Košice
Re: Košice
ked uz lietaju z BUD, tak uz urcite nebudu lietat z KSC
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 91
- Registrován: 19. 07. 2007, 13:07
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Košice
MarcosFT píše:Neverim ani tomu Rimu, kdyz se to nedokazalo poradne vyuzit z Brna, kde je, dle meho nazoru, daleko vetsi potencial.
Řím z Brna neskončil proto, že by se lince nedařilo, souviselo to s redukcí letadel bázovaných v Praze. Lince se naopak z Brna dařilo
Re: Košice
Mr.Pexesso píše:MarcosFT píše:Neverim ani tomu Rimu, kdyz se to nedokazalo poradne vyuzit z Brna, kde je, dle meho nazoru, daleko vetsi potencial.
Řím z Brna neskončil proto, že by se lince nedařilo, souviselo to s redukcí letadel bázovaných v Praze. Lince se naopak z Brna dařilo
V tom případě nechápu, proč tuto linku nezachovali a neobsluhovali ji letadlem z jiné báze. Přece Luton ani Eindhoven se se z Brna nelétají "pražským" letadlem Wizzairu (jinak uznávám, že tohle je ve vlákně o Košicích malinko OT).
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Košice
rXD píše:Ti truhlici, co tu vypisuju, ze z Kosic nieco nepojde lebo to neslo z Brna, su este zabavnejsi, nez ti, co vypisovali a vypisuju, ze nieco nepojde lebo to neslo z BTS. To strojnasobenie poctu liniek z Kosic za posledne dva roky dalo odpoved vsetkym tymto mudrcom....
Upřímně vás úplně chápu, já taky chci aby se z Brna lítalo do Dubaje, Reykjavíku na lety WOW airu a do Říma bych chtěl lítat na zmrzlinu. Ale jestliže je Brno v háji, Košice jsou ještě víc. Nějak nedokážu pobrat, kdo by měl do Košic z destinací jako je Řím lítat a kdo by hlavně měl lítat do nich? Ti, co na to mají, jsou nastěhovaní v PRG a nebo nějak neřeší, jestli letí s OS přes VIE nebo jedou párkrát za rok do BUD. Tak mi prosím vysvětlete, kdo z těch Košic bude do Dubaje a Říma lítat.
Re: Košice
Cely problem je ten, ze Austrian nie je schopny pridat aspon jednu-dve rotacie do VIE alebo rovno do FRA, aj ked to by musela Lufthansa. Tych nemeckych firiem je v Kosiciach viac, takze aspon jedna linka do DE by sa uzivila. Takto ludia letia o 5 z KE, aby dalsie 4 hodiny cakali v zapadakove s nazvom VIE. A ked chce clovek letiet neskor, tak o 15 mu ostava len nocovat niekde cestou a do viacerych destinacii sa uz v rozumnom case nedostane. CSA tomu zdatne konkuruju a pripoje resp ceny u Sky Teamu su take, ze pomaly business z BUD stoji rovnako. Problem BUD je zase v napojeni, jednoducho tie dva vlaky nie su adekvatne spojenie a chcelo by to pravidelne autobusy cez Ferihegy.
Re: Košice
rXD píše:Ti truhlici, co tu vypisuju, ze z Kosic nieco nepojde lebo to neslo z Brna, su este zabavnejsi, nez ti, co vypisovali a vypisuju, ze nieco nepojde lebo to neslo z BTS. To strojnasobenie poctu liniek z Kosic za posledne dva roky dalo odpoved vsetkym tymto mudrcom....
ale o inom som chcel: Wizz zacina lietat BUD-Reykjavik https://www.facebook.com/LietameZKosic/ ... 9837143426 . Mozno Reykjavik by mohol byt dobrym tipom aj pre KSC, lebo odtial sa da pokracovat z WOWairom za smiesny peniaz do celej severnej Ameriky, a vieme, ze tam je vychodniarov zdaleka najviac.
