Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
pavelsk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 23. 12. 2016, 10:31
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pavelsk »

Dobře. Ale jste schopen odhadnout, jak by linka do AMS prosperovala řekněme za rok, za dva ? Pokud by zadání nebylo takto účelově ( kdo vyjádření Transavie četl ví ) zmršeno.


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od m@rtin »

pavelsk píše:Dobře. Ale jste schopen odhadnout, jak by linka do AMS prosperovala řekněme za rok, za dva ? Pokud by zadání nebylo takto účelově ( kdo vyjádření Transavie četl ví ) zmršeno.


Já jsem osobně toho názoru, že se možná 1-2 pravidelné linky na regionální letiště uživit mohou bez dotací. Problém ale vidím v tom, že aby se uživila regionální letiště, potřebují alespoň takových linek 8-10, a to denně po 365 dnů v roce. A tím uživením myslím to, aby majitelé letiště dokázali z příjmu od aerolinek a leteckých cestujících zaplatit:

-odpisy za majetek (nový terminál)
-údržbu zařízení (terminál, parkoviště, ostatní nemovité stavby, TWY, RWY, VOR, NBD, ILS, TAR)
-energie do vytápění a osvětlení terminálu, hal, TWY, RWY
-bezpečnostní zařízení (kamerový systém, radary)
-třídění, recyklace a odvoz odpadu
-IT
-hasičský záchranný sbor
-personál od ředitele letiště, jeho asistentku, lidi na check-inech, šaltrech, celní správu, policii, psovody, řídící provozu, hasiče, uklízečky, údržbáře sofistikovaných leteckých zařízení, údržbáře toalet, hlídače, sekače trávy, ostrahu letiště, řidiče hovnocuců, lidé na správě majetku, účetní, ajťáky a mnoho dalších
-odpisy za pořízený vozový park (hasičské speciály typu Panther, sekací traktory, hovnocucy, služební auta managementu, follow me, speciály na odmrazování letadel a mnoho dalších)
-odpisy za veškeré zařízení letiště od parkovacího závorového systému za miliony až po letecká zařízení za desítky milionů

Suma sumárum, náklady jednoho miniaturního letiště za rok podle mého názoru dosahují stovek milionů korun blížící se jedné miliardě. Jestli k této černé díře krajská zastupitelstva schválí ještě dotace v desítkách milionů korun za rok pro Ryany, Easyjety, Transavie a další, nemohu dělat nic jiného než jen zírat s otevřenou pusou...

Jak jsem psal výše. Aby byla regionální letiště soběstačná, potřebují provoz minimálně 8-10 ziskových aerolinek denně po dobu 365 dnů v roce. Jak toho chtějí dosáhnout, když se sotva uživí 3x týdně Londýn, největší světový letecký hub? Až se dokončí D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, čímž se zkrátí dojezdový čas na Schwechat, bude to pravděpodobně ta poslední rána do vazu.

A abych na závěr nezapomněl, ještě musíme připočítat náklady na provoz nejméně vytížené železniční linky v Evropě, které plynou opět a jen z krajské pokladny.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od HighFlyer »

m@rtin píše:-odpisy za majetek (nový terminál)
-údržbu zařízení (terminál, parkoviště, ostatní nemovité stavby, TWY, RWY, VOR, NBD, ILS, TAR)
-energie do vytápění a osvětlení terminálu, hal, TWY, RWY
-bezpečnostní zařízení (kamerový systém, radary)
-třídění, recyklace a odvoz odpadu
-IT
-hasičský záchranný sbor
-personál od ředitele letiště, jeho asistentku, lidi na check-inech, šaltrech, celní správu, policii, psovody, řídící provozu, hasiče, uklízečky, údržbáře sofistikovaných leteckých zařízení, údržbáře toalet, hlídače, sekače trávy, ostrahu letiště, řidiče hovnocuců, lidé na správě majetku, účetní, ajťáky a mnoho dalších
-odpisy za pořízený vozový park (hasičské speciály typu Panther, sekací traktory, hovnocucy, služební auta managementu, follow me, speciály na odmrazování letadel a mnoho dalších)
-odpisy za veškeré zařízení letiště od parkovacího závorového systému za miliony až po letecká zařízení za desítky milionů

Doposud velmi dobra analyza. S nekterymi dalsimi tvrzenimi se da polemizovat:

Suma sumárum, náklady jednoho miniaturního letiště za rok podle mého názoru dosahují stovek milionů korun blížící se jedné miliardě.

