Piestany PZY

Gal Air
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 291
Registrován: 08. 05. 2006, 21:09
Stav: Offline

Piestany PZY

Příspěvek od Gal Air »

Piestanske-letisko-bude-mat-modernejsi-odbavovaci-terminal
http://aero.sme.sk/c/3398012/Piestanske ... minal.html


odar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 95
Registrován: 21. 01. 2008, 21:09
Oblíbené typy letadel: A330, B747,
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od odar »

Piestanske letisko cakaju velke zmeny http://www.ta3.com/sk/reportaze/79679_p ... kaju-zmeny

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od jdr »

Letisko ožije, spojenie s Berlínom bude opäť realitou
http://www.pnky.sk/aktuality/letisko-oz ... -realitou/

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od jdr »

Z Piešťan aj do Tel Avivu: Vo vyhlásených kúpeľoch obnovujú leteckú dopravu
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od cimarosa »

jdr píše:Z Piešťan aj do Tel Avivu: Vo vyhlásených kúpeľoch obnovujú leteckú dopravu
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html

757 na dráhu 2000x30 m??? Pravidelně??? Že by SK mělo jiný výklad Annexu 14, kde je požadavek 45m široké dráhy pro letadla kategorie D? Jedině tak, že někdo "přesvědčil a prosadil" výjimku.... Ale s jejich deklarovanou únosností a parametry pojížděček docela risk.


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od Zdenek »

To sa prerobí, to nie je problém. :D

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od micaello »

No co, tak z kazde strany nasypou 7.5m sterku :lol:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od Petr31 »

cimarosa píše:
jdr píše:Z Piešťan aj do Tel Avivu: Vo vyhlásených kúpeľoch obnovujú leteckú dopravu
http://www.pluska.sk/regiony/zapadne-sl ... pravu.html

757 na dráhu 2000x30 m??? Pravidelně??? Že by SK mělo jiný výklad Annexu 14, kde je požadavek 45m široké dráhy pro letadla kategorie D? Jedině tak, že někdo "přesvědčil a prosadil" výjimku.... Ale s jejich deklarovanou únosností a parametry pojížděček docela risk.


...nevím, co a kde jsi studoval.Minimální šířka RWY pro provoz B757 je 30m, deklarováno manuály. Jinak B757 pravidelně lítá na LGSK, rozměry dráhy jsou 1628m x 30m.Takže Piešťany dá B757 s velkou rezervou.Držím jim palce, protože B757 je nejvíc sexy narrow body!

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od cimarosa »

cimarosa píše:
jdr píše:757 na dráhu 2000x30 m??? Pravidelně??? Že by SK mělo jiný výklad Annexu 14, kde je požadavek 45m široké dráhy pro letadla kategorie D? Jedině tak, že někdo "přesvědčil a prosadil" výjimku.... Ale s jejich deklarovanou únosností a parametry pojížděček docela risk.


...nevím, co a kde jsi studoval.Minimální šířka RWY pro provoz B757 je 30m, deklarováno manuály. Jinak B757 pravidelně lítá na LGSK, rozměry dráhy jsou 1628m x 30m.Takže Piešťany dá B757 s velkou rezervou.Držím jim palce, protože B757 je nejvíc sexy narrow body!


Mea culpa, špatně jsem se vyjádřil. Ano, ve světě existuje cca 60 letišť s dráhou 30m a užší, kam jsou provozovány lety 737, 757 a dokonce 767, technicky to tedy samozřejmě možné je, ale záleží na tom, kdo je provozovatel letadla a pod jaký letecký úřad spadá, zda tento letecký úřad takový provoz povolí (např. finský či britský by to povolil, ale irský v žádném případě, ten nepovoluje ani 737 na 30m dráhu, pokud je bez shoulderů), nicméně pokud má takový provoz být provozován pravidelně, tak je třeba, aby na to letiště bylo certifikované, což dnes PZY není. Navíc je tady problém s únosností, i když ani to není neřešitělné, při nejhorším bude dráha degradovat rychleji a pojížděčkami. V každém případě to ale nic nemění na faktu, že 757 je letadlo kategorie D (i když je na hranici), vzhledem k rozpětí většímu než 36 m (38,05 m) a pro tuto kategorii je doporučována FAA (AC-150/5300-13) i ICAO (Annex 14) dráha o šíři 45m, létání na užší dráhu je třeba chápat jako výjimku a za přesně stanovených pravidel, vzhledem k omezením, která s takovým provozem souvisí.

RM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 268
Registrován: 04. 06. 2003, 10:15
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od RM »

Tak uz sa mierne rozlietavaju aj Piestany:
https://www.facebook.com/piestany.airport?fref=ts
Teraz vdaka futbalovym chartrom tam boli 2*319 a 2*AT7 od CSA, na jesen su zas planovane lety do Berlina s AT4 alebo AT7. Popri tom sa obcas na letisku stavia aj cargo An-12.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od Petr31 »

RM píše:Tak uz sa mierne rozlietavaju aj Piestany:
https://www.facebook.com/piestany.airport?fref=ts
Teraz vdaka futbalovym chartrom tam boli 2*319 a 2*AT7 od CSA, na jesen su zas planovane lety do Berlina s AT4 alebo AT7. Popri tom sa obcas na letisku stavia aj cargo An-12.


..chápu že i malý provoz občas potěší, nicméně to nezmění nic na faktu, že je jinak je to celkem zbytečné letiště bez šance na ekonomickou rentabilitu v nějakém rozumném časovém horizontu...

RM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 268
Registrován: 04. 06. 2003, 10:15
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od RM »

Neviete prosím niekto, čo sa deje v PZY? Podľa ich facebookovskej stránky tam majú posledné tri dni dosť veľa letov, okrem tréningov AirExplore (tie sú jasné), tam bol Saab 340 QC Sprint Air, Antonov 26 Air Bright, niekoľko Swearingen Metro od Binair (minimálne tri rôzne registrácie dnes), Cessna 525 D-IWIL, Let 410 LY-AVT, Falcon 900, Hawker atď.

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od vladivostok »


vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od vladivostok »


jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Piestany PZY

Příspěvek od jdr »

Ak sa nenájde riešenie, Letisko Piešťany končí!
http://piestanytv.sk/ak-sa-nenajde-ries ... any-konci/


Odpovědět