Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
Kde všude v ČR přistálo letadlo velikosti Airbusu A320 / Boeingu B737? Vím o Ruzyni, Mošnově, Brnu, Pardubkách, Varech a Kbelích (vládní A319). Ještě někde?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
fricoolinek2 píše:Kde všude v ČR přistálo letadlo velikosti Airbusu A320 / Boeingu B737? Vím o Ruzyni, Mošnově, Brnu, Pardubkách, Varech a Kbelích (vládní A319). Ještě někde?
Třeba Kunovice (UHE), Vodochody.
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
České Budějovice/Hradec Králové/Čáslav/Přerov
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
Alca píše:České Budějovice/Hradec Králové/Čáslav/Přerov
Jsou nejake fotky z těchto letist s těmito typy?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
fricoolinek2 píše:Kde všude v ČR přistálo letadlo velikosti Airbusu A320 / Boeingu B737? Vím o Ruzyni, Mošnově, Brnu, Pardubkách, Varech a Kbelích (vládní A319). Ještě někde?
Kunovice, Budějovice, Vodochody, Hradec Králové, Přerov (tam nevím, jestli 320/737, ale Ruslan určitě)... Nevím, zda byla vládní 319 někdy v Čáslavi...
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
V Panenském Týnci loni sednul B735 OK-XGB.
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
LKKU - 737 (Fisher a Travel service), Il-76, An-12, C 130, Bae 146, Fokker 100 z tech mensich. a mozna vic, ale ted z hlavy nevim....
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
A ještě samozřejmě Milovice, kde byly ještě po revoluci Tu154, Tu134 a AN-12...
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
Airbus380 píše:fricoolinek2 píše:Kde všude v ČR přistálo letadlo velikosti Airbusu A320 / Boeingu B737? Vím o Ruzyni, Mošnově, Brnu, Pardubkách, Varech a Kbelích (vládní A319). Ještě někde?
Kunovice, Budějovice, Vodochody, Hradec Králové, Přerov (tam nevím, jestli 320/737, ale Ruslan určitě)... Nevím, zda byla vládní 319 někdy v Čáslavi...
V Čáslavi byla určitě vládní Tu154. 319 nevim.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
OR píše:Airbus380 píše:fricoolinek2 píše:Kde všude v ČR přistálo letadlo velikosti Airbusu A320 / Boeingu B737? Vím o Ruzyni, Mošnově, Brnu, Pardubkách, Varech a Kbelích (vládní A319). Ještě někde?
Kunovice, Budějovice, Vodochody, Hradec Králové, Přerov (tam nevím, jestli 320/737, ale Ruslan určitě)... Nevím, zda byla vládní 319 někdy v Čáslavi...
V Čáslavi byla určitě vládní Tu154. 319 nevim.
V Čáslavi byl určitě IL76 (Pro trosky havarovaného Antonova...)
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
Byly i hodně kuriozní přistání mimo ČR, každý zná třeba A320, co přistála na řece v NY (byla na odpis). Méně známý je třeba příběh Tu-154, RA-85684, který přistál v tajze na zarostlém letišti s RWY 1200m (!) - bez avioniky, elektřiny (flapsů, slatů) a bez motorů. Někteří pasažéři si pak po prožitém dobrodružství šli zakouřit na křídlo, dotlučené od stromů. Vše nakonec skončilo dobře, toto letadlo od tam i samo odlétlo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
Karel_x píše:Byly i hodně kuriozní přistání mimo ČR, každý zná třeba A320, co přistála na řece v NY (byla na odpis). Méně známý je třeba příběh Tu-154, RA-85684, který přistál v tajze na zarostlém letišti s RWY 1200m (!) - bez avioniky, elektřiny (flapsů, slatů) a bez motorů. Někteří pasažéři si pak po prožitém dobrodružství šli zakouřit na křídlo, dotlučené od stromů. Vše nakonec skončilo dobře, toto letadlo od tam i samo odlétlo.
Tady je video z odletu z te tajgy v Rusku.
http://www.youtube.com/watch?v=rrpzyYtMOjM
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
Karel_x píše:...elektřiny (flapsů, slatů)..
Dve technicke>
a) kdyz uz nechces pouzit hezky cesky terminy klapky a sloty, tak alespon pouzij spravne cizinecke, tj. zakrylky a peredkrylky
b) tyhlencty fungujou na hydrauliku, ta v "nouzovem rezimu" (mlynkovani motory) fungovala, ale na tohle by to asi nebylo...
Re: Kde všude přistálo letadlo velikosti A320 / B737
2Fabo:
a) Omlouvám se za ty anglismy - úplně přesně bych asi musel napsat закрылки и предкрылки
b) Bohužel se nemůžeme opřít o závěrečnou zprávu - na stránkách MAKu myslím nikdy nebyla. Řekl bych že je to proto, že posádka byla záhy vyznamenána Putinem, a přitom se pravděpodobně také dopustila nějakých chybiček.
Uvádělo se že éro se nad Sibiří ocitlo úplně bez proudu, včetně DC rozvodů, vypadla i životně důležitá čerpadla pro přečerpávání paliva z hlavních nádrží do malé pohotovostní nádrže na zádi a po půlhodině se tedy ocitly na suchu všechny 3 motory. Naopak, v hlavních nádrží bylo paliva dost, takže letadlo bylo ještě docela těžké. Průlet oblačností bez umělého horizontu kladl na piloty docela nezvyklé nároky. Když se pak v pár stech metrech nad zemí vynořili z mraků museli s těžkým letadlem bez vztlakové mechanizace(!) přistát na náhodně objeveném, nepoužívaném letišti (pouze pro vrtulníky), s kratinkou VPD.
Následně vydal MAK předpis o úpravě baterií a nabíjecího systému, což byla investice docela drahá a nejspíš proto bylo pak vyřazeno z provozu dost 154.
a) Omlouvám se za ty anglismy - úplně přesně bych asi musel napsat закрылки и предкрылки
b) Bohužel se nemůžeme opřít o závěrečnou zprávu - na stránkách MAKu myslím nikdy nebyla. Řekl bych že je to proto, že posádka byla záhy vyznamenána Putinem, a přitom se pravděpodobně také dopustila nějakých chybiček.
Uvádělo se že éro se nad Sibiří ocitlo úplně bez proudu, včetně DC rozvodů, vypadla i životně důležitá čerpadla pro přečerpávání paliva z hlavních nádrží do malé pohotovostní nádrže na zádi a po půlhodině se tedy ocitly na suchu všechny 3 motory. Naopak, v hlavních nádrží bylo paliva dost, takže letadlo bylo ještě docela těžké. Průlet oblačností bez umělého horizontu kladl na piloty docela nezvyklé nároky. Když se pak v pár stech metrech nad zemí vynořili z mraků museli s těžkým letadlem bez vztlakové mechanizace(!) přistát na náhodně objeveném, nepoužívaném letišti (pouze pro vrtulníky), s kratinkou VPD.
Následně vydal MAK předpis o úpravě baterií a nabíjecího systému, což byla investice docela drahá a nejspíš proto bylo pak vyřazeno z provozu dost 154.