Slovaci zijuci v USA a Kanade maju na vyber na prilet do KSC aerolinky Austrian ,CSA ,mozno od jari aj LOT.Pripadne letiska BUD ,KRK,RZE .Ked uz bolo nerentabilne Milano BGY ten Reykjavik by bol od zaciatku total prepadak! Na tie lety by sa asi nenaslo dost pax.Pripadne meskanie letu a mrznes" na Islande... Wizzu zatial dobre profituju linky v oblastiach ,kde pracuje a zije vela slovakov,takze ten Eindhoven Dortmund ci Basel by bola nateraz ovela lepsia volba.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Košice
Lety Wizzu KSC-KEF s návazností na WOW air do USA --- to je asi zatím největší úlet, který jsem tady v tom vlákně slyšel
Sice uznávám, že přestupů Low-cost - low-cost je víc, než někteří tvrdí, ale šance, že by na sebe nějak smysluplně navazovala linka KSC-KEF a linky wow airu do zámoří a viceversa je asi taková, že do KSC začne lítat nonstop Air Koryo.
Stejně tak lítání BUD-KSC. Proč by proboha ČSA feedovali linky SkyTeamu z BUD, když feedují linky SkyTeamu ve SVÉM hubu v PRG? Smysl mi uniká úplně stejně jako při myšlence letů ČSA PRG-VIE-KSC.
Přemýšlejte trochu realisticky. Kdosi to tu už psal. Z KSC mají zatím celoroční potenciál opravdu jen linky do míst, kde je silná koncentrovaná slovenská/východňárská komunita. Jasně, třeba to za pár let bude jinak, ale teď si to opravdu nemyslím.
Ad lety do Německa: Nepopírám, že by se při nějakém smysluplném nastavení mohly uživit, ale nebylo by jednodušší, jak tu někdo uvedl, přidat frekvence do VIE, jakožto hubu LH/OS, odkud se lítá prakticky všude po Německu?
Já jsem velmi zvědavý na ten LOT, jak mu to bude v KSC fungovat. Vzhledem k tomu, že bude lítat jen jednou denně, může to být velmi dobrý spoj pro dálkovky do USA, ne?
Jinak ještě slovo ke srovnání BRQ vs. KSC. Košice mají proti Brnu jednu "výhodu", a sice že jsou dál od kvalitní infrastruktury (jasně, D1, D2 nejsou moc kvalitní, tak prostě že jsou dál ), na druhou stranu počet obyvatel ekonomicky schopných cestovat letadlem, je asi okolo Brna značně vyšší, než okolo Košic...
Sice uznávám, že přestupů Low-cost - low-cost je víc, než někteří tvrdí, ale šance, že by na sebe nějak smysluplně navazovala linka KSC-KEF a linky wow airu do zámoří a viceversa je asi taková, že do KSC začne lítat nonstop Air Koryo.
Stejně tak lítání BUD-KSC. Proč by proboha ČSA feedovali linky SkyTeamu z BUD, když feedují linky SkyTeamu ve SVÉM hubu v PRG? Smysl mi uniká úplně stejně jako při myšlence letů ČSA PRG-VIE-KSC.
Přemýšlejte trochu realisticky. Kdosi to tu už psal. Z KSC mají zatím celoroční potenciál opravdu jen linky do míst, kde je silná koncentrovaná slovenská/východňárská komunita. Jasně, třeba to za pár let bude jinak, ale teď si to opravdu nemyslím.
Ad lety do Německa: Nepopírám, že by se při nějakém smysluplném nastavení mohly uživit, ale nebylo by jednodušší, jak tu někdo uvedl, přidat frekvence do VIE, jakožto hubu LH/OS, odkud se lítá prakticky všude po Německu?
Já jsem velmi zvědavý na ten LOT, jak mu to bude v KSC fungovat. Vzhledem k tomu, že bude lítat jen jednou denně, může to být velmi dobrý spoj pro dálkovky do USA, ne?
