Budapešť

sv.i
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 06. 2007, 19:58
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od sv.i »

Letisko Ferihegy neprešlo bezpečnostným auditom

http://ekonomika.sme.sk/c/5481094/letis ... ditom.html


flákač
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 25. 08. 2010, 14:06
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od flákač »

sv.i píše:Letisko Ferihegy neprešlo bezpečnostným auditom

<a class="linkification-ext" href="http://ekonomika.sme.sk/c/5481094/letisko-ferihegy-nepreslo-bezpecnostnym-auditom.html" title="Linkification: http://ekonomika.sme.sk/c/5481094/letis ... ditom.html">http://ekonomika.sme.sk/c/5481094/letisko-ferihegy-nepreslo-bezpecnostnym-auditom.html</a>


Díky za dodatečné vysvětlení, proč nás před pár dny ve Frankfurtu aM při transferu nahnali do nechutně dlouhé fronty na bezpečnostní kontrolu. Přiletěli jsme z Budapešti na Terminal B, přestupoval jsem na A.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od MS743 »

jo jo... BUD si udelal velikou ostudu... na nejaky cas se budou lety z tohoto metsa odbavovat jako neschengen.. tedy projde se pres pasovou kontrolu...

Clovek na nejaky cas mel strach ze by BUD zacala konkurovat Praze ale vidim ze to tak trochu nezvladaji

M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od M-a-S »

Od dubna 2011 bude Budapest spojena s JFK letadly AmericanAirlines (http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/4947671/) - frekvence ani typ letadla jeste nebyli zverejneny ...

Jde tedy o spojeni dvou hubu OneWorld, coz se mi zda jako logicky krok ... nicmene, muze BUD ustat JFK servis jak od AA tak DL?

V pripade, ze by se Delta z BUD v reakci na tuto novou linku stahla, mohli by SkyTeam cestujici ze severni Ameriky dale na vychod (Belehrad, Zahreb, Bukurest, samotna Budapest, atd.) cestovat ve vetsi mire pres PRG - neboli by byli rozvazeni CSA ...

Alternativou by byla nova linka Delty JFK-Bukurest pote, co TAROM vstoupil do SkyTeamu a nektere z techto destinaci by potom transferovali na lety TAROM-u, spise nez CSA ...

Co myslite, jake implikace bude mit zahajeni linky JFK-BUD spolecnosti AA na linku JFK-BUD(PRG) spolecnosti DL a pripadne i na samotne CSA?

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od MS743 »

Toto je hodne zajimave ale koukam na tuhle situaci spise jako na experiment.

Nevidim to realne pro BUD ze by 2x dalkovky do JFK. Sice AA bude hrat na notu "oneworl alliance" ale v regionu zatim trumfuje DL a to silne. Nemyslim si ze by Delta nechala linku konkurenci jen tak za nic. Zatim se musime i podivat na Malev jak prezije a jake nabidne code share destinace pro AA.

AA sama leta do Ruska a nevim presne co Malev muze nabidnout co jiz nenabizi BA ktera vse bere pro sebe.

American Airlines zatim porad zkouseji ale Evropske linky neni jejich silnou strankou. Letaji do par destinaci ale pak vse pres LHR a BA. V tomto ma Delta roky praxe jelikoz sama leta do mnoha destinaci a to vlastnim metalem. Jsem hodne zvedavy jak to dopadne... Vse zalezi na frekvenci letu? Denne? par krat tydne?

Vim ze AA nemuze expandovat rychle jelikoz nema dostatek letounu

Na urcitou dobu bude stejne tranzit pres BUD na nic jelikoz priletis z USA, projdes pasovkou a celnici na Schengen a kdyz pokracujes s Malevem nekam dal do EU tak opet stejna procedura.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od Globik »

MS743 píše:Na urcitou dobu bude stejne tranzit pres BUD na nic jelikoz priletis z USA, projdes pasovkou a celnici na Schengen a kdyz pokracujes s Malevem nekam dal do EU tak opet stejna procedura.

Na nic? O co jde v případě přestupu v BUD? O to, že si musíš vystát frontu na pasovku v cílové destinaci Shengenu. Pokud náhodou AA míní expandovat na Balkáně, tak tam je toto naprosto lhostejné, neboť jediná geograficky (a ještě polobalkánská) země v Shengenu je Slovinsko.
Kolik lidí létá s přestupy (nebo o nějaký přestup navíc) jen kvůli ceně. A tady jde jen o pasovku.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od MS743 »

Asi jde jen o jednu vec a mozna i nepodstatnou az se to da do kupy (serioznost pasove kontroly v BUD).... Oneworld asi chce Malev vice zaclenit do aliance i kdyz je mensi a neprida tolik hodnotu kdyz jde o preziti... malevu a BUD preji nej ale myslim si ze AirBerlin treba Malevu HODNE sebere business (tedy reprezentace Oneworld ve stredni a vychodni evrope) a bude agresivnejsi. Geograficky ma Berlin i vice plusu nez BUD....

Asi ted je dulezite zda BUD dokaze uzivit 2x dalkovky do USA. Jedna bude clenem aliance stejne jako Malev a druha clen Skyteam takze nema moznosti pres BUD dal.... spise opacne, pres JFK dal po USA a jine destinace

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od Airbus380 »

Nevidim to realne pro BUD ze by 2x dalkovky do JFK. Sice AA bude hrat na notu "oneworl alliance" ale v regionu zatim trumfuje DL a to silne. Nemyslim si ze by Delta nechala linku konkurenci jen tak za nic. Zatim se musime i podivat na Malev jak prezije a jake nabidne code share destinace pro AA.


Noo, tak nevim nevim. Vzhledem k tomu, že DL linka JFK - BUD je vlastně jen sezonní...Uvidíme, zda bude i linka AA jen sezonní, ale jestli jí ohlásí jako celoroční linku, pak bude mít Delta problém...Navíc DL má možnosti přestupu jen na JFK, kdežto AA na JFK i BUD. Obě společnosti z JFK létají prakticky stejně, navíc MALÉV má silnou pozici na Balkáně - jako jediná aerolinka oneworld.

Jinak pochybuju, že by BUD uživil dvě linky do JFK. Můj tip je, že se stáhne Delta. Jinak zajímavé je, že podle SkyTeam letového řádu plánuje přísští léto DL létat z ATL do PRG 5xtýdně (namísto současných 4x) při zachování denního spojení z JFK, ale to sem asi nepatří...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od flyingblue »

Airbus380 píše:
Nevidim to realne pro BUD ze by 2x dalkovky do JFK. Sice AA bude hrat na notu "oneworl alliance" ale v regionu zatim trumfuje DL a to silne. Nemyslim si ze by Delta nechala linku konkurenci jen tak za nic. Zatim se musime i podivat na Malev jak prezije a jake nabidne code share destinace pro AA.


Noo, tak nevim nevim. Vzhledem k tomu, že DL linka JFK - BUD je vlastně jen sezonní...Uvidíme, zda bude i linka AA jen sezonní, ale jestli jí ohlásí jako celoroční linku, pak bude mít Delta problém...Navíc DL má možnosti přestupu jen na JFK, kdežto AA na JFK i BUD. Obě společnosti z JFK létají prakticky stejně, navíc MALÉV má silnou pozici na Balkáně - jako jediná aerolinka oneworld.

Jinak pochybuju, že by BUD uživil dvě linky do JFK. Můj tip je, že se stáhne Delta. Jinak zajímavé je, že podle SkyTeam letového řádu plánuje přísští léto DL létat z ATL do PRG 5xtýdně (namísto současných 4x) při zachování denního spojení z JFK, ale to sem asi nepatří...