Radove stovky milionu je spravne cislo, ale ta miliarda je nadsazena asi tak trojnasobne.

Jak jsem psal výše. Aby byla regionální letiště soběstačná, potřebují provoz minimálně 8-10 ziskových aerolinek denně po dobu 365 dnů v roce.

Takze taky deleno trema.

Jak toho chtějí dosáhnout, když se sotva uživí 3x týdně Londýn, největší světový letecký hub?

Stansted je nejvetsi svetovy hub? A co to znamena "sotva uživí"?

A abych na závěr nezapomněl, ještě musíme připočítat náklady na provoz nejméně vytížené železniční linky v Evropě, které plynou opět a jen z krajské pokladny.

Ten provoz samotny uz je za par drobnych ve srovnani s tim, co to stalo vybudovat (579 mil.)

ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B777
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od ppkk »

Linka do Londýna je vytížena z 90%. A myslím, že by se uživila 7x týdně, třeba i ve dvou variantách (RYR-STN, Wizz-LTN/Easy-LGW)

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od m@rtin »

HighFlyer:
Radove stovky milionu je spravne cislo, ale ta miliarda je nadsazena asi tak trojnasobne

Otázkou je, co vykazuje samotné letiště za náklady, a co jsou mandatorní výdaje státu nebo kdo platí hasičský záchranný sbor, celní správu, policii aj.? Je vybavení pro řízení provozu letiště vybavením státní společnosti ŘLP a zaměstnanci taktéž nebo jde toto za náklady samotného letiště? Tak jako tak, pořád to nejsou peníze ze soukromého sektoru a já se mohu ptát, kdo to platí a kolik to stojí? Předpokládám, že výše uvedené položky nejsou přímo účtovány majiteli letiště, ale jako takové jsou placené krajem nebo ze státního rozpočtu. Podle mne se tedy jedná o náklady na letiště, jako celek bez ohledu na to, ze kterých pěnězovodů to teče. Již na VŠ před deseti lety jsme se učili, že chod obyčejného regionálního letiště s mezinárodním provozem stojí právě mezi 500 miliony až 1 miliardou. Samozřejmě nemám přesná čísla a samotného by mě velmi zajímala.

Takze taky deleno trema.
Tady bych se vsadil, že 3 (slovy tři) lety denně nezaplatí ani odvody za veškerý personál, který na letišti pracuje. A pořád oba doufám píšeme o leteckých linkách, na které neposkytuje letiště slevu, a které jsou samy o sobě ziskové?

Stansted je nejvetsi svetovy hub?
Ano, Stansted považuji jako součást největšího leteckého hubu na světě, do kterého počítám Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton, City a Southend. Nemyslím si, že je jinde na světě taková poptávka po letecké dopravě, jako na letech do Londýna. Tedy, pokud má z regionálních letišť smysl někam létat, pak právě sem. Což se mimochodem potvrzuje u Brna, Ostravy, Košic, Pardubic nebo Popradu. Ale pořád se bavím o té jedné desetině, která je potřeba. Kde je těch dalších 9/10? CDG, Amsterdam, Madrid, Barcelona, Řím, Curych, Mnichov...

A co to znamena "sotva uživí"?
Že součet příjmu z letenek zaplacených cestujícími a příjem z carga zaplatí odpisy za letadlo, kerosin, mzdu pilotů a letušek, veškeré poplatky za přelety nebo poplatky na letištích a outsourcing za údržbu letadla. Že je load factor z Ostravy 90% nemusí v ziskovosti linky znamenat ještě vůbec nic. Lety skyeurope z Prahy do Košic taky praskaly ve švech a jak to dopadlo, že?

