Re: Vídeň
Napsal: 31. 05. 2022, 18:04
Uz som mal prilet z KSC aj na branu, ale vacsinou to bolo na bus. 30 minut by som nebral. 60 je OK.
Tak to bych osobně zvážil letět ráno z KSC do VIE a pak do MUC - na jedné letence s Austrianem (2,5 hodiny v optimistickém přestupu celkem) a v Německu dojel z letiště přes Landshut do Bayerisch Eisenstein vlakem. Spoje jedou přes den co hodinu. Večer je to horší. Spoj vlakem sice trvá 2:45 hod, ale zase stojí díky německému Klimaticketu zpáteční jen 9 euro - to je totiž cena jízdenky na místní dopravu ale i regionální expresy na měsíc - platí jen přes léto v červnu, červenci a srpnu.kuba.biker píše: ↑31. 05. 2022, 19:47Potrebuji se ten den dostat z KSC do Bayerisch Eisenstein a nerad bych cestou zabil cele mladi, cili jsem vazany na konkretni spoj z VIE a prestup na ICE...
AUA s jejich jizdenkoletenkou je mi tedy na prd (btw vlak z Vidne do Lince si nacenili na krasnych 130 EUR, bezne do 50 EUR). Jak by to bylo krasne, kdyby se dalo doletet do PRG.
Vím, já právě letím v pondělí s FR tam, ale středeční cesta zpátky je problém. Škoda, že FR lítá jen 2x týdně. Bydlím v podhůří Šumavy, takže při cestách na východ většinou popojedu autem do Bayerisch Eisenstein či Pasova a odtud vlakem, v tomhle případě je to poněkud složitější. (A jsem hrozně pohodlný , takže odlet v 5 ráno nedávám - ze stejného důvodu jsem zavrhnul i LOT KSC-WAW-PRG, což by jinak bylo nejpříjemnějśí a nejrychlejší spojení zpět do ČR.) Takže teď nakonec nechávám auto v Písku, což mám z domova relativně blízko, dá se odtud v pohodě dojet do PRG a ve středu večer se tam lze dostat vlakem z VIE. No není to sranda, to cestování po střední EvropěMarty-t píše: ↑01. 06. 2022, 10:17Tak to bych osobně zvážil letět ráno z KSC do VIE a pak do MUC - na jedné letence s Austrianem (2,5 hodiny v optimistickém přestupu celkem) a v Německu dojel z letiště přes Landshut do Bayerisch Eisenstein vlakem. Spoje jedou přes den co hodinu. Večer je to horší. Spoj vlakem sice trvá 2:45 hod, ale zase stojí díky německému Klimaticketu zpáteční jen 9 euro - to je totiž cena jízdenky na místní dopravu ale i regionální expresy na měsíc - platí jen přes léto v červnu, červenci a srpnu.kuba.biker píše: ↑31. 05. 2022, 19:47Potrebuji se ten den dostat z KSC do Bayerisch Eisenstein a nerad bych cestou zabil cele mladi, cili jsem vazany na konkretni spoj z VIE a prestup na ICE...
AUA s jejich jizdenkoletenkou je mi tedy na prd (btw vlak z Vidne do Lince si nacenili na krasnych 130 EUR, bezne do 50 EUR). Jak by to bylo krasne, kdyby se dalo doletet do PRG.
P.S. o pondělním a pátečním Ryanairu KSC-PRG víte ?
Souhlasím. Ale spíš je to smutná vizitka nefunkční železniční infrastruktury v ČR a SR. Protože obsloužit cca 700km relaci mezi 30tisícovým Pískem a o 200tisíc většími Košicemi by měla železnice v 21 století určitě zvládnout rychleji než za současných nejrychlejších 12 hodin. Pak se není čemu divit, že tuto trasu někteří raději jedou 8 hodin autem. Pak nemá být D1 plná... Ale třeba si Ryanair (případně jeho konkurence) v budoucnu vypočte, že mezi 1300k Prahou a 230k Košicemi vzdálenými 700km s jistou vzájemnou kulturní vazbou a málo efektivní železnicí by se mohly uživit i víc než jen 2 rotace týdně...
Presne tak. Je to tedy uz hodne off topic, ale v duchu se ptam, co se stalo s ex klientelou CSA na lince PRG-KSC(?) Pokud si dobre pamatuji, letalo to az 3x denne a v pohode to koexistovalo s linkou Austrianu do VIE. Ja beru, ze v dnesni dobe je trochu mrtvy punk provozovat letecka spojeni o delce 30-50 minut, ale na druhou stranu v tom nasem regionu fakt neni alternativa. Kor ted, kdyz jsou vlastne vsechny hlavni zeleznicni koridory rozkopane ( a kdo si muze dovolit ten luxus X hodin v kuse neuzitecne kroutit volantem?)Marty-t píše: ↑03. 06. 2022, 10:22Souhlasím. Ale spíš je to smutná vizitka nefunkční železniční infrastruktury v ČR a SR. Protože obsloužit cca 700km relaci mezi 30tisícovým Pískem a o 200tisíc většími Košicemi by měla železnice v 21 století určitě zvládnout rychleji než za současných nejrychlejších 12 hodin. Pak se není čemu divit, že tuto trasu někteří raději jedou 8 hodin autem. Pak nemá být D1 plná... Ale třeba si Ryanair (případně jeho konkurence) v budoucnu vypočte, že mezi 1300k Prahou a 230k Košicemi vzdálenými 700km s jistou vzájemnou kulturní vazbou a málo efektivní železnicí by se mohly uživit i víc než jen 2 rotace týdně...
