Varšava (WAW)

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 912
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod Marty-t » 08. 11. 2017, 18:49

Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety

http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3730
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod HighFlyer » 09. 11. 2017, 01:30

Marty-t píše:Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety
http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/

A uz se vi, kdo to bude feedovat z KLV, PED, OSR, BRQ, PZY, ILZ, SLD, KSC a TAT?

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod Dog » 09. 11. 2017, 06:25

HighFlyer píše:
Marty-t píše:Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety
http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/

A uz se vi, kdo to bude feedovat z KLV, PED, OSR, BRQ, PZY, ILZ, SLD, KSC a TAT?

Tak určitě. Z KSC to je a bude LOT. Se divím, že to tu xRD ještě nepripomenul... :-w

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4862
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod Globik » 09. 11. 2017, 07:17

Dog píše:
HighFlyer píše:
Marty-t píše:Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety
http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/

A uz se vi, kdo to bude feedovat z KLV, PED, OSR, BRQ, PZY, ILZ, SLD, KSC a TAT?

Tak určitě. Z KSC to je a bude LOT. Se divím, že to tu xRD ještě nepripomenul... :-w

Prd. Bude to pool ŽSR/PKP na nově postavené VRT.

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 987
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod PavelD » 09. 11. 2017, 08:09

Globik píše:
Dog píše:
HighFlyer píše:A uz se vi, kdo to bude feedovat z KLV, PED, OSR, BRQ, PZY, ILZ, SLD, KSC a TAT?

Tak určitě. Z KSC to je a bude LOT. Se divím, že to tu xRD ještě nepripomenul... :-w

Prd. Bude to pool ŽSR/PKP na nově postavené VRT.


Panečkuj, jak je ta píseň " Z MLR do NDR..." nadčasová. Mládek musí mít z příspěvků radost :-)


obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod obyvatelPrahy6 » 20. 12. 2017, 13:54

Marty-t píše:Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety

http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/


Kdysi se o novém velkém letišti uvažovalo i u nás (v prostoru u Milovic), ale Klaus to tehdá zabil. A tak zvítězila typická zdejší malost navíc kombinovná s úřední arogancí. Výsledkem jsou plány na reinkarnaci dráhového systému v prostoru starého letiště, což nenapadlo ani bolševika, a které pochopitelně narazily.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2480
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod Fabo » 20. 12. 2017, 14:35

obyvatelPrahy6 píše:
Marty-t píše:Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety

http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/


Kdysi se o novém velkém letišti uvažovalo i u nás (v prostoru u Milovic), ale Klaus to tehdá zabil. A tak zvítězila typická zdejší malost navíc kombinovná s úřední arogancí. Výsledkem jsou plány na reinkarnaci dráhového systému v prostoru starého letiště, což nenapadlo ani bolševika, a které pochopitelně narazily.


A jak by k tomu prisli obyvatele Milovic, Boziho Daru, Nymburku atd., ze jim tam najednou nekdo postavi letiste? Jak k tomu prijdou cestujici Prazsti, ze najednou je letiste nekde v prdeli daleko?

Konecne, jak k tomu prijde bolsevik, ze ho nenapadlo neco co mel zanesene v dlouhodobych planech uz v 70tych letech?

obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod obyvatelPrahy6 » 20. 12. 2017, 17:15

Fabo píše:
obyvatelPrahy6 píše:
Marty-t píše:Poláci schválili stavbu obřího letiště. Má být novou „Dubají“ pro dálkové lety

http://zdopravy.cz/polaci-schvalili-sta ... lety-4069/


Kdysi se o novém velkém letišti uvažovalo i u nás (v prostoru u Milovic), ale Klaus to tehdá zabil. A tak zvítězila typická zdejší malost navíc kombinovná s úřední arogancí. Výsledkem jsou plány na reinkarnaci dráhového systému v prostoru starého letiště, což nenapadlo ani bolševika, a které pochopitelně narazily.


A jak by k tomu prisli obyvatele Milovic, Boziho Daru, Nymburku atd., ze jim tam najednou nekdo postavi letiste? Jak k tomu prijdou cestujici Prazsti, ze najednou je letiste nekde v prdeli daleko?