Ten provoz samotny uz je za par drobnych ve srovnani s tim, co to stalo vybudovat (579 mil.)
To každopádně.


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Petr31 »

m@rtin píše:HighFlyer:
Radove stovky milionu je spravne cislo, ale ta miliarda je nadsazena asi tak trojnasobne

Otázkou je, co vykazuje samotné letiště za náklady, a co jsou mandatorní výdaje státu nebo kdo platí hasičský záchranný sbor, celní správu, policii aj.? Je vybavení pro řízení provozu letiště vybavením státní společnosti ŘLP a zaměstnanci taktéž nebo jde toto za náklady samotného letiště? Tak jako tak, pořád to nejsou peníze ze soukromého sektoru a já se mohu ptát, kdo to platí a kolik to stojí? Předpokládám, že výše uvedené položky nejsou přímo účtovány majiteli letiště, ale jako takové jsou placené krajem nebo ze státního rozpočtu. Podle mne se tedy jedná o náklady na letiště, jako celek bez ohledu na to, ze kterých pěnězovodů to teče. Již na VŠ před deseti lety jsme se učili, že chod obyčejného regionálního letiště s mezinárodním provozem stojí právě mezi 500 miliony až 1 miliardou. Samozřejmě nemám přesná čísla a samotného by mě velmi zajímala.

Takze taky deleno trema.
Tady bych se vsadil, že 3 (slovy tři) lety denně nezaplatí ani odvody za veškerý personál, který na letišti pracuje. A pořád oba doufám píšeme o leteckých linkách, na které neposkytuje letiště slevu, a které jsou samy o sobě ziskové?

Stansted je nejvetsi svetovy hub?
Ano, Stansted považuji jako součást největšího leteckého hubu na světě, do kterého počítám Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton, City a Southend. Nemyslím si, že je jinde na světě taková poptávka po letecké dopravě, jako na letech do Londýna. Tedy, pokud má z regionálních letišť smysl někam létat, pak právě sem. Což se mimochodem potvrzuje u Brna, Ostravy, Košic, Pardubic nebo Popradu. Ale pořád se bavím o té jedné desetině, která je potřeba. Kde je těch dalších 9/10? CDG, Amsterdam, Madrid, Barcelona, Řím, Curych, Mnichov...

A co to znamena "sotva uživí"?
Že součet příjmu z letenek zaplacených cestujícími a příjem z carga zaplatí odpisy za letadlo, kerosin, mzdu pilotů a letušek, veškeré poplatky za přelety nebo poplatky na letištích a outsourcing za údržbu letadla. Že je load factor z Ostravy 90% nemusí v ziskovosti linky znamenat ještě vůbec nic. Lety skyeurope z Prahy do Košic taky praskaly ve švech a jak to dopadlo, že?

Ten provoz samotny uz je za par drobnych ve srovnani s tim, co to stalo vybudovat (579 mil.)
To každopádně.


To m@artin:
Napsal jsi to opět výborně, tesat do kamene, chtěl jsem na nesmysly Higflyera reagovat, ale napsal jsi to daleko líp. Na příkladu letišť jako LKKV a LKPD je jasně vidět, jak zcestná je úvaha, že 3linky do světa stačí na přežití letiště..Stačí když jedna vypadne a je problem..totéž se týká jednostranné orientace na východ....viz. ČSA a tato 2 letiště. Naštěstí LKPD pomáhá armáda. Mošnovu a Tuřanům pomoci asi taky není...ledaže by se stal zázrak.....v Ostravě proti zázrakům bojují všemi silami....myslím vedení letiště :ymdevil:

Na LKPR jsem pracoval a ve směnném provozu...a potkával se i s lidmi odjinud....někteří tady pořád nechápou, jak se žije těm, kteří pracují na letišti, kam nic nelítá.....mizerně placení zaměstnanci - obrovská fluktuace, nulová perspektiva, mizerné tžby = mizerné služby...je to začarovaný kruh. A snad kromě bagážníků, leliště potřebuje kvalifikované pracovníky na všech úrovních.....Myslím, že něco podobného si "užívají" právě v Blavě.

