Pardubice (LKPD)

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
honzauta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 11. 2011, 17:24
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od honzauta »

Nevíte někdo jestli se dají koupit letenky s Kuban airlines do Moskvy z Pardubic, podle odletů, příletů je vidět, že létají, ale na jejich webu Pardubice v nabídce nemají. To bude asi stejné jako lety z Vnukova do Machačkaly. létá to každý den, ale na webu to taky nemají.


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od JiS_Progressus »

honzauta píše:Nevíte někdo jestli se dají koupit letenky s Kuban airlines do Moskvy z Pardubic, podle odletů, příletů je vidět, že létají, ale na jejich webu Pardubice v nabídce nemají. To bude asi stejné jako lety z Vnukova do Machačkaly. létá to každý den, ale na webu to taky nemají.

Bohužel, jsou to chartery pro ruské CK, na některých letech je několik (5-10) volných míst, takže by se možná dalo něco vykomunikovat, ale obecně v prodeji nejsou.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od JiS_Progressus »

Transaero začíná prodej letenek na trasu LED-PED-LED. Začíná se poslední týden v květnu, každé úterý a pátek.

peetcz
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 29. 03. 2012, 20:00
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od peetcz »

JiS_Progressus píše:Transaero začíná prodej letenek na trasu LED-PED-LED. Začíná se poslední týden v květnu, každé úterý a pátek.

Očekávané, PED by ovšem mohlo přitížit otevření ruského trho pro mezinárodní lety. PED se bere v podstatě jako vzdálenější pražské letiště!

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od JiS_Progressus »

peetcz píše:
JiS_Progressus píše:Transaero začíná prodej letenek na trasu LED-PED-LED. Začíná se poslední týden v květnu, každé úterý a pátek.

Očekávané, PED by ovšem mohlo přitížit otevření ruského trho pro mezinárodní lety. PED se bere v podstatě jako vzdálenější pražské letiště!

Ano, přesně tak to je a s tím to funguje. Je to hodina autem na Černý Most nebo 7min MHD+55min vlakem. Otevření ruského trhu zřejmě ještě minimálně dva roky nehrozí a v horizontu dvou let se mnohé změní ... PED="Praha východ"=Sezonní chartery pro regionální dovolenkáře=Služby GA pro podnikatele se zájmy v regionu=PED


peetcz
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 29. 03. 2012, 20:00
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od peetcz »

JiS_Progressus píše:
peetcz píše:
JiS_Progressus píše:Transaero začíná prodej letenek na trasu LED-PED-LED. Začíná se poslední týden v květnu, každé úterý a pátek.

Očekávané, PED by ovšem mohlo přitížit otevření ruského trho pro mezinárodní lety. PED se bere v podstatě jako vzdálenější pražské letiště!

Ano, přesně tak to je a s tím to funguje. Je to hodina autem na Černý Most nebo 7min MHD+55min vlakem. Otevření ruského trhu zřejmě ještě minimálně dva roky nehrozí a v horizontu dvou let se mnohé změní ... PED="Praha východ"=Sezonní chartery pro regionální dovolenkáře=Služby GA pro podnikatele se zájmy v regionu=PED


Pardubice měli zkusit oslovit některé low-costy (pro které je ruzyně drahá)než mu je vyfouknou Vodochody (Neznám důvody proč si neplácly s Ryanair) A mohl by se pokusit o pravidelnou cargo linku, které je ekonomicky výhodnější než přeprava osob. To by muselo znamet investice do cargo terminalu. Na serveru dvoniny.cz (nemám odkaz na článek) Jsem četl analýzu, že v roce 2030 ČR bude mít nedostatečnou kapacitu letišť (pro náklad). To by mohla být cesta. Osobní doprava je obrovsky konkurenční!

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od jdr »

Pardubické letiště je v euforii, chce přepravit čtvrt milionu lidí
http://www.denik.cz/pardubicky-kraj/par ... -irvp.html

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2096
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od kuba.biker »

jdr píše:Pardubické letiště je v euforii, chce přepravit čtvrt milionu lidí
http://www.denik.cz/pardubicky-kraj/par ... -irvp.html


Euforie se projevila tak, že kdosi zaříznul spotterský web pardubického letiště... :evil:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od Petr31 »

jdr píše:Pardubické letiště je v euforii, chce přepravit čtvrt milionu lidí
http://www.denik.cz/pardubicky-kraj/par ... -irvp.html