Jinak ještě slovo ke srovnání BRQ vs. KSC. Košice mají proti Brnu jednu "výhodu", a sice že jsou dál od kvalitní infrastruktury (jasně, D1, D2 nejsou moc kvalitní, tak prostě že jsou dál ), na druhou stranu počet obyvatel ekonomicky schopných cestovat letadlem, je asi okolo Brna značně vyšší, než okolo Košic...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 54
- Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
- Bydliště: Košice
- Stav: Offline
Re: Košice
Ale jestliže je Brno v háji, Košice jsou ještě víc.
Brno (i keď väčšie ako Košice) je podľa mňa v háji kvôli tomu, že je relatívne blízko Prahy (je tam dobrá dostupnosť po diaľnici) a aj blízko Viedne (žltý autobus). Nezabudnime ani na BTS. Košice nie sú až tak v háji, keďže tu máme viac sieťových prepravcov ako v BRQ.
Dubaj z KSC je podľa mňa nereálny tak isto aj ako Island, Rím možno aj hej, mínusom je autobusová linka Košice-Rím; to Katalánsko (BCN) z KSC by bola minimálne na letnú sezónu dobrá voľba pre W6 , ešte by Wizz z KSC mohol skúsiť Dublin, a takisto súhlasím aj s Eindhovenom(Dortmund), ktorý by pokrýval okrem BENELUX aj Porýnie
Uvidíme ešte, ako dopadnu nové pokusy W6 (Malmo) z Debrecenu.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 147
- Registrován: 13. 06. 2009, 14:29
- Oblíbené typy letadel: Boeing 777
Boeing 757
Airbus 340 - Stav: Offline
Re: Košice
rXD píše:ale o inom som chcel: Wizz zacina lietat BUD-Reykjavik https://www.facebook.com/LietameZKosic/ ... 9837143426 . Mozno Reykjavik by mohol byt dobrym tipom aj pre KSC, lebo odtial sa da pokracovat z WOWairom za smiesny peniaz do celej severnej Ameriky, a vieme, ze tam je vychodniarov zdaleka najviac.
https://www.youtube.com/watch?v=0UK68wpX0AU
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
jdr píše:Slovaci zijuci v USA a Kanade maju na vyber na prilet do KSC aerolinky Austrian ,CSA ,mozno od jari aj LOT.Pripadne letiska BUD ,KRK,RZE .Ked uz bolo nerentabilne Milano BGY ten Reykjavik by bol od zaciatku total prepadak! Na tie lety by sa asi nenaslo dost pax.Pripadne meskanie letu a mrznes" na Islande... Wizzu zatial dobre profituju linky v oblastiach ,kde pracuje a zije vela slovakov,takze ten Eindhoven Dortmund ci Basel by bola nateraz ovela lepsia volba.
KEF je samozrejme dost velke sci fi. Ale co sa tyka napr. LOTu, tak je zajimave, ze oni nateraz lety z KSC za ocean vobec neponukaju. Tipujem, ze je to kvoli tomu, ze pri navrate by clovek musel vo WAW cakat pol dna, kedze zaoceanske lety pristavaju kolo obeda a do KSC letia az o 11tej vecer.
A co sa tyka AUA, mala oprava jencika: 4h treba vo VIE cakat len pokial pokracujes s OS na zaoceansky let. Po Europe maju praveze na ranny (aj poobedny) let z KSC casovanie take, ze chytis prestupy na celu rannu vlnu z VIE, takze vo vacsine Europy si z KSC za 4hodiny. A aj ak letis na zaoceansky let je lepsie letiet napr. s LH, kedze na do FRA mas vo VIE pripoj za hodinu a z FRA uz mozes letiet non-stop do desiatok miest v US/CAN (podobne MUC). Takze podla mna je ta sluzba Austrianu slusna. Problem je skor, ze ranny let nie je kazde rano. A tuto medzeru zaplni LOT, takze uz to pojde na prestupne lety fakt kazdy den.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
Zda sa, ze som sa sekol. LOT uz lety medzi US a Kosicami ponuka, aj s tym 10-hodinovym prestojom vo WAW.