Prosím všechny snílky, aby si uvědomili, že jakmile letiště v Jeppesenu publikuje otevírací dobu, kategorii letiště a služby, musí to dodržovat - i kdyby tam nepřiletěla ani vrána...tudíž fixní náklady se snížit nedají a není komu je naúčtovat. Nedávno se řešilo, že v Košicích způsobila téměř "katastrofu", taková pitomost, že se čekalo půl dne na cisternu s A1 z Bratislavy....páč na letišti nebylo palivo...to je přesně ono..jakákoliv maličkost je na podobném letišti zásadní a téměř neřešitelná.Proč? Protože se šetří úplně na všem a nejsou materiálové a lidské rezervy.

Ze své praxe pamatuji, jaký byl problém zařídit přistání a placené služby pro byzjet těsně po zavíračce na LKKV s tím že firma uhradí všechny vícenáklady, co si napíšou do faktury, protože zákazník na korunu nekoukal a opravdu to potřeboval....neřešitelný problem....proč, protože zaměstnanci, kteří by to i rádi zabezpečili, z toho samozřejmě nic mít nebudou...a vedení nemělo zájem.

Takže za mě, na provoz letiště je potřeba opravdu víc než 3 linky denně....není třeba zmiňovat, že doba se změnila, lítá jiná sorta lidí, všichni "optimalizují" a nikdo nechce utrácet, takže cesťáků a letadel musí letištěm projít mnohem víc, aby se to vůbec vyplatilo.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Petr31 »

m@rtin píše:
pavelsk píše:Dobře. Ale jste schopen odhadnout, jak by linka do AMS prosperovala řekněme za rok, za dva ? Pokud by zadání nebylo takto účelově ( kdo vyjádření Transavie četl ví ) zmršeno.


Já jsem osobně toho názoru, že se možná 1-2 pravidelné linky na regionální letiště uživit mohou bez dotací. Problém ale vidím v tom, že aby se uživila regionální letiště, potřebují alespoň takových linek 8-10, a to denně po 365 dnů v roce. A tím uživením myslím to, aby majitelé letiště dokázali z příjmu od aerolinek a leteckých cestujících zaplatit:

-odpisy za majetek (nový terminál)
-údržbu zařízení (terminál, parkoviště, ostatní nemovité stavby, TWY, RWY, VOR, NBD, ILS, TAR)
-energie do vytápění a osvětlení terminálu, hal, TWY, RWY
-bezpečnostní zařízení (kamerový systém, radary)
-třídění, recyklace a odvoz odpadu
-IT
-hasičský záchranný sbor
-personál od ředitele letiště, jeho asistentku, lidi na check-inech, šaltrech, celní správu, policii, psovody, řídící provozu, hasiče, uklízečky, údržbáře sofistikovaných leteckých zařízení, údržbáře toalet, hlídače, sekače trávy, ostrahu letiště, řidiče hovnocuců, lidé na správě majetku, účetní, ajťáky a mnoho dalších
-odpisy za pořízený vozový park (hasičské speciály typu Panther, sekací traktory, hovnocucy, služební auta managementu, follow me, speciály na odmrazování letadel a mnoho dalších)
-odpisy za veškeré zařízení letiště od parkovacího závorového systému za miliony až po letecká zařízení za desítky milionů

Suma sumárum, náklady jednoho miniaturního letiště za rok podle mého názoru dosahují stovek milionů korun blížící se jedné miliardě. Jestli k této černé díře krajská zastupitelstva schválí ještě dotace v desítkách milionů korun za rok pro Ryany, Easyjety, Transavie a další, nemohu dělat nic jiného než jen zírat s otevřenou pusou...

