Letiště Sázená-AK Kralupy

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Status: Offline

Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod rychlovka » 04. 01. 2012, 19:36

Máte někdo zkušenosti s plachtařským výcvikem v Aeroklubu Kralupy na letišti Sázená? Uvažuji o tom, tak jsem se chtěl ze zda má někdo pozitivní nebo negativní ohlas.
Díky


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Ace2 » 04. 01. 2012, 19:59

Podle mého názoru tyto letiště blízko Prahy jsou trochu problematické vůči TMA. Takže si asi moc pohodlně nezalítáš. Ono být limitovaný 2000ft Alt je podle mě trochu otravný při lítání s gliderema.

rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod rychlovka » 05. 01. 2012, 14:55

A máš nějaký odkaz na stránky s leteckýma mapama?

Jinak, docela blízko je letiště Roudnice a tam co vím se létá bez problému. Mají nějakou vyjímku?

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 05. 01. 2012, 15:15

On to Ace zase trošku přehání .

Spodní hranice TMA na Sazené je sice 2000 (ale jen když jsou aktivní vodochody, jinak je výš - 3500 ft - a vodochody zas tak často aktivní o víkendech nejsou). Krom toho ve výcviku tě IMHO na LKSZ ani 2000 feetové TMA nějak moc neomezuje. Většinu ho (výcviku) strávíš na okruzích kolem letiště (ty jsou tam cca v 1800 feetech).

Kousek od Sazené navíc tohle TMA končí a pokračuje to TMAčkem ve výšce 6500 feetů (tam je i Roudnice - ze Sazené co by navijákem dohodil). Jsou letiště, kde je TMA podstatně níž (1000 ft AGL) a stejně tam výcvik úspěšně probíhá.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Ace2 » 05. 01. 2012, 19:43

No já na to mám prostě jiný pohled. 2.000ft AMSL je pro mě dost málo, nejsem turista, jsem letec :ugeek: :thumbup: S přístupem, že na tréning stačí 2000ft AMSL tak pak bych dělal výcvik v Letňanech pohodlně přímo na zastávce metra.

No jo no tak záleží co od toho kdo očekává a chce. Mě kdyby už někdo vytáhnul nahoru tak tam chci taky nějakou dobu zustat a ne hned po odpojení ladit rozvahu pro přistání.


Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 05. 01. 2012, 19:50

Tak ale teď se bavíme o výcviku , a ne o dalším lítání , ne? .)

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Ace2 » 05. 01. 2012, 20:04

Jo ale znáš to... kde uděláš výcvik pak i pokračuješ v létání...

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 05. 01. 2012, 20:12

Asi do téhle kategorie nezapadám :)))

rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod rychlovka » 06. 01. 2012, 14:24

Tak teď jste mi trochu zamotali hlavu. :shifty:

Chci se tam jít podívat a samozřejmě se jich zepatám i na tuhle problematiku. Ale provozují a normální motorové létání, takže z toho soudím, že zas takový problém by to být neměl. Nebo to opravdu tak omezuje?

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 06. 01. 2012, 14:55

Tak v motorovém létání to neomezuje vůbec (letadlo má motor, takže si letí) - jen si dáš při stoupání po vzletu pozor, abys nevlítl do TMA :)

Diskuse je o větroňovém létání - kde přeci jen vyšší výšká znamená víc zábavy a delší čas ve vzduchu atd atd. Nicméně - ve výcviku je to stejně víceméně jedno.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod Smurfx » 06. 01. 2012, 20:57

Na Sazené jsem lítal s motorákem a pokud si člověk dává pozor na TMA (jak bylo řečeno) problém nikdy nebyl. A pokud chce někdo plachtit výš, tak se zaletí trochu víc k Roudnici, což je tak 5 minut letu a opravdu není problém.

Navíc klub jako takový opravdu vřele doporučuju, v žádném jsem nepotkal vstřícnější a příjemnější lidi.

rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Status: Offline

Re: Letiště Sázená-AK Kralupy

Příspěvekod rychlovka » 07. 01. 2012, 10:25

Smurfx píše:Navíc klub jako takový opravdu vřele doporučuju, v žádném jsem nepotkal vstřícnější a příjemnější lidi.


Díky za doporučení. Už můj táta mluvil s předsedou a říkal, že byl velmi ochotný a příjemný jak říkáš. V únoru se tam jdu podívat.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti