Stránka 7 z 12

Re: Heathrow

Napsal: 03. 08. 2011, 10:33
od pavelpmi
Lety British Airways do Prahy, Bukuresti, Budapesti, Larnaky a Varsavy se 30. rijna presouvaji z T5 na T3, do Madridu a do Barcelony v opacnem smeru - z T3 do T5.

Re: Heathrow

Napsal: 03. 08. 2011, 14:59
od flyingblue
pavelpmi píše:Lety British Airways do Prahy, Bukuresti, Budapesti, Larnaky a Varsavy se 30. rijna presouvaji z T5 na T3, do Madridu a do Barcelony v opacnem smeru - z T3 do T5.


Asi cesi litaj vic do Australie nez do Ameriky :-)

Re: Heathrow

Napsal: 31. 08. 2011, 20:44
od pepayo
Zdravím,
měl bych jeden malý skromný dotaz: asi za dva týdny letíme z Vídně do Vancouveru právě přes Heathrow (přjíždí se ze 3ky na 5ku, pokud mě hlava dobře slouží) ...problém je, že na ten přestup tam je podle papíru 1:40 :?
Nemá někdo z vás odhad jestli se to dá stihnout i s nějakým rychlým nakupováním (10-15 minut) nebo to je moc naknap? Nebo případně radu, jak ten přestup zvládnout co nejrychleji? Gaty prý zavírají 30 minut před odletem...jak přesně tohle dodržují? (u BA)
Díky za každý užitečný podnět... :D

Re: Heathrow

Napsal: 31. 08. 2011, 23:02
od Smurfx
pepayo píše:Zdravím,
měl bych jeden malý skromný dotaz: asi za dva týdny letíme z Vídně do Vancouveru právě přes Heathrow (přjíždí se ze 3ky na 5ku, pokud mě hlava dobře slouží) ...problém je, že na ten přestup tam je podle papíru 1:40 :?
Nemá někdo z vás odhad jestli se to dá stihnout i s nějakým rychlým nakupováním (10-15 minut) nebo to je moc naknap? Nebo případně radu, jak ten přestup zvládnout co nejrychleji? Gaty prý zavírají 30 minut před odletem...jak přesně tohle dodržují? (u BA)
Díky za každý užitečný podnět... :D


Na Heathrow člověk nikdy neví. Jednou se mi stejným směrem nepovedlo přestoupit ani za 2 hodiny. V každém případě je 1:40 tímto směrem dost málo a může se stát cokoliv. V každém případě na nějaké nakupování zapomeňte a upalujte co nejrychleji k odletovému gatu.

Re: Heathrow

Napsal: 01. 09. 2011, 11:27
od pepayo
Smurfx píše:Na Heathrow člověk nikdy neví. Jednou se mi stejným směrem nepovedlo přestoupit ani za 2 hodiny. V každém případě je 1:40 tímto směrem dost málo a může se stát cokoliv. V každém případě na nějaké nakupování zapomeňte a upalujte co nejrychleji k odletovému gatu.


Hmm, nevadí...ale zeptám se ještě takto: co je podle vás lepší volba na přestup (s přihlédnutím na intervaly odjezdů a přesunu k/od zastávky)
- Heathrow Express nebo
- autobus (případně který - dočetl jsem se, že tam jezdí 441 a 724)?
Omlouvám se za hloupé otázky, ale s Heathrow nemám zatím žádnou zkušenost a mám z toho teď tak trochu bobky... :D

Re: Heathrow

Napsal: 01. 09. 2011, 19:00
od OR
Ani jedno ani druhe bych pri 1.40 na prestupu neriskoval. Radeji bych vubec nelezl ven. Stihat se to za idealnich podminek da venkem

Jed tranzitnim autobusem BAA, tak jak je to doporucene letistem pri prestupech T3<->T5.
Myslim, ze tranziti maji jine ramy na bezpecnostni prohlidce a vyhnes se britske pasovce. Ti co tam kontroluji pasy jsou myslim zamestnanci ochranky letiste a jde to rychleji nez kdyz na britske statni pasovce pred tebou vystoupi dve dalkovky. Maji prepazky pro EU , ale ne vzdy se to dodrzuje.

Pokud vyjdes ven, neco se stane a uleti to nedostanes vetsinou hotel, nahradni let, nic.

Re: Heathrow

Napsal: 11. 09. 2011, 13:24
od The810
Presne tak, prestup je vhodne realizovat airside. Inak 1:40 je uplna pohoda pokial ide o stihnutie prestupu. Co sa nakupu tyka, to zalezi od okolnosti, kedze je celkom velka sanca, ze pojdes z T5B, alebo T5C tak skor nie. Ale uvidis na mieste v akom case prejdes cez security, mozno to stihnes.

Kazdopadne, nechod landside za ziadnych okolnosti. Len sleduj sipky "flight connections" a potom "Terminal 5" :)

A nezabudni, najhorsie co sa moze stat je ze ta hodia na dalsi let ;)

Re: Heathrow

Napsal: 22. 10. 2011, 09:09
od firefly
Včera mi na mail přišlo od BA upozornění, že od 30.10. lety z PRG budou přistávat na T3, stejně tak i z Budapešti, Bukurešti, Larnaky a Varšavy. Vzhledem k tomu, že pak budu pokračovat z T5 do LAS, pročítám zde , jak nejrychleji se z T3 na T5 přemístit, ale naštěstí mám celkem dostatečnou časovou rezervu.
Neví někdo, proč se BA rozhodly pro tuto změnu?