Problém je, že byznys plán je postaven na vodě - tedy na představách, že Rusové tam budou lítat dál a v čím dál hojnějších počtech forever....jednoho krásného dne si Rusové všimnou, že jinde je krásněji a nazdar bazar..... Žádný rozumný podnikatel nikdy takto byznys na hliněných nohách nepostaví...to můžou udělat jen krajští politici, ti rozdávají z cizího a tak, aby jim zbylo za nehty. A za sebe můžu říct, že i když jsem středočech, tak bych lowcostem z Pardubic nelítal ani kdyby byla letenka za kačku, cesta tam by mi trvala autem tak 2 hodiny, zatímco na Havlák to mám 40minut.Takže ty básničky co nám tady "peetz" bájí o LKPD a LKCE si může nechat pro čeké novináře, ti mu na to skočí.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od Petr31 »

peetcz píše: Pardubice měli zkusit oslovit některé low-costy (pro které je ruzyně drahá)než mu je vyfouknou Vodochody (Neznám důvody proč si neplácly s Ryanair) A mohl by se pokusit o pravidelnou cargo linku, které je ekonomicky výhodnější než přeprava osob. To by muselo znamet investice do cargo terminalu. Na serveru dvoniny.cz (nemám odkaz na článek) Jsem četl analýzu, že v roce 2030 ČR bude mít nedostatečnou kapacitu letišť (pro náklad). To by mohla být cesta. Osobní doprava je obrovsky konkurenční!


Prosím Tě, můžeš nám laskavě napsat, kolik lowcostů stojí ve frontě ve Vodochodech a dožadují se zprovoznění letiště? Jestli dobře sleduji dění kolem LKVO, tak zprovoznění je díky různým průtahům možné nejdříve v horizontu několika let, pokud vůbec....díky všeobecnému útlumu letecké dopravy. A o zájmu hromady společností jsem fakt nic neslyšel....notabene RYANAIR se svojí kulturou nikomu nic dobrého nepřinese, tedy pokud mu region neodpustí veškeré poplatky, případně jej bude ještě dotovat.To opravdu není dobrý byznys.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2919
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od Fabo »

Ale proc ne, dotovani muze byt skvelej biznis, si vem, ze by se FR zavazal dotahnout treba milion novych turistu rocne.

Akorat tady to asi nepude, protoze turiste miri do kraje Praha, letiste je v kraji Stredoceskem a jeste navic soukrome... Nevim jak by tam nekdo ty penize posouval. (Ano, FR se svym postojem dotace nebo nic je kapku toxicky, ale proste ULCC takhle fungujou...)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od jvoj »

Fabo píše:Ale proc ne, dotovani muze byt skvelej biznis, si vem, ze by se FR zavazal dotahnout treba milion novych turistu rocne.

Akorat tady to asi nepude, protoze turiste miri do kraje Praha, letiste je v kraji Stredoceskem a jeste navic soukrome... Nevim jak by tam nekdo ty penize posouval. (Ano, FR se svym postojem dotace nebo nic je kapku toxicky, ale proste ULCC takhle fungujou...)

On mozna FR pritahne milion turistu za rok, ale jakych a za jakou cenu?

Tu cenu, co na nich vydelaji hotely a dalsi podniky, utrati kraj za dotace, a k tomu tech milion prevazne batuzkaru toho ani zas tak moc neutrati. Takovi turiste vetsinou moc platni nebyvaji.

Uznavam, vydelaji na tom hotely i dalsi mista, ale za cenu nekrestanskych dotaci z penez danovych poplatniku? A Nejhorsi na tom je, ze si kdekdo stezuje, jak si to stat predstavuje, ze lije miliardy do statni aerohydry (Ne ze bych s tim souhlasil), ale toho uz si nikdo nevsimne, ze low-costy taky nejsou zdaleka tak svate jak se tvari...

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od tempranilo »

jvoj píše:
Fabo píše:Ale proc ne, dotovani muze byt skvelej biznis, si vem, ze by se FR zavazal dotahnout treba milion novych turistu rocne.

Akorat tady to asi nepude, protoze turiste miri do kraje Praha, letiste je v kraji Stredoceskem a jeste navic soukrome... Nevim jak by tam nekdo ty penize posouval. (Ano, FR se svym postojem dotace nebo nic je kapku toxicky, ale proste ULCC takhle fungujou...)

On mozna FR pritahne milion turistu za rok, ale jakych a za jakou cenu?

Tu cenu, co na nich vydelaji hotely a dalsi podniky, utrati kraj za dotace, a k tomu tech milion prevazne batuzkaru toho ani zas tak moc neutrati. Takovi turiste vetsinou moc platni nebyvaji.

Uznavam, vydelaji na tom hotely i dalsi mista, ale za cenu nekrestanskych dotaci z penez danovych poplatniku? A Nejhorsi na tom je, ze si kdekdo stezuje, jak si to stat predstavuje, ze lije miliardy do statni aerohydry (Ne ze bych s tim souhlasil), ale toho uz si nikdo nevsimne, ze low-costy taky nejsou zdaleka tak svate jak se tvari...