Konecne, jak k tomu prijde bolsevik, ze ho nenapadlo neco co mel zanesene v dlouhodobych planech uz v 70tych letech?


Srovnávám právě s tím Polskem. Letiště WAW je od centra města zhruba daleko jako Ruzyně od centra Prahy. Nedávno bylo modernizováno. Přesto se Poláci rozhodli postavit letiště nové a to mnohem dál od města.
Co se týče letiště u Milovic, tak jistě, nelze tamním obyvatelům nutit něco co by tam nechtěli. Musela by proběhnou diskuse. Na druhou stranu je to dál od Prahy a možná by uvítali pracovní příležitosti blíž k bydlišti. Postižené by šlo snáz finančně kompenzovat např. vykoupením nemovitostí z OHP (ty by nestály tolik jako v Praze). Což by bylo diametrálně odlišné od arogantního přístupu, který se uplatňuje dnes - budou vám lítat nad hlavou letadla - váš problém, maximálně vám přispějeme na lepší okna. Ale co pobyt venku nebo v okolní přírodě (a to i v chráněných oblastech), kde hlučí jedno letadlo za druhým?
Bolševik by býval mohl dráhu pro proudové letouny postavit hned v prostoru starého letiště. Místo toho posunul dráhu dál, nechal zabrat část katastru obce Kněževes a zároveň jí nechal připojit k Ruzyni (Praze). Asi k tomu měl důvod. Jinak v neposlední řadě se vše konalo mimo veřejnou diskusi a bez jakékoliv oponentury. Tedy argumentovat nějakými plány ze 70-tých let není absolutně relevantní.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 943
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod dejavu » 20. 12. 2017, 21:35

Chopin ve Varšavě je mnohem víc ve městě než Ruzyně. Asi jako kdyby Ruzyně byla v Dejvicích na kulaťáku.
Mohu se optat, kde na té šetce bydlíte, že vám létají letadla nad hlavou?
A dodávám, že do Milovic na letiště by se mi teda jezdit nechtělo, protože je to úplně v pr..li a to už mohli to letiště rovnou posunout do Pardubic. ale tam i tam to někomu bude létat nad hlavou. I nám to létá nad hlavou a to nebydlím na šestce ani v ose drah Ruzyně.

obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod obyvatelPrahy6 » 21. 12. 2017, 13:31

dejavu píše:Chopin ve Varšavě je mnohem víc ve městě než Ruzyně. Asi jako kdyby Ruzyně byla v Dejvicích na kulaťáku.
Mohu se optat, kde na té šetce bydlíte, že vám létají letadla nad hlavou?
A dodávám, že do Milovic na letiště by se mi teda jezdit nechtělo, protože je to úplně v pr..li a to už mohli to letiště rovnou posunout do Pardubic. ale tam i tam to někomu bude létat nad hlavou. I nám to létá nad hlavou a to nebydlím na šestce ani v ose drah Ruzyně.


Pokud se veme pomyslný střed obou metropolí kolem historických "Starých měst" pak dráhový systém Chopinu je cca 9km od středu města a paralelní dráha na Ruzyni by byla taktéž cca 9km od Staromáku (např. dle mapy.cz). To si možná uvědomovali už i ti komunisté, a proto postavili novou dráhu dál. Jistě, Waršava je o něco větší než Praha, ale proč limitovat růstový potenciál Prahy na celém severozápadu, tedy takřka její jedné čtvrtině, navíc když je to odtamtud do centra nedaleko v porovnání např. s částmi na východě?
Mně se to až tak moc netýká, ale pokud by zproznili paralelní dráhu, tak budu méně než 3 km od osy, což už by mohlo být z hlukového hlediska patrné. Už teď, ačkoliv bydlím od Ruzyně cca 7km, tak přesto jsou od letiště často slyšet všemožné pazvuky od letadel (hlavně zřejmě vrtulových) a někdy je i cítit zápach spalin, zvlášť pokud jsem na procházce v přírodě. Vím ale jak jsou zoufalí moji známí, kteří bydlí na Suchdole a další co bydlí v Lysolajích (a bydlí tam už dlouho, rozhodně déle než komunisté dostali nápad rozšiřovat Ruzyň), těm by letadla nad hlavami přímo létala. Tehdá se jich nikdo neptal, jestli s novou dráhou souhlasí. Nemohli podat žádné připomínky ani námitky. Věc byla navíc tajná ani na veřejně dostupných mapách nebyl dráhový systém zanesen. Na druhou stranu tehdá ale byl letecký provoz na Ruzyni minimální.
Co se týče Milovic, pak by záleželo na spojení. Pokud by se postavila rychlodráha, nebyl by to žádný problém. Byl by to samozřejmě velký projekt. Je škoda, že místo toho se salámovou taktikou prosazují řešení zastaralá.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2480
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod Fabo » 22. 12. 2017, 11:00