Jen takovy maly poznatek - pokud uzivi dva TATL spoje Praha, proc by je neuzivila Budapest? Pokud navic vsechny TATL linky Oneworldu zacne provozovat nejaky spolecny podnik (viz spojenectvi AF/KL + DL), tak by BA nemuselo ani tolik vadit, ze nebude posilat lidi pres LHR.

A co tam bude litat je asi jasny. 757 to neda ani s wingletama, takze to bude bud 767-200 nebo 767-300.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od Airbus380 »

Jenže z Prahy jsou oba TATL spoje Delty = aliančního partnera = návaznost je na obou stranách. DL návaznost v BUD nemá.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od MS743 »

Airbus380 píše:Jenže z Prahy jsou oba TATL spoje Delty = aliančního partnera = návaznost je na obou stranách. DL návaznost v BUD nemá.


Ja porad asi argumentuji ze strany stavu ekonomiky Madarska ktery je hodne spatny. Asi clovek zni arogantne kdyz rekne ze v Cechach je lepe.. sami asi mame sve problemy ale vidim problem v tom jak Madarsko ztraci investory, stav politiky i ekonomiky je tak trochu mimo a vzdy byl, Malev samo ma problemy (prodej, koupe, prodej apod.) a pri analyze bylo receno ze Vlada na nic nezmuze jelikoz nechce nastvat Rusko ktera ma v aerolinii %.

Velika vyhoda AA nad DL v BUD je navaznost... ja zapomel ze DL ma sezonni lety... uvidime co bude.. kdo vi... BUD stejne muze letat Skyteam pres PRG a v klidu...

"at klidne DL pridava lety do PRG" :)))) toto by mi udelalo vice radosti :) mozna i nejakou prijemnejsi zmena typu nez ty ne-moc-uzasne 767-300... nebo at klidne letaji stejne frekvence ale a A330....

best of luck letiste BUD...

Jak jim slape mimochodem linka Hainan?? vi nekdo nejake podrobnosti? vydelava to? Sice se nemuzu stezovat, Praha ma Korean a ted i Emirates... ale nic direct s Cinou jeste neni...

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od Airbus380 »

Na druhou stranu je fakt, že i ČSA má nemalé problémy, řekl bych dokoknce, že velmi podobné těm, co má MALÉV, i když ČSA nikod neprivatizoval...Navíc, dokonce i BUD, ač podle všech indicií není v nejlepší kondici, vykazuje růst - na rozdíl od Ruzyně. Přesto nejsem přesvědčen o tom, že by se uživily dvě TATL linky do stejného města, navíc s DL, která v BUD nemá partnera.
V tom má PRG navrch, protože, jak už byl řečeno, DL má jisté "know-how" na TATL linkách, takže je větší pravděpodobnost, že bude případně rozšiřovat linky do PRG než AA do BUD.

Jinak ten Hainan asi prospívá dobře, když se pořád drží na čtyřech frekvencích týdně...Ale je to divná společnost :) žádná aliance, prapodivné destinace v Evropě (přijde mi, že je zaváděli podle abecedy: Berlín, Brusel, Budapešť... :lol: ) Ale kdyby přišli do PRG, nehněval bych se.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od hafi »

Airbus380 píše:(přijde mi, že je zaváděli podle abecedy: Berlín, Brusel, Budapešť... :lol: ) Ale kdyby přišli do PRG, nehněval bych se.

to uz spis do Brna... :lol:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od flyingblue »

hafi píše:
Airbus380 píše:(přijde mi, že je zaváděli podle abecedy: Berlín, Brusel, Budapešť... :lol: ) Ale kdyby přišli do PRG, nehněval bych se.

to uz spis do Brna... :lol:


Myslis Wien Nord? :-)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Budapešť

Příspěvek od Airbus380 »

Tak AA budou nakonec lítat denně se 763. Plus denní Delta, no nevim nevim.


Odpovědět