Jak jsem psal výše. Aby byla regionální letiště soběstačná, potřebují provoz minimálně 8-10 ziskových aerolinek denně po dobu 365 dnů v roce. Jak toho chtějí dosáhnout, když se sotva uživí 3x týdně Londýn, největší světový letecký hub? Až se dokončí D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, čímž se zkrátí dojezdový čas na Schwechat, bude to pravděpodobně ta poslední rána do vazu.

A abych na závěr nezapomněl, ještě musíme připočítat náklady na provoz nejméně vytížené železniční linky v Evropě, které plynou opět a jen z krajské pokladny.



..do kamene tesati.Dlouhodobě a konzistentně zastávám názor, že v ČR se uživí bez dotací jediné regionální letiště...ano a tím je: Praha Ruzyně.Nikdo další!

Ostatně, vylezu -li kousek od chalupy nedaleko Prahy na kopec Ďábel, označovaný jako geometrický střed Čech (Morava se tam nepočítá), tak je to na každou hranici pouhopouhých 108km vzdušnou čarou...ano, tak malá a bezvýznamná je česká kotlina.... a tak malý je český trh. Můžeme se rozčilovat, nesouhlasit i protestovat, ale to je tak asi všechno, co s tím můžeme dělat.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od j.ree »

Robert píše:A proč je poptávána linka zrovna do Amsterdamu? Proč není v zadání, aby se létalo na některé z velkých letišť jako MUC, FRA, CDG vč. AMS?

Nekdo kdysi a kdesi pronesl, ze AMS by byl fajn.
ppkk píše:Linka do Londýna je vytížena z 90%. A myslím, že by se uživila 7x týdně, třeba i ve dvou variantách (RYR-STN, Wizz-LTN/Easy-LGW)

LF je jeste o neco malo vyssi, a "sotva se uzivi" neni spravne (ano i zde v tom CHUDEM kraji kdesi na dalekem vychode, daleko od jedineho velkomesta a centra vseho deni neni problem prodat letenky za 8t ...). 7x asi jeste ne, v blizsim budoucnu se domnivam, ze ano.

m@rtin píše:nebo kdo platí hasičský záchranný sbor, celní správu, policii aj.? Je vybavení pro řízení provozu letiště vybavením státní společnosti ŘLP a zaměstnanci taktéž nebo jde toto za náklady samotného letiště?

Takze taky deleno trema.
Tady bych se vsadil, že 3 (slovy tři) lety denně nezaplatí ani odvody za veškerý personál, který na letišti pracuje. A pořád oba doufám píšeme o leteckých linkách, na které neposkytuje letiště slevu, a které jsou samy o sobě ziskové?

Zkus pohledat v tomto dokumentu ... http://www.airport-ostrava.cz/UserFiles ... 16_web.pdf
PS a napoveda: RLP je statni podnik a jako takovy je ziskovy.

Petr31 píše:Dlouhodobě a konzistentně zastávám názor, že v ČR se uživí bez dotací jediné regionální letiště...ano a tím je: Praha Ruzyně.Nikdo další!

- Tak si to mysli.
- Ale souhlasim s tim, ze tady je debilni, ze letiste je vedeno politicky a to je ta chyba

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od m@rtin »

j.ree
PS a napoveda: RLP je statni podnik a jako takovy je ziskovy.
To mi nesdělujete žádnou novinku. Ziskovost ŘLP rozhodně neplyne z toho, že "odbaví" 1-2 letadla v Ostravě. Zisk ŘLP jde především z přeletových poplatků na nebi nad ČR. Pokud se tedy v Ostravě zaplatilo přístrojové vybavení a platí mzdy dispečerů, pak je to pořád zaplaceno z erárních peněz. A je jedno, jestli jde ten erár ze zisku státní společnosti nebo z krajského rozpočtu.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od m@rtin »

Z vedlejšího letišťátka:
http://zdopravy.cz/k-autobusum-a-vlakum-letadla-jihomoravsky-kraj-chce-dotovat-spojeni-do-mnichova-3876/

Ani Mnichov vrtulákem není výdělečný.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od jvoj »

m@rtin píše:Z vedlejšího letišťátka:
http://zdopravy.cz/k-autobusum-a-vlakum-letadla-jihomoravsky-kraj-chce-dotovat-spojeni-do-mnichova-3876/

Ani Mnichov vrtulákem není výdělečný.

