Stránka 148 z 166

Re: Ostrava

Napsal: 07. 11. 2017, 16:14
od jvoj
Petr31 píše:
HighFlyer píše:
Petr31 píše:... Embraery miluji, ale na krátké regionální lety to vyhraje Dášena, nebo ATR 72 600.

A jak ta matematika bude vypadat, kdyz mas v prumeru 25 pax na leg?



...nemám teď čas prohledávat noťase, ale jestli najdu, tak sem pověsím analýzu, která to co já tvrdí a totiž, že s 25PAXY na palubě se i velký turboprop může směle měřit s jetem na commuterových linkách rychlostí a ekonomikou. I když jsem nezkoumal, kdo byl autor té analýzy, proč ji napsal, jestli byl nějak motivován....viz. nekonečná diskuse o TVS :lol: :lol: :lol: . Nicméně neoddiskutovatelným faktem je, že před několika lety zmizely prakticky přes noc např. CRJ-200 z důvodu tragické ekonomiky ve srovnání s DHC 8-400 a limitovaným užitečným zatížením. Samozřejmě záleží na tom, zda je letadlo vlastněné, nebo líznuté, za jakých podmínek atd.....jenže tady se k tvrdým datum stejně nedostaneš.Druhá věc jsou ale emoce, z doby své letecké praxe vím, že cesťáci nepochopitelně považují každé letadlo s vrtulí za druhořadé....a pak byli třeba překvapeni, jaký je například Beechcraft 200 kočár, oproti Citation I, II. když je viděli v hangáru live....ale tryskáč je tryskáč :crazy: a s tím se někdy těžko bojuje.

Ještě ze svých kalkulací - E145 +- 2300EUR/BH (47EUR/seat), Q400 +- 3100 EUR/BH (40EUR/seat) (obě bez přistávacích, handlingových, pasažérských poplatků). Takže ano, jak jsem říkal i před tím, s Q400 dosáhneme mnohem nižších cen při PROCENTUÁLNĚ stejném vytížení. Na BRQ-MUC je opravdu jedno z hlediska komfortu a rychlosti (uznávám chybu), který stroj to poletí (Q400 bude mít BT asi o 2-3 minuty delší), ovšem je k diskusi, zda potenciál nižší ceny (a tedy i na přestupech, vzhledem k potřebě nyžšího yieldu z přestupních letenek) vytvoří o tolik vyšší poptávku, o jakou je vyšší kapacita (představit si to dokážu).

Každopádně je to jen úroveň úvah, protože Q400 po konci Augsburgu v MUC nikdo nemá...

Re: Ostrava

Napsal: 07. 11. 2017, 20:22
od Marty-t
Omlouvám se za dotaz - ale třeba taková Van Air Europe se sídlem v LKTB má L-410 - jak tam by řádově vyšla - na tomto našem typu letadla +- ekonomika ? Asi ne moc dobře - protože na MUC-BRQ by to jinak byla první volba před pár lety, ne ? Nebo to padlo na tom, že by neměli šanci s LH vyjednat C/S ???

Ptám se proto, protože JVOJ srovnával 45 místný jet se 70 místným vrtulákem - a jak víme pro rozběhnutí feedovacích letů je zřejmě lepší létat raději několikrát denně menším letadlem s dražšími náklady na sedačku než 1x denně větším typem... Prostě je otázkou kolik PAX na let seženu, aby větší letadlo neletělo téměř prázdné...

Sám jsem lítal jako PAX malým jÁTRem ČSA, tak DÁSHenou AB tak i E135 od BMI - a subjektivně to sice rozdíl v pohodlí cesty byl - ale na cestách do 1 hodiny letu je mi pohodlí celkem jedno... Ale L-410 jsem zatím neletěl, tak nevím jak moc mimo mísu tento dotaz je... Třeba na takovéto téměř domácí skákání OSR-VIE by se třeba hodit mohl, ne ?

Re: Ostrava

Napsal: 07. 11. 2017, 20:43
od HighFlyer
jvoj píše:Každopádně je to jen úroveň úvah, protože Q400 po konci Augsburgu v MUC nikdo nemá...

Mozna casem Eurowings?