Ale, pre fajnsmekrov je tu tradicny februarovy deal do New Yorku. Uz od 407EUR https://www.facebook.com/LietameZKosic/ ... 1140303629
Ale, pre fajnsmekrov je tu tradicny februarovy deal do New Yorku. Uz od 407EUR https://www.facebook.com/LietameZKosic/ ... 1140303629
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
Letisko bilancuje super rok 2015, aj s bomovym narastom v decembri https://www.facebook.com/LietameZKosic/ ... 2773604799 .
Re: Košice
Kolkokrat uz OS zrusili let KSC-VIE alebo opacne? Cim dalej tym castejsie sa stretavam s tym, ze OS jednoducho zrusia let do KSC a cestujuci sa tak musia rebookovat na dalsi den, pokial nechcu cestou niekde nocovat, fakt sluzby horsie jak v Albansku, chcelo by to poriadnu konkurenciu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
jencik, Austrian nie je RegioJet ani CSA. Mne let nezrusili nikdy, a ked sa par krat stalo, ze som vo VIE nestihol pripoj do Kosic (a musel cakat do vecera na dalsi), tak mi dali gratis vstup do Biznis salonika so sprchou, jedlom, pitim a pohodlim na pracu/spanie. Uvedom si, ze OS, ako clen LH group, je sucastou jednej z najvacsich a najlepsich leteckych skupin sveta. Samozrejme, KSC maju na konci chvosta, ale inak maju vyborny svetovy standard, ci uz na to nejaki slovackovia alebo cechacci dudru alebo nie.
Ale, samozrejme, konkurenciu na KSC by to chcelo. Ale aj ta prichadza. Uvidime, ako cenami od marca zamava LOT.
Ale, samozrejme, konkurenciu na KSC by to chcelo. Ale aj ta prichadza. Uvidime, ako cenami od marca zamava LOT.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 54
- Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
- Bydliště: Košice
- Stav: Offline
Re: Košice
Čo myslíte, ako dopadne rok 2016 čo sa týka počtu PAX, carga a nový liniek v Košiciach? Viem že je to náročné odhadnúť takto vopred, i keď už vieme o príchode LOTu a viac menej aj o linke do Eindhovenu a tiež sa niečo naznačilo Air Berlíne do Nemecka. Len tak pre zaujímavosť, kto si tipne najpresnejšie ??
Celkový počet PAX bude podľa mňa na úrovni medziročného rastu tak okolo +10% = 450 000; viac si netrúfam tipnúť, charterová sezóna aj vplyvom ďalších útokov v Istanbule bude stagnujúca ako 2015; zrušilo sa BGY; myslím že kravaťáci využívajúci sieťových prepravcov sa aj napriek príchodu LOTu (a Air Berlinu) len rozdelia komu čo bude lepšie vyhovovať na prestup, výrazene viac ich nepribudne; tých 10% preto dávam novým linkám Wizzu
Cargo podľa mňa naďalej porastie +50 %
Tipujem ešte 2 nové pokusné linky Wizzu okrem hore spomenutých. A ČSA ten Kyjev od nás zruší.
Tak a čo vy
Celkový počet PAX bude podľa mňa na úrovni medziročného rastu tak okolo +10% = 450 000; viac si netrúfam tipnúť, charterová sezóna aj vplyvom ďalších útokov v Istanbule bude stagnujúca ako 2015; zrušilo sa BGY; myslím že kravaťáci využívajúci sieťových prepravcov sa aj napriek príchodu LOTu (a Air Berlinu) len rozdelia komu čo bude lepšie vyhovovať na prestup, výrazene viac ich nepribudne; tých 10% preto dávam novým linkám Wizzu
Cargo podľa mňa naďalej porastie +50 %
Tipujem ešte 2 nové pokusné linky Wizzu okrem hore spomenutých. A ČSA ten Kyjev od nás zruší.
Tak a čo vy