obyvatelPrahy6 píše:Srovnávám právě s tím Polskem. Letiště WAW je od centra města zhruba daleko jako Ruzyně od centra Prahy. Nedávno bylo modernizováno. Přesto se Poláci rozhodli postavit letiště nové a to mnohem dál od města.


Polaci resi mozna postavit nove letiste, protoze Okecie na rozdil od Ruzyne jiz nejde dal rozsirovat. Ruzyne jde.

obyvatelPrahy6 píše:Co se týče letiště u Milovic, tak jistě, nelze tamním obyvatelům nutit něco co by tam nechtěli. Musela by proběhnou diskuse. Na druhou stranu je to dál od Prahy a možná by uvítali pracovní příležitosti blíž k bydlišti. Postižené by šlo snáz finančně kompenzovat např. vykoupením nemovitostí z OHP (ty by nestály tolik jako v Praze). Což by bylo diametrálně odlišné od arogantního přístupu, který se uplatňuje dnes - budou vám lítat nad hlavou letadla - váš problém, maximálně vám přispějeme na lepší okna. Ale co pobyt venku nebo v okolní přírodě (a to i v chráněných oblastech), kde hlučí jedno letadlo za druhým?


Jakypak nelze nanutit, na rozdil od arogantniho pristupu?
Myslite, ze oni by to letiste tam chteli? Milovicti jsou horsi nez Prazaci, ze si nezaslouzi nemit letiste?
Kdyby chteli mit blizko do prace na letiste, tak preci mohou do Suchdola, kde dle vas nikdo bydlet nechce, tak to tam musi byt levny, ne?
A tak kdyz neni levny Suchdol, proc by melo byt levne odkupovat mnohem vetsi vymery nemovitosti nekde jinde?

A mimochodem, neni mnohem vetsi znehodnoceni klidne venkovske oblasti, nez uz tak mestskeho prostredi, kde je tak jako tak hluk od dalnic, silnic, tramvaji atd.?

obyvatelPrahy6 píše:Bolševik by býval mohl dráhu pro proudové letouny postavit hned v prostoru starého letiště. Místo toho posunul dráhu dál, nechal zabrat část katastru obce Kněževes a zároveň jí nechal připojit k Ruzyni (Praze). Asi k tomu měl důvod.


Co tak se zamyslet nad tim, zda to treba nebylo kvuliva tomu, aby se zachoval v dobe vystavby provoz na starem letisti? A zda provoz skrz prodlouzeni stejne nemusel byt prenesen o neco dal od centra, protoze proste tam bylo misto v tom smeru?

obyvatelPrahy6 píše: Jinak v neposlední řadě se vše konalo mimo veřejnou diskusi a bez jakékoliv oponentury. Tedy argumentovat nějakými plány ze 70-tých let není absolutně relevantní.


Jeste vcera by to Bolsevika ani nenapadlo, dnes uz to, ze ho to napadlo, ba dokonce to primo planoval, je pouze irelevantni...
jo, to jest argumentace jak ma byt

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 987
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod PavelD » 22. 12. 2017, 12:21

obyvatelPrahy6 píše:... a někdy je i cítit zápach spalin, zvlášť pokud jsem na procházce v přírodě.


Vy byste si to měl vyměnit. Pro nás je svátek odgumování 24, protože pak sedíme na balkoně a sledujeme provoz
přímo nad hlavou. Pak zase následuje dlouhý absťák, tak se musíme jezdit osvěžit, a chodíme z Tuchoměřic na Kozí hřbety a užíváme si to.
Že by to jinde dělali lépe ?