Milion turistu není dnes realnych, CR neumi pritahnout turisty jinam nez do Prahy, par do Karlovych Varu a neco jeste do Krumlova, ale suma sumarum pro zapadniho turistu CR = Praha. A bohuzel je nutne videt, ze poptavka uz neni takova, jako byla pred deseti lety. Navic, jak spravne uvedeno, kraj by dotoval linku, ale nic by z toho nemel, nemyslim, ze by jich v kraji zustalo vic jak 10 %. A s cim rozhodne souhlasim (a take jsem to na tomto serveru nekolikrat uvedl) je, ze cena za levne letenky a fungovani low-costu je mnohem vyssi, nez si mnozi jejich podporovatele jsou ochotni pripustit.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2919
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od Fabo »

No, nerikam konkretne milon turistu do Prahy. Jen pro predstavu, milion priletajicich rocne dela cca tak 18 priletu dene.

Co se tyce rentability, otazka je, jaka by byla dotace. Treba kdyby byla 400 korun, turista musi prumerne utratit tech 2000 korun, coz asi utrati, plus navazujici efekt zvyseni zamestnanosti atd.
(Jasne, DPH jde do statni, ne krajske kasy. Tim jednodusejc by se to ale posunulo na stredocechy - kdyby byl na patricnych mistech zajem dotovat LCC linky)

To, ze cestujici FR nebyvaji platni, je IMHO spis mytus, ziveny tim, jak se kazdy rad pochvali tim, ze zas letel za stovku nekam. Nicmene nezanedbatelna cast FR cestujicich jsou turiste, kteri jen vyuzijou levne letenky jako moznosti dostat se dal nez obvykle, a v destinaci pak utraceji primerene, neco ve smyslu kdyby clovek z Brna nesel na vanocni trhy autobusem do Vidne, ale letadlem do EIN, utrati tam stejnym zpusobem obdobne mnozstvi penez.


Sumarne, ano, je pravda, ze ULCC doprava je drazsi nez by se z konecnych cen zdalo, nicmene taky neni pravdivy pohled z druhe strany "kraj/stat to bude z mych dani dotovat, bude z toho mit houby, akorat se ta vase parta proleti. A silnice jsou zatim jako emental."

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Pardubice (LKPD)

Příspěvek od tempranilo »

Fabo píše:No, nerikam konkretne milon turistu do Prahy. Jen pro predstavu, milion priletajicich rocne dela cca tak 18 priletu dene.

Co se tyce rentability, otazka je, jaka by byla dotace. Treba kdyby byla 400 korun, turista musi prumerne utratit tech 2000 korun, coz asi utrati, plus navazujici efekt zvyseni zamestnanosti atd.
(Jasne, DPH jde do statni, ne krajske kasy. Tim jednodusejc by se to ale posunulo na stredocechy - kdyby byl na patricnych mistech zajem dotovat LCC linky)

To, ze cestujici FR nebyvaji platni, je IMHO spis mytus, ziveny tim, jak se kazdy rad pochvali tim, ze zas letel za stovku nekam. Nicmene nezanedbatelna cast FR cestujicich jsou turiste, kteri jen vyuzijou levne letenky jako moznosti dostat se dal nez obvykle, a v destinaci pak utraceji primerene, neco ve smyslu kdyby clovek z Brna nesel na vanocni trhy autobusem do Vidne, ale letadlem do EIN, utrati tam stejnym zpusobem obdobne mnozstvi penez.


Sumarne, ano, je pravda, ze ULCC doprava je drazsi nez by se z konecnych cen zdalo, nicmene taky neni pravdivy pohled z druhe strany "kraj/stat to bude z mych dani dotovat, bude z toho mit houby, akorat se ta vase parta proleti. A silnice jsou zatim jako emental."

Jen na okraj - Pardubice nejsou středočeši! Ale k tématu. Pokud jde o dotace, tak je třeba brát v úvahu jak ty viditelné, tak skryté. Ale i kdybychom brali těch zmiňovaných 400 Kč a konzervativní odhad počtu cestujících, řekněme 250000 odlétavajících, tak to dělá bratru 100 miliónů. Při stavu financí na krajích podle mého zcela neprosaditelný objem peněz na investici, u níž je návratnost dosti sporná (možná by to dali v Budějovicích, tam mají našlápnuto :lol: ). Pokud jde o samotný přínos linky na ekonomiku, tak ano, on to MOL rád používá jako argument, ale nikde se to zatím objektivně nezkoumalo, zda to skutečně tak je. Ale já spíše měl na mysli jinou věc - že drtivá většina potenciálních cestujících by asi nezůstávala v PED, ale přesouvala se (a potažmo utrácela) jinde, zejména v PRG. Což je obecně OK, ale pro kraj zcela nevýhodné, protože by linku dotoval, ale výnosy by šly jinam. Ostatně, nejsem proti případným dotacím do letecké dopravy, za předpokladu, že budou rozumné, koneckonců z mých daní také dotuji železnice a autobusy, ač jich využívám zcela zanedbatelně....


Odpovědět