Berlín - Tegel
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Tegel má supr terasu, jako uvnitř je to trochu středověk. Ale mě se to letiště líbilo tím výhledem na plochu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Neudržovalo se to, tak je to lepší zrušit a zbourat. Co mi to jen připomíná...
Jak už napsal atr, Tegel byl unikátní v tom, že člověk vystoupil z auta, o 10 metrů dál podal na přepážce kufr, o dalších 5 metrů byl na security a v gatu. Samozřejmě za předpokladu, že ho tam někdo zavezl nebo jel taxi, ne že jel svým autem, které musel zaparkovat nebo jel MHD. Stejně tak při příletu, za čtvrt minuty byl člověk z gatu v autě. Ideální city letiště. Samozřejmě nemluvím o novějších terminálech, ty by bylo záhodno zbourat. A jelikož TXL leží blíž nejdražším čtvrtím Berlína než BER (ono se to nezdá, ale i Wansee je od TXL na půlce času autem než BER, i když to na mapě vypadá, že je to vzdušnou čarou stejně), tak by se to možná i uživilo. Nepředpokládám, že se dělal nějaký průzkum mezi businness klientelou i mezi občany bohatšími občany Berlína, zda by byli ochotni raději létat z hlavního terminálu Tegelu, kdyby byly letenky třeba o 10% dražší. Politický úkol zněl jasně, Tegel zrušit. Nebyl čas, lámat si hlavu s tím, zda je to racionální nebo ne.
Jak už napsal atr, Tegel byl unikátní v tom, že člověk vystoupil z auta, o 10 metrů dál podal na přepážce kufr, o dalších 5 metrů byl na security a v gatu. Samozřejmě za předpokladu, že ho tam někdo zavezl nebo jel taxi, ne že jel svým autem, které musel zaparkovat nebo jel MHD. Stejně tak při příletu, za čtvrt minuty byl člověk z gatu v autě. Ideální city letiště. Samozřejmě nemluvím o novějších terminálech, ty by bylo záhodno zbourat. A jelikož TXL leží blíž nejdražším čtvrtím Berlína než BER (ono se to nezdá, ale i Wansee je od TXL na půlce času autem než BER, i když to na mapě vypadá, že je to vzdušnou čarou stejně), tak by se to možná i uživilo. Nepředpokládám, že se dělal nějaký průzkum mezi businness klientelou i mezi občany bohatšími občany Berlína, zda by byli ochotni raději létat z hlavního terminálu Tegelu, kdyby byly letenky třeba o 10% dražší. Politický úkol zněl jasně, Tegel zrušit. Nebyl čas, lámat si hlavu s tím, zda je to racionální nebo ne.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Dotaz: Víte někdo, jak se na TXL řešila pasovka? Letěl jsem jednou PRG-TXL-PRG (když jsme už byli v Schengenu) a jednou TXL-FRA, takže jsem to nezažil. Řešilo se to v gatu nebo jak?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Ještě nemůžu nenapsat jeden historický zážitek: Stojíte na ploše letiště Tempelhof, které je již mimo provoz a slyšíte vzdálený hluk motorů proudového letadla. Žádné letadlo nikde není vidět. Za chvíli vidíte letadlo, jak stoupá. Z 12 kilometrů vzdušnou čarou vzdáleného Tegelu
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Co si pamatuji, tak to bylo v gatu. Hangar u nizkonakladovek, kam člověka nahnali i z letu s PS, měl také svoji pasovku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Mám zkušenost z hlavního terminálu, to byla asi jediná jeho nevýhoda. Budka s kontrolou byla hned za nástupním mostem, takže stála fronta skrz celý most a až do letadla. Aerolinky z toho neměly radost, protože se protahoval výstup a bylo potřeba mít letadlo na letišti delší dobu.
Ale z pohledu cestujícího to bylo stejně maximálně komfortní, hned za pasovkou vyzvednout kufr a přesně jak se psalo výše, za minutu být v autě / za tři v autobuse. Taky zastávám názor, že ten šestiúhelníkový terminál se měl nechat jako city letiště, město velikosti Berlína by ho bohatě uživilo. Spolu se zbouráním ostatních terminálů se dala se i zrušit jedna ranvej, omezit hangáry apod a Berlín mohl mít top byznys čtrť přímo u letiště, která by dost pozvedla jeho konkurenceschopnost. Ale to by to nesměl být Berlín. Přitom v referendu se místní vyslovili pro zachování letiště...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Berlín - Tegel
Mat píše: ↑10. 11. 2020, 13:01Ale z pohledu cestujícího to bylo stejně maximálně komfortní, hned za pasovkou vyzvednout kufr a přesně jak se psalo výše, za minutu být v autě / za tři v autobuse. Taky zastávám názor, že ten šestiúhelníkový terminál se měl nechat jako city letiště, město velikosti Berlína by ho bohatě uživilo. Spolu se zbouráním ostatních terminálů se dala se i zrušit jedna ranvej, omezit hangáry apod a Berlín mohl mít top byznys čtrť přímo u letiště, která by dost pozvedla jeho konkurenceschopnost. Ale to by to nesměl být Berlín. Přitom v referendu se místní vyslovili pro zachování letiště...