Re: Heathrow

Napsal: 22. 10. 2011, 18:32
od OR
Odpoved jak se presunout T3<->T5 o jeden a dva prispevky vys .... : - (

Duvod presunu linek z vychodni Evropy by mel byt planovany presun linek ze Spanelska z T3 na T5 v souvislosti se slucovanim BA a IB.

Re: Heathrow

Napsal: 09. 11. 2011, 17:28
od kuba.biker

Re: Heathrow

Napsal: 09. 11. 2011, 17:47
od Alca


sice OT, ale kam vlastně s tím jinam :?:
jakýkoli takový projekt mi přijde až zhýralý, pokud by to znamenalo zrušení alespoň 2 letišť, pak mlčím. Podobný nesmysl, co se staví v Dubaji chci jednou vidět, jak ho někdo zaplní. Neb i Emirates jednou dojde dech...
Myslím že Londýn je dnes především město letišť. Už jen ta skutečnost, že je tam nový Southend, mi nejde do hlavy, proč? Chápu jedno "klasické" jedno "city" a jedno low-cost, ale pro jedno město 1 klasické(LHR), 1 klasické/low-cost(LGW), City a 3 low-cost?
Mile mě překvapil Berlin a jeho nový BER. Aneb tři letiště v jednom. Rozhodně mě zajímá, jak se skloubí účinkování Air Berlin/LH/GermanWings/EZY/FR na jedné ploše

konec OT

Re: Heathrow

Napsal: 09. 11. 2011, 17:53
od whiskey
Alca píše: Mile mě překvapil Berlin a jeho nový BER. Aneb tři letiště v jednom. Rozhodně mě zajímá, jak se skloubí účinkování Air Berlin/LH/GermanWings/EZY/FR na jedné ploše

konec OT

z pohladu LH velmi jednoduche. Dnes ohlasili 23 liniek, ktore odtial budu operovat, ziaden longhaul. Presne ako predtym tvrdili, ze 2 huby im v Nemecku stacia.

Re: Heathrow

Napsal: 09. 11. 2011, 18:21
od Globik
Stejně tak bychom mohli říci, že je zhýralost mít 3 mobilní operátory. Daleko levnější by bylo, kdyby byl jen jeden. Bohužel opak je pravdou. Každá konkurence je prospěšná. Samozřejmě se o tom dá do nekonečna diskutovat a každý na to může mít jiný názor. Mně osobně přijde BER svým způsobem krokem zpět. U Prahy se plánují Vodochody a v Berlíně se ruší 2 zavedná city letiště, staví se jedno centrální (v klasické vzdálenosti) a žádné jiné se neplánuje.

Re: Heathrow

Napsal: 11. 11. 2011, 00:15
od Ulafme
Globík píše: Mně osobně přijde BER svým způsobem krokem zpět. U Prahy se plánují Vodochody a v Berlíně se ruší 2 zavedná city letiště, staví se jedno centrální (v klasické vzdálenosti) a žádné jiné se neplánuje.

1. OT. Nesouhlas. Naprostý: THF se bohužel zavřít musel, tento typ letiště je přežitek. TXL je sice krásný muzeální příklad "jak se stavěly letiště v 60. letech", ale toť vše. Infrastrukturou a dopravní obslužností je opravdu v minulém století. SXF (stará část) je tamtéž, navíc v provedení made in DDR. Takže varianta využít jednu RWY, postavit k ní druhou a mezi nima nový terminál vychází opravdu nejlíp. Celý projekt sleduji od roku 2006 a i když lokace není 100% (díky zástavbě bude curfew 24:00-5:00), podle tehdejších studií byly jiné varianty již pouze dražší a dál od města.
2. Zpět k LON. Součástí Thames Hub je sice taky letiště, ale primárně jde o něco jiného. Bulvární titulky samozřejmě hlásají "V Londýně vyroste na Temži za 1 400 miliard největší letiště světa", jenže každý soudný člověk po přečtení:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Hub
a zejména:
https://fosterandpartners1.box.net/shar ... 83987518/1
snad pochopí o co se jedná. LHR dnes a v blízké budoucnosti je nejméně špatné řešení ze všech VELMI špatných možností. A Sir Norman Foster je prostě vizionář. Rozhodně nelze porovnávat Thames Hub např. s DWC, což naprostá Arabská mega-giga-..-yotta šílenost.

Re: Heathrow

Napsal: 11. 11. 2011, 00:52
od Globik
Ulafme píše:TXL je sice krásný muzeální příklad "jak se stavěly letiště v 60. letech", ale toť vše. Infrastrukturou a dopravní obslužností je opravdu v minulém století.

Pro neznalé: Silniční dopravní obslužnost je naprosto shodná s PRG, MHD obslužnost je mnohem lepší (pár stanic autobusem na metro i na S-bahn). Pokud by se odstranily novější přístavby, bylo by z TXL ideální city letiště. Z auta je člověk schopen být možná i za 5 minut v gatu včetně odevzdání kufru, pokud není ani na checkinu, ani na security fronta.