Piestany PZY
Piestany PZY
Piestanske-letisko-bude-mat-modernejsi-odbavovaci-terminal
http://aero.sme.sk/c/3398012/Piestanske ... minal.html
http://aero.sme.sk/c/3398012/Piestanske ... minal.html
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 95
- Registrován: 21. 01. 2008, 21:09
- Oblíbené typy letadel: A330, B747,
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Piestanske letisko cakaju velke zmeny http://www.ta3.com/sk/reportaze/79679_p ... kaju-zmeny
Re: Piestany PZY
Letisko ožije, spojenie s Berlínom bude opäť realitou
http://www.pnky.sk/aktuality/letisko-oz ... -realitou/
http://www.pnky.sk/aktuality/letisko-oz ... -realitou/
Re: Piestany PZY
Z Piešťan aj do Tel Avivu: Vo vyhlásených kúpeľoch obnovujú leteckú dopravu
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html
Re: Piestany PZY
jdr píše:Z Piešťan aj do Tel Avivu: Vo vyhlásených kúpeľoch obnovujú leteckú dopravu
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html
757 na dráhu 2000x30 m??? Pravidelně??? Že by SK mělo jiný výklad Annexu 14, kde je požadavek 45m široké dráhy pro letadla kategorie D? Jedině tak, že někdo "přesvědčil a prosadil" výjimku.... Ale s jejich deklarovanou únosností a parametry pojížděček docela risk.
Re: Piestany PZY
To sa prerobí, to nie je problém.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Piestany PZY
No co, tak z kazde strany nasypou 7.5m sterku
Re: Piestany PZY
cimarosa píše:jdr píše:Z Piešťan aj do Tel Avivu: Vo vyhlásených kúpeľoch obnovujú leteckú dopravu
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html
757 na dráhu 2000x30 m??? Pravidelně??? Že by SK mělo jiný výklad Annexu 14, kde je požadavek 45m široké dráhy pro letadla kategorie D? Jedině tak, že někdo "přesvědčil a prosadil" výjimku.... Ale s jejich deklarovanou únosností a parametry pojížděček docela risk.
...nevím, co a kde jsi studoval.Minimální šířka RWY pro provoz B757 je 30m, deklarováno manuály. Jinak B757 pravidelně lítá na LGSK, rozměry dráhy jsou 1628m x 30m.Takže Piešťany dá B757 s velkou rezervou.Držím jim palce, protože B757 je nejvíc sexy narrow body!
Re: Piestany PZY
cimarosa píše:jdr píše:757 na dráhu 2000x30 m??? Pravidelně??? Že by SK mělo jiný výklad Annexu 14, kde je požadavek 45m široké dráhy pro letadla kategorie D? Jedině tak, že někdo "přesvědčil a prosadil" výjimku.... Ale s jejich deklarovanou únosností a parametry pojížděček docela risk.
...nevím, co a kde jsi studoval.Minimální šířka RWY pro provoz B757 je 30m, deklarováno manuály. Jinak B757 pravidelně lítá na LGSK, rozměry dráhy jsou 1628m x 30m.Takže Piešťany dá B757 s velkou rezervou.Držím jim palce, protože B757 je nejvíc sexy narrow body!
Mea culpa, špatně jsem se vyjádřil. Ano, ve světě existuje cca 60 letišť s dráhou 30m a užší, kam jsou provozovány lety 737, 757 a dokonce 767, technicky to tedy samozřejmě možné je, ale záleží na tom, kdo je provozovatel letadla a pod jaký letecký úřad spadá, zda tento letecký úřad takový provoz povolí (např. finský či britský by to povolil, ale irský v žádném případě, ten nepovoluje ani 737 na 30m dráhu, pokud je bez shoulderů), nicméně pokud má takový provoz být provozován pravidelně, tak je třeba, aby na to letiště bylo certifikované, což dnes PZY není. Navíc je tady problém s únosností, i když ani to není neřešitělné, při nejhorším bude dráha degradovat rychleji a pojížděčkami. V každém případě to ale nic nemění na faktu, že 757 je letadlo kategorie D (i když je na hranici), vzhledem k rozpětí většímu než 36 m (38,05 m) a pro tuto kategorii je doporučována FAA (AC-150/5300-13) i ICAO (Annex 14) dráha o šíři 45m, létání na užší dráhu je třeba chápat jako výjimku a za přesně stanovených pravidel, vzhledem k omezením, která s takovým provozem souvisí.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 268
- Registrován: 04. 06. 2003, 10:15
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Piestany PZY
Tak uz sa mierne rozlietavaju aj Piestany:
https://www.facebook.com/piestany.airport?fref=ts
Teraz vdaka futbalovym chartrom tam boli 2*319 a 2*AT7 od CSA, na jesen su zas planovane lety do Berlina s AT4 alebo AT7. Popri tom sa obcas na letisku stavia aj cargo An-12.
https://www.facebook.com/piestany.airport?fref=ts
Teraz vdaka futbalovym chartrom tam boli 2*319 a 2*AT7 od CSA, na jesen su zas planovane lety do Berlina s AT4 alebo AT7. Popri tom sa obcas na letisku stavia aj cargo An-12.
Re: Piestany PZY
RM píše:Tak uz sa mierne rozlietavaju aj Piestany:
https://www.facebook.com/piestany.airport?fref=ts
Teraz vdaka futbalovym chartrom tam boli 2*319 a 2*AT7 od CSA, na jesen su zas planovane lety do Berlina s AT4 alebo AT7. Popri tom sa obcas na letisku stavia aj cargo An-12.
..chápu že i malý provoz občas potěší, nicméně to nezmění nic na faktu, že je jinak je to celkem zbytečné letiště bez šance na ekonomickou rentabilitu v nějakém rozumném časovém horizontu...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 268
- Registrován: 04. 06. 2003, 10:15
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Piestany PZY
Neviete prosím niekto, čo sa deje v PZY? Podľa ich facebookovskej stránky tam majú posledné tri dni dosť veľa letov, okrem tréningov AirExplore (tie sú jasné), tam bol Saab 340 QC Sprint Air, Antonov 26 Air Bright, niekoľko Swearingen Metro od Binair (minimálne tri rôzne registrácie dnes), Cessna 525 D-IWIL, Let 410 LY-AVT, Falcon 900, Hawker atď.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 505
- Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
- Stav: Offline
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 505
- Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
- Stav: Offline
Re: Piestany PZY
Ak sa nenájde riešenie, Letisko Piešťany končí!
http://piestanytv.sk/ak-sa-nenajde-ries ... any-konci/
http://piestanytv.sk/ak-sa-nenajde-ries ... any-konci/