostrava

Napsal: 18. 06. 2017, 17:09
od majkl666
Průměr ti neřeknu, ale třeba dnes je z BGY vyprodáno a z OSR cca 170pax , ve čtvrtky do BGY a o nedělích zpět bývá většinou LF více jak 90% opačné směry jsou na tom hůře

Re: Ostrava

Napsal: 18. 06. 2017, 17:19
od j.ree
Ja si vedu takovou malou lehkou statistiku od unora. Neni uplne komplet, par letu chybi, ale o obsazenosti to docela rekne.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 7U/pubhtml

Re: Ostrava

Napsal: 19. 06. 2017, 11:44
od pavelsk
Skvělá tabulka a skvělá zpráva :clap: . Kdyby se v budoucnu podařil ještě jeden FR HUB , asi by jsme byli na maximu Ostravy.Díky ale za BGY :biggrin:

Re: Ostrava

Napsal: 04. 07. 2017, 17:14
od ppkk
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 70702.html

Pokud se nepodaří rozlétat pár nových linek, ať už s RYR, WIZZ, EasyJet,..., které budou funkční a budou obsazené, tak si myslím, že se LKMT bude stále pohybovat někde mezi 250 a 350 tis. pax/rok.

Re: Ostrava

Napsal: 18. 07. 2017, 10:06
od pavelsk
VÝBĚR LETECKÉHO DOPRAVCE PRO POSKYTOVÁNÍ PRAVIDELNÉ
LETECKÉ DOPRAVY Z LETIŠTĚ LEOŠE JANÁČKA OSTRAVA DO
AMSTERDAMU A HELSINEK

Tak už se to blíží - to jsem zvědavý....Lhůta pro podání nabídek:
Datum: 31. 7. 2017 Hodina: 10:00 16. Otevírání obálek s listinnými nabídkami bude zahájeno 15 minut po uplynutí lhůty pro podání
nabídek (10:15) v sídle zadavatele, tj. na adrese 28. října 117, 702 18 Ostrava – Moravská
Ostrava (účastníci se hlásí na vrátnici)

Re: Ostrava

Napsal: 18. 07. 2017, 12:18
od majkl666
Jsou pouze dva mozne vysledky: 1) neprihlasi se nikdo 2) prihlasi se pouze Smartwings a jakozto jediny ucastnik to rovnou vyhraje

Re: Ostrava

Napsal: 18. 07. 2017, 12:44
od Robert
majkl666 píše:Jsou pouze dva mozne vysledky: 1) neprihlasi se nikdo 2) prihlasi se pouze Smartwings a jakozto jediny ucastnik to rovnou vyhraje


Teoreticky by se mohly přihlásit také ČSA a starovat linku do Amsterdamu 4x týdně z Ostravy přes Prahu (jestli to tedy není v rozporu se zadáním kraje). Trochu problém mi přijde v požadavcích kraje ta maximální cena letenky.

Re: Ostrava

Napsal: 18. 07. 2017, 14:20
od Hafan
Robert: V zadávací dokumentaci je podmínka, že let musí být bez mezipřistání. :?

Re: Ostrava

Napsal: 18. 07. 2017, 14:26
od Robert
Hafan píše:Robert: V zadávací dokumentaci je podmínka, že let musí být bez mezipřistání. :?


Aha, tak to se skutečně asi přihlásí maximálně Travel Service.

Re: Ostrava

Napsal: 21. 07. 2017, 13:03
od Dog
Pánové, nevíte někdo co to je ? Dnešní Burgas qs1381 letěl jako os1381 do Přerova ?

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yr-sea/#e2c8e8d