Richmond ( část Londýna )
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/07/ ... 607967.jpg

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 157
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod Roiman4 » 22. 12. 2017, 15:34

PavelD píše:Richmond ( část Londýna )
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/07/ ... 607967.jpg


A ted si vemte, ze to lita i nad centrem mesta. Kdo byl v Londyne, tak vi trasy.
A i u nas v LBA jsou v klidu a to pristavaji letadla v noci jako je na obrazku... a jeste bydlim od letiste 10.85km a nic nejde slyset. A navic u nas to leti vicemene pres cele mesto a nejde to slyset skoro. Vic hluku dela doprava nez nejaky nebesky ptak...

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 943
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod dejavu » 22. 12. 2017, 17:43

obyvatelPrahy6 píše:
Pokud se veme pomyslný střed obou metropolí kolem historických "Starých měst" pak dráhový systém Chopinu je cca 9km od středu města a paralelní dráha na Ruzyni by byla taktéž cca 9km od Staromáku (např. dle mapy.cz). To si možná uvědomovali už i ti komunisté, a proto postavili novou dráhu dál. Jistě, Waršava je o něco větší než Praha, ale proč limitovat růstový potenciál Prahy na celém severozápadu, tedy takřka její jedné čtvrtině, navíc když je to odtamtud do centra nedaleko v porovnání např. s částmi na východě?


Prosím, nehodnoťte něco jen podle mapy a vzdálenosti od hypotetického středu města. Letiště ve Varšavě je hluboko uprostřed zástavby, na konec města (nebo souměstí - je to spojené) je ještě hodně kilometrů. Hned u letiště je velké sídliště a město směrem na jih končí až za Jankami, tam jsou poslední velké obchoďáky, asi jako v Praze Zličín. Takže WAW se rozšiřovat nemůže a jelikož roste (stejně jako Ruzyně) poměrně výrazně, tak to nějak chtějí řešit. Ta myšlenka na evropskou Dubaj mi přijde nesmyslná, ale to je na jinou debatu.

Navíc, ten Baranów je u dálnice na Lodž, což je další 700 000 město hodinu jízdy. Onen Baranów je navíc blíž od středu Varšavy než ty nesmyslný Milovice, které jsou z Prahy směrem nikam. Okolo Baranowa vede i hlavní trať, sice kus bokem, ale to je asi řešitelné. Do Milovic vede prakticky kulový.

Na rozdíl od WAW není okolo PRG v podstatě žádná zástavba s výjimkou obcí, kde se většina domů vybudovala v posledních 20 letech. Takže dotyční moc dobře věděli, do čeho jdou. A šli do toho, protože to bylo levné. Klidně si mohli koupit dům na Hanspaulce a měli by klid a jistotu, že vedle letiště nikdy nebude.

Nevím, jak přesně je nadesignovaná ta druhá dráha, ale když kouknu na mapu, tak přes Prahu to v okolí letiště stále létat nebude. Ale mohu se mýlit.

A jak již někdo podotkl, v Londýně jsou letiště poměrně daleko od centra, přesto vedou hlavní trasy přes město. Sedněte si někdy na lavičku u Toweru a je to zážitek. Jedno widebody za druhým. Nízko a jsou slyšet.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2063
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Varšava (WAW)

Příspěvekod persona » 16. 02. 2018, 15:08

dejavu píše:Chopin ve Varšavě je mnohem víc ve městě než Ruzyně. Asi jako kdyby Ruzyně byla v Dejvicích na kulaťáku.
Mohu se optat, kde na té šetce bydlíte, že vám létají letadla nad hlavou?
A dodávám, že do Milovic na letiště by se mi teda jezdit nechtělo, protože je to úplně v pr..li a to už mohli to letiště rovnou posunout do Pardubic. ale tam i tam to někomu bude létat nad hlavou. I nám to létá nad hlavou a to nebydlím na šestce ani v ose drah Ruzyně.


Musím souhlasit. Naplánoval jsem si již podruhé stejný hotel, abych to měl z letiště cobydup. (Na 3. 7. 2018 z Bratislavy).

Screenshot - 16_2.jpg



Zpět na “Evropská letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti