Vnitrostátní lety v ČR a SK

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od Tex »

Opravdu není prostor na pravidelnou vnitrostátní leteckou přepravu v CZ a SK? Někdo takový aby způsobil v letectví revoluci jako Jančura v autobusech. Někdo šikovný kdo by vhodným turbovrtulákem operoval linky Brno, Ostrava, Bratislava, Sliač, Košice, Tatry, Kunovice, Karlovy Vary, Mariánské lázně.
Někdo kdo by to lítal efektivně pěknými malými éry bez té mašinerie co má ČSA za sebou...

Co si o tom myslíte?


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od HighFlyer »

ad: "Pekna mala era"... Cim mensi ero, tim vyssi ma naklady na sedacku. A cestujici jde po cene. Neni ochoten za usporu 1-2 hodin platit 15x vic nez za bus/vlak.

Uz se o na toto tema diskutovalo nekolikrat. Vzdalenosti v Cesku ani na Slovensku nejsou tak velke, ze by letecka doprava na vnitrostatnich linkach predstavovala velkou casovou usporu. Tak maximalne treba mezi OSR a KLV, ale kolik lidi denne potrebuje cestovat zrovna mezi temito mesty? V Cesku se cestuje ze zbytku republiky do Prahy a naopak. Na Slovensku zase ze zbytku republiky do Bratislavy. Tok cestujicich mezi regiony leteckou dopravu neuzivi, tim mene v "peknych malych erech".

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od romul »

Tex píše:Opravdu není prostor na pravidelnou vnitrostátní leteckou přepravu v CZ a SK?


Momentálně zde perspektiva bohužel není. Kdysi hojně využívané spojení OSR-KLV mělo smysl, horníci byli elitou národa a v KV měli dotovanou lázeňskou péči, totéž Mar. Lázně. Jenže to je je historie. KV se orientují především na ex-USSR klienty, tuzemské zdr. pojišťovny zavádějí restrikce na lázeňskou péči. Sice jet z Chebu na Moravu je poměrně vopruz (autem nebo vlakem), ale cena většinou rozhodne a letadlo by nemělo šanci. Možná aerotaxi, ale určitě ne linka. Uživil by se teoreticky maximálně malý dopravce, který by svážel malými letadly (L410) z českých regionů cestující na německá letiště, ale to by vyžadovalo velké investice, podporu regionů a dohodu s LH...

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od Tex »

HighFlyer píše:ad: "Pekna mala era"


Tím bylo myšleno třeba L-410 v nějaké modernější variantě nebo jiné éro jako Beechcraft King Air 90, Dornier Do 228 nebo třeba i menší jako Partenavia P.68 Victor. Já si stále myslím že na to prostor je. Mohla by na to být alespoň pěkná diplomka....

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od Tex »

romul píše:Uživil by se teoreticky maximálně malý dopravce, který by svážel malými letadly (L410) z českých regionů cestující na německá letiště, ale to by vyžadovalo velké investice, podporu regionů a dohodu s LH...


To je velmi zajímavý nápad... taková "CzehHansa Regional" :D


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od romul »

Tex píše:To je velmi zajímavý nápad... taková "CzehHansa Regional" :D


Když fungovala Deutsche BA, proč ne Czech LH? :-) Ne, to je jen teorie, která se nedočká realizace. I kdyby se takový nadšenec našel a třeba ve spolupráci s výrobcem L410 spustil podobný projekt, tak by se musel orientovat jen na letiště s dostatečnou infrastrukturou (KV, Pardubice, Brno). Na podobnou přepravu se hodí spíše vlaky (obzvlášť pokud mají zastávku přímo na letišti), je to rychlé a ne tolik závislé na počasí. Jenže ani to u nás nefunguje a proto ještě dlouho budou vítězit auta a busy. V řadě regionů chybí dobré napojení na velké huby (KV, ČB, HK aj.)...

A kdo na to má, ten létá už dneska:

http://byznys.lidovky.cz/ceska-smetanka ... oprava_ziz

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od romul »

Letecká doprava v regionech potřebuje silné investory a vizionáře, nikoliv megalomany:

http://hradec.idnes.cz/vrchlabi-planuje ... zpravy_klu

http://budejovice.idnes.cz/modernizace- ... -zpravy_pp

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od HighFlyer »

romul píše:Letecká doprava v regionech potřebuje silné investory a vizionáře, nikoliv megalomany

Oni ti druzi nekdy nebyvaji hned na prvni pohled k rozeznani od tech prvnich...

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od Tex »

romul píše:A kdo na to má, ten létá už dneska:

http://byznys.lidovky.cz/ceska-smetanka ... oprava_ziz


Ono létat s R44 nebo i R66 není až zas takové porno... a pokud se zhorší počasí tak zapomeňte... Jinak proletět se s tím jen tak je moc fajn ale spolehnout se že musíte někde být to moc nejde... to už musí být jiná kategorie jako EC ... ale to jsem dost od tématu.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od tempranilo »

Tex píše:
HighFlyer píše:ad: "Pekna mala era"


Tím bylo myšleno třeba L-410 v nějaké modernější variantě nebo jiné éro jako Beechcraft King Air 90, Dornier Do 228 nebo třeba i menší jako Partenavia P.68 Victor. Já si stále myslím že na to prostor je. Mohla by na to být alespoň pěkná diplomka....

Nevím, zda by to stačilo na diplomku, možná ani seminárka by z toho nebyla, ale k věci. Pro malé letadlo prostor není určitě, alespoň za současné situace, protože malé letadlo nerovná se malé náklady. Jinými slovy, DO 228 je naprostá katastrofa, protože náklady na let dle zde uváděného příkladu KLV-OSR by byly někde mezi 68 - 78 tisíc, což při kapacite 19 cestujících odpovídá 3600 - 4100 Kč na sedačku. Dle mého nereálné. Na Beech 1900D je to o trošku lepší, tam by to mohlo být mezi 45 -51 tisíc, tj. 2400 - 3000 Kč na sedačku, ale také nic moc. Obojí na úsek a 100% obsazenost.... Naopak, kdybychom uvažovali třeba A 319 v LC variantě, tj. kapacita 150 pax, tak při rozumném obsazení, řekněme 85%, tj. nějakých 127 cestujících, tak tam by se náklad na sedačku dostal na úroveň kolem 1250 Kč, což už dle mého je cena, za kterou by byl leckdo ochoten letět, místo aby se trmácel po zemi. Otázka stojí, kolik takových je, aby se linka vyplatila provozovat dlouhodobě.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od flyingblue »

Tex píše:
HighFlyer píše:ad: "Pekna mala era"


Tím bylo myšleno třeba L-410 v nějaké modernější variantě nebo jiné éro jako Beechcraft King Air 90, Dornier Do 228 nebo třeba i menší jako Partenavia P.68 Victor. Já si stále myslím že na to prostor je. Mohla by na to být alespoň pěkná diplomka....


Nastesti pro nas vsechny je od diplomky k realizaci dost daleko.

Na druhou stranu, disaster, ktery ve Stredni Evrope zpusobily SkyEurope, se bude napravovat jeste hodne dlouho.

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od Tex »

flyingblue píše:
Tex píše:
HighFlyer píše:ad: "Pekna mala era"


Tím bylo myšleno třeba L-410 v nějaké modernější variantě nebo jiné éro jako Beechcraft King Air 90, Dornier Do 228 nebo třeba i menší jako Partenavia P.68 Victor. Já si stále myslím že na to prostor je. Mohla by na to být alespoň pěkná diplomka....


Nastesti pro nas vsechny je od diplomky k realizaci dost daleko.

Na druhou stranu, disaster, ktery ve Stredni Evrope zpusobily SkyEurope, se bude napravovat jeste hodne dlouho.



Na diplomku by to bylo - udělat pěknou simulaci provozu někde v Matlabu k tomu ekonomické
modely letade. Dalo by se...

A nebo to lítat tímto :-))))

Obrázek

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od beardie »

flyingblue píše:Na druhou stranu, disaster, ktery ve Stredni Evrope zpusobily SkyEurope, se bude napravovat jeste hodne dlouho.


mohol by si to trochu rozviest?

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od tempranilo »

beardie píše:
flyingblue píše:Na druhou stranu, disaster, ktery ve Stredni Evrope zpusobily SkyEurope, se bude napravovat jeste hodne dlouho.
mohol by si to trochu rozviest?

Pokud diskutující "flyingblue" měl na mysli, že SkyEurope zcela pokřivily vnímání toho, za kolik je normální létat, tak naprosto souhlasím.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vnitrostátní lety v ČR a SK

Příspěvek od HighFlyer »

tempranilo píše:Pokud diskutující "flyingblue" měl na mysli, že SkyEurope zcela pokřivily vnímání toho, za kolik je normální létat, tak naprosto souhlasím.

To je uhel pohledu. "Pokrivily vnimani", ano, to je jeden pohled a taky ho chapu. Z druheho pohledu LCCs nastartovaly ozdravne procesy u klasickych dopravcu, diky nimz se muzeme svezt za rozumnou cenu i s nimi. Nebo si snad nekdo mysli, ze by CSA, LH, BA a ostatni dinosauri zacali sami od sebe nabizet letenky za 2499 Kc nebyt SkyEurope, easyJetu, Ryanairu, Wizzairu a dalsich? (Poradi jmenovanych LCCs, prosim, neni dulezite).


Odpovědět