Airbus380 píše:Nemá náhodou - MIMO JINÉ - (ne)rozvoj letecké dopravy v regionu Südtirol na svědomí nepříznívý terén (nemožnost postavit letiště)?
Ten teren tam roli hraje, ale jinou nez pises. Vysoke hory vsude kolem nedovoluji z BZO start smerem na sever. Musi se odstartovat na jih, vystoupat do dostatecne vysky a pak to teprve otocit na sever. Lety se tim prodluzuji a to v te nejdrazsi fazi (stoupani). Nejsem si jist, jestli se muze aspon pristavat od severu nebo se taky musi napred delat okruh. (Ale obavam se, ze okruh, tj. dalsi dodatecne naklady).
Nekolik let fungovala feedovaci linka BZOMUC a tam to bylo primo brutalni. Vzdalenost vzdusnou carou 214km, ale realne se uletelo nejakych 375km a k tomu prudke stoupani... Proste nocni mura z pohledu ekonomiky.
Jediné, čemu se tak skutečně divím je fakt, že neexistuje nějaká feedovací linka z BZO do Vídně, popříp. FRA nebo MUC.
Jak uz jsem psal, BZOVIE uz se par let zkouselo a nechytlo se to. Region se sice jmenuje Südtirol, ale hlavni mesto tech lidi je fakt Rim a ne Viden.
Linka BZOMUC letala dokonce nekolik let, ale region ji musel brutalne dotovat castkami v radu milionu EUR. Naklady byly enormni (jak jsem psal, v pripade BZO MUC je to tak, ze 200km = 375km) a poptavka nijak mohutna (letenky byly drahe, takze velka cast lidi stejne radsi jela autem do VRN/INN a odtam letela bez prestupu).
FRA by mozna mohl fungovat (pritahl by vice p2p cestujicich nez MUC). Ale FRA nema rad 30ti mistne prcky, se kterymi letaji Air Alps. Mozna po dobudovani dalsi drahy ve FRA by tam neco takoveho pustili...