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 08:49
od jvoj
Marty-t píše:Omlouvám se za dotaz - ale třeba taková Van Air Europe se sídlem v LKTB má L-410 - jak tam by řádově vyšla - na tomto našem typu letadla +- ekonomika ? Asi ne moc dobře - protože na MUC-BRQ by to jinak byla první volba před pár lety, ne ? Nebo to padlo na tom, že by neměli šanci s LH vyjednat C/S ???

Ptám se proto, protože JVOJ srovnával 45 místný jet se 70 místným vrtulákem - a jak víme pro rozběhnutí feedovacích letů je zřejmě lepší létat raději několikrát denně menším letadlem s dražšími náklady na sedačku než 1x denně větším typem... Prostě je otázkou kolik PAX na let seženu, aby větší letadlo neletělo téměř prázdné...

Sám jsem lítal jako PAX malým jÁTRem ČSA, tak DÁSHenou AB tak i E135 od BMI - a subjektivně to sice rozdíl v pohodlí cesty byl - ale na cestách do 1 hodiny letu je mi pohodlí celkem jedno... Ale L-410 jsem zatím neletěl, tak nevím jak moc mimo mísu tento dotaz je... Třeba na takovéto téměř domácí skákání OSR-VIE by se třeba hodit mohl, ne ?

L-410 není úplně marné letadlo třeba na segment BRQ-PRG (kdyby tam bylo na co přestupovat). Sice nikdy nebude vydělávat, ale když v něm bude sedět 15 lidí na každém letu, tak bráno v celých číslech by se dotovat muselo míň. Ovšem na BRQ-MUC už je L-410 nepoužitelné, jelikož by ten segment letěl cca. 1:35, což je moc jak pro cestujícího, tak nákladově. Na sedačku mi sice vychází cca. 49EUR/BH (ex. všechny poplatky), ovšem jak říkám, BRQ-MUC nebude 1BH, ale 1,5, tzn. 73,5EUR/seat.

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 08:53
od jvoj
HighFlyer píše:
jvoj píše:Každopádně je to jen úroveň úvah, protože Q400 po konci Augsburgu v MUC nikdo nemá...

Mozna casem Eurowings?

Dík za odkaz, to nevypadá špatně.

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 11:44
od Marty-t
jvoj píše:L-410 není úplně marné letadlo třeba na segment BRQ-PRG (kdyby tam bylo na co přestupovat). Sice nikdy nebude vydělávat, ale když v něm bude sedět 15 lidí na každém letu, tak bráno v celých číslech by se dotovat muselo míň. Ovšem na BRQ-MUC už je L-410 nepoužitelné, jelikož by ten segment letěl cca. 1:35, což je moc jak pro cestujícího, tak nákladově. Na sedačku mi sice vychází cca. 49EUR/BH (ex. všechny poplatky), ovšem jak říkám, BRQ-MUC nebude 1BH, ale 1,5, tzn. 73,5EUR/seat.

Díky za Info. Pak by ovšem teoreticky W BRQ-VIE-OSR-VIE-BRQ tím 19 místným L-410 možná za přispění obou krajů smysl i dávalo. Určitě by tato "základní dopravní obslužnost" vyšla MSK a JMK řádově levněji než cokoli jiného. Otázkou je tedy jen C/S dál z VIE... (tak kdo bude první a označí mne za nenapravitelného snílka ? Nebo že u nás v PRG dotace nejsou potřeba, tak co ti z toho lontu furt blbnou ??? :wink: )

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 12:28
od bubo
Marty-t píše:
jvoj píše:L-410 není úplně marné letadlo třeba na segment BRQ-PRG (kdyby tam bylo na co přestupovat). Sice nikdy nebude vydělávat, ale když v něm bude sedět 15 lidí na každém letu, tak bráno v celých číslech by se dotovat muselo míň. Ovšem na BRQ-MUC už je L-410 nepoužitelné, jelikož by ten segment letěl cca. 1:35, což je moc jak pro cestujícího, tak nákladově. Na sedačku mi sice vychází cca. 49EUR/BH (ex. všechny poplatky), ovšem jak říkám, BRQ-MUC nebude 1BH, ale 1,5, tzn. 73,5EUR/seat.