Ex klientela CSA zhusta bud nelita (hodne firem jeste porad neobnovilo sluzebky) nebo lita s OS a LOTem (a neco asi i EW do DUS). Bude tam asi i cast co presedlala na BUD, zejmena ted po otevreni dalnice na hranice v Madarsku lze byt z KSC na BUD za 2 hodiny a par minut.kuba.biker píše: ↑03. 06. 2022, 10:43Presne tak. Je to tedy uz hodne off topic, ale v duchu se ptam, co se stalo s ex klientelou CSA na lince PRG-KSC(?) Pokud si dobre pamatuji, letalo to az 3x denne a v pohode to koexistovalo s linkou Austrianu do VIE. Ja beru, ze v dnesni dobe je trochu mrtvy punk provozovat letecka spojeni o delce 30-50 minut, ale na druhou stranu v tom nasem regionu fakt neni alternativa. Kor ted, kdyz jsou vlastne vsechny hlavni zeleznicni koridory rozkopane ( a kdo si muze dovolit ten luxus X hodin v kuse neuzitecne kroutit volantem?)Marty-t píše: ↑03. 06. 2022, 10:22Souhlasím. Ale spíš je to smutná vizitka nefunkční železniční infrastruktury v ČR a SR. Protože obsloužit cca 700km relaci mezi 30tisícovým Pískem a o 200tisíc většími Košicemi by měla železnice v 21 století určitě zvládnout rychleji než za současných nejrychlejších 12 hodin. Pak se není čemu divit, že tuto trasu někteří raději jedou 8 hodin autem. Pak nemá být D1 plná... Ale třeba si Ryanair (případně jeho konkurence) v budoucnu vypočte, že mezi 1300k Prahou a 230k Košicemi vzdálenými 700km s jistou vzájemnou kulturní vazbou a málo efektivní železnicí by se mohly uživit i víc než jen 2 rotace týdně...
Jsem blbej, vůbec mě nenapadlo využít BUD-PRGFabo píše: ↑03. 06. 2022, 11:19Ex klientela CSA zhusta bud nelita (hodne firem jeste porad neobnovilo sluzebky) nebo lita s OS a LOTem (a neco asi i EW do DUS). Bude tam asi i cast co presedlala na BUD, zejmena ted po otevreni dalnice na hranice v Madarsku lze byt z KSC na BUD za 2 hodiny a par minut.kuba.biker píše: ↑03. 06. 2022, 10:43Presne tak. Je to tedy uz hodne off topic, ale v duchu se ptam, co se stalo s ex klientelou CSA na lince PRG-KSC(?) Pokud si dobre pamatuji, letalo to az 3x denne a v pohode to koexistovalo s linkou Austrianu do VIE. Ja beru, ze v dnesni dobe je trochu mrtvy punk provozovat letecka spojeni o delce 30-50 minut, ale na druhou stranu v tom nasem regionu fakt neni alternativa. Kor ted, kdyz jsou vlastne vsechny hlavni zeleznicni koridory rozkopane ( a kdo si muze dovolit ten luxus X hodin v kuse neuzitecne kroutit volantem?)Marty-t píše: ↑03. 06. 2022, 10:22
Souhlasím. Ale spíš je to smutná vizitka nefunkční železniční infrastruktury v ČR a SR. Protože obsloužit cca 700km relaci mezi 30tisícovým Pískem a o 200tisíc většími Košicemi by měla železnice v 21 století určitě zvládnout rychleji než za současných nejrychlejších 12 hodin. Pak se není čemu divit, že tuto trasu někteří raději jedou 8 hodin autem. Pak nemá být D1 plná... Ale třeba si Ryanair (případně jeho konkurence) v budoucnu vypočte, že mezi 1300k Prahou a 230k Košicemi vzdálenými 700km s jistou vzájemnou kulturní vazbou a málo efektivní železnicí by se mohly uživit i víc než jen 2 rotace týdně...
FR moc klientu OK nepobral. P2P byli v letadlech jednotky lidi. Konkurenci FR jsou zejmena vlaky (a spojeni vlakem KSC-PRG se co do nabidky za ~10 let zpatky hodne zlepsilo, RJ, LE, Pendolino atd) a auta. Pro lidi co jdou primo do KSC to neni az takovy rozdil, ale kdyz jdes jeste nejakych 50-100km dal, tak uz to je jina. A naklady na auto jestli se rozdeli mezi 4 lidi treba, tak umi byt male.
Vueling nebo Transavia na letiste Paříž-Orly (ORY) nemaji ceny lepsi nez AF?LuckyLjuk píše: ↑05. 07. 2022, 12:38Zdravím, v srpnu letíme na 4 dny do Paříže a schopné letenky z Prahy na mě vyskakují jen s přestupem ve Vídni a zpět v Mnichově. Dá se stihnout přestup za hodinu na těchto letištích? Letíme jen s příručákem. Ne že bych byl lakomec, ale dávat Frantíkům, potažmo Air France 15 tisíc za 2 přímé letenky se mi fakt nechce
Díky za info a at se daří
Celá Vídeň je modrá zóna. Nejsou tam čáry, protože to už platí všude.bugr píše: ↑12. 09. 2022, 17:30Dotaz ohledně parkovacích garáží Leopoldau. Když jsem tam posledně parkovali tak jsme si to tam prolezli bvenku než nám jel S7. A přišlo mi, že je na ulicích parkování bez omezení. Je to tak nebo je tam nějaká restrikce, o které nevím?
Jako stejně to dám asi radši do garáží protože ten týden zas není taková dána.
Neskoro, ale potvrdzujem. V (takmer) celej Viedni sa plati parkovne cez pracovne dni od 9:00 do 22:00, Leopoldau je cast Viedne. Ako pomocka posluzi metro - ked tam je metro (U-Bahn, nie S-Bahn), tak je to Vieden. U-Bahn mimo Vieden nechodi.