Jen pozn.: nelítá to vrtulák, ale jet. Vrtulák by prodělával trošičku míň (ovšem na úkor komfortu)

pavelsk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 23. 12. 2016, 10:31
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pavelsk »

Váš názor na toto odpověď ?
" Jakub Unucka | | http://www.msk.cz | 17.10. 2017 - 15:44
Díky za kontaktování společnosti, připomínky budeme zapracovávat do budoucího pokračování výběru.."

http://letejmezostravy.cz/clanek/92-ams ... -transavie

.....a nebo plané naděje.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Petr31 »

jvoj píše:
m@rtin píše:Z vedlejšího letišťátka:
http://zdopravy.cz/k-autobusum-a-vlakum-letadla-jihomoravsky-kraj-chce-dotovat-spojeni-do-mnichova-3876/

Ani Mnichov vrtulákem není výdělečný.

Jen pozn.: nelítá to vrtulák, ale jet. Vrtulák by prodělával trošičku míň (ovšem na úkor komfortu)


...tady bych si dovolil nesouhlasit....ekonomika třeba DHC 8-400 je ve srovnání s regional jety úplně nekde jinde, a to v neprospěch jetů. O komfortu bychom mohli dlouho diskutovat...V kabině je rozhodně víc místa než v EMB 135/145, doba letu na hodinových linkách téměř totožná a ještě dodám, že Dášena uveze i nepoměrně víc bagáže a vystačí si s kratší dráhou než jet. A to vše píšu poté, co jsem se 2 roky denně staral o vytížení Embraeru Legacy, což je jinými slovy převlečený EMB 135. Embraery miluji, ale na krátké regionální lety to vyhraje Dášena, nebo ATR 72 600.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od HighFlyer »

Petr31 píše:... Embraery miluji, ale na krátké regionální lety to vyhraje Dášena, nebo ATR 72 600.

A jak ta matematika bude vypadat, kdyz mas v prumeru 25 pax na leg?

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Petr31 »

HighFlyer píše:
Petr31 píše:... Embraery miluji, ale na krátké regionální lety to vyhraje Dášena, nebo ATR 72 600.

A jak ta matematika bude vypadat, kdyz mas v prumeru 25 pax na leg?



...nemám teď čas prohledávat noťase, ale jestli najdu, tak sem pověsím analýzu, která to co já tvrdí a totiž, že s 25PAXY na palubě se i velký turboprop může směle měřit s jetem na commuterových linkách rychlostí a ekonomikou. I když jsem nezkoumal, kdo byl autor té analýzy, proč ji napsal, jestli byl nějak motivován....viz. nekonečná diskuse o TVS :lol: :lol: :lol: . Nicméně neoddiskutovatelným faktem je, že před několika lety zmizely prakticky přes noc např. CRJ-200 z důvodu tragické ekonomiky ve srovnání s DHC 8-400 a limitovaným užitečným zatížením. Samozřejmě záleží na tom, zda je letadlo vlastněné, nebo líznuté, za jakých podmínek atd.....jenže tady se k tvrdým datum stejně nedostaneš.Druhá věc jsou ale emoce, z doby své letecké praxe vím, že cesťáci nepochopitelně považují každé letadlo s vrtulí za druhořadé....a pak byli třeba překvapeni, jaký je například Beechcraft 200 kočár, oproti Citation I, II. když je viděli v hangáru live....ale tryskáč je tryskáč :crazy: a s tím se někdy těžko bojuje.


Odpovědět