Díky za Info. Pak by ovšem teoreticky W BRQ-VIE-OSR-VIE-BRQ tím 19 místným L-410 možná za přispění obou krajů smysl i dávalo. Určitě by tato "základní dopravní obslužnost" vyšla MSK a JMK řádově levněji než cokoli jiného. Otázkou je tedy jen C/S dál z VIE... (tak kdo bude první a označí mne za nenapravitelného snílka ? Nebo že u nás v PRG dotace nejsou potřeba, tak co ti z toho lontu furt blbnou ??? :wink: )

a zkusil nekdy nekdu ulozit kufry 15 cestujicich do L-410 ?

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 13:37
od jvoj
bubo píše:
Marty-t píše:
jvoj píše:L-410 není úplně marné letadlo třeba na segment BRQ-PRG (kdyby tam bylo na co přestupovat). Sice nikdy nebude vydělávat, ale když v něm bude sedět 15 lidí na každém letu, tak bráno v celých číslech by se dotovat muselo míň. Ovšem na BRQ-MUC už je L-410 nepoužitelné, jelikož by ten segment letěl cca. 1:35, což je moc jak pro cestujícího, tak nákladově. Na sedačku mi sice vychází cca. 49EUR/BH (ex. všechny poplatky), ovšem jak říkám, BRQ-MUC nebude 1BH, ale 1,5, tzn. 73,5EUR/seat.

Díky za Info. Pak by ovšem teoreticky W BRQ-VIE-OSR-VIE-BRQ tím 19 místným L-410 možná za přispění obou krajů smysl i dávalo. Určitě by tato "základní dopravní obslužnost" vyšla MSK a JMK řádově levněji než cokoli jiného. Otázkou je tedy jen C/S dál z VIE... (tak kdo bude první a označí mne za nenapravitelného snílka ? Nebo že u nás v PRG dotace nejsou potřeba, tak co ti z toho lontu furt blbnou ??? :wink: )

a zkusil nekdy nekdu ulozit kufry 15 cestujicich do L-410 ?

Správná poznámka, taky mě to pak napadlo. Čistě teoreticky těch 15 by se i vešlo, ale v tom případě by to asi musela být verze pro 17 lidi (kdy se rozšíří cargo hold na zadní dvojku).

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 14:17
od HighFlyer
Chlapi, ale no tak. Na L410 nikdy nikdo neda codeshare. A nedostanete do toho lidi, kteri se boji litani (a tech neni malo).

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 14:22
od j.ree
Je toto stale diskuze o ostrave?

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 18:03
od jdr

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 20:21
od Dog
jdr píše:Budoucnost letiště v Mošnově
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -v-mosnove


no tak to se nechám překvapit. Jedna až dvě destinace ročně. Takových keců už tu bylo...
A o té posílené Praze se už ví něco bližšího ? Od kdy, v jakých časech ?

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 21:36
od Fabo
HighFlyer píše:Chlapi, ale no tak. Na L410 nikdy nikdo neda codeshare. A nedostanete do toho lidi, kteri se boji litani (a tech neni malo).


A jeste uplne hlavnejs, nema pretlak. To by asi slo prezit na BRQ-VIE, ale vic ne.

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 21:57
od beardie
lietali s tym v Cardiffe, IOM a okoli, vsetko relativne kratke lety, absolvoval som s nimi CWL-VLY, co je priblizne dvojnasobok BRQ-VIE a podla mna problem nebol
ak by bol novsi interier, tak by to mohlo byt celkom pekny priskok

inak, vacsina pasazierov, co letela rano CWL-VLY, tak sa s nami vracala ten isty den vecer naspat

Re: Ostrava

Napsal: 08. 11. 2017, 23:38
od Roiman4
jdr píše:Budoucnost letiště v Mošnově
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -v-mosnove


Zajimavé, s tím Cargo to pomůže trochu aspoň zaměstnanosti :) Ale, jsem zvědav, koho dostanou na to letiště a kam. Katowice jsou blízko a bude těžké něco rozlítat a mít s tím úspěch, pokud už to lítá z Katowic.